رواية انتي روحي
الفصل السابع من رواية انتي روحي
**************************
كان انس يحضر للمفاجاة بشكل جيد كان يحدث نفسه
..انس كده كل حاجه تمام انا لازم اخلي ديما تحبني و تثق فيا و تشيل فكرة اني اسبها خالص من دمغها
..************************
عند ديما و احمد
..احمد ها يا ديما خلصتي لبس ولا لسه
..خلاص اهو خلصت
طب يلا
\خرجو من المنزل متجهين الي المكان الذي كان قد اتفق مع انس عليه مسبقا
وصلو الي المكان و قبل ان يدخلو تحدثت ديما
..ايه ده يا احمد انت جيبني فين
..احمد ده مطعم مش هنتعشا
..ديما بس ده شكلو مقفول ده مضلم
..احمد مش عارف انزلي لما نشوف
\ نزلو من السياره و تقدمو من الباب
احمد ايه ده انا نسيت الموبيل ثواني هجيبه من العربيه و اجي
..ديما اوك متتاخرش اوك
..اوك
..ذهب احمد و تركها تنتظر عودته و فجاه انفتح باب المحل و تقدمت ديما منه و قالت بإستغراب ده فتح ازاي ثم قالت احسن حاجه استني احمد و لكن احمد تاخر ثم لمحت نور خافت في المطعم نظرت له باستغراب و قالت
..باين كده في حد في المحل تقدمت خطوتين للداخل بفضول لتعرف ماذا يحدث
لفت نظرها لوحه مكتوب عليها كلمة بحبك توجهت نحو اللوحه ثم اشتعلت الانوار الخافته علي شكل قلب و كانت هي بمنتصف هذا القلب و شموع تملاء المكان باكمله و طاوله عليها اشها انواع الطعام ادمعت عينيها من هذا المنظر التي لم ترا مثله من قبل ظهر لها انس في نهاية الطاوله الموضوع عليها الطعام و كان ينظر لها باعجاب شديد ثم تحدث انس
..بحبك يا اغلي حاجه في حياتي
ديما بدموع انس انت ازاي هنا و انا انا
..انس هششش اهدي ثم تقدم منها و مسسح دموعها وقال انا مش عايزك تعيطي طول منا موجود معاكي انتي فهمه
..اومأت براسها ايجابا وقالت انا بحبك اوي
ابتسم وقال وانا بموت فيكي
ثم اشاره باصبعه في الخلف فبدأت الموسيقي باغنيه رومانسيه فمد يده لتبدأ الرقصه
وماله لو ليله تهنا بعيد وسيبنا كل الناس انا يا حبيبي حاسس بحب جديد ماليني ده الاحساس وانا هنا جنبي اغلي الناس انا جنبي احلي الناس
حبيبي ليله تعالي ننسي فيها اللي راح تعالي جوه حضني وارتاح دي ليله تسوي كل الحياه
ومالي غيرك ولولا حبك هعيش لمين حبيبي جايه اجمل سنين وكل مادا تحلي الحياه
حبيبي المس ايديا عشان اصدق اللي انا فيه ياما كان نفسي اقابلك بقالي زمان خلاص وهحلم ليه مانا هنا جنبي احلي الناس جنبي اغلي الناس
..
..انتهت الرقصه و اخذ يدها و تقدم من الطاول و اجلسها و تحدث
..انتي روحي يا ديما انا بحبك اوي
..ابتسمت ديما و نظرة الي الارض في خجل
..انس انا بحبك اوي و انتي مكسوفه كده و خدودك محمره ها بقا لا ناكل
..اومات براسها ايجابا و بداو في تناول الطعام بعد قليل انتهو من تناول الطعام و احضر لها قالب حلوا و كان يوضع عليها صوره تجمع بينهما في يوم الخطوبه
نظرة لها اعجاب شديد ثم ابتسمت و قالت الله دي حلوه اوي
..انتي اللي حلوه يا دمدومتي
ضحكت بصوت مرتفع و قالت دمدومتك
..اه دمدومتي انتي حبيببتي و وروحي و قلبي و كل حياتي
بداءت تضحك بصوت مرتفع من طريقة كلامه
..ضحكت يعني قلبها مال و خلاص الفرق مبنا اتشال
.
نطق بها انس بمغازله فارتبكت كثيرا ثم تحدثت فجاه
.ايه ده دا انا نسيت احمد خالص هو راح فين
احمد مين يا ماما احمد زمانو روح من زمان انا اللي هوصلك
اممممم طيب يلا
نظر لها بستغراب يلا ايه
نروح
..والله دلوقتي
اه الوقت اتاخر
..اممم لا لسه في مشوار هخدك عليه
..فين
..لا دي مفاجاه
..لا قول
..لو قلت متبقاش مفاجاه
..ماشي يا ان لما اشوف
ثم نهضو و رحلو الي المكان الذي اخذها عليه انس
**************************
..بعد مرور نصف ساعه كانو كد وصلو الي المكان فنظرة له ديما باستغراب و قالت
..انت جيبني هنا ليه