رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود

روح الصخر2 الحلقه التاسعه والعشرون

يذهب كلا من ساره وروح الي كريم وزينه
ليسمعوا مايفاجئهم
كريم.سبيني اقلعك البنطلون والنبي
زينه بضحكه عاليه.لا اانا الي هقلعك البنطلون الاول

تدخل روح تجدهم بملابسهم وتنظر لهم باتهام كانها امسكتهم بالجرم المشهود
روح.ايه الي انا سمعته ده
ساره.وانا الي كتت واثقه فيكي يازينه عايزه تقلعيه انتي الاول

كريم وهو يضحك بخوف وزينه لم تسطيع كبح ضحاتها بعد منظر روح وساره
كريم.طبعا انا لو حلفلتلكم اننا بنتكلم ع اللعبه مش هتصدقوني
زينه.هههنه امال انا الي هقلعه الاول بجد احنا بنلعب ياجماعه خليكوا ناس متفتحين

كريم وهو ينظر لزينه بابتسامه وهمس وصل لمسامعها.احبك يامتفتح انت

تنظر له باستغراب وتنظر بعيدا
كريم.انتي حوله يابنتي انا قدامك اهو بتبصي ع ايه
زينه بضحك .اه شاربه كوكولا وعنيا حولا

كريم بخبث وغمزه.والله لو شاربه ميرندا تفاح وعندك املاح برده عسل
زينه.اتلم يالا

روح.خلصتوا المهزله والتفاهه بتاعتكم يلا ياستاذ
كريم.استني بس ياروح هو انا مش هشوفك يازينه تاني
زينه.لا استحاله
كريم بحزن .ليه

زينه يمرح.لاني هطير
لتبدا فالغناء بصوت عالي لتصعد غرفتها وهي تقفز لاعلي
طار فالهوا شاشي وانت متدراشي ياجدع
كريم بابتسامه .والنعمه مجنونه

ساره .صحيح ياروح هاتي الاخ المجنون ده وتعالي اسهري معانا بكره
روح.كفايه كده نبقا نيجي تاني مبحبش السهر
ساره.متخافيش احنا بنرقص بس مبنشربش لانه خرام بابا بس هو الي بيروح يلعب
روح

.بيلعب قمار
ساره باسف.ربنا يهديه بقا بس تعالي والنبي هتبقي حلون
وانت تعالي اهو تتجن مع زينه عشان انا مببقاش عارفه الاحقها المجنونه دي

بليز وافقي ياروح
كريم.طبعا جايين روح موافقه اصلا مدام انا قولت كلمتي لايمكن تنزل الارض ابدا

ترمقه روح بشر وكأنها تتوعده
كريم بخوف مصطنع.خلاص تنزل المرادي عشان ختطر روح
منك للع يابعيده

ساره بضحك ع موقف كريم.ايه ياروح هستناكي ماشي
روح.ربنا يسهل
ساره.لا هتيجي وهفوت عليكم بالعربيه بابا وماما بيسبقونا وانا هجيب زياد وزينه ونفوت عليكم
روح.خلاص تمام هستناكم

……………….

مازن.اعملي حسابك كتب كتابنا بعد اسبوع
ايه بغضب مصطنع.نعم وده ازاي ومين قالك اني موافقه ولا رائد وصخر موافقين
مازن بضحكه عاليه جذابه وسخريه منها .

انتي مش بمزاجك ياقطتي ولا نسيتي اني ممكن اتجوزك من غير كتب كتاب متنسيش ده
ايه بمكر.طيب وصخر ورائد
مازن.ملكيش دعوه انا هخليهم يوافقوا
ايه.يعني هتتجوزني غصب عني

يقف بثقه وبسير ببطا زبميل عليها يحاوط الكرسي التي تجلس عليه ويشرف عليها
لتشعر بضخامته بل وتنظر اليه لاول مره عن قرب وسيم لدرجه لاتقاوم بجانب جاذبيته

لتسرح به وبمنظره الرجولي الجذاب
مازن.ايه اعجب لدرجادي انا حلو فسرحانه فيا
تفيق من غفلتها وتفكيرها ع صوته الخشن الرجولي الذي يتضح فيه التسليه
ايه.ابعد عيب كده عشان مناديش ماما

اقترب بوحهه اكثر من وجنتها الحمراء التي تشع سخونن من مووقفها
يهمس بجانب اذنها .موافقه ولا لا
ينتقل يقبل ووجنتها بخفه يشعر بسخونتها

ايه وهي مخدره من موقفها بدون وعي.موافقه
ابتعد وهي يضحك ضحكه رجوليه عاليه فرحا بتاثيره عليها
ايه بمكر .ع فكره انا موافقه مش عشان بحبك ولا حاجه انا موافقه بس لانك هتموت وتتجوزني ممكن يحصلك حاجه لو سيبتك وروحت لغيرك مثلا

مازن.قطتي انتي بتحبيني من يوم ماشوفتي الدنيا دانتي كنتي هتموتي وابوسك وانتي صغيره كل ماتشوفي مشهد رومانسي عايزانا نقلده

يقترب منها يحاصرها .بس انا معنديش مانع اقلدهم دلوقتي ياقطتي ايه رايك

يفترب اكثر تهرب من تحت يديه وتفتح باب الغرفه بسرعه
ايه.احترم نفسك نقلد ايه انا كنت عيله مش فاهمه وانت قليل الادب
يضحك بصوت عالي ويتجه للباب ليخرج ولكن قبلها يميل عليها ويهمس لها كانه سر حربي

مازن بغمزه.هنعمل كل المشاهد بعد اسبوع الصبر طيب .
يبتعد ثم يقترب مره اخري بهمس يكمل كلامه
مازن.لا وايه في مشاهد هضيفها بس ممنوعه فالسينما
اصلها موجب تمنتاشر

تعلو ضحكته مره اخري ضحكه رحوليه خشنه ع منظرها الابله وهي تفتح فمها لاتستوعب مايقوله
هديه.رايح فين يابني للقهوه
مازن.مره تانيه بقا ياحجه نشرب شربات بنتك انشالله بعد اذنك

ايه بهمس .والله ده مش قليل الادب ده سافل لا لا استحاله مش هعمر معاه

هديه.مالك يابت
ايه.مفيش ياماما سبيني فحالي ربنا يستر
……………………..

ذهب مازن الي مكتبه

مازن.اتفقتوا ع ايه
رائد.صخر هيسافر انجلترا للراجل احنا قدرنا نحدد المكان اللي بيتكلم منه بس منعرفش هو مين لسه
صخر.وطبعا مش هوصيكم اي حد له علاقه بيا هنا تامنوه كويس

مازن.انا هامنلك مامتك واختك متخافش بس كتب كتابي عليها هيبقي بعد اسبوع قولتوا ايه مش هخلي دبانه تيجي جنبهم
صخر بايتسامه .انت مسروع كده ليع ع الجواز
مازن بضحكه خشنه.اصل انسه ايه كانت جارتي وامي بتزن عليا
ايه موافقين

رائد بابتسامه.انا موافق انا مش هلاقي حد احسن منك لاختي بس الموضوع ده يخلص ع خير
مازن.هيخلص انشالله بدون اي خساير طول ماحنا مع بعض
متخافوش

صخر.ماشي انا هسافر وانا سايب امي امانه عندكم
رائد مراتي لو عرفتو مكانها تأمنها المشاكل الشخصيه ملهاش علاقه
للاسف شكل الراجل ده عارف مكانها
رائدبابتسامه.متقلقش انشالله هنلاقيها مش هيحصلها حاجه

صخر وهو يهرب بعينيه .انا مش قلقان عليها انا بس مش عايز حد يعلم عليا بسببها
خليه ينفعها بقا
رائد بابتسامه .هو مين

صخر بصوت عالي وعصبيه.الزفت اللي اسمه كريم اللي شبه الخنفسه ده انا ممكن افعصه فايدي بس هس حره
رائد.طب اهدي بس مش حلو عشانك قول. انك خايف عليها
صخر.انا مش متزفت خايف ع حد
انا مروح عشان الحق اودع امي الي بقيالي

وخلي طنط هديه تروحلها تقعد معاها
رائد بابتسامه تغيظ صخر لانه فهم شعوره .ماشي
صخر.انت مستفز
رائد.ههههههههه

…………..

في الليل اجتمع
جهز صخر نفسه للسفر من اوراق وبعض الملابس القليله من بدل وغيرها
وقام بتوديع امه

ايتها المتمرده المقتحمه عالمي المظلمه شاركتي اعر الناس الي في قلبي. كنت استحلف بالذي اخلقني انني لم اوهب قلبي لامرأه سوي امي ولكن انتي اقتحمتي قلبي بالقوه وستخرجي منه بالقوه
ولكن بعد ان اريح ضميري بانكي في امان !!!!♥

…………………..

ياتي اليوم التالي
يصل صخر بالسلامه الي انجلترا

ويقيم في مكان بالقرب من الفيلا التي تم تحديدها
مكان خصصته له القيادات المصريه

سال كثيرا وعلم من صاحب الفيلا انه حمدي المنيلاوي ولكن ليس بالفيلا الان
ولكن بالليل يسهر هو واسرته في احدي الملاهي الليليه

فليستريح قليلا ليذهب هذا الملهي ويحاةل التعرف ع شكله دون ان يلاحظ وجوده

…………………….

اما روح تسحبت مره اخري وكريم نائم لتنزل وتذهب الي نفس العماره
وتنزل بعد ساعه

ليشير لها وينادي باسمها احدهم
….روح نسيتي السلسله بتاعك
قولتيلي اسم جوزك ايه
روح.اسمه صخر الحديدي

ليضحك الرجل بصوت عالي
…ماشي ياحبيبتي روحي دلوقتي
………………..

تعود روح للمنزل وتجد كريم قد استيقظ لتعدل منظرها
كريم.كنتي فين
روح.فمشوار ايه الجديد

كريم.طيب يلا بسرعه عشان زنزانه وحشتني
روح.هههه زنزانه مين
كريم.ده دلع زينه الجديد ايه رايك
روح.ده دلع مساجين ياكيمو هههه غيره بسرعه قبل البت ماتكرهك

كريم.هههههه لا هي زنزانه
بس ايه. حكايه كيمو دي مش متعود منك ع الدلع ده
روح.هههه لا اتعود انا مزاجي حلو النهارده
كريم.طيب يلا جهزي نفسك بقا لسهره النهارده عايزك تبقي موزه

روح.ههه اسمها مزه يابني كلماتك الضاربه دي الموزه دي اللي بياكلها القرد
كريم. نفسي ابقي القرد بتاع زينه .الا هو انتي القرد بتاعك مبيدورش ع موزته ليه

روح بضحك ع تشبيهه لصخر .مفيش قرد الا اتت روح يالا البس وملكش دعوه بجوزي
كريم.ههههه جوزك من امته
روح.قولت خليك فنفسك
كريم.شكل كده الصناره غمزت واخيرا هتبقي بنت زي البنات
روح.ولا اتلم

قولي في حد اتصل عشان يلاعبني
كريم بضحك.لا طبعا يابنتي كفايه منظرك يخوف بلد اصلا
محدش يقدر
روح بضحك.ليه يابني دانا انثي حتي وضعيفه ومكسوره وكيوته

كريم.دانتي تكسري بلد كيوته ايه حسبي الله ونعم الوكيل
روح.هههه دانا سمعتي وحشه اووي
طب قوم يالا حضر الغدا ع ماجهز نفسي وبعدها جهز نفسك عشان تروح لزانزانتك الاهي تتسجن واخلص منك ومن سرمحتك
………………

ياتي الليل ع الحميع لتتالق روح بفستان من الاحمر للناري التي تعشقه يصل الي منصف الفخذ وشعرها ينسدل بنعومه وقوه ع ظهرخا وتلبس تاج صغير من الفضه يظهرها كأميره وتضع المكياج الجرئ لتظهر اميره جذابه مثيره بملابس تجعلها متفجره الانوثه

اول مايراها كريم يصفر عاليا ينبهر بمنظرها لاول مره يراها
كأنثي ولكن ليس ككل انثي فهي تبدو ملكه
كريم. ايوا ياعم ايه الجمال ده كان فين الحجات دي كلها
روح.اتلم باض ويلا عشان منتاخرش
كريم.ايوه كده انتي روح

ينزل معها ببذلته السمراء يبدو كريس ويذهبوا للملهي الليلي بعد ان اصطحبتها ساره وزينه بالسيارع واعتذر زياد
تنزل الملهي وتتلتقي بوالد ووالده ساره ويجلسون

ولكن بعد نصف ساعه يطلب كريم ان يرقص مع روح ليثثير غضب زينه
ولكن يدخل صخر الملهي ولكن المفاجأه يجد روح ترقص بمنظر مثير مع هذا الزفت كما اطلق عليع لتشتعل عينيهه غضبا

error: