رواية خضوعى لقسوته
الحلقه الثانيه وثلاثون
رن هاتف لؤى لينظر وجده سعيد
سعيد :الو يالؤى سلمى عندك
لؤى :سعيد ممكن تيجى مستشفى ********
سعيد :ليه سلمى جرالها حاجه
لؤى :لا هى بخير بس تعالى وهحكيلك على كل حاجه
سعيد :ماشى جاى حالا واغلق مع لؤى ليتصل على حور
حور :صباح الخير
سعيد :صباح الفل
حور :حد يتصل ااساعه ٧ الصبح
سعيد :المهم قوولى لحازم انى غايب ومسافر *****
حور :ليه
سعيد :مش عارف لؤى قالى تعالى المستشفى ومقليش ليه
حور :ان شاء الله خير
سعيد :ان شاء الله
حور :خلى بالك من نفسك
سعيد :حاضر سلام بقى
حور :سلام واغلقوا الهواتف ونهضت حور وذهبت الى غرفه حازم
حور وهى تدق على الباب
حور :حازم لماااار
استيقظ حازم على صوت شقيقته ووجد لمار فى حضنه حاول القيام ولكنها متمسكه به جدا
حازم :حبيبتى سبينى اقوم
لمار :بنوم :لا خليك
حازم :طب ارد على حور واجيلك
لمار :امممم ماشى وارخت يدها ليقوم حازم الى حور
حازم :فى ايه ياحور
حور :سعيد بيقلك انه غايب النهارده علشان مسافر
حازم :خير
حور :ميعرفش لؤى قاله تعالى على مستشفى …….
حازم :خير ان شاء الله
حور :حبيب عمتوا فين
حازم :نايم
حور :طب هاتوا
حازم :لما يصحى ولمار ترضعه ابقى خديه
حور :اممممم ماشى
حازم :غورى يابت من هنا يلا
حور :ماشى خليك فاكر ياظالم
حازم :فاكر ياختى وتركها ودخل الغرفه واخذ ملابسه من الدولاب ودخل ليأخذ شاور لكى يذهب الى عمله
………….
استيقظت حنان من نومها لتوضب سريرها وتخرج من الغرفه وما ان خرجت حتى وجدت عمر جالس امام الغرفه
حنان:ايه اللى منومه هنا ده
لتنزل الى مستواه
حنان :عمر قوم نام على السرير
ليفتح عمر عيونه :حنان مالك حاسه بحاجه
حنان:لا انا كويسه قوم انت نام كويس
عمر : سامحينى
حنان :عندك السرير لو هتنام عليه ونام مكان مهيعجبك وتركته ودخلت المطبخ
عمر :عارف انك بتحبينى زى مبحبك ومش هستسلم غير وانتى ليا وبتاعتى انا وبس
………………
٠٠كان سعيد يسوق بسرعه كبيره جدا حتى كاد يعمل أكثر من حادثه ولكن تفاداها
………..
خرج حازم من الحمام وهو مرتدى بدلته السوداء التى تزيده وسامه استيقظت لمار من نومها لتجد حازم واقف امام المرآه
لمار :رايح فين
حازم :الشغل
لمار:ومتزوق كد ا ليه رايح تخطب
حازم :لا عندى اجمل نساء العالم مش عاوز
لمار :ماشى وقامت وكادت تدخل الحمام ليمسكها حازم من يدها
حازم :مالك زعلتى ليه
لمار :مش زعلانه
حازم ضمها الى صدره :لا زعلانه
لمار :لا والله مش زعلانه اوعى بقى الحق اتشطف قبل ميصحى حبيب قلبى
حازم :وهو يشدد على احتضانه حتى تتأوه
حازم :مين حبيب قلبك ان شاء الله مفيش غير انا فاهم
لمار :حاضر اوعى بقى
حازم :حاضر وتركها
………….
وصل سعيد المستشفى ورن على لؤى
سعيد :ايوا يالؤى الدور الكام او اسم المريض ايه
لؤى :الدور الرابع هتلاقينى
سعيد :ماشى وصعد سعيد الى الدور واخذ يبحث عنه حتى وجده
سعيد :فيه ايه يالؤى وفين سلمى
لؤى اعطاه الموبايل
سعيد :اعمل بيه ايه ده
لؤى :افتحه
ليفتحه سعيد ووجد صور لسلمى مه احدى الشباب وفيديوهات وهى تدخل مبنى وصور اخرى وشاب يفتح لها الباب كان مصدوما بشده من هذه الصور فهى ليست اخته مستحيل
سعيد وقد ادرك الامر :فين اختى
لؤى :سعيد سامحنى
سعيد :على ايه
لؤى :اوعدنى انك تسمعنى للأخر
سعيد :قول
لؤى : حكى له على كل شئ ضربه لها وقصه لشعرها وفقدانها النطق وشكه بها حتى جائت الى هنا واكد له الطبيب انها عذراء
لينقض عليه سعيد ضربا وكان لؤى مستسلم على الاخر لأنه يستحق ذالك
ليحاول كل من فى الدور افلاته من بين يد سعيد واخيرا نجحوا فى ذالك
لؤى :وهو يأخذ انفاسه بالعافيه من كتر الضرب
لؤى :سعيد سامحنى والله من حبى ليها عملت كده حت نفسك مكانى
حسن :سعيد اهدى الموضوع هيتحل ان شاء الله ده وقت وهترجع تانى زى الاول
سعيد :فين سلمى اي غرفه
حسن:اهه اللى هناك دى وشاور عليها بأيده
سعيد :ماشى وتوجه الى غرفه اخته
حسن:ادى اخرة اللى يتجوز اخت مقدم قوم ياخويا
لؤى :بس بردوا بحبها ياناااااااس بعشقها
حسن بحزن بداخله :هههه طول عمرك مجنون يالؤى ربنا يسعدك يارب
لؤى :يارب
…….
دخل سعيد الى شقيقته الوحيده من هذه الحياه
سعيد :سلمى حبيبتى
لتنظر له سلمى والدموع فى عينيها ليجلس سعيد على طرف السرير وهى احتضنته وعلا صوت بكائها
سعيد :اهدى ياحبيبتى اهدى انا معاكى اهوه قوليلى مالك لتنظر له سلمى واشاحت الطرحه من على رأسها ليجد شعرها مقصوص جدا وبطريقه عشوائيه ليحزن من اعماق قلبه على اخته وتذكر كم كانت تحب الشعر الطويل
..فلاش باك
دخل سعيد الفيلا
ليجد اخته تبكى
سعيد :سلمى مالك بتبكى ليه
سلمى :ندى وسارة
سعيد :مالهم
خدونى الكوافير ووخلوها تقصلى اطراف شعرى من ورايا
سعيد :هههه ورينى كدا لتوريه اياه ليجده كما هو ولم يقص منه سوى سنتيمتراً
سعيد :ده مش مقصوص قوى ياحبييتى وبعدين هتعملى ايه بكل ده دا بسم الله ماشاء الله طويل ومعدى ضهرك
سلمى :بردوا
سعيد :خلاص واخذها فى حضنه لكى تهدأ متزعليش هما شهرين وهيطولوا اكتر من الاول يلا علشان تنامى
…..
عوده
سعيد :معلش ياحبيبتى متزعليش ان شاء الله هيطول وهيبقى احلى من الاول
لتنظر له سلمى
سعيد :مش مصدقانى اروح اجبلك دكتورة تقولك
لتهز سلمى رأسها بالنفى
رن هاتف لؤى لينظر وجده سعيد
سعيد :الو يالؤى سلمى عندك
لؤى :سعيد ممكن تيجى مستشفى ********
سعيد :ليه سلمى جرالها حاجه
لؤى :لا هى بخير بس تعالى وهحكيلك على كل حاجه
سعيد :ماشى جاى حالا واغلق مع لؤى ليتصل على حور
حور :صباح الخير
سعيد :صباح الفل
حور :حد يتصل ااساعه ٧ الصبح
سعيد :المهم قوولى لحازم انى غايب ومسافر *****
حور :ليه
سعيد :مش عارف لؤى قالى تعالى المستشفى ومقليش ليه
حور :ان شاء الله خير
سعيد :ان شاء الله
حور :خلى بالك من نفسك
سعيد :حاضر سلام بقى
حور :سلام واغلقوا الهواتف ونهضت حور وذهبت الى غرفه حازم
حور وهى تدق على الباب
حور :حازم لماااار
استيقظ حازم على صوت شقيقته ووجد لمار فى حضنه حاول القيام ولكنها متمسكه به جدا
حازم :حبيبتى سبينى اقوم
لمار :بنوم :لا خليك
حازم :طب ارد على حور واجيلك
لمار :امممم ماشى وارخت يدها ليقوم حازم الى حور
حازم :فى ايه ياحور
حور :سعيد بيقلك انه غايب النهارده علشان مسافر
حازم :خير
حور :ميعرفش لؤى قاله تعالى على مستشفى …….
حازم :خير ان شاء الله
حور :حبيب عمتوا فين
حازم :نايم
حور :طب هاتوا
حازم :لما يصحى ولمار ترضعه ابقى خديه
حور :اممممم ماشى
حازم :غورى يابت من هنا يلا
حور :ماشى خليك فاكر ياظالم
حازم :فاكر ياختى وتركها ودخل الغرفه واخذ ملابسه من الدولاب ودخل ليأخذ شاور لكى يذهب الى عمله
………….
استيقظت حنان من نومها لتوضب سريرها وتخرج من الغرفه وما ان خرجت حتى وجدت عمر جالس امام الغرفه
حنان:ايه اللى منومه هنا ده
لتنزل الى مستواه
حنان :عمر قوم نام على السرير
ليفتح عمر عيونه :حنان مالك حاسه بحاجه
حنان:لا انا كويسه قوم انت نام كويس
عمر : سامحينى
حنان :عندك السرير لو هتنام عليه ونام مكان مهيعجبك وتركته ودخلت المطبخ
عمر :عارف انك بتحبينى زى مبحبك ومش هستسلم غير وانتى ليا وبتاعتى انا وبس
………………
٠٠كان سعيد يسوق بسرعه كبيره جدا حتى كاد يعمل أكثر من حادثه ولكن تفاداها
………..
خرج حازم من الحمام وهو مرتدى بدلته السوداء التى تزيده وسامه استيقظت لمار من نومها لتجد حازم واقف امام المرآه
لمار :رايح فين
حازم :الشغل
لمار:ومتزوق كد ا ليه رايح تخطب
حازم :لا عندى اجمل نساء العالم مش عاوز
لمار :ماشى وقامت وكادت تدخل الحمام ليمسكها حازم من يدها
حازم :مالك زعلتى ليه
لمار :مش زعلانه
حازم ضمها الى صدره :لا زعلانه
لمار :لا والله مش زعلانه اوعى بقى الحق اتشطف قبل ميصحى حبيب قلبى
حازم :وهو يشدد على احتضانه حتى تتأوه
حازم :مين حبيب قلبك ان شاء الله مفيش غير انا فاهم
لمار :حاضر اوعى بقى
حازم :حاضر وتركها
………….
وصل سعيد المستشفى ورن على لؤى
سعيد :ايوا يالؤى الدور الكام او اسم المريض ايه
لؤى :الدور الرابع هتلاقينى
سعيد :ماشى وصعد سعيد الى الدور واخذ يبحث عنه حتى وجده
سعيد :فيه ايه يالؤى وفين سلمى
لؤى اعطاه الموبايل
سعيد :اعمل بيه ايه ده
لؤى :افتحه
ليفتحه سعيد ووجد صور لسلمى مه احدى الشباب وفيديوهات وهى تدخل مبنى وصور اخرى وشاب يفتح لها الباب كان مصدوما بشده من هذه الصور فهى ليست اخته مستحيل
سعيد وقد ادرك الامر :فين اختى
لؤى :سعيد سامحنى
سعيد :على ايه
لؤى :اوعدنى انك تسمعنى للأخر
سعيد :قول
لؤى : حكى له على كل شئ ضربه لها وقصه لشعرها وفقدانها النطق وشكه بها حتى جائت الى هنا واكد له الطبيب انها عذراء
لينقض عليه سعيد ضربا وكان لؤى مستسلم على الاخر لأنه يستحق ذالك
ليحاول كل من فى الدور افلاته من بين يد سعيد واخيرا نجحوا فى ذالك
لؤى :وهو يأخذ انفاسه بالعافيه من كتر الضرب
لؤى :سعيد سامحنى والله من حبى ليها عملت كده حت نفسك مكانى
حسن :سعيد اهدى الموضوع هيتحل ان شاء الله ده وقت وهترجع تانى زى الاول
سعيد :فين سلمى اي غرفه
حسن:اهه اللى هناك دى وشاور عليها بأيده
سعيد :ماشى وتوجه الى غرفه اخته
حسن:ادى اخرة اللى يتجوز اخت مقدم قوم ياخويا
لؤى :بس بردوا بحبها ياناااااااس بعشقها
حسن بحزن بداخله :هههه طول عمرك مجنون يالؤى ربنا يسعدك يارب
لؤى :يارب
…….
دخل سعيد الى شقيقته الوحيده من هذه الحياه
سعيد :سلمى حبيبتى
لتنظر له سلمى والدموع فى عينيها ليجلس سعيد على طرف السرير وهى احتضنته وعلا صوت بكائها
سعيد :اهدى ياحبيبتى اهدى انا معاكى اهوه قوليلى مالك لتنظر له سلمى واشاحت الطرحه من على رأسها ليجد شعرها مقصوص جدا وبطريقه عشوائيه ليحزن من اعماق قلبه على اخته وتذكر كم كانت تحب الشعر الطويل
..فلاش باك
دخل سعيد الفيلا
ليجد اخته تبكى
سعيد :سلمى مالك بتبكى ليه
سلمى :ندى وسارة
سعيد :مالهم
خدونى الكوافير ووخلوها تقصلى اطراف شعرى من ورايا
سعيد :هههه ورينى كدا لتوريه اياه ليجده كما هو ولم يقص منه سوى سنتيمتراً
سعيد :ده مش مقصوص قوى ياحبييتى وبعدين هتعملى ايه بكل ده دا بسم الله ماشاء الله طويل ومعدى ضهرك
سلمى :بردوا
سعيد :خلاص واخذها فى حضنه لكى تهدأ متزعليش هما شهرين وهيطولوا اكتر من الاول يلا علشان تنامى
…..
عوده
سعيد :معلش ياحبيبتى متزعليش ان شاء الله هيطول وهيبقى احلى من الاول
لتنظر له سلمى
سعيد :مش مصدقانى اروح اجبلك دكتورة تقولك
لتهز سلمى رأسها بالنفى