رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود

روح الصخر 2..الحلقه الخامسه والثلاثون ♥♥

‏لا السيف يفعل بي ما أنتِ فاعله.. ولا لقاء عدوي مثل لُقياك
لو بات سهم من الأعداء في كبدي.. ما نال مني ما نالته عيناك
â™،â™،

في غمضه عين بعد أن خرج صخر وروح لأول مرة من المباراة كعشاق وليس أعداء
اختطفتها سيارة من أمام عينيه وهو كالأبله لم يدرك ماحدث إلا بعد دقائق من شدة الصدمة اختطفوها وهو بجانبها فماذا يفعلون بها وهي بدونه

يجب إن يتحرك بسرعه نعم السعادة لا تدوم لفتره طويلة وكأن الحزن ينتظر على الباب ليدخل ويطردها فقد أخذت وقت ليس من حقها

قام بإخراج هاتفه بسرعه ليتصل بكريم
صخر.الو
كريم.إيه عايز متي ايه سبتهالك المرادي عشان ماضربش ايوه ياعم

صخر بخشونه وغضب.روح اتخطفت
كريم بعدم أستيعاب .إيه ازاي وانت معاها مش فاهم
صخر.مش وقته دلوقتي انا عايزاك تتصل بزينه وتقولها إنك هتجيلها البيت وهتجيب ضيف معاك عايز يتعرف على والدها بس متكترش عن كده فهمت

كريم.صخر زينه ملهاش علاقه بالموضوع مدخلهاش فيه
صخر.روح فخطر ومتخافش مش هدخلها كلمها بسرعه والبس خمس دقايق أكون عندك فى البيت آخدك ونروحلهم
كريم.ماشي ربنا يستر

……………………..
يقوم كريم بمهاتفه زينه ويحاول أن يبدو طبيعيا
كريم.الو زينه ازيك
زينه.كريم وحشتني كدة تسيبني

كريم.مش وقته عتاب انتِ كمان وحشتيني انا جاي لباباكي حالا ومعايا وآحد عايز يشوفه
زينه بدهشه لماذا يريد أن يقابل اباها بعد أن رفض طلبه ومن هذا الشخص الذي سيأتي معه

زينه.وآحد مين مش فاهمه حاجة
كريم بتوتر.وآحد احتمال يقنعه بجوازنا ماشي استنيني وحاولي باباكي ميخرجش

زينه بفرحه وتجدد امل .حاضر مستنياك
يغلق معها الهاتف ويرتدي ملابسه ليصل صخر ويأخذه بالسيارة إلي فيلا حمدي
……………….

تأتي مكالمة هاتفيه لحمدي
حمدي.الو ايوه ياباشا
م.باشا إيه وزفت إيه ياحيوان
روح اتخطفت

حمدي.والله ياباشا ماليا علاقه أكيد الراجل الرابع بتاعهم اللي قولتلك عليه
م.وانت عارف مكانه
حمدي.ايوه عرفت مكانه آخر مرة بناء على تعليمات سعادتك قاعد فى فيلا جنب مخزن…

م.طيب أكيد صخر باشا هيدور عليها لو وصلك وانا متاكد أنه شاكك فيك تكلمني وهو موجود وتعرفه على الراجل احسنلك وانا هأمنك وهطلعك شاهد ملك فى القضية
حمدي بخوف.حاضر ياباشا حاضر أوامرك

………………

زينه.بابي كريم كلمني وقالي انه هيجي مع وآحد عايز يتعرف على حضرتك
ليقرع الجرس
زينه.أهم جم

يدخل كريم برفقه صخر الذي تخرج من عينيه النار ويشتعل صدره حريق خوفا على محبوبته
يهمس صخر بإذن كريم

صخر.كريم خد زينه وابعدوا اتكلموا فى أي حاجة متخليهاش تحس بحاجة

يتبادل كل منهم السلام
كريم.تعالِ يازينه نقعد بعيد عنهم عشان نسيبه يقنعوا يارب يقتنع
زينه بامل وفرح .يارب انا فرحانة أوي إنك اتمسكت بيا ورجعت تاني

كريم.ياشيخه غوري اتمسكت بيكِ ايه سبينا فى المصيبة دي
زينه .مصيبة إيه
كريم مصيبة إيه مين قال مصيبة انا مقولتش مصيبة تعالِ نتكلم ياشيخه سيبك
……..

يتقدم صخر
صخر وهو يجلس بهدوء حتي لايجذب الأنظار
صخر.انا صخر جوز مدام روح بيتهيالي تعرفني كويس وحياه امك لو ماقولت فين هي

حمدي.والله انا ماليا ذنب انا مخطفتهاش وربنا
ليجذبه من قميصه .بقولك إيه انت إلي كنت بتتكلم فى مصر وبتهدد هيكون مين غيرك تعال دوغري ياراجل انت
مش انت التالت بتاعهم

حمدي.لا انا مكنتش بكلم حد ولا بهدد والله انا اه كنت التالت بتاعهم بس والله لسه معاهم تحت أوامر الداخلية
صخر.فين روح من غير كلام كتير
حمدي بخوف من نبرته التي تشبه فحيح الافعي .انا عارف مين اللي خطافها ومستعد اوديك ليه بس والله انا مليش علاقه بالموضوع

صخر.طيب اتفضل قدامي
حمدي.بس في وآحد مبلغني أنه لازم يكلمك يا باشا قبل ما نروح وهو اللي قالي أقولك مكانهم البوص بتاعي
صخر.مين هو

يخرج هاتفه ويتصل به ويعطي لصخر الهاتف
م.الو
صخر.انت مين وبتعمل كده ليه انت إلي حذرتني صح
م.صح طلعت نبيه خلص مشوارك وتعالالي فى المكان ده

………… وانت تعرف انا مين اه وخد معاك رجاله المكان في رجاله كتير الراجل اللي هناك اللي خاطف مراتك هو اللي انت بتدور عليه مش حمدي
تعلالي وانت تفهم كل حاجه الحق مراتك
يغلق في وجهه الخط

…………………

ليجذب صخر حمدي
ويخرج من الفيلا

صخر.عايزين رجاله تعرف تجيب
حمدي.حاضر ياباشا موجود
لياتي برجال اشداء يستاجرهم صخر
ويذهب مع حمدي إلي المكان المقصود ليتفقوا على الخطه
… ..

كريم .زينه انا بحبك لو حصل أي حاجة متزعليش مني
زينه باندهاش .ليه بتقول كده
كريم.مش عارف يعني للظروف أبقي افتكريها وخلاص الإنسان ساعات بيعمل حاجات كتير بيبقي مجبر أنه يعملها مش بايده
زينه.في إيه ياكريم

كريم.مفيش خلاص تعالِ نلعب صراحه
زينه .ماشي ابدأ
كريم.إيه أكتر حاجة بتكرهيها ومتسامحيش اللي قدامك لو عملها

زينه .الكذب
كريم بخوف فقد كذب عليها وأخبرها أن صخر أتي ليقنع والدها .ربنا يستر ويطمن قلبك

كريم.هي والدتك فين
زينه.مش عارفه خرجت تلاقيها راحت النادي تعال نكمل اللعبه
……………..

تهاتف موجه أسر فقد اشتاقت إليه. نعم هي تريد روح أن تعود ولكن اشتاقت لزوجها لا تتحمل بعاده اسعدها خبر أنهم وجدوا روح وستعود مع صخر

موجه.وحشتني
اسر .لو كنت وحشتك ياهانم كنتي رجعتي بيتك في واحده تسيب بيتها كل ده

موجه.والله غصب عني انت عارف مش معقول أخواتي كلهم يستنوا روح وميرجعوش وانا اقولهم ماليش دعوة وبعدين إحنا بنعتبرها زي ماما هي إلي ربتنا ده غير أن هي إلي ساعدتنا إنك تخرج من السجن وهي إلي بتحللي كل مشاكلي مش أول ماتقع هي اسيبها انت معلمتنيش كده يادكتور

ليضحك أسر فهي تقنعه بمنطقها كل مرة .ماشي يامدام بتثبتيني زي كل مرة
موجه بدلع .وحشتني أوي معدتش حد بيديني بوسه كل أما اصحي زيك

أسر بخشونه وابتسامة.ارجعي ومتخافيش مش هتبقي بوسه واحد هتبقي حاجات للكبار فقط
موجه.أسر الله انت شقي وانا فهماك اللي يشوفك ميقولش عليك كده خالص قبل الجواز

اسر .هههههه ارجعي بس وانت تشوفي الشقاوه هتلبسيلي إيه انا ترجعي عشان نثبت
موجه. هههه هلبسك القميص الابيض بتاع أول مرة انت فاكر

اسر بابتسامه خبيثه ماكره.اه بتاع المطبخ طبعا حد يقدر ينسي

موجه.بخجل من ذكري هذا اليوم .طيب هقفل بقي
أسر.ههه انا مش عارف ليه كل ماتفتكري اليوم ده بتتكسفي
موجه.انت غلس وهقفل ولا أقولك
أسر.إيه رجعتي فى كلامك وعايزاني افكرك حصل إيه يومها وقولتيلي إيه وانتِ فى حضني

موجه.انت وحش وقليل الأدب انا مكنش قصدي وبعدين لا رجعت عشان أقولك إن فرح ايه اخت رائد بعد بكره ولازم تحضر معايا فوت عليا عشان تاخدني

اسر.ايوه بس لو خدتك مش هرجعك بيتكم تاني أما بقول اهو
موجه..والله انا كمان نفسي مارجعش يارب روح ترجع الفرح يارب عشان تكمل فرحتنا أسر.ماشي ياجميل أشوفك يوم الفرح متلبسيش حاجة مفتوحة عشان مقطعهالكيش ويبقي مفيش فرح
موجه.أعوذ بالله حاضر خلاص باي
أسر بضحك.باي يامغلباني.

……………

سيارو كبيره تدخل مخزن ضخم عليه الكثير من رجال الحراسات
يتحدث حمدي إلي أحد الرجال
وصخر بجانبه
حمدي قول للريس حمدي باشا وصل عشان يطمن على الامانه

يدخل الرجل ليخبر رئيسه
ويبلغه بان يترك حمدي يدخل ليكمل حديثه مع روح المربوطه بأحد الكراسي

ربيع .ايه ياحلوه طبعا زمان صخر دايخ عليكِ دلوقتي ياحرام بس تصدقي عجبتيني وانتوا بتبوسوا بعض هاهاها
بس الحلو ميكملش ميعرفش إنك هتشرفي هنا

روح بتحدي وغضب .صخر هيجي وهيقبض على راجل ….زيك
ربيع.ههه لا حلوه قطه بتخربش تعرفي إني بحب النوع ده أوي انا كنت ناوي اقتلكم انتم الإتنين واخد حق أصحابي بس انتِ عجبتيني أما حبيب القلب يوصلك اقتله هو وادوق انا الشهد منك ياجميل
هاهاهاها انا اعجبك اووي

لتبصق علي الأرض وكأنها عليه ربيع .استني ياجميل أما تشوف المفاجأة ومين اللي جابك ليا

تدخل السيارة إلي المخزن وينزل منها حمدي .
روح حمدي ابو ساره انت معاهم
لم ينظر لها حمدي ولكن يرفع صخر رأسه من داخل السياره وينظر لها لتبرق عيناها وترتعب من فكره أن ياذيه أحد لو عليها لتقول له أن يعود فالرجل ينوي قتله اظ¦ي قتلها هي حيه

ليشير صخر لها باصبعه على فمه أن تصمت وتحاول بذكاء أن تفك الحبال من حولها

تنظر بجانبها وحمدي يحاول إن يتحدث مع ربيع ليصرف نظره عنها أما هي رأت صحن موضوع عليه فاكهه وبجانبها سكين التقطت السكين بعد مجهود وفكت أرجلها ولكن تركتهم في موضعهم حتي لا يلاحظ أحد

حمدي.ربيع انت كنت بتكلم صخر جوزها ويتهدده إحنا مش متفقين نعمل كل حاجه مع بعض
ربيع بذكاء.وانت عرفت منين
حمدي.رقمي اتبلغ عنه فى الداخليه وحبايبي بلغوني وبعدين ازاي كنت بتتكلم من رقمي

ليضحك ربيع ضحكه عاليه
ربيع.انت بقيت كارت محروق الداخليه عرفتك من زمان وانا كنت حاسس ان ليك ايد فى حاجات كتير عشان كده مكنتش بظهرلك والداخليه لحد دلوقتي متعرفنيش

ورقمك عن طريق مدام إلفت ما انا نسيت أقولك إنها بتخونك معايا هاهاها أصلها حلوه اوي
وانا قولتلها إنك كده كده هتتقتل أو تتحبس وهي بتحب مصلحتها والفلوس زي عنيها
اه ونسيت أقولك انها جوه فى الأوضة دي ههاهاهاها

حمدي بصدمه.إيه
انا لازم أخلص عليك وعليها
ليخرج حمدي مسدسه ويخرج صخر ورجاله من سيارتهم بسرعه البرق ليتفاجاء بهم ربيع

يقوم الرجال بضرب النار على رجال الحراسه الذي هاجموا المكان مان سمعو الطلقات
أما صخر قد سجل كل ماقاله ربيع صوت وصوره
صخر.سلم نفسك ياربيع يا أما هتموت

ربيع بخوف وهو يشهر مسدسه في وجه صخر .انت إلي هتموت ياصخر باشا واتمتع بالحلوه اللي هناك
ينظر ربيع إلي مكانها يجدها رحلت وفجأة توضع السكين على رقبه ربيع من خلف لتكون هي روح وتمسك يديه الاثنين لتربطهم بالحبال .

انا بقول تسلم نفسك أحسن ما أفصل رقبتك عن جسمك وتستمع فى النار بقي
تقدم صخر بابتسامة بعد أن كبلته روح واخذه ليسلمه لأحد الرجال
ويدخل حمدي إلي زوجته تتفاجي به

حمدي.بتخونيني ليه عملتلك إيه
ألفت.مش هنضحك على بعض انا وانت عارفين أن أحسن حاجة الفلوس وانا اخترتها انت كنت كده كده هتموت ولو حتي مامتش كنت هتتسجن وانا اخترت الفلوس والأمان
وبنتي

حمدي بضحكه شريره .طب إيه رأيك بقي إني مش هتسجن لأني كنت مع البوليس وربيع اتقبض عليه وبنتك هتتحرمي منها لأن ربيع اتسجله بيقولا انك زانيه ومشتركه معاه فى التهديد من موبايلي

تهجم رجال الشرطه على المكان ويتفاجئ صخر فهو لم يكن متعاون مع الشرطه بانجلترا وتقبض على كل من بالمكان ما عدا حمدي وصخر وروح

أما روح بعد أن دخلت الشرطه
روح .انا كنت خايفة عليك ليه كده انت غبي ازاي تعرض نفسك له افرض كان قتلك
صخر .إيه ده انسه روح بتخاف سبحان الله وبعدين مش صخر اللي يتخطف مراته قدامه ويسيبها يا انسه حتي لو هيموت
روح.على فكره انت غبي وحمار وانا بكرهك

اظ¦قترب منها ينظر لها بحب أشتاق لها في هذا الوقت القليل كان من الممكن أن يفقدها
جذبها إلي احضانه بقوه يكاد يكسر عظامها من شدته لتتاوه هي من قوته

روح.اه براحه إيه مبتحسش أبتعد عنها بنظرات جليديه بعكس مايجيش بصدره
روح.إيه ده مفيش وحشتيني بحبك حسبي الله ونعم الوكيل ياريتنى ماتعالجت انا عايزه أرجع مصر حالا
صخر بابتسامة.مفيش ياحلوه انا هخطب بكره حرام أقولك الكلام ده اخونها معاكِ

روح بحزن.آمال حضنتني ليه دلوقت وبوستني ليه الصبح وكل يوم ماتنمش إلا فى حضني انت كداب على فكره وانا مش عايزه أبقي على ذمتك بعد كده

لتركب سيارته في صمت وهي تداري دموعها
أما هو يحترق الما عليها فهي حبيبته ولكن لو صارحها لن يتحمل أن يبقي بعيدا عنها فشوقه أكبر منه ومنها ويجب أن يفعل ذلك حتي لاتفسد خطته

عاد بها إلي المنزل وصعدت بمفردها وهي غاضبه تلعن ظروفها والعلاج وفكرتها بأن تذهب إلي طبيب لم تجلب لها إلا وجع قلبها وازاله الاسوار عنه لكي يتحطم على يد هذا الصخر القاسي
…………………..

يصل صخر إلي مكان الذي أخبره به الرجل فى الهاتف
ليقول للحراسه إسمه فيأمر بدخوله

يدخل يجد زياد يجلس ويشاهد التلفاز
صخر.زياد إيه إلي جابك هنا

زياد.اخيرا افراج حسبي الله ونعم الوكيل فيك انت والراجل اللي جوه ده من ساعه ماشوفته بالغلط وهما حابسينى خايفين لتعرف إني شوفته بس معامله فنادق الصراحه الحق اروح لمراتي بقا واسيبك بس جمد قلبك عشان المفاجأة

صخر .مش فاهم
زياد بابتسامة .هتفهم بعد شويه
خرج زياد من مكانه ليذهب سريعا إلي زوجته الذي طالما يعلم بسؤالها عنه ورغبتها في رؤيته وقلقها عليه

……….

تأتي ساره الي زينه وكريم وهي تتوجع
زينه.مالك ياساره
ساره .الحقيني يازينه شكلي بولد
كريم.إيه بتولدي لو ولد سميه كريم
ساره.ده وقته يازفت هموت الحقيني

ليدخل عليهم زياد فرحا ليحتضن زوجته ولكن يجدها تتألم على الارض
ساره بتعب.زياد انت كنت فين كل ده
زينه.الحمد لله زياد شيلها نوديها المستشفي ساره بتولد
يحملها زياد سريعا وهو متفاجئ من ماوجده اراد الله أن يحضر الولاده فبعثه الله بهذا التوقيت

أما ساره تصرخ بيده وزياد يهدئها بكلمات عشق قليله وهو يقبل وجنتها وعينيها التي تدمع
وكريم ياخذهم بسيارته هو وزينه إلي المستشفي
ساره.انت بتبوس مش وقته وربنا لعورك أبعد عني
حبكت تبوس دلوقتي فين البوس ده بقالك شهر

زياد بضحك على كلامها فهي ليست واعيه
زياد.أهدي بقا هتفضحينا
كريم بغمزه لزينه .تيجي نبوس زيهم
زينه بضحك.اتلم

ساره .انت إلي عملت فيا كده مش مسمحاك قعدت أقولك بلاش وكل مرة تقولي هجيبك بطريقتي منك لله انت وطريقتك

لتقذفه بحقيبتها برأسه
ليضع زياد يديه ع فمها فقد علم كل الناس امر لياليهم وتم افتضاحهم بحمد الله
زياد.ده انتِ فضيحه

لتقضم يديه فيتاوه ويبعدها عنك
ساره.فضيحه دي تبقي امك اتصرف ااااااااااه
ليصلوا إلي المشفي وسط ضحكات كريم وزينه وزياد من كلام ساره الغير واعيه
…………

انتظر صخر قليلا حتي خرج إليه رجل آخر ماكان يتوقعه أن يراه صخر.انت عاييش ؟؟؟؟انت الي كنت بتعمل كل ده
م.ههه وحشتني ياصخر

error: