رواية حب ام حطام قلب

البارت السابع
تتوالي الصرخات من جديد ولكن هناك صرخة جديده سوف تؤثر بالجميع عن ماذا نتحدث والي اي صرخة سننتمي هل صرخة العشق ام صرخة الم الفراق
…..ف المساء ب قصر ال صفوان
كانوا يقبعون جميعا بحديقة القصر يلعبون لعبة لعلهم ينسوا القادم عليهم تترأس اللعبه المربية التي فنت عمرها لاجلهم وبجانبها هشام وهنا والتوأم زين وزينه
الدادة رقيه بحب …ربنا يبارك فيكوا ي ولادي وتكونوا دايما ايد واحده مع بعض
الجميع بحب ..ربنا يخليكي لينا يارب يا ست الكل
هشام بضحك لاول مره تطهر غمازته ….البرينسيز ساكته ليه
هنا بهمس خطير وحدة…بحضر ل جحيمك يا اتش
هشام بهمس مماثل …اموت انا ?
هنا ببرود …بارد واحدة ومش طايقة تجوزك هو بالغصب يعني
هشام ببرود….ومين قالك اني هتجوز طفلة زيك انا عندي اللي يكفيني انا هقعدك بس جنبي كدا زي البيت الواقف انما انتي متحركيش فيا اي حاجة
هنا بدموع يأبي كبريائها ان تنساب علي وجنتيها فمن هو حتي يطعن ب انوثتها بهذا الشكل المهين وكأنه غرس خنجرا سام بقلبها لا يعلم اثر كلماته عليها
لفتوا انظار من حولهم فكان الجو بينهم مكهرب بحق
زينه كي تخفف التوتر …ابيه هو احنا مش هنطلع المصيف ولا ايه
زين بضحك .بكرا نطلع انا وانتي وناهد وكلنا
هشام بضيق …اخرس يا حيوان وبعدين انت ازاي ماتجيش النهارده الشركة زي م قولتلك
زين بمرح …اهدي بس يا شبح الله يسترك انا بس كنت نايم ومحدش صحاني اردف بذلك وهو يغمز الي الدادة رقيه ف الخفاء ولكن هشام كان يقف له بالمرصاد
هشام بضيق …اعمل فيك ايه ي مصيبة حياتي
زين بمرح …اعمل مني اللي انت عايزه دا انت الغالي
زينه بتساؤل …ابيه هو حضرتك لسه علي قرارك
هشام بغضب.. ومش هغيره
هنا بصريخ ….كفااااااية بقي انت اي محدش عارف يتكلم معاك انت لو اخر واحد ع كوكب الارض مش هتجوزك .ذهبت راكضه الي غرفتها تكاد تتعثر اقدامها من شدة ركضها وما هيا الا دقائق وصرخت صرخة دوت ارجاء القصر فقد التوي كاحلها عند الركض ذهب اليها مسرعا بقلق وزاد قلقه حينما رأها تتألم امامه ود لو كان هو مكانها ما هذا بم يهزي فهو من قليل جعلها تتألم لما الان يريد ان يتألم هو
هشام بخوف ….اهدي بس انا هشوفها
رفع قدمها كي يتفحصها كانت متورمه ظل يمسد عليها بحنان بالغ يخالف شخصيته القاسية البارده دلف الي غرفته مسرعا كي يجلب كريم المساج حتي يخفف من الم قدمها وقام بربطها
هشام بحنان …هنا هتقدري تقفي
هنا ب الم …رجلي اااااااه بتوجعني مش…
وقبل ان تلفظ بخرف وجدت نفسها معلقه بالهواء فكان يحملها كالريشة الخفيفة بين يداه صدمه الجمت جميع الواقفين من هذا هشام عنده قلب معقول
الداده بحب …مافيش حد ماعندوش قلب ي حبايبي بس فيه واحده بس هيا اللي موجودة ف قلب اخوكم
دلف الي غرفتها وضعها علي فراشها بكل حرص خوفا عليها وكأنها قطعة من الالماس يخشي عليها وقام باحكام الغطاء عليها وقبل جبينها متنهدا بحرارة مرددا بين خلجات عقله اعشقك يا طفلتي….
………..
ب امريكا بڤيلا المنياوي
تململت نهي تهذي ب اسم تعشقه بمن ملك قلبها وعقلها وروحها
نهي بخفوت …مازن
احمد بقلق …نهي ي قلبي فوقتي اخيرا قام باسنادها كي يساعدها علي الجلوس
كدا كويس يا قلبي ولا ايه
نهي بحب اخوي ….اه تمام اوي قولي بقي اي اللي حصل كل اللي فاكراه انوا جالي الجامعه
احمد بتفكير يود ان يخبرها حقيقة مرض زوجها
نهي انتي ظلمتي مازن
نهي بصرااخ ….بااااااس مش عايزه اسمع حاجة دلوقتي طلعت انا الشيطان يا احمد وهو الملاك مش كدا
احمد بخوف من صراخها فكانت تقطع شعرها …..اهدي خلاص مش هقولك حاجة عنه بس افتكري انك هتندمي وماتنسيش انه زوجك
نهي بصدمه ….انت عرفت ازاي
احمد بهدوء…ماتنسيش انك توأمي يا نهي احنا واحد ومازن كان معرفني كل حاجة
قاطع حديثهم … دلوف والديه الي غرفتها
محمد وهاله بحب .حبيبتي عاملة ايه
نهي بشرود …انا كويسه
دقات هاتفها تصدع ف الارجاء وما كانت هوية المتصل ما هو الا مازن
نهي بصوت مختنق …الو
المتصل …حضرتك صاحب الرقم دا البقاء لله
نهي بصرخه فطرت قلوب من حولها اااااااااااااه ماااااااااااااااازن
……..
ف غرفه تشبه السجن
تقف ترتدي ثوب كفنها كما اطلقت عليه فهي عروس اجبرت علي الزواج من سجانها لو كان الامر يختلف لكانت قد اذابت به عشقا و سلمته روحها وعمرها لكنه عكس ذلك فهو شخص لا يشعر حتي اتجاهها بالشفقه خطفت انتقم منها والان سيتزوجها بغير رضاها اي ذنب ارتكبته لتشعر بالذل والحرمان هذا
طرقات قطعت تواصلها مع نفسها
مراد بنظرة لم تفهمها …انجري قدامي ممسكا رسغها بكل قسوة
فريدة ب الم ….يا مراد ايدي كفايه بقي
مراد بتجاهل …امشي قدامي
فريدة بتساؤل ….رايحين فين
مراد مردفا بغضب….لو بطلتي رغي هتعرفي
ذهب مراد وفريده الي السياره وهذه كانت اول مره من 20 سنه انها تشوف الشارع والشمس بمعني اصح
وصلوا الي قصر الشافعي
فريدة بتساؤل …مراد انت جايبني هنا ليه
مراد ببرود..انتي دلوقتي مراتي ولا علي اسمي مكانك جنبي
فريدة ب بصيص من الامل…يعني هشوف اهلي
اظلمت عيناه واردف بغضب…انا اهلك ماتنطقيش سيرتهم علي لسانك تاني
فريده بغضب وهيا تضرب صدره بقبضة يداها الصغيرة..اي سر العداوه يا مراااااااااد سنين حابسني لسبب معرفهوش ارحمناااااااااي بقي كفايه انت ايه معندكش قلب
مراد بصراخ …عايزة تعرفي ماشي يا فريده هقولك ع كل حاجة الحكاية ابتدت ………….
……..
بشقه مصطفي حمدان
ينام ك مثل كل ليله ولكن اليوم مختلف
ف الحلم
شمس ب احباط….مصطفي
مصطفي بصدمه…انتي شمس
شمس …ايوة انا استنيتك كتير يا مصطفي
راي مصطفي امامه فتاه ايه من الجمال فكانت تشبه الشمس بحق عيناها العسليه التي تشبه نهر العسل شعرها الذهبي الطويل يصل الي حد خصرها
قوامها الممشوق
انتي ازاي كدا
شمس بضحك…يعني ايه ازاي
مصطفي بحب…انتي حلوة اوي
شمس بجديه ….انا عرفتك علي شكلي تعالي بسرعة خلاص مافيش وقت مافيش وقت
افاق من حلمه يتصبب عرقا مردفا بهذيان …انا شوفتها واخيرا هلائيكي يا شمس وهطلعه علي عنيكي.
……..
مجهول 1…البنت فاقت يابوص بقالها سنين نايمه
مجهول 2..ممتاز اجلبها لعندي ف الحال
مجهول 1…امرك يا بوص
دلف الي غرفه البنت القابعه تبكي بفراشها الصغير فهي نائمه منذ سنوات
مجهول 1….امشي قدامي دا احنا قولنا انك موتي
البنت ببكاء ..لااااااا سيبني انت معندكش اخوات بنات
مجهول 1…قام بضربها علي راسها حتي فقدت الوعي وقام بحملها منفذا امر سيده
البنت يا بوص
مجهول 2….. دي كنز حقيقي
مجهول 1…. تعليمك يا بوص

…..بمركز الشرطه
يعقدون اجتماع استعدادا للمهمه العصيبه
اللواء …عندنا عمليه مش هينفع فيها غير الثعلب
المهمة مش سهله دي شبكه برا مصر وللاسف ممولينها الخونه اللي ف مصر
احد الضباط يدعي ادم…علم وينفذ يا فندم
اللواء…ادم هتسافر مع الثعلب ف المهمه السريه انتوا رايحين عالموت عايز وحوش بتحارب
الثعلب بتروي …علم وينفذ يا فندم انا خلاص رسمت الخطة الي هنمشي عليها
اللواء …ظني كان ف محله ربنا معاكم يا ابطال
……..
استووووووب ارائكم وتوقعاتكم

error: