رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود

روح الصخر2…الحلقه الثانيه والثلاثون

تعلمي ان الجمال يخضع صاغرا امام جمالك جنيتي ولكن ليس انا من سأخضع لجمالك ولكن اخضعني قلبك الحيديدي سأحصل عليكي روحا قبل جسدا ايها الروح الأبيه التي حاربت حتي لاتستولي ع قلبي ولكن استوليتي علي قلبا وجسدا جعلتي النار تنهش في قلبي حتي انعم بدفئك بين احضاني !!احبك فاتنتي â™،

انتفض في جلسته ما ان راءاها بهذا المنظر المثير اي رجل يتحكم بنفسه امامها

اطلت عليه بمنظرها هذا لون وجهها احمر لون قميصها لاتعي مايحدث لاتعلم كيف طاوعته وخرجت له بهذا الشكل
قميص احمر يتعدي الخصر بمسافه قصيره وبفتحه ككبيره من الصدر

تتقدم. اليه بخطوات بطيئه مرتبكه لاول مره لاتعلم ماذا سيحدث
تقدم اليها يريد ان ياكلها بنظراته كانها فراوله شهيه يريدها فالحال كان خاطئ عندما وضع هذا ضمن التحدي
لاول مره يراها بكل هذه الانوثه

تقدمت بارتباك وقامت بتشغيل الاغنيه التي كانت ترقص عليها
لتعل الاجواء اكثر ويتحول الامر انها هي التي تتحداه ان يقاومعا وهو الذي يحاول السيطره ع نفسه حتي لايخونه قلبه ويجبره التقرب
منها

طوال الاغنيه تتمايل بحرفيه زائده وانوثه طاغيه تغري اي رجل اما هو يزداد اشتعالا يمرر نظره ع حسدها يتفحصها تلك الجنيه بالثوب الاحمر الناري

بعد ان انتهت الاغنيه ذهبت لكي تسكت هاتفها واتت بجانبه بكل دلع تسير بميوعه زائده حتي ينتهي اخر نقطه من صبره لينفذ وهي تمد يديها وجسدها العلوي يميل لتاخذ هاتفها
نعم تبتسمم انتصرت عليه وظهر ع وجهه رغبته الشديده
ولكن ليست الفرحه مكتمله

ليمسك يدها التي تمسك هاتفها
ويقف خلفها يجذبها بقوه الي صدره ليصبح ظهرها لصدره
يمرر اصابعه ع ذراعيها بخفه تجعل جسدها يقشعر ويصبح وجهها كحبه الطماطم

ليقول في نفسه انه من سيكسب هذه الجوله وليست هي
يقترب يجعل انفاسه ع رقبتها تتحرك ببطئ واثاره اصابعه تتحرك ع عمودها الفقري بطوله

لينتفض جسدها يميل بشفتيه الغليظتين الرجوليه يقبل رقبتها برغبه
جعلها غير قادره ع الوقوف بين يديه ليجذبها بيده من خصرهت مره اخري يثبت ظهرها بصدره
يداعب اذنيها بشفتيه

انقطعت انفاسها خسرت امامه كانت تتعمد بالبدايه ان تجذبه اليها وتبتعد عنه وتكسب هي تلك الجوله لكن بخركاته الرجوليه ولمساته واهاته وشفتيه جعلها كتله من النار تريده الي اقصي حد

ادارها اليه ينظر في عينيها يجد الرغبه بعينيها مثله
اقترب ليقبل شفتيها برومانسيه طاغيه
لا لا اللعنه شفتيها كالخمر لايستطيع الابتعاد عنهم مستسلمه بين يديه جسمها الغض بين يديه يجعله يفقد القدره ع تنفيذ خطته وتركها

يتجول بشفتيه ع وجهها وهو يتاوه من رغبته بها
اما هي تريده لا لا بالفعل تريده الان
فجاه

يسمع كلا منهم صوت طرق ع بابها وصوت كريم بمنتصف الليل ياللهول ماذا ايقظه في ذلك الوقت
كريم.روح تنتي كويسه في حد عندك افتح الباب

ابتعدت روح عنه بسرعه تحاول تجمع ماتبقي من ماء الوجه لها بعد ان كانت استسلمت له بدون اي مقاومه
روح بصوت يكاد يسمعه من خفوته.استخبي بسرعه
صخر يعدم استيعاب دخل وراء الحمام ذهبت لتفتح الياب لتسمع صوته كالفحيح

صخر بعصبيه.اقسم بالله لو فتحتي كده اخلص عليكم انتو الاتنين البسي حاجه
تنظر روح لنفسها فتخجل كن ملتبسها وتخاف من صخر لتلبس روب سريعا وتفتح

كريم.روح انتي كويسه
روح بارتباك .اه اه كويسه ايه الي صحاك دلوقتي
كريم.مالك ياينتي وشك محمر كده ليه سبحان الله انتي بتحمري زي الينات اهو
ياجميل انت

روح بخوف من صخر.كريم غور دلوقتي عايزه
كريم.اصل انا سمعت صوت راجل فقولت جايز حرامي او حد بيدايقك كده هو كان قي راجل هنا

روح.لا للا طبعا راجل مين ده التلفزيون روح نام تصبح ع خير
كريم.وانتي من اهله بس مش هتقوليلي برضه تيه المشوار االلي بتروحيه كل يوم

روح بخوف .وهي تغلق الباب .تصبح ع خير عايزه
تغلق الباب ليبتسم كريم انها اغلقت الباب بوجهه
كريم لنغسه.بتموت فيا متقدرش تستغني عني

يذهب كريم للنوم وتنظر روح لصخر الذي خرج من الحمام بعد ان سمع صوت اغلاق الباب
صخر.ازاي تسمحيله يكلمك كده

روح بخوف تحاول اخفاؤه.انا حره انت ملكش كلمه عليا
صخر بابتسامه خبيثه وهو يقترب منها وبخشونه محببه لها ينطق بغمزه .
حتي بعد اللي حصل

روح بارتباك ظهر في صوتها.اللي حصل ده انت الي عملته ومعرفتش تتحكم فنفسك
صخر بابتسامه مستفزه.وبالنسبه للي كانت هتموت ونكمل
يقترب منها.تحبي نكمل دلوقتي

روح.انا مكنتش هموت ولاحاجه عادي وبعدين مش نفذتلك شرطك سبيني بقا

صخر بضحك.ماشي اما نشوف يا….انسه روح
ليقول الكلمه الاخيره بضحك واستهزاء بها
تذهب وهي تلبس الروب تنام بالسرير
روح.يلا شوف هتنام ع الكنبه ولا فين

صخر بخشونه من منظرها المغري بالسرير.ملكيش دعوه نامي انتي انا هدخل اخد دش الاول
بعد نصف. ساعه

كانت نائمه تفكر بما حدث اخيرا كانت بين يديه شعرت باحضانه كلماته العذبه التي كانت تشتاق اليها قبلاته التي تثيرها نعم استسلمت له لم تخجل منه كانت تريده نعم تحب هذا القاسي

لاتسنسيغ اي من الكلمات او المشاعر الا منه ولكن هل هو بالفعل لم يعد يريدها كالسابق وسيطلقها بعد المهمه
ان كان ذلك لما قبلها واراد ان يمتلكها نعم كانت تشعر بانفاسه اللاهثه ورغبته

تحضن مخدتها وتتقلب بالسرير لاول مره تشهر بالسعاده لانها كانت بين يديه يمتلكها يحيطها بذراعيه القويتين شعرت بانها تطير بين السحاب

فجاه فتح الباب فأغمضت عينيها تمتثل النوم ليخرج ببنطال قطني فقط وعاري الصدر
لا لا ماذا يفعل ينام بجانبها

انفاسها تعلو من قربه تعطيه ظهرها حتي لاتراه بهذا المنظر المخجل فهي لم تعتاد ذلك
عضلات صدره البارزه رجوله طاغيه تجذبها اليه جذاب الي اقصي حد

ولكن لن يرحمها اقترب من ظهرها وححاوط خصرها من اامام بيديه لتنام بأحضانه كانها وسادته ووغرس راسه برقبتها يتنفس بها

لابد انه افتضح امرها انفاسها العاليه لهاثها ضربات قلبها تحت يديه التي تستند ه صدرها تقرع كالطبل جسدها يرتعش
يبتسم هو من تاثيره عليها ويعلم انها كانت تصطنع النوم
صخر بهمس باذنها.نامي ياروح متخافيش

رو ح بهمس وابتسامه .انا مش خايفه .ليه ملبستش حاجه فوق
صخر بصوت اجش وضحكه خفيفه.ايه مكسوفه ههه
روح بخجل تعمدت عدم اظهاره.لا هتاخد برد كده
صخر بضحكه عاليه.خايفه عليا

ليضمها اليه اكثر يكاد يعتصرها بين احضانه
صخر بخشونه.انا مدفي كده متخافيش نامي
تنعم بدفئه لاول مرخ تشعر بالامان بين ذراعيه القويتين
تغمض عينيها يفترب ويطبع قبله ع خدها

صخر شكلي فعلا مبأثرش عليكي واضح
ليضحك مره اخري وتبتسم خي لارتعاشها بين يديه
وتنام هي لاول مره باحضانه

……..وتوته توته حلصت الحدوته عييب كده يعني والله ههههه…….
…………….

في اليوم التالي
عادت هديه لتاتي ببعض الملابس لها واشياء اخري تحتاجها ولتسال ايه ان كامت تحتاج شئ في غيابها وجلوسها مع لواحظ ام لا

اخذت نصره مازن لتذهب لهديه يقرع الجرس عند هديه
لتهرول ايه الي الباب تظن انه رائد تلبس برمود بمبي وشيرت اندر كت من نفس اللون

تفاجأ بجارتهم القديمه نصره نعم كانت تحبها جدا ولكن لم تربط الاحداث انها والدته لتهرول تحتضنها

ايه بسعاده.طنط نصره ازيك عامله ايه وحشاني اوي كنتي فين كل ده ده ماما زعلانه منك اوي
نصره بضحك ع طريقتها المتسرعه فالكلام .يابت اصبري عليا انت كمان وحشتيني بس دخليني الاوى

ايه بضحك ع حالها.اه اووي اوي اتفضلي
ياماما طنط نصره جت ياماما تعالي
نصره.ادخلي البسي حاجه يابت ابني معايا
لتنظر لها ايه بمفاجأه وتهرول لغرفتها ترتدي ملابسها

هديه .مش معقوله نصره اتفضلي يادي النور يادي النور نصره.حبيتي وحشاني والله بس ممنتش اعرف طريقك لحد مامازن قالي
ادخل يامازن

مازن بخشون قبل ان يدخل.احممم
هديه.اتفضل ياحبيبي
تنظر له تتفاجأ بانه عريس ابنتها العصبي الذي اتي من قبل
هديه.هو انت ياحبيبي طب مش كنت تقول انك ابن نصره كان الموضوع خلص دانت الغالي اين الغاليه

اتفضلوا فالصالون تعالوا
نصره بابتسامه.حبيبتي طول عمرح بنت اصول
يجلسوا سويا يستعيدوا ذكرياتهم

نصره.انا بقا ياستي جايه النهارده عشان اخطب بنتك لابني اللي هو عايز يكتب كتابه عليها هو قالك انا عرفت
هديه.ابنك زي ابني يانصره متقوليش كده رينا يعمل اللي فيه الخير
انا موافقه

تاتي ايه وتتفاجأ بان مازن هو نفسه ابن جارتهم لتربط الاحداث ببعضها وتجلس
نصره.تعالي ياعروسه اقعدي جنب عريسك مبروك ياحبيبتي
ايه بابتسامه لتجلس بجانبه غصبا

مازن بهمس وحده.انتي ازاي تفتحي تلباب باللبس اللي كنتي لابساه ده افرضي كاان حد تاني
ايه .ملكش دعوه
مازن.ماشي ياعروسه حسابك تقل معايا اوي

نصره.خلاص اتفقنا ع كتب الكتاب عايزينك قمر ياايه يوم الخميس
ايه بابتسامه متوتره
مازن.صحيح جبتي كل الحاجات اللي لازماكي
لينهي جملاه بغمزه .ولا اجبهالك انا ع ذوقي

ايه.انت قليل الادب
مازن.لسانك ده هيتقطع ياحلوه بعد الجواز
ايه.انا مش عايزه اتجوزك

مازن بصوت عالي .احنا مش كنا نهينا الموضوع ده كتب كتابك الخميس مفيش نقاش فالموضوع ده

تنظر له نصره بحده ليتوقف عن العنف معها فهو طريق خاطئ للتعامل مع اي انثي ستتخد العناد وسيله للهرب
نصره بابتسامه .ممكن اتكلم مع عروستنا الحلوه لوحدنا
هديه.طبعا ياحبيبتي دي بنتك
خديها ياايه ع اوضتك
ايه.اتفضلي ياطنط

نصره بعد ان جلست .بصي ياايه انتي زي بنتي واللي مرضهوش لبنتي مش هرضاه ليكي

انا عارفه ان مازن عصبي شويتين طالع لابوه الله يرحمه وبحكم شغله بس ارجع واقولك لو مكانش بيحبك مكانش عمل كل ده عشان يتجوزك واتميك بيكيواتعصب انك ممكن تبعدي عنه

ايه.ايوه ياطنط بس مش بالطريقه دي وبالاجبار ويقولي كتب كتابك الخميس ولازم اوافق حاسه اني مجبوره ع الجوازه دي
وانا مبحبش الاسلوب ده

