رواية انتي روحي
**انتي روحي **
**************************
رقضت ديما الي الغرفه بسرعه شديده و اغلقت الباب
**انس ديما افتحي الباب
**ديما هفتح بس مش هشرب اللبن
**لا هتشربي اللبن وعلشان اللي انتي عملتيه ده والله لتشربي عصب عنك ايه رايك بقا
**ديما بغضب لا مش هفتح ولا هشرب العصير ايه رايك بقا
**انس عصير ايه يا بت انتي هبله فين العصير في الموضوع
**ديما بتافف قصدي اللبن و متغيرش الموضوع مش هفتح برضو هه
**انس اللهم طولك يا روح ديما لو مفتحتيش هكسر الباب
**ديما مش هتقدر
**انس كده طب انا هعد من واحد لعشره و لو مفتحتيش هاكسر الباب
**ديما لا انت مش هتعمل كده صح
**انس لا هعمل 1 2 3
**ديما ينهار منيل ده شكلو هيكسر الباب اعمل ايه احسن حاجه استخبي في الدولاب
**انهي انس العد و دفش الباب بقدمه و دخل الي الغرفه يبحث عنها لم يجدها
**انس اطلعي يا ديما بلاش لعب العيال ده
خرجت ديما برعب و تقدمت من انس و هي تقول
**ديما والله كنت بهزر معاك انت مبتهزرش ولا ايه يا رمضان
**دفشها انس في كتفها و قال
**انس لا ياختي بهزر يلا علشان تشربي اللبن
..**ديما والله لو شربت اللبن ده هرجع
**انس لا مش هترجعي و لو رجعتي النهارده معدتك هتاخد عليه بعد كده لانك هتشربي كل يوم
**ديما بصدمه نعم كل يوم حرام يا انس
**انس حرام يا انس هو دوه ده لبن مش حاجه وحشه يعني و بعدين حرام ترفضي اللبن كده يلا اشربي مش هنتكلم طول الليل انا عايز انام
اخذت ديما كوب اللبن بمضض و تناولته دفعة واحده ثم وضعت يدها علي معدتها
**انس ايه مالك محصلش حاجه يعني يلا نامي بقا
**ديما بشررات من الغضب ملكش دعوه بيا ماشي
**انس وطي صوتك وانتي بتتكلمي علشان متزعليش من ردت فعلي بعد كده
واستدار بالتجاه الفراش و تمدد و نام
**انس اطفي النور و تعالي نامي
**ديما لا مش جايلي نوم نام انت
**ماشي يا ديما
خرجت ديما الي غرفة الصالون و استلقت علي الاريكه و ظلت تفكر ماذا سيحدث بعد كده مع انس كيف ستكون حياتهم و كيف ستتعامل معه و هو بهذا الاسلوب
ظلت تفكر حتا راحت في سبات عميق
في الصباح تململ انس في الفراش و نظر بحانبه ولم يجد ديما
**انس راحت فين علي اصبح كده
خرج انس من الغرفه و بحث عنها في المطبخ ولم يجدها بحث عنها في الحمام ولم يجدها
**انس راحت فين دي بس
دخل الي غرفة الصالون وجدها تنام علي الاريكه بشكل غير مريح
**انس في حد ينام بالطريقه دي ياديما اصحي يا ديما قومي في حد ينام كده
**ديما بنوم اممم انا صحيت اهو يا انس
استيقظت ديما و لم تستطيع تحريك رقبتها
** ديما بالم اااااه
**انس مالك ايه اللي بيوجعك
**ديما رقبتي اااه مش قدره احركها
**انس بغضب و صوت مرتفع ده بسبب انك مبتسمعيش الكلام انا مش قولتلك تعالي نامي ايه اللي ينيمك كده علي الكنبه
**ديما بهدوء انا مكنش جايلي نوم
**انس استغفرالله العظيم علي الصبح قومي اغسلي وشك تعالي و انا هدهنلك كريم هيريحك
**ديما حاضر
نهضت ديما من جلستها بصعوبه و دخلت الي الحمام و اغتسلت و خرجت وجدت انس ينتظرها امام باب الحمام
**انس تعالي يلا علشان ادهلنك الكريم
ديما حاضر
سحب انس يدها و اجلسها علي الاريكه و وضع لها الكريم علي رقبتها و حين اشتمت ديما رائيحة هذا الكريم حتي تحدثت
**ديما ايه ده ريحت الكريم ده عامله كده ليه
***انس ماله ده كريم اسمو ريلكس حلو لالم العظام و هيريحك
**ديما بتلقائيه ريحته غريبه اوي
انس معلش بقا ابقا احتلك عليه ريحه قومي يا ماما اعملي فطار
ديما بدلع
**يا انس يا حبيبي
**انس اممم خير
**ديما انا تعبانه و مش قادره اعمل فطار ممكن نفطر بره
انس بنفس الهدوء
**ديما يا حبيبتي انا مبكلش بره البيت فا انتي اللي هتعمليلي فطار ماشي يا روحي
ديما بتهكم روحي ماشي يا انس ما انا لو روحك مكنتش تعبتني في عمايل الفطار
..**انس وهو ده فطار دا انتي فطارك كلو جبن و مربيات ده حتي البيض مبتعمليهوش علشان النار و انا علشان بحبك مبقولش حاجه ماشي يا روحي يلا زي الشاطره اعملي فكار
نظرت له ديما و