أنتقام أحفاد عمدة الصعيد

البارت الثالث :

انتقام احفاد عندة الصعيد

مليكه : بتفضل تجري في ذلك المكان دون وجهه وبتكون خايفه جدااا وهما بيجروا وراها الي ان يضلوا طريقها ولكن بيفضلوا يبحثوا عنها

سراج : كان نازل من الجبل وسايق العربيه لتقف فجاءه …. يووه عاد مش وقتك تتعطلي في مكان مقطوع اروح فين انا دلوج وبيفضل يمشي

مليكه : كانت بتجري بخوف ورعب الي ان تتصدم باءحد لتاتي ان تقع ليمسكها شخص ….. بتبص بخوف انت

سراج : انتي انتي بتعملي اي عاد اهنا

مليكه : بدموع انا خايفه

سراج : مالك عاد اتعيطي ليه

مليكه : خليني معاك انا خايف لتسمع صوت ذئب لتحضن سراج بطريقه مفجاءه وبتصرخ …. عاااااااا صوت اي ده لترفع نفسها وتلف رجلها حول سراج

سراج : انتي مجنونه اياك اتطلعتي اكدا ازاي انزلي

مليكه : لا اي الصوت ده عاااااا هو هو الصوت قريب

سراج : خليه يجي ياكلك لو منزلتيش

مليكه : بتنزل امممممممم انا اسفه

سراج : طيب تعالي نمشي من اهنا وبيمشي … تعالي ورايا

مليكه : بتجري خلفه وبتسمع صوت الذئب تاني لتجري وتمسك ايده

سراج : ينظر الي عينها يجد خوف ليضغط علي ايدها يمدها بالامان … طول ما انا وياكي متخافيش واصل مش هخلي ايتوها حاجه تازيكي

مليكه : تبتسم له وتمشي معه دون كلام كانوا بمشوا وفجاءه يقطع طريقهم الرجاله اللي كانوا بيجروا وراهم

سراج : يا يوم اسود انتوا مين عاد

احد الاشخاص : ادينا االبت اللي جنبك يا بيه تلزمنا وابعد عنينا

سراج : لا يا راجل عايزها اكدا تعالي خدها هو انا حايشك عنيها

مليكه : بتقف خلفه … لا لا هيموتوني متعملش كدا لتمسك جامد فيه وتبكي

الراجل بيقرب منها وقبل ان ياتي يمسكها

سراج : يمسك ايده جامد ويتنيها لتنكسر ايده ويصرخ الراجل … سراج يا راجل قرب خدها اهوومش بقولك خدها اهووو لينزل ضرب فيه وكل اللي معاه وفجاءه بيطلع شخص مطوه من جيبه

نليكه : انتبه وبتحط ايدها علي عينها بخوف

سراج : لينزل للخلف وبيمسك ايد الشخص ده ويضربها ليخلص عليهم جميعا …. خلاص خلصوا

مليكه : بتشيل ايدها من علي عنيها وبتجري علي سراج وبتلف ايدها حاولين رقبته وتنزل دموعها …. انا خايفه خدني من هنا

سراج : خلاص عاد متخافيش تعالي نمشوا من الاتجاه ده

مليكه : بتمسك ايده وتمشي معاه ليفضلوا مشيين كثيرا …. بتقف بس بس انا رجلي وجعتني كفايه كدا

سراج : طب استني اكد ليمشي الي الامام كم خطوه وينظر حوليه في كل اتجاه ليجد زي كوخ … تعالي نقعدوا اهناك

مليكه : فين

سراج : تعالي بس يلا

مليكه : بتذهب معاه

سراج : ادخلي

مليكه : بتدخل وتفعد وسراج يقغد بعيد عنها

سراج : مين دول اللي كانوا بيجروا وراكي

مليكه : .انا معرفهمش هما …………… وتحكي له كل ما سمعته وشفته

سراج : لا مستحيل خلاص انا هشوف الموضوع ده لما انزل البلد انتي اسمك اي

مليكه : بابتسامه مليكه وانت

سراج : واني سراج

مليكه : اسمك حلو

سراج : تشكري انتي اي اللي جايبك الصعيد طالما انتي مش من هنا ومن القاهره

مليكه : انا بتفكير اها اصل يعني احنا جيين … وفي نفسها ياربي اقوله اي ده …. لاني هاربه من ناس هبقي احكيلك بعدين بس احنا جيينا هنا عشان الحمايه

سراج : محدش يقدر يقرب منيكي انتي في حمايتي طول ما انتي اهنا نامي دلوج عشان بكرا نشوف هنعمل اي

مليكه : حاضر وانت

سراج : لا هفضل صاحي نامي انتي

~~~~~~~~~~~~~~~

في بيت مليكه

أمل : يارب اختك اتاخرت ليه

ملك : مش عارفه ان شاء الله هتيجي دلوقتي متقلقيش

أمل : يارب يا بنتي وبتقف في الشباك تنتظرها … ملك انا مش هستني انا هنزل ادور عليها

ملك : هتنزلي فين بس

أمل : هدور عليها في اي حته

ملك : خليكي انتي انا هنزل اسئل عليها

امل : متغبيش طيب

ملك : متخافيش عليا وبتنزل لتفضل تدور دون اي جدوي لتجلس امام دكانه وتبكي ليراها شاب وكان مالك

مالك : مالك اتعيطي ليه اقدر اساعدك في حاجه

ملك : مفيش

مالك : قولي بس ومتخافيش هساعدك

ملك : اختي نزلت ولحد الان مرجعتش

مالك : كيف ده

ملك : زي ما بقولك

مالك : اختك اسميها اي

ملك : مليكه .

مالك : طيب ارجعي علي بيتك انتي واني هدور عليها وهلاقيها متقلقيش تعالي اوصلك

ملك : ماشي وبتمشي معاه الي ان توصل الي البيت

امل : فين مليكه لقتيها

ملك : بتحرك راسها ب لا وتنزل دموعها

امل : يارب يارب رجعلي بنتي مليش غيرك
ليعدي كم من الوقت

ملك : انا هنزل اشوفها تاني

امل : هنزل معاكي استني

ملك : لا يا ماما متنزليش وبتنزل ملك وبتقابل ست بين عليها الطيبه

الست : مالك يا بتي اتعيطي ليه وشكلك مش من اهنا

ملك : اه فعلا انا مش من هنا اختي امبارح نزلت ومرجعتش

الست : يا ساتر يارب روحي للحج نعمان وهو يلاقيها ليكي

ملك : نعمان مين

الست : دا كبير البلد روحي يا بتي واحكيله وهو الوحيد اللي يقدر يساعدك

ملك : طيب الاقيه فين انا معرفش حاجه هنا

الست : تعالي انا هوديكي ليه

ملك : بسرعه معلش لتذهب بها الست وتدلها علي بيت نعمان لتدخل ملك البيت وبتنبهر ب جماله وبينزل نعمان

نعمان : بيشوف ملك و …………

~~~~~~~~~~~~~

عند سراج ومليكه

مليكه : بتروح في النوم

سراج : بيلاخظ انها بردانه وكان معاه جاكت احتياطي ليغطي به مليكه ويجلس بعيد عنها ولكنه هو كمان يذهب في النوم ليفيق سراج غلي صوت مليكه وهي بتصرح جامدددد …..

لينظر الي مليكه وبيقف بصدمه وبيصرخ باسمها و ………..

~~~~~~~~~~~~

مالك كان ماشي ليذهب الي البحر وبتكون في بنت اية من الجمال قاعده ….. اتاخرت عليكي

البنت : بتبص عليه وبتقف وبزعل … انا ماشيه

مالك : بيمسك ايدها لا يا فروحه متمشيش انا اسف يا ستي
فرحه : هووووف طيب

مالك : اتوحشتك

فرحه : لا لتقجد حنبه وبترش عليه مياه ليقف ويجري وراها في حو مليئ من الضحك والهزار والحب

فرحه : ه
ههههههههه بس بقا خلاص انا تعبت بجد

مالك : قطعتي نفسي الله يحرقك روحي

فرحه : همشي انا زمان يحي رجع من الشغل

مالك : طيب ماشي هنتقابل بكرا

فرحه : هشوف

مالك : خلي بالك من نفسك في امان الله

فرحه : في حفظ الله باي وبتذهب و ………

انتهي البارت

رايكم

توقعاتكم

– ياتري مليكه ماذا حصل لها ؟
– ما الذي صدم سراج ؟
– هل حب مالك وفرحه سينتهي والسعاده ايضا ام ماذا ؟؟
ملك كيف ستكون اول مقابله ليها مع نعمان ؟؟

error: