رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود

روح الصخر2..الحلقه العشرين
ماان سمعت ورد بان رائد فالمستشفي لاتعلم ماذا حدث قبل ان خرجت من المنزل التقطت عباءه سوداء وطرحه ونزلت تجري لتجري خلفها روح تلحق بها
روح.استني ياورد انا جايه معاكي ليستقلوا سياره روح
ويذهبوا سريعا الي المستشفي
ورد .لوحصله حاجه مش هسامح نفسي ابدا ياروح كان زعلان بسببس ومش مركز

روح بتوتر.اهدي ياحبيبتي ده نصيي ومكتوب ادعيله بس
ورد ببكاء .يااارب ييارب ياروح انا عمري ماهزعله تاني انا الي غلطانه
تربت روح ع ظهرها لتهدئها بينما عقلها يفكر في مااخبرها به صخر
فلو كان رائد بين الحياه والموت كما يقول ماكان عنده الكافي من الوقت ليناقشها بموضوع زواجهم ويخبرها بانه سيتزوج من اخري

ويعترض ع طلاقها تنظر لورد وبكائها وتأكد لنفسها ان رائد ليس بالحاله الخطيره التي وصفها تشعر انها لعبه ولكن يتردظ في ذهنها المثل
….ياخبر النهارده بفلوس بكره يبقي ببلاش …
لتصمت حتي تتاكد من شكها وانها لعبه للايقاع بورد ورغبه رائد في رؤيتها ولكن كما اعطت لورد درس قاسي عن الحياه الزوجيه يجب عليها ان تحذر الطرف الاخر حتي لايستهين باختها

نزلت من السياره ونظرت لورد وعينيها تشتعل قوه وكأنها ارتدت قناع اخر لتواجه صخر وزوج اختها
روح.بطلي عياط وامسكي نفسك لحد مانتأكد
ورد.قصدك ايه
روح.قصدي تهدي كده ومتتلهفيش عليه اوي كده هو ضربك برده

ورد.انتي غريبه ياروح شويه تقوليلي غلطانه وشويه تقوليلي هو الي غلطان وضربك
روح بقوه.انا مش غريبه انا بدي لكل واحد حقه انتي غلطتي وهو غلط لازم كل واحد منكم يعرف حجم غلطه عشان ميتكررش تاني
ادخلي يلا وامسكي نفسك

حاولت ورد الامتثال لكلام روح وذهبوا الي غرفته
وجدوا رائد بالسرير وصخر يدخن سيجارته ليلفظ انفاسها الاخيره ويرميها

لترمي ورد بكلام اختها عرض الحائط وتندفع نحو رائد تحتضنه وتقبل وجنتيه
ورد.رائد انا اسفه قوم بقا انا بحبك اوةي ماتسبنيش لتضع راسها ع صدره وتكمل بكاء
وخي تترجاه ان يفيق
تفاجا بيديه تلتف حولها ويهدهدها لتهدا فتيدا نوبه بكاء وهي تمطره بالقبلات ع وجنتيه وكانها تتاكد من وجوده معها

لتبتسم روح بثقه فمتي توقعت شئ ولم يكن صحيح دايما توقعاتها تفوق الحقيقه
وتنظر لصخر بسخريه وتغادر الغرفه ليخرج ورائها صخر والمكر بعينيه وكانه يتوعد لها
تلتف يد رائد حول ورد لتحتضنه بقوه اكثر وتبكي تريد سماع صوته تنظر له تتاكد من انه فتح عينيه وع قيد الحياه
ورد ببكاء.رائد انت عايش صح مموتش رد عليا اتكلم قول اي حاجه
رائد.بخشونه .بحبك
لتهجم عليه وتزداد فالبكاء تمطره بالقبلات ع وجهه
يبعدها وهو يضحك.ايه ياوردتي العياط ده كله خوفتي عليا
لتضربه بكلتا يديها بصدره .انا زعلانه منك كده تضحك عليا والله كنت هموت لو كان حصلك حاجه انا بكرهك بكرهك

تقول الكلمات الاخيره وتبكي وتضربه بصدره اما هو فلايوجد رجل اسعد منه فقد عادت اليه طفلته الجميله تبكي خوفا من فقدانه
تظل تضرب صدره الي ان يحتجزها بين ذراعيع ويوقف يدها عن ضربه وياخذها باحضانه بالقوه

لتستكين بين احضانه بعد ثواني تتنفس رائحته عطره اشنقات لتوسد صدره والدفئ والامان بين ذراعيه
ازدادت قوه احتضانه لها تكاد تئن من الالم تشعر انه يسحق عظامها بين يديه من قوه شوقه اليها
ترفع راسها له لتقابل عينيه

رائد بخبث وهو يقترب بوجهه منها.بتكرهيني ياوردتي انا تقوليلي بكرهك
ورد باحمرار بسيط قد ظهر ع وجهها نتيجه اختلاط انفاسهم سويا وقربه المهلك منها نكست راسها بالاسفل خجلا من قربه وهم بالمستشفي
.انت وحش

يقترب اكثر بوجهه
رائد بضحكه تزيد جاذبيته .والله دانا حلو خالص حتي جربي
ورد بخحل .اجرب ازاي
يقترب اكثر ويلثم شفتيها في قبله اودع فيها كل اشتياقه وحبه واثارته

يتمتم بين قبلاته ع شفتيها التي تتتنقل ع اطرافها الي مركزها وتزيد رغبه وسخونه وقوه يتمتم ببحبه وعشقه الابدي لهذه الورده التي تفوح بعطرها له فقط جاذبيتها ملك له هو دون غيره

تبتعد بعد فتره بعد ان ادمعت بسبب نقص الهواء ووجهها يزداد سخونه واحمرار من التهاب مشاعرهم الجياشه
يستند براسه ع راسها
رائد.ايه بعدتي ليه
يري دموع عينيها يظن انهم بسببه وانها تذكرت مافعله بها ولكن انها بسبب نقص الهواء

يقترب منها باسف وحب يقبل دموعها ووجنتها يمطرها بالقبلات ع دموعها
رائد.مش عايز اشوفها تاني طول مانا عايش عمري ماهزعلك تاني بحبك
ورد. وانا كمان بحبك اوي
تقول هذه الكلمات لتختفي بصدره بعدها وتقبل رقبته بحب

يضحك بخشونه ويرفع وجهها يلثم شفتيها بحب ورقه يودعها حبه واشتياقه بهذه القبله

يفتح الباب فجاه وتدخل ايه عليهم
لتتنحنح بحرج
اما ورد تشهق وتبتعد عن رائد بسرعه ويضحك رائد بخشونه وقوه عليها وابتعادها عنه
ايه.والله مانتوا متحركين انا خارجه

زهرتي اللامعه اريدك بكل جوارحي اعشقك كل شئ يخصك اعشقك حد الثماله يامن ترويني بحبك اعذريني ان قتلتك بحبي واشتياقي لكي ان اقتربت منكي ضاع العقل وشعرت باني املك العالم بين يدي فلاتلومسني ع اي فعل قد يصدر مني فاصبح كالمغيب في عالم ببين جوارحك اصبح كالسكران من لذة شفتيكي اطير بين السحاب اعانقها عندما احتضنك
اصبحت سجين حبك حتي وان لم اعترف فعيناي تفضحني فما يخفيه لساني تفضحه عيني ياجميلتي !!â™،â™،â™،â™،

………… ….
خرجت روح وبعينيها ابتسامه صخره ع هذه اللعبه التي صدقتها واتت باختها اليه ولكن لامانع فستعود اختها معززه مكرمه فان لم يحبها فلم يفعل ذلك

تنتبه لنظرات هذا الصخر الذي يقف امامها
روح بكبرياء .مش كبرت ع الكدب يا…
ياصخر باشا
لتقول لقبه باستهزاء ….
صخر وهو يقترب بمكر وحده في عينيه تخبرها بانه سوف يتسلي بها قليلا

صخر. اي حاجه فالحب والحرب مشروعه ياروح
روح ببرود تتعمد اظهاره .نظريه برده .انت قولتلي بقا انك ناوي تتجور صح
صخر .انشالله

روح بغيظ تحاول الا تظهره.اه متنساش تعزمني بقا
صخر بجمود .لا العروسه اللي هتعزمك انشالله
روح بامتعاض قد بدا يظهر عليها.وع كده العروسه موافقه ع واحد ذيك

صخر بابتسامه .ومتووافقش ليه دي تتمني انا مفييش غلطه واحده
روح .متتنفخش اوي كده بس لتفرقع
وع كده عارفه انك متجوز
صخر بمكر.ميتهياليش يبقي عندها مانع وبعدين مش احنا هنطلق

روح بدهشه.وانت هتطلقني
ليقترب منها فلمح البصر .ويحتجزها في احدي الزوايا بين ذراعيه ليقول بهمس ويقترب بشفتيه من اذنها وانفاسه تلفح وجنتها
صخر.انتي عايزه تطلقي

لتاتي بعينيها غابه الزيتون بعينيه التي هي اسود من الليل التي تنذها بالخطر من قربه فعينيه مثيره وعميقه حد العنه تشعر انها تريد الغوص في اعماقها
يرفع راسها باصبعه لتواجهه
بعد ان سرحت بعينيه

ويقترب. اكثر من شفتيها المثيره التي تحرك الكثير من الخيالات االجامحه لديه
يريد ان يهجم عليها بشراسه يتذوقها فمن عرف مذاقها لايستطيع الاستغناء عنه ولكن الصبر حتي ينتهي من كل هذا
صخر ببحه مثيره دافئه.ايه ياروح عايزه تتطلقي

اما هي لا تعلم هل تريد. حقا اخذ حريتها والعوده لحياتها ام التشبث به ام كان يسعدها تمسكه بها حتي وان كانت تريد الطلاق
روح.انا عايزه
يقترب اكثر اللعنه شفتيها حمراء كالكريز لايستطيع الابتعاد عنهم لايستطيع الانتظار فليفعل وسيحدث مايحدث بعد ذلك
صخر بصوت يملؤه الرغبه.انا اقولك انتي عايزه ايه

يقترب منها ويجذب شفتيها الي خاصته ويقبلها بعنف يودع به كل اشتياقع واقارته بترك يدبه تتجول ع مفاتنها وجسدخا بحريه وتضمهها اليه اكثر
يقضم شفتيها بخفه تتاوه فتزداد اثارته بتاوهها ليهجم ع شفتيها نره اخري متوعا لتلك الشفاه العنيده

لتخرج ايه بعد ان خجلت من رائد وورد واقرابهم بهذا الشكل لتبحث عن صخر لياخذخا لوالدته لتفاجأ به يقبل روح

تشهق بجانبهم لتفيق روح من تاثيره عليها وتدفعه بسرعه
لتجد ايه منزعجه
اما صخر ينظر لروح وهو يتسلي بنظراتها الخجوله التي قلليلا مايراها
ايه.انا اروح فين يعني ايه الي انتو بتعملوه ده
ادخل جوه الاقيهم كده اطلعاكم الاقيكم بتبوسوا بعض ماتحتترموني شويه

صخر بضحك اثار غيظ روح .
خلاص معلش يايويتي تعالي معايا انا هصالحك ياجميل
ايه بدلع .هتصالحني ازاي ياصخورتي
صخر بخشونه وابتسامه تشفي وهو يري روح تكاد الادخنه تتصاعد من اذنها من شده غضبها

صخر. هجيبلك الي عايزاه اهم حاجه متمونيش زعلانه
ايه .طيب اذا كان كده ماشي
اما روح تريد ان تقتل هذه الفتاه كيف تقول له بهذا الاسم صخورتي لاتعلم ان رجل باسمه ومركزه ممكن ان ياخذ مثل هذا الدلع المقزز

ومن هي حتي يفعل لها اي شئ حتي ترضي عنه
تريد ان تقتلها وتخرج غضبها فيها
لتجد ان ايه تتقدم ناحيتها
ايه.انا ايه ازيك اول مره اشوفك مع صخر

لو كان القتل حلال ماترددت روح لثانيه واحده ان تمسك رقبتها وتفصلها عن جسدها
روح ببرود .اه اهلا انا مرات صخر
نظرت ايه باندهاش لصخر

صخر بتسليه .القديمه مراتي القديمه وهنطلق
لتتقدم روح وكانها تتقاتل من احل حقها به .
روح.بس احنا لسه مطلقناش
ايه.حد يطلق من صخر والله هتخسريه ده صخورتي ده مز وجنتل كده يالههوي بس لو مين

ليضغط صخر ع قدمها فكانت ستتفوهه بما لايرريده كانت ستقول انه لايجوز لها لايصلح لها
تاوهت وسكتت عن الكلام
ليكمل صخر
صخر.لا مانا ماتسابش يايويتي انا الي هسيبها هطلقها زهقت. منها بقا

ايه .ليه كده دي شكلها طيبه
اما روح تنظر لها تكاد تفترسه
روح.وانتي صدقتيه بسرعه لا ياحبيبتي اشبعي بيه الهي تولعوا انتو الاتنين
وع فكره انا الي سبته لانه ميلزمنيش روح متتسابش
وانا الي طالبه الطلاق وهو الي كان ماسك فيا

لتذهب بسرعه من امامهم وهي تغلي ويزداد غضبها فهو اغضبها من هو بحق الله ليجعلها تفقد اعصابها اما مه

اما هو فاصبحت ضحكاته عاليه استفزها واخرجت مابداخلها لاول مره اما ايه لم تفهم شئ ايه.حرام عليك ياصخر ليه كده تدايقها
صخر.انتي مش فاهمه حاجه لواحظ هتبقي تفهمك
يلا عشان اخدك ونروحلها
ايه بعدم استيعاب .ماشي يلا
بس نطمن ع رائد الاول

…………..
بعد ان ابتعدت ورد عن رائد بعد خروج ايه
ورد.بس انا لسه زعلانه منك
رائد .ليه ياوردتي
ورد بعتاب وهي تبدا بالبكاء.يعني مش عارف ليه
لتضع يديها ع وجنتها دليل ع الصفعه

ليظهر الحزن والالم ع وجهه من فعلته
اقترب منها يقبل وجنتها برفق
رائد.عهد قدام ربنا مش هتحصل مني تاني ياوردتي
ورد.انا عارفه اني انا كمان غلطت مامتك زي مامتي بس انا زعلت اوي كنت فاكره غلاوتي هتكون اكتر من كده
رائد.ورد امي الي ربتني ماقدرتش اتحكم فاعصابي وانتي بتشتميها قدامي

ليكمل بخبث ليغير هذا الحديث
الكئيب.واذا كان ع غلاوتك
ليجذبها الي صدره بقوه
..انا ممكن اعرفهالك دلوقتي وعملي بس ادعيلنا محدش ياخدنا فعل فاضح فالمستشفي ويتقبض علينا

تخجل وتدفن وجهها بصدره وتتسع ابتسامتها يشعر بحركه ابتسامتها ع صدره
فيضحك بخشونه وصوت عالي
رائد.ايه مقولتيش رايك اوريكي غلاوتك

لتبتعد سريعا عنه وتترك السرير
لتدخل روح اولا عليهم
روح بغضب مما فعله صخر وايه وحديثهم .يلا ياورد عشان نروح
رائد.تروحوا فين ورد مراني هتفضل معايا فالمستشفي
روح بتفكير فالبفعل يجب انن تظل ورد معه فهذا واجبها ولكن يجب ان تعطيه الدرس اولا حتي لايستهين بها مره اخري

روح.بص ياحضره الرائد انا احترمتك يوم كاتقدمت لاختي واحترمت كلمتك بس انت خلفت وعدك معايا انت قولت عمرك ماهتزعلها ولا ترجعها زعلانه تبدا وهتحافظ عليه
ياتي ليتحدث لتعلم روح مايريد قوله

روح.ثانيه انا مخلصتش انا عارفه ومقدره اللي حضرتك عملته معاها فبدايه الجواز ودي رجوله منك وانت حافظت عليها بس ده شئ ميعبهاش هي متربيه كويس وده دليل ع كده

تخفض ورد راسها ارضا من طرح هذا الموضوع وتكمل روح حديثها
روح.بس دده ميمنعش انك مكانش يصح ان انت تمد ايدك عليها
رائد.حقها عندي وانا اعتذرتلها بشكل شخصي وانشالله ميحصلش تاني

روح.وانا لتاني مرخ بقولك اني بثق فيك وانك عند ثقتي وواثقه انك مش هتجبرها ع حاجه هي مش عيزاها واننك عمرك ماهترجعهالي زعلانه تاني او حصل زي المره دي تاني اوعدني بده لان لو حصل بحلف بربي ماهتدخلك بيت تاني ولو حصل ايه

رائد بابتسامه محبه لما تبذله نلك الاخت من اجل اخواتها .اوعدك بده يااانسه روح

يدخل صخر عند هذه الكلمه ليشتعل غضبا
رائد مصححا بابتسامه .قصدي يامدام روح متقلقيش
روح بعدم اهتمام.ماشي هتخليكي معاه ياورد انا هروح
صخر.انا هروح وهاخد ايه معايا يارائد عشان لواحظ عايزخ تشوفها زي ماقولتلك هتعوز حاجه
رائد.لا باي خد بالك منها
صخر.متخافش يويو فعينيا

يقترب منها وبهمس فاذها اما روح
صخر.يلا ياقردتي
لتضحك بصوت عالي
صخر.مقولتلكيش لكلمه قدام الناس اهو عشان منظرك
ايه.انساها بقا والنبي

صخر.استحاله ياقردتي انتيه اسمك بس حفاظا ع كرامتك قدام الناس بقولك ايه وبدلعك كمان مرضي ياعم
لتعلو ضجكاتها بعد همسه لها بهذه الكلمات

ياتي مازن ويجدها تضحك بهذه الطريقه وصخر يهمس لها باذنها فيشتعل الحريق بصدره
ويتقدم نحوها
ويمد يده باتجاهها
مازن.ازيك يانسه ايه
اما ايه فيتلون وجهها بالف لون بحضوره ورؤيه رائد يهمس لها تمد يدها لترد السلام يضغط ع يدها بقوه وعينيه لاتبشر بالخير
ليجذبها رائد بسرعه من ذراعها

صخر.يلا يايه عشان تروحي معايا
ليزداد غضب مازن فتنظر ايه له لتري رده فعله
تجده يكاد يحرقه حيه بنظراته
ويتوعد لها
يسحبها صخر ويخرج من المكان امام اعين روح ومازن اللذان يشتعلان غضبا لتترك روح المساشفي لتعود الي بيتها بعد بوم عصيب لم يكن فالحسبان

اما مازن تقدم الي رائد بغضب دون ان يعي مايقوله
مازن.رائد هو صخر يقربلك ايه
رائد باندهاش من سؤاله.صاحبي يابني ليه بتسال
مازن بغضب .وصاحبك عادي يمسك ايد اختك ويشدها كده وتروح معاه

رائد.اه ده صخر عادي يابني متركزش انت بس
ليكمل بشك.وبعدين انت مركز ليه
مازن بتوتر .لا عادي انا بستفسر بس
رائد بشك في اجابته .اممم بتستفسر ماشي يامازن مع اني مش مصدقك

مممن تخرح بقا وتسيبني استريخ انا ومراتي شويه
تخجل ورد من كلامه
يخرج مازن ويتركهم وهو يشعر بالحرج كاد ان يكشف نفسه امام رائد في غضبه ولكنه توعد لايه ع مافعلته فهو قال لها من قبل الاتتعدي حدودها وانها ملكه وسيعاقبها ع افعاله

اما رائد اقترب من ورد
رائد.ايه بقا
ورد.ايه انت

…انا عارفه هتموتوا وتعرفوا ايه الي هيحصل الحلقه الحايه …ههههه .بحبكم
………………

عادت روح الي منزلها لتجد مراد يصرخ عند الباب باسم همسه ويتوعد لها
مراد.افتحي ياهمسه لاحسن همسر الباب وهزعلك

ليسمع اخر صوت يود ان يسمعه في هذه اللحظه
روح بغضب.تزعل مين
مراد بتوتر اخفاه بصوته العالي

مراد.همسه مراتي مهما حصل ومينفعش تسبيب بيتها وحقي اني اخدها حالا
روح بغضب شديد .والكلام ده يتقال ع. الباب وبفضيحه كده ايه مفيش عقل تعرف لولا انك جوزها انا كنت فرمتك شكلك نسيت الي كنت بعمله فيك

مراد بغضب.انا كنت ساكتلك بس عشان انتي واحده وانا مبمدش ايدي ع واحده لا واكبر مني وعشان اناي اخت مراتي بس ده مش معناه اني معرفش اعمل زي مابتعملي بس لسه بحترمك لحد دلوقتي قوليلها اتي حوزها وعلميها الصح زي ماطول عمرك بتعملي وعقليها ورجعيها بيتها

اما روخ رغم غضبها تعقل كلامه فهو زوجها ومن حقه ان ياخذها بالغصب وهي لاتعرف حتي الان مالمشكله بينهم ويمكن ان تكون همسه هي الخاطئه فهي دائما المتهوره

روح بعقل .طيب اتفضل معايا نتكلم جوه ونشوف مين الغلطان فيكم

اما مراد اازدرد ريقه بتوتر فهو يعلم ان الغلط سيركبه بسهوله ولكن ايضا يعرف ملاتعرفه روح عن علاقتها بالمظعو كريم وسيتخذها سلاح لتبعدها عنه وكدليل ادانه ضدها
دخلت روح الشقه وورائها مراد الي غرفه الصالون
روح بصوت عالي .همسسه تعالي

اما همسه تقدمت اتجاههم وماان رأت مراد ازداد غضبها
همسه.ايه الي جابك هنا
روح.عيب كده ياهمسه تعالي اقعدي عشان افهم كل حاجه منكم انتو الاتنين هو فبيتنا عيب تكرديه وانا قاعده

تجلس همسه متضرره
روح بترقب.هااا مين اللي هيحكيلي فيكم
همسه.انا هحكي ياروح
روح.وانا سامعه

همسه.الاستاذ اللي انا طول عمري بحبه وضحيت بالدنيا كلها عشانه وعمري ماخرت عنه حاجه خاني ياروح تفتكري بقا مين الغلطان
روح بغضب.نعم خانك ازاي يعني انت خونتها
مراد بنفي بسرعه.لا لا والله محصلش وربنا ماحصل ماجيتش جنبها وهي عارفه

همسه.وانا لو مكنتش جيت ساعتها كنت خونتني صح وبعدين الخيانه مش بالجشم بس بالتفمير فواحده غيري تبعد عني وتبقي مش طايقني وبتفكر فيها وشاغله عقلك وتروحلها البيت وتقعد فاوضه نومها كل ده مش خيانه تقرب منها وتبوسها ومش خيانه

عندما تتذكر هذا المنظر تبكي بشده
همسه.انا بكرهك ومش عايزه اشوفك تاني
اما روح فهمت ماحدث من كلامهم
ينزل مراد عند اقدام همسه ويجلس امامها ويمسك يدها بين كفيه

مراد بترجي .ياهمسه والله انا بحبك لازم تعذريني كل انسان بيغلط مفيش حد مننا معصوم من الغلط وانتي عملتي غلطات كتير وانا ككنت بسامحك
وبعدين الحياه كانت بدات تبقي منله بعظ الجواز غصب عني لقيتك مبتغيريش من نفسك روتين ممل بيحصل كل يوم بدات امل وكمت عايز اغير غصب عني صدقيني لازم كنتي تغيري من نفسك تاخدي بالك نفسك تجدظي كل فتره فالتعامل معايا مش كل حاجه سهله ووممله ومل يوم ذي اللي قبله

همسه.ده مش مبرر مش اي واحد حياتهه حس انها ممله بدل مايتكلم مع مراته يخونها مع واحده تانيه
ده غير انك ذلتني باني حبيتك وكنت بسييك تقرب مني قبل الجواز صح

لتذهب الي احضان روح التي يظهؤ من عينيها الغضب وشراره عاليه لما تعرضت له اختها
وتكمل همسه كلامها
همسه.ذلنني ياروح اني كنت بحبه قالي اني سهله وبسيب اي حد يقرب مني عشان كتت بحبه

تقف روح في مكانها فجاه
روح بغضب وصوت عالي يهز لمنزل.اطلع برررره
مراظ بغضب.مشش انا بس الغلطان انا مقولتلكيش كده الا لما لقيتك بتقربي من كريم ابن عمكم يامظام روح من غير معرفتك وبيحبها وبتقول انها هتتجوزه وانا كنت عايز احافظ عليه

ا قولتيها الكلام ده فغضبي امال هسيب مراتي مع واحد غيري
تنظر روح لهمس.تري انها فعلت بالفعل
همسه .برده هتجوزه انا عمري ماهعيش مع واحد ذيك
مراد.ده بعدك ياهمسه مش هطلق ومهما عمل وهزعلك لو قربتي منه او اتحدتيني وهحبسك

اما روح قد فاض بها يهددها امامها
روح.اطلع بره مش عايزه اشوفك هنا تاني لو لمحتك جنبها هزعلك وهطلقها منك عشان متبقاس الحياه ممله وهرفع عليك قضيه خلع وهتكسبها

وتدفعهه خارج بابها .
وتنظر لاختها ع مافعلته هل تصدق انها تعرف رجل بخلاف جووها وهو من عيله والدها التي طالما حاولت ان تيتعد عنهم تعرفه من ورائها
انتظرت ردها وعي يتصاعد الادخنه من اذنها والشرر من عينيها

…………

ذهبت ايه وصخر الي لواحظ
لواحظ.اهلا بالخايبه اللي ربتها ومطمرش فيها
ايه بضحك وقد انطلقت لاحضان لواحظ.مقدرش والله انتي عارفه لولا الكليه والامتحانات

كنت قعدت معاكي والله دانا بموت فييببكي ياماما
لواحظ.ايوه يابت اضحكي عليا بكلمتين كلي عقلي
ايه.هههه مقدرش
لواحظ.طيب سيبك من شغل البكش بتتاعك ده انا عايزاكي فموضوع
ايه.بس كده اؤمريني
لواحظ.البت روح مرات صخر

ايه اه شوفتها فالمستشفي عند اخويا دي عسوله اوي بس صخر قعد يغيظها بيا مش عارفه ليه
لواحظ.طيب كويس انك عرفتيها انا عايزاكي تعملي انك بتحبي صخر قدامها وطبعا متعرفش انه اخوكي وتخليها تغيير وطبها مش هوصيكي الدلع والكلام ده
ايه.ههههه بس انا معرفش اعمل كده مليش فالكلام ده
وبعدين ليه

لواحظ بامتعاض وسخرييه.متعرفيش ايه البنات الخايبين بتوع الايام دي
هبفي اعلمك تتدلعي ازاي وتغظيها ازاي
قولتي ايه موافقه ولا اشوف حد غيرك انا حباييي كتير يس لنتي مننا وعلينا
ايه.هههه لا موافقه طبعااا

ياتي لها مكالمه ع الموبايل من رقم غريب لتبتعد عن لواحظ وترد
ايه. الو
مازن.ازيك ياحلوه طبعا عرفتيني
ايه بشهقه وخضه.مازن
مازن .شاطرةياحلوه
ايه. انت جبت رقمي منين
مازن.سهله اوي نسيتي مركزي سيبك من كل ده طبعا انتي عارفه اللي عملتيع النهارده مع اني حذرتك ولازم تتعاقبي
ايه. انا انا

……….

error: