رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود

روح بخوف.إيه على فكرة إلي فى دماغك ده مش هيحصل
صخر بضحمه عاليه يستهزا بها .وإيه إلي فى دماغي بقا ياقطه
انا مش فى دماغي حاجة ليه مش مصدقه إني معنتش عايزك ولا حتي فى السرير في الاحلي منك كتير

روح بارتباك.انت وقح انا مقصدش كده
صخر بضحكه قد وصلت للشارع فحمدت االله أن كريم نائم
صخر.لا بس انا أقصد
إيه رأيك

العقاب هيبقي على أربع أيام زي الفيديوهات كده فىيه
بأربع أحكام تنفذيهم هسيبك فى حالك
روح بتوتر وجرأه ظاهريه.ولو منفذتهمش .
صخر.متلوميش إلا نفسك ساعتها ممكن فيديوهاتك تنزل على النت
روح بضحكه انتصار .انت متعملش كده ألعب غيرها هتفضح مراتك

صخر بابتسامة على ذكائها.بس ممكن أعمل كتير غير كده
وانتِ عارفه
روح بخوف من مظهره وطريقه كلامه.عايز إيه على حسب الأربع طلبات

صخر.هتنفذي ياحلوه مش بمزاجك عشان مخلكيش شبه الحلو اللي نايم جوه واخليكِ تتحسري على جمالك اللي فرحانة بيه ده
روح بخوف.قول عايز إيه وأخلص

انتظرت دقيقه ولم يرد عليها لتجده أخرج هاتفه واتي بفيديو لها وهي ترقص به
صخر.شايفه الفيديو ده
روح وهي تبتلع ريقها.ماله
صخر .عايزك ترقصي زيه بالظبط من غير ولا غلطه
روح.لا طبعا

يقوم من مكانه ويقترب منها إلي أن حاصرها ونظر لها بقوه صخر. شكلك كده مش ناويه تجبيها لبر وهتخليني أستخدم القوه وفى الآخر هتعملي برده غصب عنك إيه رأيك

روح بمكر تنوي أن تستخدم الرقص لمصلحتها.خلاص هرقص أبعد بقا
صخر دون أن يبتعد .بنفس اللبس ياروح وده أول حكم
روح بخجل وعصبيه تداريه.لا طبعا انا عمري ما هظهر قدام حد كده انت اتجننت

صخر باستمتاع وهو يدخن سجائره.خلاص أشوف بنفسي لابسه إيه تحت البدي الخارجي ده وترقصي بيه

ليقترب منها وهو يقول هذا الكلام لينزع ثيابها

لتتذكر إنها لا ترتدي أي قميص للنوم لا ترتدي أسفله الا الملابس الداخلية التي لا تستر

روح.لا لا انا هلبسه لتجري على حمام الغرفه وتاخذه معها تحت انظاره التي تخترقها

بعد دقائق تخرج تحت انظاره تجذب شعرها إلي جهه واحده بتوتر تضع يديها على القميص الذي يصل إلي فوق الركبه بمسافه كبيره يظهر منها أكثر مما يخفي
تحاول أن تجذبه إلي أسفل

ليداري واليد الآخرين عند صدرها الذي يكون بفتحه واسعة تظهر منه أكثر مما يمكن
ينظر لها وتوترها الجذاب لرجولته ويقف في مكانه ينتظر أن تقدم عليه
لتبتلع هي ريقها تحت نظراته

……………..

انتقلت هديه للجلوس مع لواحظ حتي لاتجلس بمفردها
بناء على رغبه رائد وصخر
لواحظ.الواد صخر وحشني قلقانه عليه اووي
هديه.ربنا هريجعه بالسلامه ان شاء الله متخافيش

لواحظ بخضه .إيه ده هو ابن ……ده مسافر ومقليش طول عمره واطي
هديه بضحك على حالتها.طول عمرك لسانك طويل كده الواد قالك انتِ إلي نسيتي

لواحظ.قالي بجد خلاص ربنا معاه يارب
نفسي اجوزه وافرح بعياله

مش عارفه مبيتجوزش ليه
هديه.اتجوز يالواحظ وانتِ كنتي بتحبي مراته اللي هربت
لواحظ.بجد اه انا فاكره حاجه شبه كده ما لازم تهرب
على رأي المثل
قلت للنحس انا رايح اتفسح قالي وراك وراك هو انا مكسح

هديه.هههه أمثالك حكم يالواحظ متقلقيش ادعيله بس وانتِ تفرحي بعياله
لواحظ.ربنا معاه وياخد اللي يزعله ده هو إلي فاضلي فى الدنيا بعد ماراح ابوه واخوه

هديه.ربنا هيحمهولك ان شاء الله
لواحظ.يلا ربنا يديله قد نيته السافل اللي مبيسالش على امه
تلاقيه واخد راحته مع مراته وناسيني
لتقوم من مكانها لتصلي

لتضحك هديه على كلامها تنسي كل ماحدث بثانيه نعمه انعم الله عليها بعد ماحدث لها

……………..

بعد منتصف الليل يرن هاتف كريم ليفتحه منزعج يسمع صوت أنثوي
زينه.الو

كريم.أحلي الو دي ولا إيه مين القمر
زينه بشراسه .ده انت متعود تعاكس بقا تصدق تستاهل الخرشمه اللي فوشك
كريم.اموت انا فيك ياشرس زنزانه حبيب قلبي
زينه.كلب لما يبقي يلهفك

انا مش زنزانه تصدق انا غلطانه إني اتصلت اطمن عليك
كريم.والله طول عمرك ذوق وتفهميي فى الواجب انا زي الفل متقلقيش
لياتي إصبعه على وجهه ليتوجع
ااااااه

زينه.مالك في إيه مش كنت زي القرد من شويه
كريم.ربنا يسامحك شوفتي انا مؤدب ازاي
زينه.ما انا عارفه انت هتقولي

كريم.بس انا كنت موز النهاردة صح قولي متنكريش
زينه.ايش تعمل الماشطه فى الوش العكر
كريم.بقا كده ماشي يازنزانتي مسيري أبقي السجان بتاعك ياجميل

زينه بخجل .بقولك إيه انا قاعده زهقانه ماتحكيلي عن نفسك
كريم.احكيلك إيه حياه ممله روتينيه قذره مرتبطش إلا مرة وكنت بفكر أحبها

زبنه بغيره وهي تمثل الضحك.ههه وسبتها ليه
كريم .مفيش كنت بكلمها مرة وهي بره البيت بقولها انتِ فين قالتلي عند مريم صاحبتي

زينه.طيب وإيه المشكله
كريم.بضحك.المشكلة انا مريم صاحبتها كانت معايا
هههههنهههه فسبتها

زينه.انت جبار ههههه
لا وروحت أتقدم مرة لواحده محترمه
زينه .وبعدين إيه إلي حصل

كريم.مفيش والله أسباب تافهه البت دي كانت حلوه اوي بس مؤدبه وبعد ماقريت الفاتحه أول مرة اقعد معها كنت عايز ابوسها
زينه.أول قعده وعايز تبوسها انت قليل الأدب ما لازم تبوظ الموضوع

كريم.هههه لا ده هي كانت موافقه مش ده اللي بوظ الموضوع أصلا
زينه.ههه آمال ايه

كريم.مفيش امها قامت وسبتنا عشان تعملي قهوه
فلسه بقوم من مكاني عشان اقعد جنبها وهمسك وشها عشان ابوسها

لقيت امها رجعت تسالني على السكر وقفت فى مكاني وعملت بصلي ورافع أيدي بقول الله اكبر
لقيتها بتقولي بتصلي بالجذمه يا اهبل انا قولت الجوازه دي مش نافعة
ههههه بس وابوها طردني بعدها اتهزقت كتير بصراحه فى حياتي

زينه.هههههه بصراحه انت مسخرره ودمك خفيف اوي
كريم.اعتبر إنك بتعاكسيني
زينه.انت شايف إيه ههه

كريم.ههه لا اذا كان كده ماشي
إيه ده استني كدت ده في صوت راجل بره يانهار اسود روح لوحدها هطلع أشوف في إيه
…………..

تسلل حمدي خفيه في منتصف الليل ولكن رأته زينه
زينه.رايح فين يابابا
حمدي.مالكيش دعوه انتِ أدخلي نامي

يذهب حمدي ويصل إلي فيلا مهجوره
يدخل ليجد رجل بعمر الاربعين

… يجلس على كرسي فخم ويعطيه ظهره
م.عملت إيه إيه الأخبار الجديده
حمدي.هو اللي اللي قولته لحضرتك فالتليفون بس أن الواد الهايف ده حد ضربه ومشفتهوش ومراقب روح كويس
م.طيب انت عارف طبعا أن كل عملياتك المشبوهه عندي وعارف كل عمليه عملتها معاهم و إني ممكن ادخلك السجن فى أي وقت

ولولا إلي حصل كان زمانك فى السجن بعد اللي عملته بس انا برده مش ناسي إنك ساعدتني وودينا الاتنين لتانين فى داهيه
بس لو حصل أي حاجة ومعرفتش حياتك قصادها ولو محصلش مكافئتك هتبقي فوق المتوقع اتفضل

خرج حمدي والخوف ينهشه
أما الآخر جلس يفكر في صخر وزوجته ووالدت صخر

error: