رواية عندما يعشق اﻻسد

روايه عندما يعشق اﻻسد
الفصل الثالث
جاسر بخبث :انسه ليليان موجوده

فارس :ليليان ليه حضرتك مين

جاسر بالضيق واستفزاز :ممكن ادخل الاول ولا مغيش اكرام الضيف عند عيله المنشاوي

فارس بضيق :اتغصل

ليدخل جاسر ويري ليليان تنظر له نظره كره واستحقار وهو كذلك

اما اسد فكان يدقق علي نظراتهم لبعض بتمعن شديد ودقه

ليقاطع هذا الصمت وتلك النظرات صوت فارس وهو يسأل

فارس بصوت اجش:معرفتش برده انت مين وعايز ايه

جاسر بغرور وتفاخر وتكبر :انا جاسر الشامي

اسد بغضب من سخريه هذا الشخص:حصلنا الرعب والفزع

جاسر بغضب من سخريه اسد :وتطلع مين انت طب انا جاسر الشامي انته بقا يا حيلتها تطلع مين

نظر فارس لاسد فهو يعلم ماذا سيحصل علم انا جاسر سوف يخرج من هنا وهو جثه علي يد اسد

اسد بغضب شديد وصوته عالي :انت بتكلمني انا يا ياله ولا انا بيتهيقلي

اسد بغضب :رد عليه يا حليتها
جاسر بخوف : ايوه بكلمك انت امال بكلم خيالي

فارس بصوت واطي :ينهار اسود ومنيل انت مت علي كده

اسد بغضب وبعصبيه :تعرف كان احسلك انك مترودش
ثم ضربه لقمه اوقعت جاسر علي الارض وهجم اسد علي جاسر كمثل هجوم الوحش علي فريسته
وظل يضرب حتي نزف جاسر من كل وجهه
وتدخل فارس وحاول ان يبعد صديقه عن جاسر ولكن لا حياه لمن تنادي
ابتعد اسد عن جاسر وقال بكل كبرياء
احب اعرفك بنفسي
اسد :انا اسد المنصوري
عندما سمع جاسر هذا الاسم اتنفض وقام من علي الارض

اكمل اسد حديثه :لو مش عارفني اسئل ابوك يا حيلتها وهو عيقولك انا مين

ذهب جاسر خائفا منه ورحل

ليليان بعياط : والله يا ابيه هو الي بيديقني دايما هو اساسا مكنشي كد هو اتغير

نظر لها اسد وقال :ما هو باين

فارس :خلاص يا اسد بقه وبعدين ايه الي انت هببته ده ده كان عيموت في ايدك يا اخي

اسد بعصبيه :ميموت ولا يروح في داهيه تاخده

فارس بضحك :حرام عليك يا دومي

اسد بعصببه :انا ماشي علشان مرتكبشي جريمه فيك دلوقتي سلام

__________________________________________________________________________

في سياره جاسر كان جاسر يتكلم مع مجهول

جاسر بعصيه: ده لسه عايش مماتشي

اامجهول :هو مين الي لسه عايش

جاسر بغضب :اسد المنصوري

المجهول باندهاش :انت بتقول ايه

جاسر :زي ما بقولك كده هو لسه عايش لا وكمان بقه اقوي من الاول وشكله رجع علشان ينتقم

المجهول بعصبيه :اقغل دلوقتي

الفصل الرابع

عندما وصل جاسر الي البيت كان في احد في انتظاره

مرام :اتاخرت ليه يا زفت
جاسر بعصبيه:انتي مالك وبعدين انتي بتعملي ابه هنا

مرام بسخريه :جايه اشوف الي في وشك ده

جاسر :هي قالتلك

مرام :ايوه قالتلي بقولك ايه يا جاسر انسي ليليان علشان انت مش عارف ممكن يحصلك ايه وبعدين الي في وشك ده دليل ان لو اتعرضت لليليان تاني ساعتها عتقول علي نفسك يا رحمن يا رحيم

جاسر بغضب : وانتي مالك يا بتاعه انتي وبعدين ايه الي دخلك بيتي

مرام :بيتك زي ماهو بيتي يا جاسر ولا انت ناسي ان انا اختك

جاسربغضب : بت انتي اسمعي انا ماليش اخوات انتي فاهمه

مرام : بقولك ايه انا تعبانه وعايزه اريح علشان انت الكلام معاك زي ايلوته
_________________________________________________________________
في الصباح
يوصل فارس ليليان الي الجامعه

مرام :صباح الخير يا لي لي
ليليان :صباح النور يا مرمر
مرام :يالا المحاضره هتبدء
ليليان :يلا

لياتيهم صوت من الخلف قائلا

جاسر بسخريه: ما احنا هنقولو ايه بقه دحيحه يلا نجيبه متولي الخولي لايق عليكي بردوا

ليليان بهدوء:ينفع الي عملته امبارح
جاسر عندما تذكر ليله امس وتذكر اسد المنصوري ارتعش بخوف ثم ذهب علي الفور

استغربت الفتيات مما فعله جاسر

ثم ذهبوا الي المحاضره
____________________________________________________________________

خارج المحاضره
كانت بعض الفتيات يتهمسن
مرام :هو في ايه هناك
ليليان :مش عارفه
تعالي نشوفوا في ايه

مرام تسأل احدي الفتيات :هو في ايه هناك

الفتاه :بيقبوضوا علي رئيس الجامعه

ليليان :ليه
الفتاه :بيقولوا متورط في تهريب الاعضاء

يخرج من المكتب القوات وكان معهم اسد المنصوري
وعندما راؤه جاسر احس بان روحه تنسحب منه وخرج مسرعا ثم ذهب الي مكان خالي من اي احد واجري اتصالا ثم بعد ذلك رجع مكانه مره اخري

اسد عندما راي ليليان احس بفرحه لم يكن يعرف ما سبابها ولكنها اختفت عندما راي جاسر خلفها

error: