رواية عندما يعشق اﻻسد

روايه عندما يعشق اﻻسد
الفصل الخامس والسادس
اسد ذهب الي ليليان
اسد:اذيك
ليليان :الحمدلله

ينظر اسد ناحيه جاسر
اسد بحده :عمل حاجه

ليليان :لا
اسد: متاكده

ليليان :هو تحقيق
اسد :لا مش تحقيق ولا حاجه انا بسال بس

جاسر بخوف ولكن حاول ان لا يظهره :منور يا باشا
اسد بسخريه :بنورك ايه ده الي في وشك

جاسر : عندما تذكر ليله امس ظهر علي وجهه علامات الخوف
ليليان استغربت من علامات جاسر الذي ظهرت

اسد :واخبار الوالد ايه

جاسر برعب :ك وي س

ليليان :هو فيه ايه انا مش فاهمه حاجه

اسد بسخريه :ابدا ما فيش اصل هو افتكر امبارح حصل ايه
جاسر بسخريه ولكنه كان مرعوب :تحب اجبلك اتنين لمون
اسد بسخريه :ياريت والله لو معندكشي مانع

كانت مرام وليليان يكتمون ضحكتهم

جاسر وجهه كلامه لليليان :انا عايز محاضره النهارده يا نجيبه

اسد بحده :مسمهاش نجيبه اسمها ليليان اه انت فكرتيني صحيح
صفق اسد بيديه ليلفت نظر الجميع

اسد بحده :اسمعوني كويس اي حد هيقول لليليان با نجيبه او يتعرض ليها بكلمه واحده هسجنه مفهوم

جاسر بغيظ :ليه هو انت المحامي بتاعها

اسد :لاء مش المحامي بتاعها اصل ليليان هتبقي مراتي
لينظر له الجميع في صدمه

مرام بصوت واطي :هي ولعت والعبه احلوت
لتسحب يد خفيه مرام ويكتم فمها

_______________________________________________

في مكان مهجور

يوجد شخص يظهر علي وجهه علامات الغضب

اامجهول بغضب :بقه ابن المنصوري لسه عايش ازااااااااااي

يتكلم احدهم بخوف:باشا انا معرفشي وك
ولكنه يصمت فجاءه ويقع ممدادا علي الارض لينظر الجميع له في صدمه

المجهول :ترموه في اي مكان فاهمين

ليهز الجميع رؤسهم بالموافقه

المجهول :اما انت يا ابن المنصوري ليك يوم وقريب اوي

________________________________
عند مرام
تعض مرام هذا الشخص من يديه

الشخص :اه يا بت العضاضه
مرام بدهشه :فاااارس

فارس: ايوه يا اختي فارس

مرام :انت بتعمل ايه هنا يا اهبل انت

فارس :وحشتيني
اهبل الله يخربيت الرومانسيه بتاعتك يا شيخه
هو مغيش وانت كمان وحشتني ابدا او كلمه حلوه

مرام :لاء مفيش ولكنها تنصدم عندما تسمع صوت ضرب نار بالخارج
ليجري فارس ناحيه الصوت هو ومرام

لينصدموا مما راؤه بالخارج

الفصل السادس

اسد :ايوه مراتي فيها حاجه دي

جاسر :بس ازاي
اسد مبسش و..
ولكنه يتوقف عن الكلام عندما سمع صوت ضرب نار
ليخرج سلاحه علي الفور
ويذهب الي مكان ضرب النار ويذهب اليهم ولكنه يذهب في مكان متخفي لا يراه احد ليسمع تلك المكالمه

رئيس الجامعه : الوووو يا باشا
المجهول : اسد المنصوري هو الي قبض علبك يا حليتها

رئيس الجامعه بفزع :اسد المنصوري هو لسه عايش
ولكنه لم يستطيع الكلام لان اسد المنصوري امامه

رئيس الجامعه بخوف :ااسدد
اسد :امال مين يعني هو انت مفكر اني نايم علي وداني مش عارفك
لا لا يا بابا انا كنت عارفك ومراقبك كويس
رئيس الجامعه :عتموت يا اسد والنهارده موتك وعلي ايدي ولكنه يسكت

ليتفاجاء الجميع بمحاصره رئيس الجامعه ورجاله وكان علي رئسهم فارس

ليضحك اسد ويقول :كنت بتقول حاجه عدها كده تاني
رئيس الجامعه بخوف :الباشا مش عيسيبك في حالك يا اسد انت وفارس مش عيسيبكم

اسد بسخريه : اه الباشا الي اول ما قتل ابويا وابو فارس هرب علي طول صح لا وكمان كان عايز يقتلني ويقتل فارس هههه السراحه باشا باشا يعني

فارس بسخريه : اه والله يا اسد باشا كبير اووي كمان هههههه

اسد :اقبضوا عليهم
ولكن رئيس الجامعه اخرج سلاحه مسرعا وضرب به اسد في صدره
واسد وفارس في نفس اللحظه اطلقو عليه النار
ذهب فارس مهرولا الي اسد
فارس بخوف علي صديقه :انت كويس يا اسد

اسد :ايوه يا ابني كويس في ايه مالك

فارس بخضه :هو ايه الي كويس ان… وسكت في هذه اللحظه وقال بس مفيش دم
اسد بضحك :خلع درع الحمايه الذي كان يلبسه

فارس بضحك :يا اخي خضيتني عليك هههههه
اسد : هههههههههههههه

فارس :ياله بينا يا اخر صبري

اسد :ياله يا اخويه

____________________________________

عند ليليان ومرام
مرام بخوف علي فارس :انا خايفه اوي يا ليليان
ليليان بخوف هي الاخره :وانا كمان
ولكنهم يروا فارس واسد من بعيد

ليليان :اهم جم الحمدلله
مرام :الحمدلله

كانت البنات تنظر لاسد باعجاب شديد فهو وسيم الي حد الجنون
وكانت تتابعهم ليليان وهي سوف تنفجر من نظراتهم تلك لاسد

مرام بهزار :الجميل عيطق ليه هو انتي وقعتي ولا ايه هههههههههههه
ليليان :لا طبعا وعتطق ليه اصلا ماهو حر

مرام بضحك :ماشي هحاول اصدق هههههههههههه

ليليان بضيق : بقولك ايه يا مرام اسكتي انا مش فيقالك دلوقتي

مرام بضحك :مش بقولك وقعتي ههههههههههه

لياتوا اسد وفارس في هذه اللحظه

ليليان بغيظ وضيق :مداري جسمك ده ولا انت فرحان بعضلاتك دي

لينظر لها اسد باستفهام : ليه في ايه

ليليان بضيق :مافيش حاجه عن اذنكم
لينظر اسد وفارس الي مرام ليقول فارس

فارس :هي ليليان مالها

مرام بخبث :مالها ليليان ماهي زي الفل اهي مالها
ليذهب اسد ناحيه ليليان
_______________________________________

عند اسد وليليان
اسد :هو انتي مضايقه مني من حاجه
تنصدم ليليان فهي تعرف انها لا مفر

ليليان بتردد:اه طبعا مضايفه ي ي عن ي ينفع الي انت قولته

اسد باستفهام :انا انا قولت ايه

ليليان :قولت اني هبقي مراتك

لينظر لها اسد بخيبه امل
اسد بضيق: انا اسف
وتركها وذهب

ليليان تقول لنفسها :غبيه غببه غبيييييببههههه
_______________________________________
في مكان مهجور

المجهول :اسد هو وفارس مش ناوين علي خير ابدا
ليتكلم واحد من الذين هربوا من يد الشرطه : بس اسد اضرب بنار

المجهول بسعاده :انت بتتكلم جد طب هو في انهي مستشفي

ليرن هاتغه في هذه اللحظه
المحهول :الو
الرجل : باشا رئيس الجامعه انضرب بنار

ليفزع المجهول مما قاله :انت بتقول ايه ومين الي عمل كده

الرجل :اسد المنصوري وفارس المنشاوي

المجهول بصدمه :ازاي مش اسد مات

الرجل :لا مامتشي هو لسه عايش

المجهول بغضب شديد :اااااااااااااااه اااااااااسسسسسدددددددددددد عقتلك يا اسد عقتلك انت وفارس عقتلكممممم

error: