رواية روح الصخر الجزء التانى للكاتبة روان محمود
روح الصخر 2.الفصل الثاني عشر
دخل صخر الي القصر ليسمع اصوات مزيكا عاليه تنبعث من غرفته فماذا تفعل هذه المجنونه بذلك الوقت هو يتذكر جيدا هذه احدي الاغاني التي كانت ترقص عليها بالغرفه السريه
لكن من المستحيل ان تفعل في وجود والدته
يفاجا بانها ترتدي قميص مثير وجذاب الي اقصي حد وتتراقص بليونه زائده واثاره تثير الجبل
ووالدته تحاول الرقص معها ليختبا في احد الاركان ليكمل العرض الحصري
يجد والدته جلست تستريح بينما روح تكمل تلك الرقصه المثيره للغايه التي جعلت كل خليه في جسده تنتفض شوقا لها في زوجته بالنهايه
يجدها قد انتهت من رقصتها وتوجهت للركل الباب بارجلها البيضاء الناعمه بكل خفه ونعومه
يظهر لها وع وجههه تعببر لاول مره يظهر عليه كرجل
تنسحب والدته من الغرقه بسلاسه بل وتغلق غرفتهم عليهم وتدعي لهم بالاولاد التي تريد ان تراهم قبل ان تذهب لربها
يتقدم بخطوات بطيئه اليها وينظر لها كقناص لفريسته اما هي تعود للخلف ليتسمر فالتقدم بنظرات تكاد تجعلها تموت في مكانها خوفا وخجلا منه لاتعرف رده فعله ستظهر ع اي منوال
الي ان التصقت بالحائط
وهو يتقدم اليها حتي لفحت انفاسه وجنتيها
ينظر لها من اعلي لاسفل ويقترب يقول بصوت اجش يملؤه الرغبه
يقول بصوت قوي مخيف ..
صخر.ايه الي انتي عملاه ده
اما روح لاول مره تشعر بالخوف منه ومن تعبيراته وكلماته المختصره معها
روح وتنظر بالاسفل ووجنتيها واذنها وانفها محمرتان كبنجرتان من الخجل من منظرها امامه ومن المجهود البدني والحسي التي بذلته من قليل بل وانفاسها العاليه اللاهثه تنتفض تكاد تخرق صدرها
روح بصوت لايكاد يظهر وانفاس لاهثه تكاد تصم الاذن من قوتها .في ايه محصلش حاجه
يصرخ بها بقوه تخفيها .وقفي نفسك ده
ولكن ماان صرخ بها الا ان زادت انفاسها الضعف وزادت
وتيرره انفاسها علواا وقوه في صدرها
ليراقب حركه صدرها المثيره مع انفاسها اللاهثه وملابسها المثيره لاي رجل
يضع يديه بقوه وخشونه ع ظهرها ليلصقها بصدره
تشهق هي .وتنطق بصعوبه.في ايه ابعد
صخر بصوت اجش يحاول السيطره ع رغبته بها وتمزيق هذا الثياب عليها وتخيلها بدونه تتلوي بتلك الرقصه والحركات التي كانت تفعلها عاريه
صخر.مش قولتلك ماتتنفسيش كده والا رد فعلي مش هيعجبك
روح .وهي مطأطأه الراس.طيب بس ابعد
يلاحظ ان انفاسها تزيد من قربه وان وجنتيها تزيد احمرارا بل وجسدها يرتعش بين يديه ويشعر بسخونته وملمسه الناعم وخصرها الغض بين يديه ليزداد شهوه بها
صخر بقوه.انتي تعرفي نتيجه الي بتعمليه ده
روح بخجل انا معملتش خاجه ماما الي طلبت مني اعلمها الرقص الشرقي وانا مقدرتش ارفض بس هو ده الي حصل
ينظر لها بنظره يشعرها بانه يتحكم برغبته بصعوبه
صخر.ومفكرتيش رد فعلي هيبقي ايع يامدام يامحترمه
يكمل كلامه بتهكم .ولا اقول يانسه مانتي مبتراعيش شعور حد
روح بلامبللاه ظاهريه.انا معرفش انك هتشوفني وانك هتيجي دلوقتي بحسبك هتتاخر
لتحاول ان تظهر انها غاضبه.وبعدين ده حقي ارقص اعمل الي انا عايزاه انا مش فسجن في ايه وابعد كده انت بتحاسبني وبتحاكمني ع ايه
يقترب صخراكثر ومازالت يديه تحاوط خصرها ويهمس بجانب اذنها وانفاسه تتحرك بحريه ع رقبتها.طب وانا فين حقي الشرعي يا انسه روح
ولا انتي بتاخدي حقك بس
تنظر له بدهشه وخوف من ردن غير البرئ ع الاطلاق خاصه وهي ترتدي مثل هذه الملابس وبين يديه
تقول بارتباك.الموضوع ده احنا متفقين عليه اننا جوازنا صوري بس
صخر. بقوه وخشونه وعصبيه نابعه من تحكمه برغبته .قولت ميت مره تنسي الاتفاق ده
انتي ايه صنم مبتحسيش بحد غير نفسك
يعني انتي عايزه تلبسي بالمنظر ده وترقصي بالطريقه وانا المفروض ماقربلكيش صح
روح بارتباك وخوف من صوته وقربه منها.انا معرفش انك جيت وانك اتفرجت عليا
صخر.واللي حصل انا جيت ايه المفروض يحصل دلوقتي
ترتبك روح ولا ترد بل تشع عينيها بلاسفل
ينظر الي خجلها وصمتها لاول مره امامه اما ملابسها فهذه روايه اخري
ثريد ان يهجم عليها كالوحش يتذوق شفتيها يمتص رحيقهم بدون هواده ويمزق ثيايها التي ترتديها ليظهر جسدها المرمري الذي سيكون غطاء لجسده في احدي اليالي ليقبله بنهم ولكن ليس الان ليس وهي رافضه يجب ان قابله راضيه مستجيبه لجسده تحتاجه اكثرمن احتياجه لها
ولكن لا بد من اعطائها درس حتي تعرف ماذا فعل به ردائها اللعين وحركاتها المثيره
ترفع عينيها اليه تجده صامت ينظر لها بفوه وخشونه تخيفها
روح.مبتكلمش ليه
اقترب منها بعتبيرات مبهمه يضمها لصدره بقوه
يجعل شفتيها بين شفتيه يمتص شفتيها ويقبلها بقوه يحتضن خصرها يكاد يكسر عظامه يقبل رقبتها يقضم ترقوتها يجعلها تتاوه من قوته
اما هي مابها لاتتحكم بجسدها الخائن امامه تضيع الكلمات منها تغرق بين يديه تريد ان تبتعد ولا يوجد لديخا القدره
خفف من قبلته واصبح يقبلها بتمهل واستمتاع يقبل رقبتها انش انش ووجها وعينيها وخدها وتركوتها
ويقبل شفتيها بحب يودع كل حبه وشغفه
يجد ان مقاومتها بدات تنهار
يبتعد بقوه عنها
لو ترك نفسه لحظه لفعل بها مايريده خياله الجامح
يصرخ بها بصوت مخيف بعد ان ابتعد.ابعدي مش عايز اشوفك فوشي النهارده
ابتعدت عنه وهي تشعر بان الاررض تدور بها
اما هو نزل ع الارض يلعب ضغط يحاول اخراج الشحنه فاللعب
اما هي مازالت تنظر له وعروق وجهه تكاد تنفر من وجهه ومن عصبيته ومن لعبه المجهد
ليصرخ بها مره اخري .ادخلي غيري الزفت ده
مش هقول مره تانيه المره الجايه هتصرف تصرف يزعلك
تنظر له كانها صنم لاتتحرك.ادخلي الزفت ومتخرجيش الابهدومك كامله ماشوفش طرفك تاني
تجري من امامه كالبلهاء ماله تحول
هل لايريدها بالفعل نعم هي لاتريد ان تصبح زوجته فعلا ولكن مافعله مخزي لكرامته هل ينفر منها ويوجد اخري بحياته
تحدث نفسها هي تبدل ثيابها باخري محتشمه
هي لاتريده زوجا ولكن ماذا عنه لماذا امتنع عنها واتخذذ الرياضه وسيله هل يوجد بعينيه اجمل منها
هل فعلا لاتمت للانوثه بصله كما قال لها ذات مره
ولكن انساها مافعل معها وانه خلف وعده وجعل والدته تري الفيديوهات يجب ان تعاقبه عليها تخرج من حمام الغرفه
تجده كما تركته ولكن يتصبب عرق بسبب رياضته العنيفه لتفريغ الشحنه
تخرج بعصبيه وشعرها كما هو منسدل ع ظهرها بحريه
لتتكلم وهو يتراقص من حولهاكراقص باليه ..
روح.ع فكره انت موفيتش بوعدك وفرجت ماما ع الفيديوهات وفالاخر تقلب الترابيزه عليا وتخليني انسي الي عملته
مع انا وفيت بوعدي ومقولتش للواحظ ع الاتفاق واننا مش متجوزين
يمر من جانبها بقوه بعد ان اخذ منشفته واغلق الباب وهو ينظر لها شذرا بقوه اخافتها
وبعد ان تحمم خرج لها وهي يرتدي ملابس بيتيه
يجدها تجلس ع السرير يجلس بجانبها بجديه.ولكن بصمت يشرد بعقله فيما ينوي فعله لياتي بهم جميعا
ولكن ماذا لو حدث له شئ اونال منه الموت كااخيه او ابيه
روح.بتفكر قايه ومردتش عليا ليه
ينظر لها بقوه لتصمت ولكن عينيه كالطائر التائه عن عشه لايعلم اين مرساه
صخر.بفكر فيكي
تنظر له كالبلهاء بمثل نظرته فمن المؤكد انه لايغازلها بل يتكلم بجديه
صخر محاولا اخفاء مايشعر به وليضيف جو من المرح.
مش انا قولتلك عايواني امسح الفيديوهات تعملي خمس طلبات
روح بعصبيه.بعد ماوريت لواحظ اول فيديو وفضحتني
يضحك هو ضحكه لاتكاد تصل الي شفتيه ضحكه يشوبها الحزن.ماشي نحذف الفيديو ده وع فكره هي الي شافته كانت بتتفرج ع حفله التكريم وهو الفيديو اللي بعده
بس ماشي اخليه طلب واحد
تنظر له بحذر.وايه هو
صخر بوجه متجهم.تخلي بالك من امي لو حصلي حاجه
يجذبها الي احضانه بالقوه لتنام ع صدره وهي مازالت مستنكره ومندهشه من طلبه العجيب الذي يبعث القلق بروحها
……………
تذهب موجه الي الكليه لتتابع دراستها
بعد ليله مجنونه قضتها مع زوجها لاتعلم لماذا تتخاف الايام القادمه بشده خاصه في غياب روح
ياتي اليها عمر وهوو في اناقته الكامله كما اعتادت منم
ولكنها مازالت هي وصديقتها ايه يخافون من جملته الاخيره
…..ماتزعلوش من اللي هعمله……
كما انها تقف بمفردها لاتحب ان تتحدث اليه الا بوجود ايه صديقتها
عمر.ازيك ياموجه
موجه.احسن منك
يضع يديه ع خصرها فجاه .ويجذبها اليه بالقوه .
عمر.مش ناويه تعقلي بقا
تحاول ان تتنتزع يديه ليقترب منها اكثر
عمر بهمس في اذنها يكاد للناظر انه يقبلها.مش هسيبك له ياحلوه باي ياقطه
ينصرف عنها وهي تحاول ان تجمع شتات نفسها حتي لايلاحظها زوجها
………
اما دينا استغلت فرصه ان موجه تغيبت عن الشركه اليوم وذهبت الي المحاضرات
فقد دست. المستند التي تريد امضاؤه لذلك الصفقه المشبوهه ووضعت فوقه احدي الاوراق ووضعت مكان الامضاء ورق كربون بحيث يمضي عليها بدون ان يشعر من خلال امضاؤه ع اي ورقه اخري
دينا .ازيك يادكتور
اسر.اهلا يادينا
دينا.اتفضل امضي دي انا راجعتها
ينظر بها .دي بس
دينا.اه اتفضل
ليقع في هذا الفخ ليس بمفرده ولكن هو وشركته ويقوم بامضاء تلك الورقه اللعينه دون ان يراها ولكن بالكربون
وبعد ان خرجت منتصره ويعثت بالورقه والامضاء الي الشركع الاخري وبذلك تكون مهمتها قد انتهت
دينا.عملت ايه
عمر.كله تمام
دينا.انا خلصت يلا كمل شغلك
عشان نخلص من شت موجه كمان ههههههه
بعد نصف ساعه .يجد اسر ان ارسل له ع الماسينجر بعض الصور
ليفتحها ويجد المفاجاه زوجته في احضان عمر بل ويضع يديه ع خصرها واخري يقبلها ؟
……………..
ذهبت همسه مع كريم الي احدي مراكز التجميل التي يمتلكها
…كريم هو ابن عمتها ولكن حاولت روح ان تبعدهم عن اي احد يمس الي ابيهم باي صله لاتعرف لماذا روح تكره هذه العائله ولكن هي لم تقطع صلتها بكريم وهاهي الان احتاجت له وهو لبي ندائها كعادته…..
ولكن كان مراد يتبعهم بسيارته
همسه.مش هارفه اشكرك ازاي ياكريم انت وقفت جنبي كتير انا كنت فحاله وحشه اوي
كريم.انا طول عمري جنبك متقوليش كده لو كنتي بس ادتيتي فرصه كنتي عرفتي انا بحبك قد ايه قبل ماتتجوزي الندل ده
همسه بضيق.خلاص بقا ياكريم قولنا ماتفكرنيش ييه تاني وبعدين موضوع جوازنا ده انا قفلته من زمان وقولتبك انت اخويا وبس
كريم بضيق.ليه انا بحبك فكري
همسه.كريم انت عارف انت اخويا ده غير روح عارف انها مبطيقكمش وغير اني واحده متجوزه اه ممكن اطلق بس لحد كاده يحصل متفتحش الموضوع ده تاني
كريم.طيب اتفضلي مركز التجميل اهو
تنزل الي مركز التجميل تجعل شعرها كيرلي بلون الاحمر المتوهج كالنار فتصبح كشعله نار متوهجه قويه بعكس شخصيتها القديمه
تخرج بعد فتره من ماصكات لوجهها
يراها مراد تخرج. بهذه الطله والاستايل الجديد ليزداد اشتعالا وغيره هل هو من طلب منها تغيير شعرها وامتثلت لاوامره هل فعلا باتت تكرهه كما قالت له وتريد الانفصال عنه والارتباط بغيره
وبكل هذه السرعه
وهذا الذي يسيرمعها هو الذي اختارته ليشاركها حياتها بدلا منه
كريم مغازلا .وربنا غزاله شارده مش لاقيه راجلها اموت انا
همسه بابتسامه لمغازلته.احترم نفسك مش هسمحلك كتير بالتجاوز ده ع فكره
كريم.ههه ماشي اما نشوف
يصل بها الي منزلها لتلوح له بيدها ويذهب هو بسيارته
وصل مراد قبلهم الي المنزل وانتظرها عند المدخل
دخلت المنزل لتجد مراد امامها يكاد يخرج نيران من عينيه تقتلها
يحتجزها عند المدخل
ينطق بصعوبه وجهد بعد ان احتجزها بينه وبين الحائط.
مراد.مين ده وازاي تركبي معاه عربيته بالشكل ده
همسه بقوه لم يعتاد عليها فدائما كانت رقيقه معه.
همسه.وانت مالك ملكش فيه اللي مابيني وبينك ورقه طلاقي وتوصلني فاقرب وقت
مراد بعصبيه.مش هيحصل اللي فدماغك ده انسيه مش هطلقك
همسه.طلقني انا عايزه اشوف حياتي واتحوز واحد يحترمني وانت تخون براحتك ع الاقل متبقاش خايف حد يشوفك وترمرم براحتك مع كل واحده شويه
مراد بعصبيه.همسه ماتخلييش الغيره تعميكي وتخليكي تتصرفي غلط انا غلط مفيش انسان معصوم من الغلط بس متحاوليش تردهالي انتي لسه مراتي واقدر محركيش من البيت لو حبيت
همسه.انا مش مراتك متنطقهاش ع لسانك خلي الي كنت نايم معاها تنفعك
مراد بنبره اشبه للتوسل.ماعملتش معاها حاجه صدقيني انا محبتش غيرك فحياتي كلها
همسه.وانا مبحبكش طلقني ومتخافش ع اسمك انا مبغلطش زيك واوسخ اسمك معايا
وانا عارفه بعمل ايه كويس ومش هخلي حد يلمسني ولا. يجيي جنبي الا لما نتجوز
يسمع هو كلامها ممكن ان غيره يعاشرها يلمسها يسعر بانفاسها يزداد عصبيه يكاد يحرقها هي وهو والمكان
يضغط ع ذراعها بعصبيه
اقسم بالله طول مانا عايش ما هيجي جنبك وحطي الكلام ده فدماغك كويس
ولكن هاهي ترد عليه بما يثير غيظه اكثر.انا حره يجي جنبي او ميجيش مش خطيبي ع مانطلق انشالله وبعد العده اتجوز ده حقي الشرعي
يقترب منها .قصدك زي ماكنت بعمل معاكي قبل مانتجوز مانتي كنتي معتبراني خطيبك مانتي ماتربتيش الي تسيب واحد يقرب منها قبل الجواز تسيب غيره صح يامدام
تتفاجئ همس من كلامه تضرب يده ليبتعد عنها وتهرول الي شقتها وتغلقها لترتمي ع سريرها تبكي حبيبها الخائن ذكريتها المؤلمه اين روح والدتها الروحيه لماذا تركتها مل ذلك الوقت
ههاهو يمسك عليها ماكانت تقدم من تنازلات من اجله قبل زواجهم ويعايرها بها كانها احدي الساقطات
نعم هي من اخطات ؟!!؟؟
وتتلقي عقابها الان اخطات لانها احبته وثقت به نفس التفكير الرجعي كغيره من الرجال ان اعطته نفسها عن حب ظن بها السوء انها بضاعه سهله
نعم ياحوا احترسي من ادم فكلماته كالسم تجري فالعروق ان طال جسدك فسينهش ماتبقي من روحك حتي تصبحي حطاما
فاياكي والتنازل عن جسدك وان كانت شفتايكي او احتضانك بدون عقد فسيظنك كقمامه يلتقفها من يمر فحاولي الحفاظ ع نفسك كالذهب لايصدا وان طال استعماله
كوني ذهبا!!!â™،
…………..
يفيق رائد من نومه يجد وردته لجانبه مازالت تغط في ثبات عميق وشعرها حولها كسندريلا او اميره …
يملس باصبعه ع وجنتها فتفيق وتنظر له بابتسامه تتامله ثم يزاداد وجهها احمرارا تتذكر مافعلته معه بالامس
اما هي ماان خجلت ليلاحظ رائد ذلك فتعلو ضحكاته القويه الجريئه
اما هي تتشبث بالغطاء
وتقول بصوت هامس .متضحكش
رائد.ايه ياتوتا انتي لسه بتكسفي مني
ورد بخجل..اه بكسف بس متقولش عليا طفله
رائد.ههههه طيب ياتوتا قومي حضريلي الحمام
ورد.انا انا لا لا قوم حضر لنفسك
رائد .ههههه ليه هو انتي لابسه ايه تحت الغطا ده
ورد .انت ايه الي بتقوله ده ماكنتش اعرف انك كده انت خدعتني زكنت فاكراك مؤدب قبل مانتجوز
رائد.مالهاش علاقه بالادب دي
مش كفايه ساكت وانني بتلبسيلي ميكي وبطوط كل يوم ومستحمل
ورد.انا كده مش عجباك ولا ايه
وقوم يلا ادخل الحمام خد شاور ع مالبس وادخل بعدك
رائد بخشونه.هههه عجباني والله تحبي اثبتلك
لتبتعد سريعا عنه
رائد.خلاص خلاص هههه انا هدخل الحمام واغير ع مانتي تغيري وتحضري الفطار
ورد.برقه .ماشي بس سخن المايه قبل ماتقلع عشان متاخدش برد
رائد.بسره.ايه الرقه دي عايزه تتاكل وربنا..
يدخل هو ليستحم اما هي قامت بارتداي بيجامه بيتيه رقيقه
وخرجت للمطبخ فوجدت والدته ورد.عنك ياماما انا هغسل المواعيين
هديه .لا انا مبحبش حد يلمس حاجاتي بتتوسخ
ورد بياس.طيب ممكن احضر الفطار لرائد
هديه.ابني مبيفطرش غير كن ايدي انا روحي اقعدي فاوضتك عايزه تكوشي ع الواد والبيت من اول يوم
ورد بياس ذهبت الي غرفتها لتحتمي من والدته ووجدته خرج من الحمام وهو يرتدي ملابس العمل
رائد.امال فين لفطار ياوردتي
وورد.ماما قالتلي استريحي انتي عروسه وانا هعمله
اما رائد يعلم انها تكذب
ولمن فليبتعد عن المشاكل مع والدته الان يكفي مشاكل العمل
رائد.طيب ياوردتي هتعوزي حاجه قبل مانزل
ورد.رائد.انت لسه معرفتش حاجه عن روح وصخر انا قلقانه ع روح اووي
رائد بكذب.لا
ورد.انا محتاجلها اوووي كان نفسسي تبقي جنبي عمرها ماسبيتني كل المده دي
رائد.معلش مسيرها ترجع وبعدين مش كفايه انا ولا ايه
ورد باحباط.كفايه بس يعني انت متعرفش صخر ولا بيكلمك حتي عشان الشغل ان خزعل منك اووي لو كنت يتخبي عليا
رائد.م ياورد قولتلك لا مش حكايه هي
ورد .طيب انا اسفه .انا هبقي اكلم موجه وهمسه اشوفهم يعرفوا حاجه عنها ولا لا
يقترب منها بصمت يقبل راسها ويخرج لوالداته
هديه.يلا ياححبيبي عشان تفطر
رائد.شبعان يامي انا نازل
هديه.مش كنت باعت مراتك تعملك الاكل ولا اكل امك بقي وحش دلوقتي
رائد بصوت عالي نسبيا.امي انا مش نافص سبيني بقا قولت زفت شبعان اووف
يخر ج من الباب بعد ان اصدر الياب صوت عالي لانه اغلقه بقوه
هديه.بقا كده يابن بطني ده جزاتي بتزعق فيا بعد السن ده كله بس العيب مش عليك العيب ع مراتك ان ماوريتك مابقاش انا هديه