رواية عندما يعشق اﻻسد

الفصل 13

عند فهد كان يتجول في سوبر ماركت ليشتري بعض الاطعمه

ليخبط بشخص
البنت :اااااااه يا حلوف ??

فهد بدهشه وخبث :حلوف يعني ايه حلوف
البنت بسخريه :مش عارف يعني ايه حلوف

فهد :لا مش عارف دي حاجه حلوه يعني ولا ايه
البنت بخبث :طبعا كلمه حلوه بتتقال للناس إلى الحلوه إلى زيك
فهد بابتسامه :شكرا يا حلوفه
البنت بغضب: اهو انت الي حلوف
فهد بااستحقار وغضب :شكرا يا جموسه ?
ليمشي بتكبر

البنت بغضب :غبي

_______________________________________
في المستشفى
كان أسد يجلس وبجواره إخوته وليليان

ياسين بضحك:فارس خد مرام وهرب ههههههههه

أسد بضحك : هههههه يا عمي ده صابر على مرام أربع سنين وكل سنه بتقوله لما اخلص الجامعه لحد ما راح يطلب ايديها من مامتها

ليوجه أسد كلامه لحازم ورعد :مالكم في ايه

رعد :هه مافيش حاجه

حازم بضيق :مافيش يا اسد
أنا خارج بره

أسد:ماشي يا حازم لينا قاعده مع بعض

ليخرج حازم من الغرفه
ويخبط في شخص

حازم :مش تحاسبي يا بنت..
ثم يتوقف عن الكلام

البنت :مش تحاسب انت الاو..
وتصمت هي الأخرى

حازم : انا اسف بس حضرتك اسمك ايه

البنت بغضب :وأنت مالك
حازم :معليش بس يهمني اني اعرف علشان انتي شبه حد انا أعرفه ّ

البنت :يارا أسمى يارا
ليتوقف حازم عن الكلام وتدمع عينيه
حازم بدموع :يارا
انسه يارا هو انتي كنتي تعرفي حد اسمه حازم

يارا بدموع :انت حازم اخويا صح

حازم كان عايز يتأكد

حازم :لو انتي صح اختي
تعملي الحركه إلى كنت بحبها
يارا بضحك:حاضر ّ
وامسكت يديه ورسمت على يديه حركتهم المفضله

حازم ببكاء :يارا اختي
ليحتضنها بشده
وهي تحتضنه بشده وبقوه
لكي لا يبعد عنها مره أخرى
وظلت تبكي وتضحك في نفس الوقت
فرجع لها الأمان
وظل حازم :يبكي ويبكي ويضحك
لتبتعد عن حضنه قليلا
يارا بدموع وفرحه : بس انت عرفتني ازاي يا حازم
حازم بدموع: انتي متغيرتيش لسه زي ما انتي وجهك هو هو متغيرشي
وعيونك
يعني ملامحك زي ماهي يا يارا
لتحضنه يارا بشده
وهو كذلك

نسبهم بقه شويه

____________________________________
في حي شعبي
تدلف لغرفتها فتاه ذو شعر أ سود
وعينيها الزرقاء
وبشرتها البيضاء
وكانت محجبه

تدلف لغرفتها بعصبيه
البنت :شخص بجح بارد غلس اه لو اطولك كنت موتك
لتدخل والدتها
والدتها :مالك يا بنتي في ايه
البنت :مافيش يا ماما
والدتها :لا فيه هو انا مش عرفاكي يا شذا
البنت :جعانه عموت وأكل
لتبتسم والدتها لتلك العنيده فهي تعلم أن ابنتها لا تريدها ان تحمل حملها فهي تريد أن تظهر قويه أمام
ا ي شخص
بسبب ما فعله والدها بهم وهي صغيره
والدتها :حاضر يا شذا هحضر الأكل
شذا بحب :لا يا ماما يا حبيبتي انتي روحي خدي الدوا وريحي وأنا هحضر الأكل
عقبال ما يجي آدم
والدتها :ماشي يا بنتي بس مش عايزه أتعبك معايه
أنتي بتتعبي اوي يا شذا …..
شذا بضحك :بس بس مش عايزه الاسطوانه دي يا أمي بتاعه كل يوم

والدتها بحب :حاضر يا بنتي
بس متضربيش اخوكي يا شذا
شذا بخبث:اوامرك يا بطوط
?
والدتها :ربنا يستر
____________________________________________

في مكان مجهول
الشامي :الخطه هتتنفذ بعد يومين
علشان جاسر عيترحل بعد يومين للمحكه

الرجل:اوامرك يا باشا
بس كنت عايز اقولك على حاجه

الشامي:قول في ايه
الرجل :لما قولتلنا نراقبوا أسد قبل ما يموت
في المستشفى
كان في ناس كتير واقفه وكان شكلهم غريب
الشامي :اكيد معازيم الفرح

الرجل :يمكن

الشامي : خلاص امشي وشوف الي وراك

الرجل :اوامرك يا باشا
________________________”_________________

عند شذا في البيت

يدخل آدم وهو يردد اغنيه

شذا :الله الله يا استاذ آدم ايه الروقان ده
ومتاخر عن معادك نص ساعة
آدم بفجعه : شششششششششذذذذاا

شذا بسخريه:وربنا أسمى شذا شذا مش شششششششششذذذااا

آدم بخوف -أنا آسف مشّ هتتكرر

شذا :دي المره ااكام تقول الكلام ده

آدم :آخر مره علشان خاطري اخر مره

شذا :تمام تمام بس في عقاب
آدم بخوف وتردد:ايه هو
مافيش لعب كوره الأسبوع ده
آدم :بس انتي عارفه انى بحب العب كوره
شذا :ماليش دعوه
آدم بحزن:خلاص حاضر

شذا بضحك: ههههههههه شكلك حلو وأنت خايف
ماتخفشي يا سيدي عمري ما احرمك من حاجه انت بتحبها
بس العقاب بتاعك انك تحضر السفره

يحتضنها آدم فهو يعلم بأن لها قلب طيب
ولكن هي تريد أن تظهر بأنها قويه جدا

(ملحوظه
آدم في تالته اعدادي ماهر جدا في لعب الكره
بيحب امه وأخته جدا ممتاز في الدراسه

شذا : هي في رابعه كليه طب بعد خروجها من الكليه تعمل في صيدليه تحب اخاها وأمها بشده ولكن تكره صنف ادم بسبب ما مرت به في حياتها فهي بنت عنيده جدا جدا قلبها طيب جدا
ولكن تظهر بأنها قويه جدا ولا احد يقدر ان يغلبها ولكن فهل للحب قوانين آخره بغيرها في تلك الفتاه العنيده

والدتها :اسمها فاطمه تحب الخير للجميع
مريضه بمرض السرطان

error: