رواية حب ام حطام قلب

البارت التامن …ندم
ايا قلب اجزمت ان امنعك تخفق له ف يوم لكنك عاندتني واصبحت اسير لقلب لا يعرف الرحمه كيف عشقت الشيطان القاسي بجسد انسان كيف تمنيت ان القي نفسي بأحضانه واشعر بالامان لما احببته يا قلبي ما ذنبك ان تتألم ف كل لحظة وتهان ب اسم حب لم يكتب له ان يحيا مهما طال الزمان
#بقلمي
…..
ف فيلا مراد الشافعي
مراد ….عايزة تعرفي سبب كرهي ل عيلتك يا فريدة
فريدة بخوف ..فعيناه تنطق بالشرار مرعبة حد اللعنه
اه ياريت
مراد …من 20 سنة …..
قاطع حديثه دلوف الحارس الشخصي له
الحارس ويدعي هاشم…مراد باشا حمدالله عالسلامه
مراد بحب تعجبت له فريدة …الله يسلمك يا هاشم
هاشم بجدية ….ف اجتماع عند حضرتك مع شركه حمدان وصاحبها مش ناوي خير ابدا
مراد بجديه …جهز العربيه والرجالة هنتحرك حالا
هاشم بطاعه …امرك ي باشا
ذهب هاشم كي يفعل ما امره به سيده
مراد بحده لفريدة…اطلعي فوق واياك اشوف طرفك برا
فريدة بطاعه كي تهرب منه وكأن الغرفة هيا من تحميها من هذا الشيطان بهيئة انسان مرددة لفظ واحد فقط ..حاضر
مراد متمتما بشرود ….يا تري بتفكري ف ايه ي فريدة مش مرتاح لهدوءك دا ابدا
قاطع شروده صوت حارسه الذي اخبره انه يجب عليهم التحكم علي الفور
مراد بجديه …يالا بينا
دلفت فريدة الي غرفتها فكانت ذات الطابع الانوثي بلونها الوردي التي تعشقه فريدة يتوسطها سرير كبير وبالجانب ركنه كبيرة واريكه بالجانب الاخر كانت تنظر لها بذهول فهي كبيرة بحق ولكن لفت نظرها باب مغلق بقفل من حديد سرعان ما نفضت تفكيرها مرددة اكيد حاجة جديدة من مصايبه ماااااشي ي مراد استرجع قوتي ووقتها هكرهك ف اليوم اللي عرفتني فيه دلفت الي حمام الغرفة كي تنعم بشاور دافئ يريح جسدها وتستعد الي المعركة التي تقدم عليها مستخدمة سلاحها التي سوف تحاربه به
ف حواء عندما تهان وتذل يا ادم تتحول الي جبروت سوف يحرقكك قريبا ✋
…..
بقصر ال صفوان
بغرفة هنا
شاردة فيما ستقدم عليه فكيف ستتعامل مع هذا البارد المتبلد ف هو ك قطعة الثلج بحق لا لا فقطعة الثلج تذوب هو الجليد ف حد ذاته طرقات انتشلتها من افكارها
طل عليها بشكله الوسيم وطوله الفارغ مردفا …اي ي هنا رجلك عامله ايه
هنا ف نفسها …دا مقاليش يا برينسيز غريبه دي
هنا مرددة…بخير يا ابيه
هشام بخبث وهمس بجانب اذنيها جعل كل خليه من جسدها مخدرة لا تعلم ماذا يفعل بها ولما هو بالاخص التي تسمح له بأن يقترب منها ايعقل ان يكون لعنه القدر اصابتها ولن تشفي منها ابد
انتبهت عندما اردف …تؤ تؤ مش عيب لما تقولي ل زوجك المستقبلي يا ابيه بردوا ولا ايه غامزا لها بعينه اليسري مقبلا وجنتيها بحرارة
هنا ف نفسها …اااااااااه كفايه بقي هو بيعمل فيا ايه ليه حاسه ف قربه بالامان ليه مش عايزاه يبعد عني لحظة واحدة ليه بيوحشني صوته .ريحته.همسه.حتي عصبيته معقول يا هنا انتي كدا هتكشفي انك بتعشقيه لا بتعشقيه ايه دا انتي بتدمنيه فوقي يا هنا هشام بيلعب بيكي دا بيغير البنات زي هدومه قاطع شرودها
اي ي هنا سرحتي ف ايه
هنا بتيه…هو انا سخنه
هشام بضحك …لا انتي زي الفل مرددا بين نفسه ولسه ياهنا ولسه انا هعرف ازاي اوصل لقلبك بكل سهوله صغيرتي
……
ف امريكا بفيلا محمد المنياوي
ف غرفة نهي
بعد ان اتاها اتصال ان مازن فارق الحياه وللابد ظلت تردد بهيسترية …انا السبب ياريت كنت سمعته ياريت كنت فهمت ليه اتخلي عني ليه يارب ليه خدت حبيبي مني ااااااااه
ظلت تنتحب وتبكي ولكن هل يفيد البكاء هكذا نحن البشر لم نشعر بقيمة ما نملك الا عندما نفقده ولا نعطي فرصه له للعتاب الا عندما يفارق الحياه ونلفظ بكلمه واحدة وهي ياااااااريت
احمد محاولا تهدئتها …الاعمار بيد الله يا نهي راح للي احسن مني ومنك ادعيله بالرحمه
محمد وهالة بندم …ياريت م كنا قولناله يتخلي عنها وقت عرفنا بمرضه كان ليه فرصة يتعالج بس نسبه شفاه كانت ضئيله جدا سامحني يا مازن سامحني ي بني
كانوا يتحدثون ولكن لم يكونوا علي درايه بأن احد ابنائهم استمع لهم
…….
ف شركة حمدان للحديد
كانوا يعقدون صفقة جديدة كي تنهض مجموعة حمدان من جديد فبعد ان سلم مصطفي الادارة ل رفيق دربه ومدير اعماله حتي يستطيع اتخاذ اي قرار لصالح المجموعة فهو سيذهب الي الخارج كي يعثر علي من اطارت النوم من عينه
ايمن …كل حاجة جاهزة يا حضرات
احد العملاء طبعا ي ايمن بيه كلوا تحت السيطرة ف انتظار الشريك الجديد علي وصول
ايمن بهدوء …قلبي مش مطمن ربنا يستر اتأخر قوي الشريك دا
احد العملاء …ع وصول يا فندم دقايق وهيكون هنا
ايمن …او……
قاطع حديثه عندما راي امامه الد اعدائه ف يقسم انه سيصاب ب اذمة قلبيه كيف حدث هذا
احد العملاء مقدما الشريك الجديد او بمعني ادق الدمار القادم ..مراد باشا نورت المجموعة
ايمن بغضب …نور ايه وزفت ايه ايه اللي جاب البني ادم دا هنا
احد العملاء .. ما هو مراد باشا هو الشريك الجديد للمجموعة
صدمه تلقاها ايمن شلته وهو واقف مكانه مردفا بذهول نعاااااااااااام الشريك اسمه احمد الالفي (نركز ف الاسم دا ي جماعة ليه دور ف روايتنا)..
مراد بحقد …ماهو انا اشتريت من احمد الالفي اصله ابن خالتي واخويا ف الرضاعه
ايمن بصدمه …واللا ولعبتها صح يا ابن الشافعي
مراد بانتصار ..ولسه اللي جاي احلي
ايمن بثقه …نفسي اعرف بتكرهم كدا ليه
مراد بغضب …زي ما كانوا سبب دماري هكون سبب دماركم واحد واحد هخليكوا تبكوا دم استعدوا للي الجاي
ايمن بغضب …هتخسر يا مراد هتخسر صدقني
مراد بغرور ….مش ابن الالفي اللي يخسر سلام
…….
ف النادي
كانت تلعب الاسكواش كي تهدأ من روعها فهي تخشاه منذ نعومة اظافرها ف كيف ستتقبله
ااااااه صرخة اطلقتها زينه حين صدمت بها الكره
الشاب …اسف جدا يا انسه
رفعت زينه عيناها كي تلقنه درسا لا ينساه ولكن صدمة شلت اطرافها بترت الكلمات التي علي لسانها
زينة بصدمة …زززياد انت بتعمل ايه هنا
زياد بقسوة …اوه زوجتي المستقبليه هنا ومن غير اذن كمان وبهدوم متنفعش غير ف اوضة النوم
اتسعت عيناها من جرأته زينة بذهول …انت قليل الادب ومتربتش ثم اني عندي اخ تطلع مين انت
زياد بغضب …هكون زوجك يا هانم وانا مش قرطاس لب عشان متحترمنيش كدا
زينه بجرأه …دا ف احلامك يا زياد مستحيل يحصل اني اكون مراتك ف يوم
زياد ببرود ….مش مهم رأيك واللي انتي متعرفيهوش ان كتب كتابنا كمان يومين عشان عندي مهمة ويا عالم هرجع منها ولا لأ
زينة بخوف …لا مستحيل يعني هتخليني ارمله كمان ترضاها علي اختك
زياد مقتربا منها فاصلا المسافه التي بينهم محكما يده علي خصرها عيناه تتأمل وجهها بشغف حقيقي تنطق عيناه انه يعشقها بكل جوارحه رفعت عيناها وليتها لم ترفعها فتعلقت عيناها ضاربين بعنادهم عرض الحائط ملتقطا شفتيها بين شفتيه كي يرتوي من رحيقها اللعنه ف مذاقها مختلف يجعلك تدمنه وكأنه عطش يتماشي بصحراء جرداء والان وجد ضالته ابتسم حينما شعر بيدها تطوق عنقه مبادلة اياه قبلته ب استحياء انهي قبلتها واضعا جبينه ع جبينها متحدثا لاهثا اعشقكي يا معذبة قلبي يا نور عيني يا رفيقة دربي يا عشق طفولتي ومراهقتي وشبابي وستظلين عشقي الابدي حتي مماتي
زينه ف نفسها …دا بيقول شعر القاسي عنده قلب عنفت نفسها لضعفها امامه بهذا الشكل
عندما اردف مشددا ع كل لفظ …هتكوني مرررررااااااتي ي زينه
فرت هاربه من امامه تاركة خلفها عاشق متيم بها حد النخاع
…..
ف قسم الشرطة
كانوا مجتمعين بالغرفة السريه منتظرين قدوم الثعلب
اللواء خالد ..الثعلب اتأخر ودي مش عادته
الثعلب وصل يا باشا علي المعاد ساعة حضرتك مش مظبوطة
اللواء خالد بجديه …اقعد يا زياد سفرك كمان 4 ايام
زياد بجديه …علم وينفذ يا باشا
ظلوا يتحدثون حول الخطة التي يرسمونها كي ينجحو ف مهمتهم فهذه من اصعب المهام التي سيخوضها الثعلب فهي التجارة ب ارواح البشر خاصة كثرة الخونة ف هذا الوقت ليست ف صالحهم
اللواء خالد …كلوا عرف مكانه ايه وهيعمل ايه
الفريق مؤديين التحية العسكريه علم وينفذ ي فندم
اللواء خالد ….ربنا معاكوا يا وحوش الداخلية وترجعوا منتصرين
…….
مجهول 1 …وبعدين يا بوص البنت مش بتفوق
مجهول 2…ماذا هل تمزح معي الم تخبرني بأنها افاقت
مجهول 1..اسف يا بوص يبدو انها دخلت ف غيبوبة تاني
مجهول 2…بهاد الاسلوب را صفيك قريبا مارشال
مارشال…هتفوق يا بوص حتي لو اضطررت لقتلها
مجهول 2..احذر ان تقترب من كنزي مارشال والا سوف تكون نهايتك
مارشال بغضب..اتهددني ماكس
مارشال…مثل ما سمعت
………
ف الطريق كان زين يتمشي كي يهدأ ف هشام يعامله كالطفل دائما
شاردا لا يري احد المارة وماهي الا لحظة وكان يصطدم بفتاه جمالها متوسط بعيناها البنية كالشيكولا الذائبه وشعرها الاسود كالليل وبشرتها الخمريه وقوامها الممشوق افاق من تفحصه لها
البنت ..انت يا بني ادم ماشي تخبط ف خلق الله
زين بغضب فهو يكره الصوت العالي ….وطي صوتك وانتي بتكلمي احسنلك
البنت ..يامة يامة خوفت اعصابي سابت الحقوني لا بقولك ايه اظبط مكانك ولم لسانك
زين بغضب ….انتي بتكلمي معايا كدا انا يا بيئة
البنت بغضب وكأنها تناست انها هاربه من اهلها فهم يريدون تزويجها غصب عنها
الشباب..اهي هناك الحقوها بسرعة
البنت بتوسل ي اسمك ايه حلصني منهم وبعدين نتحاسب
زين بصدمة …انتي مجنونة ما من شويه كنتي فاندام
البنت بتوسل الي ان ادمعت عيناها …ارجوك ساعدني
زين بتفهم امشي قدامي العربيه مش بعيدة
البنت بهدوء شكرا
وصلا الي السيارة وما هيا الا ثواني وتم اطلاق النار عليهما
استووووووب
ارائكم وتوقعاتكم
ايه سر عداوة مراد لعيلة حمدان وصفوان
مصطفي هيقدر يلاقي شمس
مين هيا شمس واي حكايتها
اي السلاح اللي هتستخدمه فريدة مع مراد
اي حكاية احمد الالفي
مين اللي سمع هالة ومحمد
هشام وهنا هيحصل معاهم ايه
اي مصير زينه وزياد
واخيرا مين اللي انصاب بالرصاصة
كل هذا واكثر برواية حب ام حطام قلب

……

error: