رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود

روح الصخر 2…الحلقه الثلاثون

سأعلمكي يافتاه كيف تلعبين بمشاعر الصخر سأحطم كبريائك اللعين سأجعلك بين يدي كصلصال لشكله كيفما اريد فقد حان وقت عقابك ايتها الروح المتمرده ع حبي ساذيقك كبريائي وجنوني هو من سيجدي معك

سأجعلك تندمين ع كل خطوه تاخذينها بدوني واي حركه داخل احضان تلك اللعين تغضبينني فساريكي غضبي ايتها الجنيه التي روضت قلبي !♥

دخل صخر الي المكان يطوف بعينيه يبحث عن رجل لم يراه من قبل كل مايعرفه عن اسمه وانه يسهر بهذا المكان مع ابنته وزوجته

ولكن المفاجأه انه يري تلك المتمرده وليس بأي شكل فستان يريد ان يمزقه من قوه اثارته وضيقه الشديد وتكحل عيونها تبدو ساحره

تصاعدد غضبه يكاد يحرقها بنظراته ترقص باحضان ذلك المعتوه الذي يدعي كريم لم يتعلم من اللكمه الاولي فسيعلمه هذه المره عدم الاقتراب من ممتلكات ااصخر الذي سيحطمه

كريم.انا برقص مع اجمل واحده من المكان مش مصدق نفسي وربنا

روح.انت تعرف اني عمري مارقصت مع صخر الا مره واحده ويوم ماجي ارقص وابقي كده ارقص معاك انت
يعني اصوم اصوم وافطر ع بصله
كريم.هههه ربنا يكرم اصلك يارب

تنظر لهم زينه كانها تري كريم لاول مره يبدو جذاب للغايه بهذه البدله تكاد تراهن انه من احسن الموجودين بالمكان يشع رجوله بالاضافه الي جانبه الفكاهي الذي يضيف ع شخصيته جمالا

ولكن لماذا لم يطلبها هي للرقص وطلب هل لانها اجمل منها بالطبع لا هي لم تفكر بهذه الطريقه ابدا
هو مجرد انسان عابر في حياتها ولكن لماذا هي مستاءه وغاضبه من حركاته معها

روح.كريم انا هروح اظبط نفسي فالحمام واجي حاسه ضيق نفس

كريم.ماشي ياججميل ع مالاغي زنزانتي شويه
روح.كريم هتصدقني لو قولتلك اني حاسه بصخر حاجه غريبه صح
كريم.استغفري ربنا يابنتي واستعيذي ليه السيره دي
روح.مش عارفه انا رايحه اضبط نفسي واشرب ميه جتيز افوق

تذهب روح وتتجه الي حمام النساء
اما صخر فتكاد عينيه تطلق نارا يريد ان يهشم عظامها وعظامه معها

يستغل فرصه انها تركت المكان وانفرد بها لتشعر باحد يسحبها من خلفها ويضع يديه ع فمها حتي لاتتحدث تريد ان تصرخ ولكن تجد نفسها فجاه بغرفه في هذا المكان يستاجرونها ويرتكبون الزنا بها

سحبها فجاه لم تري ملامحه ولكن زادت ضربات قلبها فجاه
ظلام تام انفاس غاضبه حولها تكاد تقسم ان هذه انفاسه ورائحه عطره المثيره
ولكن مالذي ياتي به الي هنا من المؤكد انها خيالات

يغلق الباب ويسحب يديه من ع فمها ويضئ النور لتراه
اما روح استدارت لتري من الذي يكممها لتتفاجئ
بصخر نعم هو بهاالته االعجيبه التي تحيط به اينما كان هاله
الفخامه والرجوله الجذابه التي تجذب من حوله

ولكن ماذا به عينيه تشتعل غضبا تري في عينيه احاديث كثيره لم يتفوه بكلمه منها من وقت مااتي
روح بتردد وتقطيع كلماتها من المفاجاه .ص…خخخ.ر
ايه الي جابك قصدي جيت ليه وعرفت مكاني ازاي

لم يرد عليها ولكن يدور حولها بخطوات بطيئه وهو يمرر نظره عليها من اعلاها لاسفلها كانه يخترقها
زاد توترها ولم يرد عليها بل تتصاعد انفاسها

لايخترق الصمت سوي انفاسه الغاضبه ورائحته النفاذه
ولهاثها وتوترها اول نقول خوفها
روح .مبتردش ليه انا انا
جذبها من يديها بقوه واسندها الي الحائط واشرف عليها
صخى.انتي بتعكلي ايه هنا ياانسه روح باللبس ده فاحضان ال……….الي بره ده

خافت روح من لهجته وكلامه نعم هو رائها بهذذا المنظر بعد هربها يجب ان يظن بها الظنون
روح.اهدي عشان افهمك متفهمش غلط
اخذ يلاحظ شفتيها التي تتصاعد وتهبط في كلامها وشفتيها ترتعش من توترها منه

انقض ع شفتيها كالاسد الجائع يعوض اشتياقه وينتقم منها لتركه ورقصها فاحضان الغير
ليست قبله رومانسيه ولكن قبله يودع بها كل المه وصبره عليها

يقضم شفتيها ليؤلمها ولكن هي فيي عالم اخر
لا تشعر باي شي منذ لمس شغتيها تشعر بالاكتمال وكانه كان جزء مفقود منها وعاد لها فجاه

تحاوط رقبته بيديها لتتحول قبلته من قاسيه منتقمه الي حنونه متلذذه مستمتعه بطعم شفتيها يثير جنونه يريد ان يمتلكها الان

ولكن يبتعد بقوه تحكم عاليه وهي مازالت تحت سيطرته
تلهث بعنف من هذه لمشاعر التي لم تعيشها من قبل نعم كانت تشتاق اليه الي انفاسه غضبه رجولته الفائقه

لتتكلم بعد دقائق من صمتم المريب ينظر لها فقط وتنظر له
روح.انت عرفت مكاني منين
يرفع نظره الي عينيها يجذها مرتبكه محمره الخدين لاول مره
صخر.انا معرفتش مكانك انا جاي في عمليه وفي خطر ع حياتك

وطبعا مش جاي عشان خاطر احمي سيادتك لا انتي من يوم ماسيبتي البيت وانا اعتبرت اني طلقتك وده قرارك النهائي اللي بتبلغيني بيه

اما روح نزلت عليها الصدمه ماذا يقول نوي الطلاق وهو القرار الاخير بعد ان كانت تفكر بانها تعود اليه باي طريقه لتكمل حياتها معه يمتنع هو
روح.

ومين قالك اني هسيبك تطلقني هو بمزاجك
صخر بدهشه من كلامها لاول مره تعترض ع الطلاق
صخر بقوه وخشونه .قصدك ابه
روح.قصدي اني مش بمزاحك تتجوزني وتكلقني وقت ناتحب انت مش هتطلقني ماشي

صخر.لا هطلقك يس اول مالعمليه تخلص انا معنتش مستحملك
روح بجرأه.قصدك ايه امال الس عملته من شويه ده كان ايه بتحطلي قطره فعيني طيب احلف اني مكنتش وحشاك

اندهش اكثر من جرائتها في الحديث وخاصه هذا الموضوع
اقترب منها الي ان التصق بها
صخر.ده القطه بقت بتخربش ومبتكسفش اهي
يعني انتي عايزاني اخد حقوقي

روح بتردد .
لا طبعا يس مش هطلقني واعلي مافخيلك اركبه انا ماحدش يمشي كلمته عليا وانا قولت مش هطلق

صخر بايتسامه لم تصل الي شفتيه فرحا بكلامها وتمسكها بزواجهم ولكن تقول هذا وتداريه بانها شخصيه قويه وكلمتها هي العليا ولاجل ذلك ترفض الطلاق
صخر بلا مبالاه اصطناعيه .

طيب دلوقتي الراجل الي انا جيله فالمكان ده ومعه بنته ومراته وده التالت بتاعهم ولازم اقبض عليع وللاسف بيهددني بيكي
روح.مش فاهمه
صخر.يعني حياتك فخطر

روح.اسمه ايه الراجل ده
صخر.اسمه حمدي المنيلاوي بس انا معرفش شكله
بس هو شكله عارفك لازم نتصرف وباقصي سرعه

ماان سمعت روح الاسم وفتحت فمها من الصدمه لا لا هل خو والد صديقتها همسه من المستحيل هل ستخون صديقتها وتكون السبب في تسليم والدها بعد ان ادخلهم بيته
هل بالفعل كان يهدد صخر بها. ولهذا جلس بالمنزل عندما حضرت لاول مره بحياته تذكرت كلمات ساره عنه الان

صخر بملاحظه لحالتها ودهشتها.مالك انتي تعرفيه
روح.اه اعرفه للاسف بس مش هينفع اسلمه
صخر بغضب.هو مين ويعني ايه مش هتعرفي تسلميه
روح.ده والد صحبتي الي استضافني فبيته
صخر.ده كان عايز يأذيكي يامجنونه وبيهددني يقتلك
روح.لا لا طب اتاكد

صخر.روح مش وقته انتي عمرك ماشيتي ورا مشاعرك
روح.طيب هيبقي ايه الخطه
صخر.لسه مش عارف بس طبعا مش محتاح اقولك ان مش لازم اي حد يعرف اني موجود هنا ولا حتي الخنفس اللي بترقصي معاه

روح.متقولش عليه خنفس ده كريم عسل
صخر بخشونه.طيب افرحي بيه اما نبقي نطلق ابقي اتجوزيه
روح بغضب من كلامه ولكن لاتظهره .انشالله

صخر.طيب انا دلوقتي لازم ابقي جنبك فاي وقت طبعا مشط لحبي فيكي بس عشان ده واجبي
روح.طيي اعمل ايه كريم بيبات معايا
صخرر بغضب.نعم ياروح ……

روح.مقصدش انا قصدي فنفس الشقه مش فالاوضه يعني
صخر.طيب انا. هبات معاكي فالاوضه من غير مايعرف واما ينزل هنزل وراكم اتفقنا

روح.لا انا محدش يبات معايا فنفس الاوضه
صخر. دي دواعي امنيه انا لو عليا اطلقك النهارده وميبقاش في صله اصلا بيني وبينك
ده انا الي اخاف ع نفسي منك روح.ليه انشالله كنت هموت عليكي
انت الي كل ماسيبك الاقيك فوشي تاني بتطلعلي من كل حته

صحيح ع راي الواد كريم
حطي جوزك ع السطوح لو ليكي نصيب فيه مش هيروح
صخر.بت بطلي كلام كتير انا قولت هبات فنفس الاوضه
روح.طيب اخرج بقي لكريم لحسن زمانه قلق عليا وممكن يشكوا فالموضوع

وانت الراجل اللي هقعد معاه ده هو حمدي المنيلاوي
صخر.روح متتعديش حدودك لحد مانطلق بطلي رقص واقعدي باحترامك انا صخر وانتي عارفاني محدش يستجري يقل مني خاصه لو الخنفسه اللي انتي جايباه معاكي ده هطلع امسكك انتي وهو ش هيهمني حد

واما نبقي نطلق ابقي اتصرفي زي مانتي عايزه انتي حره
روح.نطلق نطلق خنقتني
انا طالعه

صخر.طيب ابعتي كريم عايزه فكلمتين
روح.كلمتين ايه مش انت مش عايز تعرفه انك موجود هنا
صخر.روحي بس قوليله في واحد عايزك فالاوضه اللي هناك دي ومتزوديش عن كده

روح.وانت عايزه ليه
صخر.هتعرفي لما يرجعلك
روح بعدم فهم .ماشي اما نشوف

تذهب روح لكريم وزينه

كريم.ممكن ترقصي معايا يازنزانتي
زينه.الاهي زنزانه اما تتحبس فيها يابعيد
ايعد عني ومتقوليش زنزانه دي تاني
كريم.امال اقولك ايه يازين
زينه.ليه شايفني راجل ولا عشان يعني كنت بترقص مع ست روح

طبعا مالازم ابقي راجل بالنسبالك
كريم بضحكه خبيثه.دي اسميها غيره وخوف عليا
زينه.هههه غيره ع ايه
دانت شبه البلياتشو

تاتي روح لهم لتقول لكريم بهمس في اذنه ان رجل يريده في موضوع خاص
في هذه الغرفه
كريم.دانا طلعت مهم بقا ماشي هروح
ليكمل .ياقلبي

ليزداد غيظ زينه من علاقته وقوله ياقلبي لروح
يذهب كريم الي الغرفه ومان فتحها ودخل لتتوالي عليه اللكمات بقوه حتي تتحول عينيه الي اللون الازرق
لم ياخذ وقت كافي ليفهم ماذا يحدث

بعد ثواني خرج صخر وابتسامه خبيثه ع شفتيه فقد اخذ حقه
من هذا الدني الذي تجرا ولمس ماهو ملكه

خرج سريعا والاخر يتأوه ليذهب الي مكان اخر يراقب هذا المدعو حمدي من مكان اخر بعد ماعرف شكله من رةح واتفق معها ع الخطه

بعد دقائق ذهب كريم الي روح ولم تظهر عينيه الحقيقه من كثره الكدمات التي تحيط به يمشي ع قدم والاخري يعرج بها
اول ماتره روح تدخل في نوبه من الضحك لاتستطيع ان توقفها بسبب منظره الهذا الحد صخر يغير عليها وفعل به كل هذا
اما زينه تجري عليه تسنده وهي تشهق من منظره وتكاد تبكي خوفا عليه

زينه.ايه الي عمل فيك كده انت قطر داس عليك ولا ايه
قال جات الحزينه تفرح ملقتلهاش مطرح
وانا الي كنت لسه بقول احسن واحد هنا
انت ايه الي حصلك

كريم بعد ان جلس ع كرسي وبدا الكلام وروح لا تكف عن الضحك
ليتكلم بصوت يشبه سعيد صالح فالعيال كبرت
…خير الله اما اجعله خير دخلت اوضه ضلممه
وبعدين لقيت واحد معرفش طلع منين شبه هركليز كده
وبعدين لسه متكلمتش اقوله انت مين
زينه.ايه الي حصل

كريم.ههه محستش بنفسي
زينه .ليه نمت
كريم.ههههه لا هو انا نمت بس مش بمزااااجي فوق الركب وتحت الركب مسابس حته الا وعلم عليها مادنيش فرصه والله
لا وايه شوفي كان مركززز انه يعمل خريطه فوشي

لا وكتر خير ه مكانش راضي يسيبني الا لما يلون الخريطه تشي احمر وازرق كله محرمنيش من حاجه

ههه يلا الحمد لله

بس انتو عارفين ايه اللي هيجنني
زينه بضحك من طريقه كلامه ومنظره .ايه
كريم.مش عارف الريحه دي شمتها فين قبل كدن حاسس اني اعرفه
ربنا ع الظالم المفتري

تضحك روح لاتستطيع ان توقف ضحاتها الهذا الحد يغير عليها ليفعل كل هذا به لم يترك به مكام سليم
نعم متوحش من يفعل بانسان هكذا ولكن تحبه نعم اعترفت لنفسها بعد فوات الاوان

ولكن هل هذا الوحش سينام معها بغرفه واحده من تلمستحيل ان كان فعل هذا بكريم فمذا سيفعل بها عندما ينفرد بها
روح بهمس وخوف.ربنا يستر

ياتي حمدي عليه وهو ينظر لكريم بتركيز وشك.ايه الي عمل فوشك كده
كريم .وااله ياختي ماعرف
لا لا استني الصوت ده راجل
والله ياخويا ماعرف لو عرفت ابقي قولي

روح بخوف من افتضاح امر صخؤ امام هذا اللئيم .
روح بصوت ظهر عليه التوتر.يلا ياكريم عشان نروح ونستريح واعملك الكدمات

حمدي بشك .ليه مانستنوا معانا شويه
روح بهرب.لا لا معلش مره تانيه

ليستند عليها كريم ويهمس باذن زينه بضحك.
عجبك كده اهو بقيت زي اختك اخو اضحكي ياختي معنتش نافع

بقولك من دلوقتي اهو مفيش عيال بعد الي حصل
زينه بضحك ع كلام هذا المعتون .ههه عيال ايه
ينظر لنفسه بنصف عين ع منظره.لا لا قصدي مفيش جواز معدتش ينفع انا عارف يابومه
مش راضيه تقوليلي انك بتغيري عليه اديني بقيت شبه اختك

يلا ياروح سنديني

تخرج روح معه وتركب السياره تحت انظار حمدي الي ان غادروا
اما صخر تتبع سيارتهم فالخفاء بسيارته الي ان وصلو للمنزل

ليستند كريم ع ذراع روح
كريم بنبره نسائيه مضحكه.ربنا يخليهملك ياختي
روح بضحكه عاليع من طريقته بالحديث.هما ايع دول
كريم.عضلاتك ياشابي

يري صخر هذا المنظر فيتوعدهم مره اخري الم يتعلم هذا الوغد الدرس وهي الم تخاف منه فسيعطيها هي الدرس هذه المره
صخر.ماشي وحيات لواحظ لاربيكم
………..

حمدي بعد ان عاد للمنزل
حمدي.هي روح صاحبتك دي ساكنه فين
ساره.ليه انت مهتم بروح اوي كده ليه يابابا وبتخرج معاها ومعانا مش غريبه

حمدي.بنت جاوبي ع قد السؤال وخلاص
ساره.في شارع…………
حاجه تانيه
حمدي.لا اتخمدي

ساره.بابا زياد فين بقلي يومين مشوفتوش هو الشغل فشركتك كتير للدرجادي عشان ميرجعش ينام حتي
حمدي.معرفش وادخلي ناني بقا هيرجع هيروح فين يعني الشملول
ساره بقلق ع زوجها .طيب ماشي
………….

حمدي.الو ايوه ياباشا
والله عملت كل اللي قولته
بس في حاجه غريبه حصلت

ليقص له ماحدث مع كريم
م.حمدي طبعا انت عارف لو حد شك خبر عني او انا مين هيبقي اخر يوم فحياتك انت ومراتك وبنتك متنساش ده كويس
حمدي.حاضر حتضر بس متجوش جنب بنتي
م.طيب قول عنوانها
حمدي ..في………….
…………….

دخلت روح شقتها وهي تسند كريم
وتركت الباب مفتوحا ليدخل صخر وهي تضع كريم بغرفته
وتذهب لعمل كمادات له
وترجع بعد نصف ساعه بعد ان نام كريم من التعب
تدخل غرفتها.

لتجده يجلس ع كرسي وقميصه اغلبه مفتوح ويظهر عليه الغضب ويدخن سجائره بشراسه
صخر بخشونه.اهلا ياحللوه كل ده بتعملي كمادات للامور
شكلك كده لازم تتعاقبي
تحبي اعاقبك ازاي ؟؟

error: