رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود

روح الصخر2..الحلقه الواحد والثلاثون

بعد أن سافر صخر ذهب مازن إلي والدته
مازن بخشونه بعد أن دخل إلي منزله يفكر أن يخبر والدته بأسلوب سلس يجعلها لا تغضب عليه

مازن.إيه ياحجه ازيك النهاردة
لتربت علة ظهره بحنان بالغ.بخير طول ما انت بخير ياحبيبي

يقبل رأسها حبا فيها .ربنا يخليكِ ليا ياحجه
نصره .اعملك الغدا ياحبيبي

مازن.لا اقعدي ياحبيبتي في موضوع عايزك فيه
نصره بتريث.اممم موضوع إيه وانا بقول إيه الرضا ده
مش داخل راكبك عفريت زي كل يوم

مازن بابتسامة صافيه فأمه تنتقده بطريقتها المحببه إلي قلبه
مازن.موضوع نفسك تسمعيه من زمان وبتزني عليا عشانه
نصره.ياما جاب الغراب لامه

مازن بضحكه خشنه يعلم إنها لن تتقبل الأمر بسهوله
مازن.خلاص يعني انتِ ملكيش مزاج تسمعي دلوقتي ومش عايزاني أحكيلك زي زمان كل حاجة مترجعيش تقوليلي مبتحكيش بقا ماشي

نصره.طيب قول انا سامعه
مازن.انا نويت اتجوز لا وإيه عاملك مفاجأه
نصره بلوي شفتيها.مفاجأه إيه مراتك بطير ولا إيه ما أكيد إلي عجبتك دي مش إنسانه عاديه زينا كده
ما انا عرضت عليك عرايس كتير كنت بطلع فيهم العبر

مازن بضحكه رجوليه إلي والدته التي لاتنسي شئ مما فعله ابدأ.خلي قلبك أبيض من ناحيتي شويه وبعدين والله العروسه هتعجبك انا متأكد
نصره. .مين هي
مازن.بنت صاحبتك الروح بالروح وكنتي بتدوري عليها من زمان
نصره .مين سعاد بنت حفيظه

مازن بامتعاض.سعاد بنت حفيظه مين المقشفه دي يا أمي
نصره بضحكه على كلامه .آمال مين ماتنطق ياولا متتريقش على حد
مازن.فاكره طنط هديه جارتنا من زمان اللي كنتي بتنمي علينا معاها

نصره بفرح.ياااه هديه دي وحشاني أوي مختفيه من زمان ياااه كنت أيام جميله
بس ده إيه علاقته بموضوعك

مازن.ماهو انا بقا عايز اتحوز بنتها آية
نصره بابتسامة خبيثه.اممم آية البت إلي كانت عايزه تبوسك وانت صغير

مازن.ههههه اه هي بس للأسف هي مش موافقه وانا بقا عارف أن انتِ ست المهمات الصعبة
وبعدين انتِ ترضيهالي أن ابنك يترفض
نصره بابتسامة تعرف أن يأكل عقلها بهذه الطريقة المحببه لقلبها .طيب يا بن بطني وامها موافقه

مازن بفرح من موافقه امه المبدأيه .ايوه موافقه جدا وفصفي وكمان موافقه وهي متعرفش إنك امى آمال لما تعرف

بس البت بقا موافقه بالاجبار. اضطريت أستخدمه معاها
نصره.ليه يابني كده ده كل حاجه بالخناق إلا الجواز بالاتفاق
مازن.هي إلي اضطرتني لكده

ذهب إلي غرفته وقبل أن يغلق الباب
مازن.اه يا أمي نسيت أقولك إني قولتلها إني هكتب عليها بعد اسبوع إجبار برده عشان متتفاجئيش
ليغلق الباب بسرعه قبل أن يسمع مالا يعجبه من والدته

……………….

ماذا عنك أيها القلب اللعين أخيرا أحببت شخصا قاسي يخفي حبه عني يجعلني أتمني كلاما عذبا كمراهقه. فالسابع عشر من عمرها

لماذا انت بالذات أيها الصخر اللعين من قدرت على كسر الجدار الحديدي حول قلبي وبنيت أسوار أخري مفاتيحها معك انت فقط

ولكن سأجعلك تعشقني كما أخذت دروس العشق بين يديك
سأجعلك تعود إلي كما نفيتك عني بدون قصد .حبيبي أشتاق إلي أنفاسك الدافئة التي كانت تتجول على وجهي لتخيفني بها ولكن الآن تثيرني تجعلي أشتاق إلي احضانك الدافئة

المتملكه.أصبحت أعشق تملكك وأن كنت اخافه .ولكن أقسم بحياتي إني سأعيدك إلي بمكر انثي ولكن ليست أي انثي إنها روح â™،

……………………

دخلت روح غرفتها وما أن رأته بدأت ترتجف ولكن لاتظهر فهي قويه أمامه

لينطق بجمود مخيف وعينيه تطلق شرارا ويدخن سجايره بشراهه غير معتاده إلا بغضبه
صخر.أهلا ياحلوه كل ده بتعملي كمادات للأمور
شكلك كده جبتي أخرك وعايزه تتعاقبي

روح بقوه وجرأه.انا معملتش حاجه عشان اتعاقب وانت مين أصلا عشان تعاقبني
صخر بخشونه وانفاس غاضبه.
انا جوزك ولا نسيتي يا انسه

روح بخفه دم واستهزاء غير معتاد عليه .جوزك وانسه فنفس الجمله ههه وبعدين ياحضره الظابط انت مش قولت هتطلقني
صخر.وانتِ قولتي مش عايزه تطلقي وبعدين إيه اللهجه الجديده دي

روح وهي تتقدم منه بدلال أنثوي تعرفه جيدا .
لتميل عليه وتنظر بعينيه بقوه ودلال بنفس الوقت .منم بنتعلم ياصخر باشا
لتعدل له ياقه قميصه وتبعد وهي تضحك بخفه

ينظر لها صخر يشك وتوتر فقد جعلت رجولته تناديها وقلبه ينتفض من قربها قلبت الآيه عليه هذه الماكره تلاعبه بانوثتها تغيرت كثيرا ولكن أن كانت هي جريئه فهو أجرأ وسيقلب الآيه عليها رأسا على عقب

عادت إلي سريرها وتمددت عليه أمام انظاره وتبتسم بخبث تعلم ماتفعله به

ليبتسم هو بمكر على ماتفعله رغم إنها أثرت به وجعلته يستشيط ويتمني قربها
ولكن سيلاعبها نفس اللعبه

وقف في مكانه ينظر لها كالصقر وأقترب منها بطوله الفارع ورجولته ومال عليها يشرف عليا يحاوطها بيديه على السرير
ليتكلم بجانب وجهها .

صخر.إيه ياحلوه انتِ بقيتي قطه شقيه أوي
لتبتسم بتوتر و أنفاسها تعلو وتتزايد من قربه المهلك تطلب الرحمه فهو حبيبها وعلى بعد سم من وجهها

ويهمس بصوته الرجولي ذات البحه المميزه بوجهها
صخر بهمس يقصده .انتِ فاكره باللي تعمليه ده هتأثري عليا ولا إيه ده انا ميت واخده عملت أكتر من كده مليون مرة
روح بغيره .وانت كنت بتستجيب
ان شاء الله

تمسكه من ياقه قميصه وهي تتكلم وهو مازال مشرف عليها
صخر بابتسامة ظهرت عليه لغيرتها الشديدة
صخر بخشونه.احمم استجيب ولا لا ملكيش فيه ومش هتنسيني إنك هتتعقابي برده ياروح
ليبعد يدها عنه ويبتعد كأنها لم تؤثر عليه لتنام مرة أخري على السرير بإحباط

صخر بابتسامة واسعة وهو يعطيها ظهره ليزيل الابتسامة بسرعه وينظر لها بقوه
صخر.إيه تحبي تتعاقبي ازاي
روح.روح مبتتعاقبش ياصخر

صخر بابتسامة مستمتعه باستفزازها.هتتعاقبي ياقطه
تحبي تتعاقبي ازاي
لينظر لها بشهوه يقصدها

error: