رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود

روح الصخر2..الحلقه الرابعه والثلاثون

أشعر بكياني وجسدي ينتفض من لمساتك أشعر أنني اطير بين السحاب وانا بين يديك معذبي .أشتاق إلي همساتك لمساتك خشونتك التي تتحول إلي رقه متناهيه وانت معي
انا كنت رافضة لك من من قبل فأنا حالمه باحضانك الآن .خذني من عالمي إلي عالم اللاوعي بين يديك
انا أعشقك صخري وستظل صخري انا ليس لأحد غيري !♥

شعر كلا من روح وصخر بحراره جسدهم ترتفع شحنات تتزايد من حولهم كان يريد أن يتقرب منها فقط وتعترف بحبها ولكن ليس الوقت المناسب حتي تصبح زوجته ولكن لايستطيع القرب منها مهلك كالموت لاتستطيع الفرار منه
ما ان يعانق شفتيها حتي يشعر بالاكتمال يريد أن يبحر بها وياخذها إلي عالمه يشعرها بحبه بطريقته الخاصه

ولكن يقطع قبلاته له صوت مألوف يعرفه وخيال يتخيل أنه يقف بجانبه ليبتعد عنها بصعوبه أما هي مازالت مغيبه بين يديه ليحاوطها بيديه حتي لاتقع وينظر لهذا السخيف الذي طالما يقطع عليهم لحظاتهم الخاصه
للاسف أنه بورطه أخري لايجب أن يعلم كريم من الأساس أنه موجود بإنجلترا

صخر بغضب وهو ينظر لكريم
الذي قطع كلامه دهشه بعد أن رأي صخر
كريم.روح في واحد إتصل
يتقدم صخر إليه ويمسكه من قميصه لو قتله الآن حلال به فهو ينتقي أوقاته كأنه يقصدها

صخر بعصبيه وغضب.انت إزاي تدخل اوضتها كده من غير استأذان
ينظر له كريم برعب فهذا يوم الكوارث ويقول لنفسه ما الذي أتي بهذا الوحش هنا
كريم بضحكه سخيفه .انا انا بس هفهمك

وروح لم تستطيع أن تكبح ضحكاتها من عصبيه صخر تعلم أنه انزعج وشاط عقله لأنه فتح الباب في هذا الوقت بالتحديد لو كان دخل بوقت آخر فلم يحدث كل هذا

صخر بغضب.ولا فاكر العلقه اللي كلتها من يومين
كريم بتذكر ..بصوت سعيد صالح..اااه دي كانت علقه معتبره بس انت إيه إلي عرفك ليلكمه في عينه السليمه.ماهو كنت انا إلي اديتك العلقه عشان مديت إيدك ورقصت معاها

كريم وهو يضحك ويتأوه.ده ربنا له حكم ياجدع ههههه شوف إزاي كل مانتقابل أضرب هو كله ضرب ضرب مفييش شتيمه

يمسكه صخر من قميصه
.تعرف لو حد عرف إني فإنجلترا هعمل فيك إيه
كريم يتوجع وضحك.هههه هتعمل إيه ياضنايا هو في لسه حاجه متعملتش فيا مفييش وربنا مافي انا لو في كنت قلت هخبي ليه يعني

ده انا كلت علقه ماكلهاش حمار فى مطلع
لينظر لروح بغمزه .عاجبك كده يارورو ماتلمي جوزك
ليستشيط صخر من حديثه ونظرته ليحمله بين يديه ويرميه الي الأرض بكل قوته وهو يزار غاضب من كلامه

كريم بتاوه وهو يحاول أن يتنفس.اه ملقوش العيش
ياكلوه .جابوا عبد يلطشوه
روح انا كنت جاي أقولك في وآحد إتصل بيا وقالي أنه هيديكي علقه سخنه بكره بس أكيد مش هتوصل للجوزك عملواا في ، اانا كده مش قلقان عليكِ

ليرفع اصبعه .أشهد أن إلا إله إلا الله وأشهد أن محمد رسول الله
ليضع راسه بجانبه كانه انتقل إلي جنه الخلد
يذهب إليه صخر ويحمله ليرميه خارج الغرفه
لتنطق روح بفكاهه خوفا عليه.أعمل نفسك ميت أعمل نفسك ميت

ليحمله ويخرج به لينطق كريم
.ما انا عامل هو ده بيحسوا في حسبي الله ونعم الوكيل

يقذفه على الكرسي خارجا الغرفه ليقول بصوت مخيف
.بتحسبن على مين ياض
كريم.على نفسي يا باشا عشان قليل الأدب اه متعلمتش الاستأذان كويس وانا صغير ولو كنت اتعلمتها مكنش حصلي كل ده

صخر باببتسامه لم تصل لشفتيه.شاطر أبقي ذاكر كويس
أما تبقي كويس أبقي تعلال عايزك
يقذف هذه الكلمات بوجهه ويدخل الغرفه ويغلق الباب
كريم بحسره.يااالهوي ياسوادك ياقرمط

………………….

ينظر صخر لروح بشر
روح.بص بقا ماهو مش شويه تبقي رومانسي وتبوس وشويه تطلع جنونتك عليا انا مش فضيالك عندي ماتش بكره تصبح على خير ده العقل نعمه إيه متجوزه هولاكو

تهرول سريعا قبل أن تسمع إجابته وتضع رأسها وجسدها بالكامل تحت اللحاف وتدعي النوم ليبتسم على تصرفات تلك الشيطانةظ¥ التي أحبها
ويذهب ليغلق الانوار ويدخل بجانبها تحت هذا الغطاء يسحبه منها ليتشاركوا به فهي شاركته قلبه من قبل

تشعر بأنفاسه تقترب وحراره جسده تلفحها فتنتفض لينام على جانبه ووجهه لظهرها ويضع يده على خصرها يجذبها إليه يجعلها بإحضانه ويضع رأسه برقبتها يقبله قبله عفويه ولكن تشعلها وتجعلها ترتجف

بعد نصف ساعه أنفاسه انتظمت أما هي فى كانت قلقه على كريم فحاولت أن تنزع يديه من حول خصرها

لتشتد يديه أكثر ويقول بصوت خشن .اتخمدددددي
لترتعب منه .ممكن بس قلقانه على كريم أروح أشوفه
صخر بغضب.شكلي هوريكِ النجوم فى عز الظهر وتقعدوا فى عنبر مستشفي وآحد قلت ناااااامي اتخمدددددي

تاخذ يده الاخري تحتضنها كانها وساده وتغفو بين يديه
قبلها من وجنتها برفق فغيرته نار تحرق من يقترب منها حوريته الذي روضها بطريقته الخاصه

استقام في مكانه ووضع يديها بكون أن تشهر وخرج من الغرفه وجد كريم كما هو مكانه على الكرسي المنجد ..كنب…
ويوجهه كدمات لايعلم مايفعل بالبشر وقت غضبه

يذهب وياتي بثلج وقطعه من القماش ومطهر جروح
ويعود إليه وهو مستغرق فى النوم يهزي بكلمات
يسمعه يقول.انا بحبك اوي سبتيني ليه سيبني اجوزها ليه اترفضت بحبهااا بحبهاااا لاااا

يضع الثلج علي الكدمات لينتفض جسسد كريم ويفيق تحت نظرات صخر المتفحصه لوجهه ولتعابيره يبحث عن مواضع الكدمات
تنزل دمعه من كريم على أثر الكابوس الذي عاشه بالصباح في بيت حبيبته

أنتظر صخر بضع دقائق والصمت يعم وهو يضمد له كدماته
صخر يخشونه وقوه .بتحب مين وليه رفضتك
كريم باحباط.ليه ده موضوع مفيش منه امل
صخر بابتسامه لأول مرة تظهر لكريم .قول ممكن أساعدك
كريم.بحب زيينه
صخر بدهشه.بنت حمدي

كريم.انت تعرفه رفضني للأسف من غير أسباب وانا بحبها وهي بتحبني بس انا مرضتش اخليها تقف قدام أهلها عشاني يلا هي أول مرة الحياة تعملها معايا ما انا من يومي يتيم اشمعنا دلوقتي أحب حد انا متعود على كده متحطش فى بالك
صخر يخشونه وابتسامه .ماتسترجل ياض هجوزهالك
اه وشك معدتش نافع فى حاجه خالص بس مش بالوش بحاجه تانيه هههه

ليضحك ضحكه رجوليه خشنه .
كريم.هو بصراحه انت لاخليت وش ولا حاجه تانيه معنتش نافع المفروض تعتبرني اختها
هههههه

صخر.هتتجوزها غصب عن عنين ابوها صخر قال هتتجوزها يبقي إيه
ليبتسم كريم ويحتضن صخر.حبيبي ياصخر باشا اهو ده النسب ولا بلاش اهو نستفيد بحاجه تانيه غير الضرب

صخر بتركيز.انت عارف هو رفضك ليه
كريم بملل.لا مرضيش يقول أسباب وبيتحجج مش عارف ليه
صخر.حمدي بيشغل فالمافيا إلي كانت عايزه تقتل روح هو الطرف التالت وطبعا مش هينفع تتجوز بنته وهو عارف ده لأنه هيأذي روح
كريم وهو غير متوقع مايقوله اندهش .لا مستحيل وبنته تعرف ده

صخر .ميتهياليش
كرين.طيب وإيه العمل انت هنا عشان كده بقا خوفت على روح يانمس فجيت طب ما انا موجود
ينظر لمنظره نظره استخاف.ليضحك كريم .لا متخدش بالشكل ده انا لبست فى عمود نور بس

صخر.كريم انا مبهزرش روح فخطر وفي بلاغ مش متأكد من صحته أن حد عايز ياذينا
ولو انا مش موجود لازم تكون موجود روح متتسابش لوحدها ولا ثانيه

كريم بجديه.ده أكيد متخافش
بس أنتو لازم تتأمنوا أكتر من كده أو يكون حواليكوا حراسات صخر.لا مينفعش عشان منلفتش الانظار مش هوصيك تاني
كريم بخوف على روح.متخافش روح أختي افديها بعنيا

ليبتسم صخر ويضحك كريم فقد اكتسب صديق قوي له برغم خرائط وجهه هو يعتبره أهل ثقة واخبره
كريم.طبعا انت مبتسم عشان بقولك أختي مش عشان افديها بعنيا

صخر بخشونه.ابتديت تفهمني
ههه يلا كمل كمادات لنفسك
قدامنا يوم طويل بكره واحتمال لسلامه روح نرجع بعد بكره مقعدهاش هنا أكتر من كده

يذهب صخر لغرفته يحتضنها ويغفو بجانبها أما كريم ذهب إلي غرفته وظل يفكر في حبه المعقد والخطر الموجود على روح والابتسامة على شفتيه من وعد صخر بانه سيزوجها له من اختارها قلبه عجيبه هذه الدنيا
…تمشي عدل تمشي مقلوب
هو قدر ومكتوب ….

…………….

في صباح يوم جديد
استيقظت همسه بعد أن علمت أنهم وجدوا روح وأنها على وشك العوده قررت أن تتصل بمراد
همسه.الو

مراد .عايزه إيه
همسه.دي طريقه تكلم بيها مراتك
مراد.همسه بلاش هزار انا صاحي مخنوق
همسه.طب ولو قولتلك ان روح ممكن ترجع بعد يومين والعفو هيجي

وأن فرح ايه اخت رائد بعد يومين ولازم تحضره معايا عشان مليش راجل غيرك
هتبقي مخنوق برده
مراد بفرحه.لا أخيرا سامحتني ياجميل لا سمعني آخر كلمه كده ملكيش ايه

همسه بضحكه مائعه ليستشيط مراد من رقتها ودلاالها الذي ادمنه لتقول بتقطيع كلماتها بدلال لايقاوم .بقولك …مليش راجل.. غيرك..انت ..وبس ههههه
مراد.اموت انا أختك دي مترجعش النهارده وترحمني
همسه.مستعجل على إيه

مراد.مستعجل عليك انتِ ياجميل ماتيجي ونجيب مليجي
همسه .هههه لا بعد الفرح ونجيب مرح
مراد.اموت انا خلاص هفوت ِ بعد بكره ياجميل نروح الفرح مع بعض
همسه برقه.باي
مراد.ياصبر أيوب …

حبك قاتلي همستي أعيش واحيا بانفاسك أن كنت اخطأت في حقك ملاكي عاقبيني ولكن بجانبك ولكن أن تنفيني عنكي فليس عقاب فهذه هو قتل الأحياء اتنفسكي عشقا أيها الساكنه بقلبي متربعه على عرش رجولتي .أحبك فتاتي منذ الصغر.♥

………………….

يقوم مازن يمهاتفه آيه ليطمئن عليها وأن التجهيزات كما يرام ويخبرها بقاعه العرس والفستان الذي احضره لها من اتيليه عالمي يناسب جمالها
مازن بصوت اجش.ازيك ياجميل
إيه بعند .بخير طول ما انت مش جنبي

مازن بابتسامة على عنادها.أوعدك ياجميل إنك هتبقي بخير طول ما انت جنبي هخليكِ ياحلوه تتنفسيني تعشقيني تشتاقي لحضني وانتِ تتطلبيني كمان إيه رأيك ياجميل بعد يومين بس
ايه بخجل .إيه إللي انت بتقوله ده انا عمري ما أكون كده ولا هكون

مطمازن بخبث ومكر رجولي وصوت اجش..بحبك يابت
اموت انا فى الخدود الحمره دي عايزه إللي يقطفها بس أوعدك هقطفها ياجميل واقطفك كلك بحبك يامكسوف
ايه بخجل وهرب وصوت هادئ وابتسامة من كلامه. أنها هقفل بقا
..
مازن .بسرعه كده إيه موحشتكش ولا إيه ياجميل انت بصراحه وحشتني شفايفك وحشتني ياطعم
ايه برقه.مازن مبحبش الكلام ده الله
مازن بضحكه رجوليه عاليه يعلم أنه اخجلها.بس بتحبني انا ياجميل
ايه.ايوه.

مازن بدهشه.ايوه إيه ده بجد
ايه بابتسامه .ايوه بس انت عصبي اوي وكل حاجه عندك بالأمر وانا مبحبش كده ممكن تحاول عشان خاطري تتغير
أما
مازن بابتسامه واستنتاج.الكلمتين دول بتوع نصره هي إللي قالتهم لك بس عشانك افكر ههههه شوفتي انا مطيع ازاي
ايه .شاطر
مازن.ياريتك ياجميل بس تبقي مطيع معايا ليله ….
ايه ايه متكملش احترم نفسك باي

تغلق بوجهه الخط كحال كل مكالمه تتم بينهم لتبتسم بعدهاا على جرأته فهو الحبيب المنتظر فارس أحلام خيالها تحبه تشتاق إليه ولكنها تخجل منه جرئ حد اللعنه ولكن تعشقه
………..
يلا ياسناجل الطموا فصمت وانا معاكم …..هههههههï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½
…………

تتصل هديه بورد
هديه.ازيك يابنتي
ورد بسعاده.ازيك ياماما عامله إيه
هديه. الحمد لله مش هترجعي بيتك بقي يابنتي انا سايبه البيت أصلا ارجعي يابنتي بقا

ورد.ما هو انا عشان كده مش هرجع البيت مش هيبقي له طعم من غيرك ياماما
هديه.ربنا يخليكي يابنتي بس انا مش هرجع إلا بعد فرح ايه انتِ طبعا أخواتك كلهم معزومين

ورد.خلاص وانا كمان بعد الفرح جايز تكون روح رجعت كمان
هديه.ماشي ياحبيبتي زي ماتحبي ربنا يرجعهالكم بالسلامه بنت بميت راجل
فى امان الله ياحبيبتي
ورد.مع السلامه ياماما

………………

استيقظت روح لم تجد صخر بجانبها ولكن هذا أفضل حتي لايمنعها من خوض المباراه فهي تدعو إلا يكون قد علم بأمر هذه المباراه فهي الاعتزاليه لها وستوقف بعد ذلك عن ضرب الرجال فعقدتها قد زالت وأصبحت تعشق وآحد منهم ولكن

بالغعل كما أخبرها سيتزوج غيرها ما أن يعودون للقاهره فلو كان كذلك تتمني إلا تعود أبدا ولكن كيف ذلك وهو يحبها هي تتيقن من ذلك قبلاته نظراته حمايته لها كلماته …………….
تجهزت بملابس المباراه لتخرح وتجد كريم يجلس بملابسه نعم يفكر خائف عليها
ولكن صوتها انتشله من فكره

روح.كريم انت عملت ايه عند زينه صحيح معلش نسيت اسالك
كريم .اترفضت
روح بشهقه.ليه
كريم.سيبك من الموضوع ده رايحه الماتش
روح .اه طبعا أخلص على آخر وآحد إلي عامل نفسه دكر ده وأرجع على لطول

كريم.طيب يلا انا حاي معاكي
روح.لا لا خليك كده صخر هيلاحظ أن في حاجه غلط وانا مش عايزاه يعرف

كريم بقوه.يلا ياروح هوصلك وهقف معاكي زي الماتش إللي فات
روح بدهشه من إصراره .ماشي يلا

تذهب روح إلي مكان الماتش
وتتجهز وتظهر على الحلبه ولكن بوجهها هي وليس المتمرد لأول مرة
تقف وتمزح وتضحك لأول مرة نظره عينيها تغيرت من الغضب وللانتقام الي الدفئ

روح. انا روح مش المنتقم إلي بتكلم بإسم كل بنت وست في راجل هههه شايف أنه هيقدر عليا لا بيهددني إني لازم اتحضر كويس واتشاهد على روحي إيه رأيكم

وانا جيت اعمل ماتش اعتزالي معاه زي ماوعدت جمهوري
ومستنيه أشوفه هههههه شكله كده خاف ومجاش ويبقي ده اعتراف منهم أن مفيش راجل يقدر يقف قدامي يعني قدام أي بنت لأن كيدهن عظيم
م.لا في ياروح انا
روح بدهشه وخوف .صخر

صخر بضحكه مستمتعه .ايوه صخر جاهزه ياانسه.
ينظر لها باستخفاف وهو ينطق لفظ انسه
روح يخوف ضئيل نجحت في اخفاؤه .جاهزه اتفضل

ليلبس كل منهما القفازات
وتبدأ المباراه الشرسه لأول مرة بين رجل وزوجته على حلبه المصارعه ياله من ماتش مثير للغايه

ونبدأ التحليل ..
يتقدم صخر بثقه عاليه وروح تعود للخلف لتاخذه بلكمه تفاجئه ولكن يتفاداها ببراعه
ليلكمها هو تلك المرة ولكن تميل يديه وتتفداها المباراه بين شد وجذب

ولكن تتمكن روح من تلكمه عده لكمات متتاليه لينتهي الشوط الأول لياخذوا قسطا من الراحه لمده خمس دقائق
ولكن

لماذا ياقلبي تتوجع وتتالم هكذا أشعر بوخز في صدري ولهيب يحرقني هل هذا بسبب تلك اللكمات البسيطه له نعم قلبي يصرخ بحبه عيني تتلهف لرؤيته لم يصبه شئ

لم أقوم بعمل الاحماءات اللازمه للشوط التاني ولا شرب المياه كالعاده وولكن كان كل هدفها أن تراه تتطمئن عليه لم تستطيع رؤيته من المدرب الذي يقف امامه

كريم.روح مش هتعملي احماءات وتشربي ميه
روح وهي تقف مكانها .انا هروح لصخر
كريم.تروحي فين ده خصمك قدام الجمهور
روح.ده جوزي قدام ربنا
تذهب إليه وتخطف الثلج من المدرب الخاص بصخر

وتقف أمامه وتضع الثلج بلطف على كدماته .انا انا مش عارفه عملت كده ازاي ليه جيت الماتش ده
ابتسم صخر فخوفها عليه ظهر في عينيها أول مرة يراها بهذا الشكل تعالج خصمهاا

صخر .عشان اربيكي لعبت الماتش عشان اربيكي ياروح مش كل الرجاله ياانسه ده غير أني مش راضي أشد عليكِ عامل حساب إنك مراتي

أما كلامه استفز روح بشكل غير عادي لينقلب كل مافي قلبها من خوف وعطف إلي غضب
روح.لا متراعيش حاحه وهات إلي عندك عشان متتحججش واعلي مافى خيلك اركبه

لتذهب سريعا تشرب قدرا من المياه
ليضرب الجرس ليعلن بدي الشوط الثاني
كل منهم يهاجم بقوه وشراسه
صخر يهجم تاره ولكن روح ترد له وروح في عينبها الشماته
ولكن …خاف تسلم…

ليفاجئها صخر بهجمه مفاجئه ليلكمها بقوه فتسقط ارضا من قوه لكمته تنظر له بغيظ
ولكنهم تعادلوا
لتقوم بسحب قدمه وهي أرضا ليقع أرضا معها في منظر مخزي له حتي ترد كرامتها

ولكن بحدث ما لم يكن على لبال
يسقط فوقها أما الجماهير
تتاوه هي وهو من سقوطه
أقترب منها وهو يعلوها ليزيل خصله من شعرها على عينيها ويقترب

روح.صخر إيه هتعمل إيه
صخر.ينفع إلي عملتيه ده هاخد حقي أمام الكل
احنا كده متعادلين فاللكمات وانتي وقعتبني زياده لازم نتعادل

تنظر له بابتسامه وتناست وضعهما أمام الجماهير
ليقترب بوجهه وانفاسه يلمس شفتيها أمام الجميع تجذبه دون اراده منه لايستطيع مقاومتها
يحبها نعم يقبلها بقوه وعنف وهي تبادله قبلته لاتبعد بل تعمقها

ليتحول الجمهور من متابع المصارعه إلي مشهد رومانسي للكبار فقط ولكن سعداء رجال واناث بالنتيجه التعادل فى الحب متساويين في كل شئ
يصفقون بحراره للنتيجه ولهذا المشهد وتتعالي اصواتهم يطالبون بأن يحملها

ليبتعد عنها ويفيق من غفلته بابتسامة على أصوات الجماهير ليبتعد وينظر لها متورده الوجنتين
ليغمز لها أما صياح الجماهير
صخر.اشيلك ياجميل

أما روح تتعلق برقبته دون أي رد ليحملها وتتعالي الهتافات بإسم الحب الذي يعرفه جميع البلاد بجميع اللغات والاصناف رجال ام نساء عرب او أجانب

لايفرق الحب من أين أتي ولكن المهم أنه أتي
الحب ليس اختيارا ولكنه اختراق يخترق ارواحنا بدون قرار
فى الحب الذي يبدأ بالاختيار ينتهي باختيار مثله

يحملها صخر أمام الجميع ويخرج ويتركهم كريم ويذهب وحده للمنزل فهو غير مستعد أن يخسر وجهه مرة أخري

بعد أن خرجوا من المكان
روح بخجل .صخر نزلني بقا
صخر بابتسامة مال عليها خطف قبله رقيقه من شفتيها وهو يبتسم وانزلها
ليمسك يدها بقوه تعلن ملكيته لقلبها

ولكن للقدر له رأي اخر لتفتح عريه سوداء فجأه وتخطفها وهي تركب سيارته من الجهه الآخرين وتضعها بالسياره فلمح البصر

error: