رواية خضوعى لقسوته

الحلقه الثانيه وعشرون
لمار :حازم
حازم :بتعملى ايه هنا
لمار بأرتياح :كنت بشم هوا
حازم:طيب يلا نطلع
لمار :يلا وصعدوا الى عرفتهم وخلدوا الى النوم
………………….
فى الصباح
حازم :لمار مالك تصرفاتك اليومين دول غريبه
لمار :لا بس ضغط الامتحانات
حازم وبداخله الشك :متأكده
لمار :امال ليه يعنى وقبلته من وجنته ونزلت
حازم :وراكى ايه يالمار لازم اعرف
……
فين حازم يالمار وفين محمد ياشهد
لمار :بيلبس ياماما
شهد :ومحمد راح الشغل بدرى اانهارده
جنا :طب اخلصوا منك ليها علشان الامتحان
………..
خرج حازم من الحمام ليجد رساله وصلت لهاتفه ليفتحها ليجدها فيديو يصور لمار وهى تعطى الملف لأحد الاشخاص لينصدم حازم من الفيديوا وجائت رساله اخرى ماان قراها حتى تعصب للغايه وفتح الدولاب وفتح الخزنه ولكنه لم يجد الملف لينادم بأعلى صوته لمااااااار
ليسمع كل من فى القصر نداءه ليدخل الرعب قلب لمار
نهى :مالك اتسمرتى ليه كدا روحى شوفى زوجك
لمار :اااانا
منال :مالك يابت
لمار :ماليش
جنا :طب روحى لحسن ينزل ويزعلك
لمار :لازم لتسمع نداءه مرة اخرى لممممماااااااار
لتسعد لمار له والرعب فى قلبها تقدم رجل وتؤخر الاخرى وهاهى وصلت الغرفه ودخلت
لمار :نعم ياحازم
حازم :مفيش وتوجه الى الباب واغلقه
لمار :بخوف هو انت قفلت الباب ليه
حازم :الملف فين
لمار :مممعرفش
ليمسكها حازم من شعرها
حازم :عطيتى الملف لمين
لمار:انت بتتكلم عن ايه
ليرميها حازم ع السرير وصفعها عدة صفعات على وجهها وسط صراخ لمار
حازم :بقى انا يابت ال****** تخونينى وتسلميلهم الملف
لمار :تبكى فقط
حازم :عملتى ليه كدا هاه ليه
لمار :لا رد تبكى فقط
حازم :طبعا هتردى تقولى ايه مانتى اوسخ خلق الله
وأصبح يدربها وهى تصرخ حتى اجتمع الجميع على صوت صراخهم
منال :حازم افتح الباب
نهى :لمار حااازم رد علينا
منال :شهد اتصلى بمحمد يجى يكسر الباب
شهد :حاااضر حاضر واتصلت به
وجنا :اتصلت بمازن
…….
لمار :حازم ابوس ايدك ارحمنى
حازم :هههههه انتى لسه شوفتى حاجه انتى متعرفيش اللى بيخون حازم بيتنمى الموت بس مش بيطولوا
لمار :حازم انت هتعمل ايه
حازم :متستعجليش ليمسكها من شعرها وفتح الباب لينصدم الجميع من شكل لمار الذى اصبح مشوه للغايه
منال :بنتى سيب بنتى ياحازم
حازم:بنتك خانتنى وهتدفع التمن
وتحرك وهو يجرها خلفه والجميع يحاول ايقافه ولكن لا يقدرون على النمر ونزل على السلالم وهو يجرها خلفه لتشعر لمار بنزيف وعندما نزل الى الاسفل لترى منال الدم
منال :لممااار حازم لمار بتنزف ولكن لا يسمعها ولكن توقف عندما وقعت انزالت يدى لمار من على يده التى تمسك شعرها وشعر بانه يمسك جثه هامده لبنظر خلفه وجدها تنزف ليتسمر مكانه
لتجرى منال ونهى وشهد وجنا عليها يصرخون
جنا :حازم لمار بتموت لازم تروح المستشفى حالا ولكن هو كان فى عالم اخر
وصل مازن وسعيد ليجدوا حازم واقف ثابت مكانه ولمار تنزف والكل يصرخ عليها
سعيد :حازم ف ايه
وجرى مازن على جنا عندما امرته بحمل لمار ولكن فاق حازم عندما اقترب مازن من لمار ليذهب ويزيحه وحمله هو واركبها السيارة وركبت معاه شهد وحور واحبت نهى ومنال ان يذهبوا ليوقفهم سعيد
سعيد :اهدوا البسوا الاول واحنا هناخدكم
وبعد ربع ساعه وصل حازم المستشفى وحملها وصرخ ٥ى الممرضات
الممرضه :اتفضل حضرتك حتها ف الاوضه دى
ليضعها حازم ع السرير
الممرضه :اتفضل حضرتك اطلع برا طلع حازم ودخل الاطباء للمار وبعد دقائق كانوا ينقلونها الى غرفه العمليات
كان حازم مضطرب فهوا الان خائف عليها ويخشى ان تتركه نعم فهى عشيقته التى عشقها فهو لايدرى كيف فعل ذالك بها فهى جرحته نظر الى الدماء التى ملأت يديه وملابسه ليجلس على الارض امام غرفه العمليات
وحور وشهد يبكون ايضا وجالسين ع الكراسى
…..
وصل محمد الفيلا ليجد دماء وسعيد ومازن جالسين
محمد :فى ايه فين لمار وحازم
سعيد :حازم خد لمار ع المستشفى
محمد :ايه اللى حصل
سعيد :منعرفش احنا جينا لقينا لمار مغمى عليها وبتنزف وخدها حازم مع شهد وحور المستشفى
محمد :اى مستشفى
سعيد:********
كاد محمد يخرج ليوقفه سعيد
سعيد :استنى احنا هنروح بس طنط منال وماما نهى يلبسوا
محمد:ماشى
نزلت جنا ومنال ونهى
منال :محمد وجرت ع حضنه
محمد :ف ايه ياماما
منال:حازم ضرب اختك وف الاخر نزفت وراحوا المستشفى
محمد :ليه
منال :معرفش
محمد:طب يلا بينا نروحلها وذهبوا جميعا الى المستشفى
…..
وصلت العائله المستشفى
جرت شهد عليه
محمد :لمار فين ياشهد
شهد :لمار ف العمليات الدكاترة عماله تدخل ومحدش بيطلع ولا يرد عليننا
لينظر محمد الى حازم الجالس على الارض ومسكه من ياقه قميصه
محمد :عملت ايه ف اختى ياحازم
حازم وهو يشيح يديه
حازم :اختك خاينه
محمد :انت بتقول ايه انت اكيد اتجننت
حازم :لا اختك خدت الملف من عندى وسلمته ليهم
منال :بنتى مستحيل تعمل كده
محمد :انت كداب وغبى
ليخرج حازم الهاتف من جيبه واعطى له الفيديوا
ليسمعه محمد
محمد :ليه يالمار تعملى كدا ليه
منال :انت بتقول ايه يامحمد دى اختك
ليعطيهم محمد الهاتف وسمعوا الفيديوا ايضا
كان الكل مصدوم مما فعلته لمار
محمد :اسف ياحازم
منال :بنتى مستحيل تعمل كدا اكيد فى سبب لازم تعرفه ياحازم
وهنا خرج احد الاطباء من غرفه العمليات
حازم :لمار كويسه صح
الدكتور :الحمد لله قدرنا نوقف النزيف والمدام كانت حامل ف توأم ونزل منهم بيبى ونقذنا التانى وهنحطها تحت المراقبه ٢٤ ساعه
منال :حامل
الدكتور :مش هى متجوزة
حازم :ايوة انا زوجها
الدكتور:بس انتوا عارفين مين عمل كدا علشان المحضر
شهد :محضر
االدكتور:ايوة انا هبلغ
سعيد :معاك المقدم سعيد ثم اشار الى حازم والمقدم حازم عز الملقب بالنمر والرائد مازن وهو مشير الى مازن فمفيش داعى
الدكتور :ماشى حضرتك وتركهم وغادر
وبعدها خرجت لمار من غرفه العمليات وهى لا حول لها ولا قوة مركب لها الاجهزة
وظل الجميع منتظر حتى تفوق لمار
وبعد مرور عشر ساعات
منال :هى لمار لسه مفاقتش ياحبيبتى
الممرضه :اه فاقت ياحجه
منال :الحمد لله طب ممكن ادخلها
الممرضه :اسفه مش قبل ميعدوا ال٢٤ ساعه وتركتها وغادرت
محمد :ماما خدى البنات وروحوا انتوا
منال :مش هسيب بنتى
شهد :ماما تعالى نروح واحنا بكرا الصبح هنيجى ليها
وبعد اصرار من الشباب اخذهم مازن وسعيد واوصلوهم الفيلا ورجعوا مرة اخرى الى المستشفى
سعيد :حازم قوم روح غير هدومك وتعالى
حازم :مش ماشى قبل متجاوبنى عملت كدا ليه
مازن :متظلمهاش ياحازم
حازم :شوف الفيديوا يامازن هتقلى مفبرك هقلك انا شوفتها برا الفيلا وطلعت وراها بس بعد مسلمتله الملف ولما سألتها بتعمل ايه جاوبتنى بتوتر وقالت بشم هوا ومرة تانى كانت بتتكلم ف الموبايل ولما سألتها قالت بتوتر بكلم صاحبتى انا شوفتها بعينى عايزنى اكدب عينى
مازن :خلاص اهدى
وفى الصباح استيقظ حازم وسعيد
وصعدا الى غرفه لمار ولكن وجدوها فارغه
……………………..……………………....
error: