رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود

روح الصخر2.الحلقه 11

ذهب مراد الي مكان التصوير وصاح باعلي صوته غاااااده وما ان وقف امامها حتي صفعها بكل قوته وكل غضبه وهو يتذكر بكاء حبيبته ونشيجها بصوت عالي

تفاجات غاده من هذه الصفعه ووقفت كالبلهاء فقد حطم منظرها وبرستيجها امام جميع العاملين والمخرج وفريق العمل باالكامل

تقدم المخرج منه .مراد ايه التصرف المتهور ده انت اواي تمد ايدك ع زميلتك
مراد بغضب.دي مش زميلتي وميشرفنيش اني اشتغل اواتعامل مع واحده زيها
يوجه كلامه لها.انتي من اسوا انواع البشر الي اتعاملت معاهم

غاده.وانا مش هشتغل معاه يانا ياهو فالفيلم ده وهو الي غلط فيا قدامكم
المخرج باسف.عندك حق مراد معلش انت مش هينفع تكمل الفيلم ده معانا بسبب تصرفك السئ
مراد باحتقار.وانا ميشرفنيش اتعامل مع ناس زيكم اصلا ولا الفيلم ده ولا غيره
انتم اسوا انواع البشر

ذهب مراد من امامهم واستقل سيارته وهو يجر ذيول خيبه الامل وراءه فقد عمله الذي كان سيدر عليه مبلغ من المال كبيروفقد زوجته بل حبيبته التي طالما حلم بوصالها او مجرد ابتسامه منها
لماذا يعاقبه الله هذا العقاب فهو يعلم ان الله عدل…
نعم هو يعرف لقد ترك قرانه منذ مده وصلاته وكان مقبل ع شرب الخمر حتي يتقرب من تلك اللعينه وليس هذا فقط بل كان سيخون حبيبته

لو كان الالم يحرق الصدر ياحبيبتي فانا ميت بدونك رماد باقي من الاحتراق بسبب حزنك احبك وان كنت اخطات في التعبير عن حبي سامحيني اناةعطش للارتواء من حبك من شهد شفتيكي لااتخيل ايامي بدونك

يامن عصفت بكياني وجعلتيه رمادا في يديكي يمكنك تشكيله كما تحبي لاتتركي رمادي فاصبح ع الارض بلا ادني شك .احبك وسافعل المساحيل من اجلك

عاد مراد الي المنزل وهو محطم من الداخل ومن الخارج
ليفاجا بهمسه تخرج من المنزل امام عينيه وهي في ابهي صورها كما لم يراها من قبل يظهر ع وجهها القوه وليس الضعف الذي كان يراه في عينيها مرارا
بل والادهي انها تركب مع احدهم سيارته ووتذهب معه وتضحك من قلبها …..
هل هذه همسه!!!!!

ساعيدك قلبك الي فهو ملكي ولو كان الثمن حياتي ياهمسه القلب الهمسه الاولي والاخيره التي احيته من قبل وستحيي قلبي مجددا..

…………………..

قامت دينا بوضع الورق الخاص بالشحنه تحت ورق اخر وذهبت كي تقدمهم الي اسر
وقامت بتعديل مكياجها وملابسها لتجعلها اكثر اغراء واثاره وذهبت اليه تتمايل بمشيتها
فتحت باب المكتب لتجد موجه تنظر لها بمكر
دينا.الورق ده انا راجعته بتاع اخر شحنه االي حضرتك وافقت عليها راجعت البنود القانونيه لقيتها تمام
كل الورق نفس الشحنه

موجه.وريني كده الورق ده اراجعه قبل مايمضي عليه
دينا بضيق.ليه مانا راجعته خلاص ولا انت يااسر مابتثقش فيا
تنحنح اسر باحراج .
ترد موجه بعنف.اولا اسمه دكتور اسر ثانيا لا بيثق. فيكي. بس فيا اكتر مراته بقا تقولي ايه
يكاد اسر يصفق لها من قوه ردها فقد اعجبته هذه الموجه الشرسه فالبدايه التي تقاتل من اجل حقها وهو الان حقها
دينا بعصبيه .طيب اتفضلي

تراجع موجع الورق لتجد ورقه مختلفه اتتحدث عن نفس الشحنه التي من الواجب ان يوقع عليها
موجه بذكاء .وايه الورقه دي بقا ��
جات هنا ازاي
ده مش الملف بتاعها

دينا.اوووه سوري اتحطت غلط ولكن لتخفي جريمتها وتظهر انها غير مقصوده
يلا بقا امضي الشحنه عشان الناس مستعجله ه الرد
يمضي اسر الشحنه وهو ينظر لها يريد ان يعرف ماتفكر به يعرف ان ورائها شئ وقوي ولكن المجرم برئ حتي تثبت ادانته
اسر بجديه.اتفضلي
تخرج من الغرفه

موجه.البت دي مش مظبوطه فعلا
يقترب منها ويبتسم نعم يحبها يعشق طريقه كلامها يعشق عصبيتها يحب ان يركز في ادق تفاصيلها
اسر بخشونه.بجد مش مظبوطه ازاي فسريلي كده

تندمج اكثر فالكلام لتفسر احساسها تجاه دينا اما هو يركز في نطق شفتيها واهتزازها وهي تتحدث لديه رغبه عارمه فالتققاطهم وتذوقهم كانه لم يراهم من قبل بل واهتزاز جسدها ن الاعلي لانفعالها تجعل انفاسه تزداد خشونه وعينيها المتسعه التي تبرق من الحماس

موجه.اسر انت معايا
لتجد نظره ع صدرها الذي يصعد ويهبط من انفعالها
تقترب اكثر بعصبيه زائده.تضربه بصدره بخفه.اه ياقليل الادب بتبص ع ايه بدل ماتركز معايا فالشغل

يتركها تتحدث ويحرك نظره ليثبتها ع شفتيها مره اخري
موجه بعصبيه.انت مبتردش ليه
يتحرك سريعا من امامها ويغلق الباب بالمفتاح فقد حان وقت الجنان بالنسبه له لتيقدر ع الاحتمال اكثر من ذلك

موجه .انت بتعمل ايه انت اتجننت
اسر .بصراحه مش قادر هموت واتجنن معاكي ياموجتي واحنا حبنا ايه غير جنان
ليتلقط شفتيها بقوه ورغبه قبل ان تنطق وهي مندهشه منه يقبلها بنهم لتستلم له يحملها وهو يقبلها ويضعها ع المكتب ليقوم بضمها الي احضانه يكاد يكسر عظامها من قوته معها
يهمس لها باذنها.حبيني ياموجه

تقبله هي قبلات رقيقه من رقبته وتحتضنه صدره بين يديه
وتقول له من الكلمات اعذبها
ليهجم عليها يقبلها برغبه لتعطي له جسدها عن حب تستقبل رغبته الجارفه بها وتضيع بين يديه وقبلاته وتستسلم له روحا وجسدت لينطلق في رحله عشق جديده يسطرها هو وهي لتكون هذه الغرفه شاهده دائما وابدا ع حبهم وانطلاق مشاعرهم

كنتي ومازالتي موجتي العاليه وانا المركب التي تتطفو عليكي وتتحكم بهياجانك حبيبتي فحبك يرويني يعطيني قوه خارقه استخدمها لاحبك مجددا
………………..

رائد .ايه هي الخطه بقا اللي بتقول انها ممكن تجيب الراجل اللي فمصر بسرعهةمن غير تعب
صخر بتركيز وخشونه.بص انا عارف ان فيها مخاطره بس ده شئ لازم فشغلنا
رائد.صخر قول الفكره انا عارف انت لو تطول تجيبه وتودي نفسك فداهيه عشان مامتك وروح هتعملها قول وجيب من لاخر
ينظر له يكاد يحرقه حيا

ليبتسم لاخر.خلاص ياعم مدام روح اخلص وقول الفكره
صخر .انا ممكن اعرفهم مكاني اكيد مراقيبين خطي القديم واخلي حد يراقبني
بس طببعا نبقي مراقبينه ونمسكه ونقرره ونتابع مكالمات موبايله نوصل للراجل فاسرع وقت
رائد .لا لا انسي الموضوع ده خالص ده فيه خطر كبير جدااا ع حياتك انت عارف لو جرالك حاجه والدتك مش هتعيش يوم بعدك لا ياعم شيل الفمره دي من دماغك متحملنيش ذنبك وذنب والدتك بعد الشر

صخر بتنهيده.ياعم سيبها ع ربنا وهبقي لابس واقي للرصاص انشالله
رائد.لا انا مش معاك ولو صممت ع الي عايز تعمله ده انا هقول لروح او والدتك تتصرف معاك انا مش هشيل ذنب ان سيبتك تضيع نفسك
صخر .خلاص خلاص مش لازم نفكر ففكره تانيه
اما صخر بداخله كان ينوي ع فعل شئ وبالطبع رائد يعرف تلك النظره

رائد.مش عارف مش مطمنلك ليه
صخر.ياعم يلا شوفلهم دخله تانيع واقرا الاعترافت والمحاضر كويس وشوف طريفه نجيبه بيهم مانا اكيد برده صعب اخاطر بحياتي

صخر.انا هقوم اروح بقا انا تعبت
رائد بقلق.صخر
صخر.اسد يالا في ايه
خلاص متقلقش بجد

………………

ذهبت روح بعد ان استوعبت الصدمه انها رات الفيديو وان صخر لم يوفي بوعده لها وتوعدته داخل نفسها عندما يعود
دخلت غرفه والدته غرفه من الطراز القديم كلاسيكيه الي ابعد حد

لواحظ.تعالي ياروح
روح.ماما انا
لواحظ.مالك ياحبيبتي
روح.انا تعبانه اوي ياماما ممكن تحضنيني
لواحظ.تعالي ياقلب امك

تاخذها باحضانها وتشدد عليها بقوه تعطيها الدفئ والامان تشهر بها حزينه طيله الوقت ولا تعرف السبب
لواحظ بخبره.عيطي فحضني جايز تستريحي ..
لتبكي روح بنهم تعب لسنين وانفصالها عن اخواتها ومنظر امها وهي تنزف قبل الموت ومنظر صخر وهو مصاب تبكي وتتذكر كل مامرت به من تجارب سيئه

لتبعدها بعد نصف ساعه من البكاء المتواصل
لواحظ.انا مش هسالك بتعيطي ليه الا لما تحبي تقوليلي
توما لها روح براسها دليل ع الموافقه ع ذلك الكلام
لواحظ وكانها عادت لشخصيتها المرحه.بت انتي انا محبش النكد قومش شغلي الاغنيه االي انتي كنتي بترقصي عليها وعلميني انا ست فرفوشه اه هتنكدي عليا هضربك بشبشبي ده ماركه مسجله واسالي جوزك

روح.بس مفيش اغاني هنا
لواحظ.هتتحججي فيه فاوضه صخر روحي هناك شغليه ع ماجيب بدلتين رقص واجيبلك اهو نضيع الغم اللي انتي عملتيه فيا ده

تبتعد عنها وهي تتمتم. هما بنات الايام دي مالهم نكديين كده ليه ياختي الله يمسيني دانا في سنعا كنت شبه نانسي عجرم وعامله فنفسي البدع الواد هيطفش لازم احركها شويه

اما روح تذهب الي غرفتها بالرغم من قسوه الحياه عليها الا ان الله وهبها بام لم تكن تتمني ربعها فهي سند من الله بعثها لها وهي في اشد حتياج اليه

ذهبت وقامت بتشغيل اغنيه للرقص الشرقي لتعليمها عليها لعلها تستعيد ماتعلمته من النت من حركات تعيد اليها انوثتها وتشعرها بها
تاتي لواحظ ببدلتين وتعكي لها واحده لايقال عنها الا انها لاتعتير قطعه من الملابس
فهي من البدل مخططه باللونين الاحمر والاسود مفتتحه من اول الساقين الي اسفل بفتحه صدر كبيره وتشف ماتحتها بصوره جريئه وضيقه لدرجه لايتصورها احد

لاتتصور ان هذه الست الماثله امامها والدته كانت تلبسها يوم ما
بعد ان ارتدتها روح وكانت تبدو فاتنه بها ولكن لايوجد لديها الجراه لتظهر امام ااحد بها فهي ارتدتها بحمام الغرفه
لتلبس فوقهة البرنص وتخرج به
روح.ماما انتي متاكده انها كانت بتدخل فيكي دي
دي مش مداريه اي حاجه

لتمتص شفتيها بامتعاض.ماهي بدله رقص هي اسدال صلاه يابت
ويلا عشان تعلميني انا اتحزمت اهو لتربط احدي الطرح ع بطنها بميل كالراقصات
وتكمل باسف.مفيش قميص دخل فيا ياخساره زايده اتنين كيلو هبقا انزلهم بالرقص

تضحك روح بشده تكاد تسقط فالتي امامها يجب ان تخسر مايزيد عن خمسون كيلو لترتدي اي من هذه التي تدع بدل للرقص
لتخلع روح البرنص ..يلاياماما
اعلمك
لواحظ بنظره تقييم لعروس ابنها.دي حلوه يابت امال مش مدلعه لواد ليه
دانتي تحلي من ع حبل
المشنقه

روح بضحك.سيبك مم ابنك بس ويلا اعلمك قبل مايجي ويدلعنا احنا لاتنين يقول ايه بوظتك وخليت امه ترقص ده لو مقتلنيش
لواحظ بسرها.ده هيدعيلي
لتبدا الرقصات وتقوم بتعليمها بعض الرقصات تحريك اليدين مع الصدر كع تحريك جزء من المؤخره للاغراء

فبعد فتره تترك. روح تكمل رقصاتها التي تعطيها سعاده خفيه وتجلس لتلتقط انفاسها
لتميل روح باغراء كانها تستعرض انوثتها امامها
لتنتهي الرقصه بان تركل الباب
باحدي قدميها العاريتين
ولكن

انه صخر اتي ولاتعلم ماذا شاهظ ايضا من هذا العرض الحصري
تخرج والدته بعد ان راته ينظر لها برغبه ويتقظم نحوها وهي تدعو لهم بالصلاح والاحفاد

………..

هديه.الواد ده كان بيقولك ايه خلي وشك يحمر كده
ورد بخجل.بيستحلفلي اما يرجع عشان بقوله قعدتك مش حلوه
هديه.امممم
ورد.هو انا ينفع اقولك ياماما
هديه.ليه يعني اشمعنا

ورد ببكاء اصل انا ماما ماتت لعد ماتولت بسنه ولا حاجه ملحقتش اشوفها
وحسيت اني عايزه اقولك كده ينفع
تنظر لها هديه بريبه .ينفع بس لو فاكره انك بكده هتاكلي عقلي وتضحكي عليا بكلمتين انا مش ست كبيره وهبله
لكن لو انتي محتاجه ده انا معنديش مانع

ترتمي ورد باحضانها.شكرا اووي ياماما انا فعلا محتاجه ده
وانا بحبك اوي عشان انتي مامه صخر وانا بحبه اوووي
هديه.انا محدش بيحب ابني اكتر مني
ورد بخيبه امل.طبعا ياماما انتي الخير والبركه

تقوم من مكانها فالطريق الي قلب هذه الام ليس سهل كماتوقعت ولكن قد حان وقتها لرد جميل زوجها
تدخل غرفتها تنتظره الي ان ياتي ميعاد حضوره
وكانت هديه قد خلدت للنوم

رائد.ازيك ياوردتي
ورد بياس بان من طريقه كلامها ومن لمعان عينيها التي انطفا لم تكن تلك ورد التي ترركها مع والدته.كويسه يارائد
بعد ان ارتدي المنامه البيتيه جلس بجانبها ع السرير
رائد.مالك في ايه

ورد.مفيش قلقانه ع روح مفيش اخبار جديده عنها هي وصخر
وهو مكلمكش ولا اتقابلتوا
اما رائد تذكر وعده لصديقه ان لا يعلم احد عن مقابلته هذه
رائد.لا بس متقلقيش ان شالله هما بخير
ورد.انشالله

يبتسم رائد بمكر.الا قوليلي ياوردتي عايز اسالم سؤال مهم بس تردي بترميز وبالتفصيل الممل ماتخبيش عليا حاجه عشان مزعلش
ورد برقه وبراءه .حاضر
يقترب منها ويضع يديه ع خصرها يجذبها اليه فجاه.
هو ماما لما دخلت علينا كنتي بتقوليلها هو الي ايه
بس ايه عايز بالتفصيل الممل عشان اشوف انا وحش قد ايه

ورد بخجل وقد اصبحت كحبه الطماطم.رررررائد انا انا
اما هو يضحك بخشونه ويقترب منها لتفلح انفاسه رقبتها العاريه
يهمس بتوعد باذنها.بقا انا قعدتي وحشه ياوردتي كده
تحاول ان تبعده بقبضتها الصغيره
ورد.رائد احنا ..الله ابعد مينفعش كده

رائد.لا ده. هو ده اللي ينفع عشان اما تقولي وتشتكي لامي وتقوليها هو اللي ايه تعرفي تقولي كويس تبقي شاطره
ورد بخجل وكادت تنصر من حراره جسدها نتيجه لخجله
وايضا اشتياقها له فهي اصبحت تدمنه كانفاسها .انت مش مؤدب

رائد.برغبه ونظره تجول بانحاء جسدها ليسحب الغطاء فجاه عليهم ويغلق المصباح ويقوم بفتح سحاب هذا القميص الذي ترتديه لتصبح بملابس قليله لاتعتبر ملابس لتشهق وتحاول الابتعاد لكن سريعا ماجذبها لصدره

رائد .انا مش مؤدب ياوردتي ده لسه الادب كله جاي
تعالي بقااما انتقم منك عشان بتتحامي مني فماما
ورد .وهي تحاول ازاله يديه من انحاء حسدها لتي تجول به لتثيرها وتستجيب له اكثر

وتشعل روحها وجسدها توقا لاحضانه ولزوجها تجعلها تحتاج اليه بشده ليشبع انوثتها
ورد.خلاص اسفه ابعد
يقبل كل انش من وجها وهو يردد انا الي اسف يقبل شفتيها بحبك يقبل رقبتهاوهو يردد سامحيني

يجعلها. تتعلق برقبته من حركاته المثيره لها فهي ذو خبره قليله

ليطبع جسدها بصك ملكيته وهو يردد كلمات الغزل والعشق لها ويسبح في جسدها لخلاب الذي يغذي رجولته فهي وردته هي فقط هو من يتنفس رائحتها العبقه ويمتص رحيقها
ليهمس لها بدفئ.عشان كل مكان يبقي شاهد علينا وع حبنا ياوردتي

ويغرق معها مره ثانيه بعد ان تجذيه وتقبله برققه تحثه ع استكمال ما بدا لتشبع من رجولته التي باتت تعشقها وتتنفسها لتحييها

error: