لم أكن دميمة يوماً 2..بقلم \شيماء علي
الفصل الثالث والاربعون ..
استيقظت وهي تشعر بألم في رأسها كاد ان يفتك بجمجمتها .فأعتدلت جالسه وهي تمسك راسها ثم تجولت بعيناها في المكان وهي تحاول معرفته .فقطبت حاجبيها بتعجب وهي تنهض من علي الفرأش وبنظرة متفحصة منها ادركت علي الفور انه اليخت الخاص بجاسم !!
ضيقت عيناها لتتذكر ما الذي جاء بها هناا فأستحضرت سريعا اخري لقاء جمعهما عندما كانت تصيح في وجهه ومن بعدها لم تشعر بشئ حيث أصطدمت رأسها بشئ يشبه الصخره في صلابتها أفقدتها الوعي سريعا !!.
عضت علي شفتيها بغيظ وغضب معا ثم غادرت تلك الغرفة لتبحث عنه فوجدته متسطح علي الأرضية وهو يحل ازرار قميصه بالكامل ليكشف عن عضلات صدره !!
وقفت امامه وهي عاقدة ساعديها امام صدرها هاتفة بغضب :-
-ممكن أفهم انت جايبني هنا ليه ؟!..
نظر لها نظرة غير مبالية ثم نظر للسماء دون ان يعيرها اي اهتمام .فأنحنت قليلا تحادثه :
-انا بكلمك رد عليا !
انهت جملتها لتتفاجئ به يجذبها لتسقط فوقه أصدرت شهقة عاليه فراقبها هو بتسلية وهو يلف يده حول خصره وقبل ان تتحدث سبقها هو ببرود :-
-عاوزة اتكلم معاكي شوية !.
رقية بسخط وهي تتلوي :-
-كلام ايه ده اللي يتقاال واحنا كده !!
جاسم بخبث وهو ينظر لها مباشرة :
-ده احسن كلام يتقال واحنا كده !!
تلوت بجسدها وهي تدفعه في صدره هاتفه بغضب :-
-اوعي سبني بقاا !!
احكم قبضته علي خصرها وظل يرمقها بتسلية مستمتعا بقربهما هكذا !!
حاولت تحرير نفسها بشتي الطرق ولم تنجح فخطرت علي بالها فكرة ونفذت علي الفور حيث صرخت بهلع وهي تضع يدها علي احد جانبيها :-
-ااااااااااااه
فقطب حاجبيه وهو يتسائل بقلق :-
-مالك يارقية
.انتي كويسه !!.
هزت راسها بالنفي وتابعت تمثيلها قائلة بألم مصطنع وهي تضغط علي شفتيها :-
-ده باينه الجرح فتح !!..
اعتدل قلقا عليها وهو مازال يحاوط خصره فنظر نحو موضع يدها فعقد حاجبيه بتعجب فهي تضع يدها علي جانبها الايمن وهي قد تلقت الطعنة في جانبها الأيسر .فتسلل الشك الي قلبه فإنها تلاعبه وتخدعه اومأ براسه وهو يبتسم بمكر وقرر استغلال الموقف لصالحه ..
توجست قلقا من تعبيرات وجه وظنت انه كشف لعبتها فأرادت ان تقنعه بطريقتها حيث صرخت مرة اخري:-
-ااااااه مش قادرة !!..
جاسم بقلق مزيف :
-طب اهدي بس ياحبيبتي!!..
ثم اوهمها انه سيحررها ولكن باغتها بحركة مفاجئة فجلها من اسفله وجثي هو فوقها .فأتسعت عيناها بهلع :-
-ايه ده آآآ هتعمل ايه !!
تصنع ضيقه وهتف بخبث خفي وهو يرفع كنزتها :-
-هعمل ايه يعني هشوف الجرح اللي اتفتح بسببي ده !!..
اتسعت عيناها بصدمة وأمسكت جيدا بأطراف كنزتها لتمنع كشف جسدها وظلت تتلوي لمنعه هاتفه بهلع:-
-لالالا !!
جاسم بتصميم وهو يفك ازرار كنزتها :-
-لا معلش ياحبيتي لازم اشوفه عشان اطمن بس !!..
ادركت انها حيله منه ليحقق مراد ما في رأسه فاستطاعت ان تدفعه وتنهض بعيدا عنه قائلة بهلع :-
-ابعدي عني ماتلمسنيش !!..
اتكأ وهو يضيق عيناه :-
-بتضحكي عليا يارقية !!.
ثم تابع بنبرة متهكمة :-
-وبعدين محدش قالك قبل كده انك ممثلة فاشله !!..
زاغت انظارها في المكان بتوجس فابتسم بأنتصار وهو يشير نحوها :-
-لدرجة انك مش عارفة تفرقي بين جمبك اليمين وجمبك الشمال اللي المفروض الضربة كانت فيه !!..
عضت علي شفتيها بحرج ولعنت غبائها الذي مهد له الطريق ليكتشف خدعتها !!..
فزفرت بضيق قائلة :-
-ايوه كنت بمثل ما انت مش راضي تسبني !!
تنهد بصوت مسموع ونهض من علي الارضية وسار نحوها فتراجعت هي للخلف بتوجس :-
-ايه عاوز ايه تاني !!.
وقف جاسم واردف بجدية :-
-قولتلك عاوز اتكلم معاكي !!..
نظرت حولها بريبة حيث المياه التي تحاوطهما من كل ناحية وتحدثت :-
-وهو الكلام ماينفعش غير واحنا وسط المايه كده !!
جاسم بتنهيدة وهو يضع يده في جيب بنطاله :-
-ماهو طول ما احنا لوحدنا كده هعرف اسيطر علي ردود افعالك كويس !!..
ثم تابع ببرود مهددا اياها :-
-ولو عصلجتي معايا ساعتها هعرف اتعامل معاكي بطريقتي الخاصة !!..
انقبض قلبها فجأة وهي تسمع تهديده لها وقد حالت في ذاكرتها مشهد اغتصابه لها !!
فانكمش جبينها بأنزعاج جلي وتراجعت خطوات للخلف وهي تبتلع ريقها الذي جف اللتو !!
ايقن سبب تعبيرات وجهها المنزعجة فضيق عيناه وأردف بصرامه وحذر :-
-فأهدي كده وخلينا نتكلم بهدوء احسن !!..
هزت رأسها بنفي ورفعت سبابتها تحذره بنبرة مرتعشة :-
-لا مش هنتكلم وانت مش هتجبرني مره تانية !!..
رفع حاجبه واردف بنبرة تحمل وعيد :-
-يعني ده أخر كلام عندك !!..
هزت رأسها سريعا بالايجاب وهي تخشي نتيجة ذالك !!..
حك طرف ذقنه ونظر حوله ثم هتف بابتسامة غير مريحة علي الاطلاق :-
تمام !!
علي راحتك !!.
فدنا منها فظلت تتراجع بهلع حتي دلفت للداخل ولم تنتبه لوجود اريكة خلفها فسقطت عليها الفور فابتسم هو بخبث ثم خلع قميصه بطريقة جعلتها تنكمش علي نفسها بهلع وقد حال في ذاكرتها مشهد اغتصابها!!..
وعندما وجدته يقترب منها اكثر تحدثت سريعاء برجاء:-
-جااااسم لاااا بالله عليك ماتعمل فيا كده تاني !!..
لم يستمع لها حيث جثي فوقها ووضع اصبعه علي شفتيها .فزاغت عيناها بهلع ورجاء !!
تعالت دقات قلبها واصبحت كالطبول وهي تشعر بانفاسه تلفح بشرتها اقترب بوجه من شفتيها فاغلقت عيناها بقوة واصبح جسدها يرتجف بشدة من الخوف لتسمعه يهمس :-
-انا عايز قهوة !!..
ارتجفت عيناها عدة مرات لتتأكد من جملته ففتحتهما وهي ترمقه بتعجب !!..
فنهض من عليها واعطاها ظهره قائل بنبرة متناقضة مع حالة الفزع التي زرعها بداخلها :-
-نفسي في فنجان قهوة وانتي عارفة اني مليش في عملها !!.
اعتدلت وزاغت عيناها بتعجب للغاية من حالته فهو يريد ملاعبتها بطريقته الخاصة !!..
…………………
-ف اسفل اليخت !!
وقفت في المطبخ الصغير الملحق باليخت وهي تضع يديها !!
كان يراقبها وهي حائرة هكذا فتسلل للداخل وحاوط خصرها لتشهق هي بهلع :-
-ايه في ايه تااااااني ؟!.
جاسم وهو يحاوط خصرها اكثر :-
-مفيش حاجة ياحبيتي انا بس شوفتك تايهه كده فقولت اساعدك !!..
وتصنع الجدية وهتف :-
-ايه بدوري علي حاجة ؟!..
تنهدت بصوت مسموع وأردفت بخفوت :-
-فين البن ؟!..
جاااسم بنبرة تثير الشك بعدما التصق بجسدها :-
-مفيش بن هنا !!
رقية بصدمة وهي ترمش بعيناها عدة مرات:-
-مفيش بن ؟! اومال كنت هعملك القهوة ازاي ؟!..
..يتبع