نصره.انتي بتحبيه ولا لا لو مبتحبيهوش صدقيني مش هتشوفيه تاني ومش هيحصل جواز صارحيني انا زي امك
ايه بخجل.لا مش قصدي كده
نصره بابتسامه .بتحبيه صح
ايه بخفوت .اه

نصره وهي تحتضنها.ع خيره الله يبقي اللي بنحبه نحاول نغيره مش نسيبه ومتخاقيش انا هبقي معاكي انا ومامتك وهنظبطك ع يوم الخميس مش هتحتاجي اي حاجه

لتخضنها ايه هذه المره.ربنا يخليكي ليا ياطنط
نصره.ههههه امال لو مكناش شاهدين عليكم وانتو صغيرين .
ايه بخجل .خلاص بقا ياطنط
نصره بضحك.طب يلا نروح نشوفهم

هديه.ولا تحطها فعينيك
مازن بابتسامه.متخافيش ههه انا بحبها من ايام ماكانت عايزه تبوسني
هديه بضحك.الله يكسفك انت وهي اسكت بقا

تدخل ايه وتجلس بجانبهوهي تبتسم فعلم ان والدته اقنعتها فابتسم فهي صاحبه المهمات الصعبه
مازن.ايه ياحلو موافق ولا لسه مش موافق
ايه بخجل.موافقع

مازن بهمس وخشونه.اموت فيك وانت مكسوف
لم ترد عليه بس خجلها
مازن بنظر الي شفتيها التي لم تتحرك للكلام.ماتردي عليا افتحي بوقك ولا اجي افتحهولك بطريقتي احتمال اقطعهولك

لتحمر خجلا من كلامه وتهرول الي غرفتها سريعاليضحك هو بخشونه عاليا ضحكه رجوليه جذابه
وياخذ والدته بعظ ان اتفقت ع كل شئ للجهاز والمقدم وع اخبار رائد بالتطورات

اسستيقظت روح لتجد نفسها مكبله باحضان صخر تحاول التخلص منه وبعد دقائق ومجهود تتخلص من يديه بدون ان تيقظه وتلبس سريعا

تخرج الي الصاله تجد كريم بها وكانه ينتظرها
كريم.برده مش هتقولييلي رايحه فين
روح.لا وع فكره متدخلش اوضتي
كريم بدهشه.ليه

روح.لاني هدومي الخاصه ملحقتش المها وفيها حاجات خاصه مينفعش تشوفها ياخفيف كريم بايماءه من راسه انن موافق

تذهب روح ككل مره الي طبيبها النفسي فاليوم اخر جلسه لعلاجها وبعدها يمكنها ان تعيش حياه طبيعيه مع زوجها
…………………

قام كريم بالاتصال بزينه ليتفقوا ع المقابله باحدي الكافيهات بعد نصف ساعه
يخرج كريم ويذهب لها

ليجلس وينتظرها بعض الوقت حتي اتت
كريم بابتسامه تظهر غمازته .وحشتيني
زينه.وهي تجلس .بالسرعه دي هههههه انت بكاش اووي
كريم.والله دانا غلبان

زينه.اووي .عامل ايع طلبت تقابلني ليه بقا
كريم .بصي كده من غير مقدمات ولا كلام كتير ولا لت وعجن ولا كلام فاضي وتضيع وقت ولا لف ودوران لازم اقولك كل

حاجه بسرعه لان الموضوع مش مستاهل تاجيل فلازم ابدا من غير مقدمات لاني مبحبش الكلام الكتير هو ملوش فايده اصلا
زينه بضحك.امال لو كنت بتحبه كننت عملت فيا ايه ههههه كل ده ومفيش مقدمه

كريم بابتسامه.يصي بقا من غير هزار يتكلم جد لاول مره فحياتي وده مش هيحصل تاني انا عايز اتجوزك ايه رايك
زينه بمفاجأه.ايه بس

كريم.مفيش بس انتي في حد فحياتك
زينه.لا بس الموضوع ميتاخدش قفش كده
كريم.لا هو كده حدديلي معاد مع باباكي وهعتبرك موافقه وهجيلكم بكره شوفي باباكي فاضي الساعه كام ويلا من للمكان ده نتمشي عشان اتخنقت

لتضحك زينه من قلبهة ع طريقه كلامه واخذه للامور ببساطه
ليخرجوا بعد قليل وهو يمسك يدها
زينه بضحك.هتقابل بابا وانت وشك مشلفط كده
كريم باستهزاء.عادي اهم حاجه الاخلاق

زينه.ههههه ع راي المثل ميبقاش تاريخك كله فضايح وتيجي تديني فنصايح
اخلاق ايه اتلهي
ليضحك هو وهي

ويذهبوا لمكان يبيع بعض المعلبات فيشتري اثنان من العصير ولكن زينه كانت تعاني من البرد لتجد شئ يشبه سله القمامه لترمي به احد المناشف الورقيه..مناديل ..
ولكن وهو يدفع المال اتي شخص لييسال عن اكياس من المخللات ليشير له الرجل الي المكان الذي قذفت به زينه منديلها

لينظر زينه وكريم الي بعضهم برعب ان يكتشف الرجل مافعلوا ليجذبها كريم من يديها ويهرولان سويا بعيدا عن هذا المكان وهم يضحكان
ويمر اليوم بسلام
…………………….

تتصل ورد وهي تجلي مع موجه وهمسه برائد ليطمئنوا ع روح
ورد برقه.الو

راائد بخشون.احلي الو دي ةلا ايه
ورد بضحكه رقيقه وتاخذ هاتفها لتبتعد عن اخواتها
اما همسه وموجه ينظرون الي بعضهم بتحسر ع حالهم
ورد.وحشتني اوي

رائد.مسيرك ياملوخيه تيجي
تحت المخرطه مش هرحمك
ورد.بطل تكسفني الله
رائد.هههه طيب ياجميل

ورد.ملقتوش روح يارائد احنا قلقانين عليها اووي وبصراحه كمان انت وحشتني واحنا متفقين اننا منسبش البيت للحد ماترجع
رائد بضحكه.لقيناها وهي فانجلترا مع صخر وهيرجهوا قريب
ورد بفرحه.بجدهييببيه انا بحبك اووووي

رائد بضحكه خشنه وصوت يدل ع ابتسامته.ماشي ياطفلتي
مسيرها ترجع قريب وترجعيلي ونشوف مين بيحب التاني اكتر ورد.انا مش طفله ولا تحب اثبتلك زي المره الي فاتت مقدرتش تقاومني اصلا

رائد .اموت انا دانا احب تثبتيلي اوي دانا مستني تثبتلي ياجميل

ورد بخجل من كلامه.انا هقفل عشان اقول لاخواتي بقا
رائد بضحكه خشنه.اهربي اهربي ماشي مسيرك تجيلي
ورد برقه.بحبك
ليغلق الهاتف بوجهها ويزفر بضيق يريدهت ولكن انتظر الكثير لن يبقي الا القليل

تخرج ورد لهم وتخبرهم
بانهم وجدوا روح وانها ستعود مع زوجها بعد ييومين
ليسعدوا جميعا بهذا الخبر. ولعودتهم لازواجهم وخاصه همس الذي طال عقابها لمراد
………….

ذهب حمدي لمكان مهجور وقت الظهيره ليدخل ويجد زياد زوج ابنته مكبل ومربوط بالحبال وحوله لعشرات من الرجال المسلحه
زيادد.انا مش فاهم حاجه انا هنا ليه وانت ايه علاقتك بكل ده ياعمي

حمدي.مش هقدر اجاوب. ع الاسالتك. دلوقتي
زياد.كل ده عشان شوفت الراجل االكبير بالغلط
حمدي.ايوه وعرفت معلومات مينفعش حد يعرفها فبقيت خطر علينا

اكلك بيوصلك مش عايز شوشره انا خارج يارجاله اي جديد بلغوني
يخرح ويترك زياد لايفهم شئ مما يحدث

………………

بعد ان خرج كريم ياتي مكالمه هاتفيه لصخرفينزل سريعا من المنزل

ويذهب ولكن يدخل الشارع بل المنزل بل الشقه التي تدخلها روح كل مره
نعم هو عند طبيها النفسي اتصل به الممرض واستدعاه واخبره بان زوجته روح تحتاج اليه عند الطبيب

ولكن دون ان يفهم اي طبيب او ماءا حدث لها نزل مسرعا ليذهب الي هذا العنوان
يدخل الغرفه لتتفاجأ روح بوجوده وينظر لها هو يستفسر ماذا يحدث

ولكن قاطع تفكيرهم كلمات الطبيب
د.كان لازم يامدام روح جوزك يبقي موجود الجلسه الاخيره حتي لو مش بمواقتك لازم تعرفوا اواي تتعاملوا مع بعض فالعلاقه بعد كده

او هو يعرف الحاله ويتعامل معاكي ازاي عشان ميضركيش اتفضل اقعد
اما روح بعد هذا الكلام امامه والمفاجأه لم تنطق
…..رحمكي الله ياروح كنتي طيبه

error: