رواية خضوعى لقسوته

قاسى لكن عشقته الجزء الثانى *خضوعى لقسوته * *بقلمى** ياسمين جمال*
الحلقه الحادية عشر
وصل سعيد المشفى لتجرى عليه احدى الممرضات بسرير الاستقبال (عارفينه طبعا )ودخلو به غرفه العمليات فهم كانوا يعرفون بقدوم النمر
وجلس سعيد على الارض امام غرفه العمليات يبكى على رفيقه ومايا دخلت اخدى الغرف لتعقم جروحها
…….
فى القسم وصل مازن ومعه المجرمون
عز :فين سعيد وحازم
مازن :حازم فى المستشفى خد رصاصه ف القلب
عز :ايه
مازن :اهدى يافندم ان شاء الله خير
عز :فى اى مستشقى
مازن :**********
عز : تمام قوم انت بالازم هنا وتركه وتوجه الى ولده الوحيد
……
عند حور
اتصل اسلام على سعيد ولكن ف البدايه كان لايرد ولا يعى شئ حوله
لتسمع إحدى الممرضات صوت الهاتف
الممرضه :التليفون بيرن حضرتك
سعيد :لا رد
لتهزه الممرضه
سعيد :هاه
الممرضه :تليفون حضرتك بيرن
سعيد :ماشى واخرجه ليجده اسلام
اسلام :سعيد انت فى اى مشفى
سعيد :فى *********
اسلام :اهدى ياسعيد ان شاء الله هيقوم بالسلامه
سعيد :يارب
واغلقوا الهاتف
اسلام:هو فى مستشفى ******يلا بينا ليسمع رهف من الاعلى
وانا هاجى معاكم
اسلام :بس
رهف :ملييش دعوة
اسلام :ماشى طب خليك يااحمد وهاتها لما تلبس
ندى وسارة :واحنا كمان
قاسى :لا كملت
ولكن لم يأخذوا بالهم من تلك الحور انها اول ماعلمت بالمشفى التى يوجد بها أخيها تركتهم وركبت عربتها وتوجهت لها
سارة :فين حور
لينظر الجميع ولم يجدوها
اسلام :اكيد مشت طب انا هروح الحقها
سلمى :انا هاجى معاك
اسلام :اكيد مش هسيبك هنا لوحدك ومشى اسلام وسلمى ولؤى
…..
فيلا عز الدسوقى
نهى :فين ابنى انا عايزة ابنى
لمار بدموع :اهدى ياماما حازم هيكون بخير ان شاء الله
نهى :هو فين انا عايزة اروحله اتصلى بعز
لمار :حاضر واخذت هاتف نهى واتصلت على عز
عز :ايوة يانهى
لمار :انا لمار يابابا هو حازم فى اى مشفى
عز :انا هعدى عليكم اخدكم
لمار :ماشى يابابا
واغلقت الهاتف
لمار :بابا هيعدى علينا ياخدنا
تعالى نلبس
نهى :ماشى يابنتى واخذتها وصعدت
وكذلك جنا وشهد
……
فى المستشفى
خرجت الممرضه من عند حازم
سعيد :هو عامل ايه
الممرضه :الصراحه الحاله حرجه جدا ادعيلوا والمريض فقد دم كتير عايزين دم والفصيله بتاعتوا نادرة عندنا واحنا عطيناله بس خلص وعايزين تانى
سعيد :انا نفس الفصيله
الممرضه طب تعالى معايا واخذت منه عينه لتفحصها
الممرضه:لو فى حد ف اهله نفس الذمرة اتصل بيه علشان مش هينفع ناخد منك انت بس
سعيد :حاضر
وخرج سعيد ورجع الى مكانه
وصلت حور الستشفى
فى الريسبشن
حور :المقدم حازم فين
الرجل :فى غرفه العمليات حضرتك الدور الثالث
حور :متشكره وصعدت سريعا وبعدها وصل اسلام ومن معه
عند حور وصلت ووجدت سعيد جالس امام غرفه العمليات ع الارض لتجرى عليه
حور :حازم كويس صح
لينظر لها سعيد والدموع ف عينه
حور :سعيد رد عليا حازم كويس صح
وهنا وصل اسلام وسلمى ولؤى
لتجرى سلمى على سعيد
سعيد :حبيبتتى انتى بخير
سلمى :ايوة ياابيه
لينظر سعيد للؤى ويقوم ويضربه بوكس ويمسكه من هدومه
سعيد :بقى انت يابن ال*******كنت عايز تههدد اختى بشرفها
اسلام :سعيد اهدى وانت بتقول ايه
سعيد:مهو الكلب ده كان خاطف سلمى علشان يصورها ويهددها بس هارون سبقه وخطفهم الاتنين
لينظر له اسلام ايضا بغيظ ويأخذه من سعيد ويضربه واخذ اسلام وسعيد يضربون لؤى وهو لم يقاومهم
ولكن سلمى ادركت الان انها تعشق لؤى
سلمى :خلاص كفايه بقى ليتوقفوا عن ضربه ووقعت على الارض تبكى ليجرى عليها لؤى بين دماءه ويضع وجهها بين يديه بينما كان سعيد ذاهب اليه ليبعده عن اخته لتمسكه حور
حور :سيبهم
عند لؤى
لؤى :سلمى مالك حبيبتى
سلمى :تبكى ووضعت يدها ع جرح على وجنة لؤى
لؤى :متخافيش انا كويس واخدها فى حضنه وهى الاخرى ضمته بقوة
ليغتاظ سعيد واسلام ويكاد يتحرك ليضربه لتوققه حور
حور :سيبهم اتنين عشاق وبيحبوا بعض انت مالك اه يارب اوعدنى
لينظر لها سعيد ليلفها اليه ويحضنها
كان اسلام وحور مصدومين من حركته
سعيد :وانا بعشقك ياحور
حور :سعيد ابعد
سعيد :علشان انتى قلتى انهم بيعشقوا بعض وانا بعشقك
وهنا اتى عز ورأى المنظر وابتسم ولكن اظهر الغضب
عز :ممكن افهم ايه اللى بيحصل هنا
ليبتعد كل واحد عن عشيقته بسرعه
سعيد :انا
عز :مش عايز افهم حاجه كل شئ واضح اسلام اتصل بالمأذون يجى حالا
حور :بابا والله
عز :ولا كلمه بينما كانت نهى جالسه على الكرسى لا تسمع اى شئ حولها
وبعد نصف ساعه جاء اسلام بالمأذون
حور :بابا اسمعنى
عز :اسمعى الكلام ياحور
وتم كتب كتاب حور وسعيد ،وسلمى ولؤى
عز :الف مبروك ياولاد
كانت حور تبكى ليضمها عز اليه
عز :متبكيش ياحبييتى انا واثق فيكى وسعيد بيحبك وانا كبرت وحازم بيمو
لتضع حور يدها على فمه لا يابابا حازم هيقوم بالسلامه
عز :يارب
…….
فى غرفه مايا
مايا :هو اخبار حازم ايه
الممرضه :فى العمليات حالته خطرة جدا ادعيله
اول ميخرج قوليلى
الممرضه :حاضر هو انتى تعرفى النمر
مايا :ايوة زوجى
الممرضه :ماشى
…..
لاحظ الجميع حاله هرج ف المستشفى والكثير من الأطباء يدخلون عند حازم ولا يخرجون ولا يوجد من يطمأنهم حتى دخل التوتر والخوف قلوب الجميع وبعد مرور خمس ساعات خرج الاطباء ويبدوا على وجههم التعب والارهاق
واتلم عليهم الجميع
عز :حازم عامل ايه يادكتور
الدكتور :………..
 

error: