رواية عندما يعشق اﻻسد

رواية عندما يعشق اﻻسد
الفصل 17و18
عند فهد في غرفته
فهد بخوف : يالهوي يالهوي اعمل ايه دلوقتي ده لو رعد عرف هيقتلني
طب اعمل ايه دلوقتي في المصيبه دي 
اروح لدنجوان يساعدني
هو بردوا ليه كلمه
طب اروح لعمي
لا لا عمي مش هيعمل حاجه

اه مافيش اله رائد هو إلى هيساعدني

خرج فهد من غرفته وذهب إلى غرفه أخيه
ودق الباب

رائد :اتفضل

فهد :اذيك يا رائد واحشني والله ده انت احلى أخ والله

رائد باستغراب ويرفع حاجبه : ارتكبت مصيبه ايه
النهارده

فهد بخوف : مصيبه ايه انا مرتكبتش اي حاجه

رائد بسخرية :لا ماهو ظاهر الصراحه

فهد :بص أنا هقولك وساعدني بس ابوس ايدك متجبشي سيره لدنجوان

رائد بنفخ : أخلص أنا ورايه شغل مش فاضي قول هببت ايه

فهد :إحم الصراحه أنا حرقت اللاب بتاع رعد

رائد بخضه:ينهارك اسود ومنيل بستين نيله ?
ده رعد هيموتك النهارده

فهد بخوف:ابوس ايدك انقذني أصل هو مجنون وممكن يموتني النهارده

رائد بضحك:وأنا مالي متروح لدنجوان وقوله أنا مالي
فهد بغضب :أصدق أنا غلطان اني جاي لواحد زيك

رائد بغضب :قولت ايه يا استاذ عيد الكلام ده تاني كده

فهد بخوف:أنا مقولتش حاجه

رائد :ماشي يا فهد أنا هعديها المرادي بس أقسم بالله لو اتقررت انت حر

فهد :والله انا إلى مظلوم في البيت ده

رائد بضحك :???والله عندك حق

_____________________________________________
عند ليليان
كانت تؤدي فرضها
وانتهت
وأعلن الهاتف على رساله من أسد

قرأت الرساله وظلت تضحك بشده على حبيبها

الرساله (لي لي أنا مستنيكي في الجنينه تعالى هقولك على سر خطير ?)

ليليان :ماشي يا استاذ أسد مانشوف اخرتها ايه معاك
لترتدي حجابها وتنزل الى الجنينه
وتتفاجا من هذا المنظر الرائع

كان الورد في كل مكان واسمها بين الورد
ومكتوب في كل مكان عشق الأسد
لتضحك ليليان بشده وهي سعيده
وتقف في مكان ويهبط عليها الورد الأحمر
وهبط على رأسها جواب أخذته وفتحته وكان مكتوب فيه
(بحبك يا ليليان )
ويظهر هذا الشخص الذي سرق قلبها مرتديا بدله سوداء جعلته أكثر جاذبيه
وكان معه بوكيه ورد

اتجها إليها اسد
واعطا لها بوكيه الورد
ثم جلس على ركبتيه وأخرج خاتم الماس من جيبه
وقال لها

أسد :تتجوزيني يا ليليان

ليليان بفرحه :موافقه

وقف اسد والبسها الخاتم في يديها
وقال لها
أسد:بحبك
ليليان :أسد عيب كده ميصحش
أسد: ايه رأيك نتجوز يوم الخميس إلى جاي
ليليان :بسرعه دي
أسد-نعم يا اختي هو ايه إلى بسرعه دي انتي اتجننتي
ليليان بتسرع :ابوس ايدك متبوظشي اللحظه الحلوه دي
يقرب منها اسد
أسد بخبث:بتقولي ايه
ليليان :أنا مقولتش حاجه
أسد :لا قولتى

ليليان بخجل :مقولتش حاجه وأبعد عني افرض حد شافنه دلوقتي هيقول ايه

أسد :مش مهم
هه موافقه ولا لا

ليليان بخجل:موافقه
أسد:انتي عارفه لو اي حد شافني دلوقتي هيقول ايه ?? وبزات فهد
هيقولوا اني انا مش أسد
واحد شبهه

ليليان :?????

(يالهوي على المحن يا ولاد هو مين الي أنا كنت بتكلم عنه من شويه ده مستحيل يكون الدنجوان ?????)

____________________________________________

عند فارس ومرام في باريس

فارس :حبيبتي انا هروح مشوار النهارده

مرام :مشوار ايه يا حبيبي

فارس:هحضرلك مفاجأه

مرام :طبعا يا حبيبي روح اعمل إلى انت عايزه

فارس بضحك:???انتي بتقولي كده علشان المفاجأة صح ?

مرام :الصراحه اه
???

فارس :طب بقولك اعمليلي فنجان قهوة

مرام :حاضر
تذهب مرام إلى المطبخ
ويتكلم فارس بهمس

فارس:سامحيني على الكذبه دي يا مرام

ليتصل برائد

فارس : كل حاجه تمام
رائد :تمام وأنا جاي دلوقتي بطياره خاصه

فارس :تمام سلام لما توصل رن عليه
رائد :حاضر سلام

____________________________________________

يهبط رائد من على الدرج

ياسين باستغراب :رايح فين يا رائد
وايه الشنطه دي

رائد :عندي مؤمريه يا عمي

ياسين :ماشي يا حبيبي ربنا معاك
وخلي بالك من نفسك

رائد :أنشاء الله يا عمي
ومتقولشي لأي حد من اخواتي

ياسين :ماشي يا ابني ربنا معاك

___________________________________________

الكاتبه :ايه موسى ??في المساء
في باربس
وصل رائد إلى باريس

واتصل على فارس

رائد :أنا وصلت
فارس :تمام وأنا وصلت المكان والشحنه قربت توصل

رائد :تمام أنا جاي سلام
فارس :تمام سلام

وصل رائد إلى المكان
وتقابل مع فارس
وجلسوا منتظرين قدوم الشاحنه الذي أرسلها الشامي

وصلت هذه الشحنه إلى المكان المحدد
وفتحت الشاحنه
وإذا بها عدد كبير من الأطفال المخطوفين يبكون بحراره وكانت معهم فتاه محجبه وبيضاء كثلج وعينيها العسليه ولكن يخفي هذا الجمال بكائها الحار وعينيها الورمتين من شده البكاء

نزلت الفتاه ومعها بعض الفتيات التي في سنها
ومعهم بعض الفتيات الصغيرات
وكانوا يبكون من شده الخوف

فارس : أشار بيديه فتجهزت القوات
ووجه الكلام لرائد
جاهز
رائد :جاهز
ثم أشار رائد بيديه
واندفعوا نحو الشاحنه مختبئن كل منهم في مكان معين

ثم أشار لهم رائد بأن يطلقوا النار
وبالفعل تم إطلاق النار
وكان رجال المافيا يرددون لهم ضرب النار
وتم القضاء على رجال المافيا
وقضوا على رئيس المافيا
ولكن أصيب بعض رجال الشرطه

فارس :الحمد لله عقبال الشامي وابنه
رائد :اللهم امين
تعالى نشوفوا إلى اتصابوا
فارس :هروح أنا
وأنت روح شوف البنات وطمنهم
رائد :تمام

ذهب فارس إلى رجال الشرطه المصابين
ووجد الاصابات بسيطه

فارس :أنتم كويسين

رجال الشرطه :تمام يا فارس باشا الاصابات بسيطه الحمد لله

فارس :الحمد لله

عند رائد

رائد : أنتم كويسين
الأطفال :كويسين

إحدى الأطفال :اناعايزه ماما

رائد بابتسامه جعلته وسيم جدا:حاضر يا حبيبتي كلكم هتروحوا
الأطفال بفرحه :شكرا يا عموا
رائد بابتسامه:العقول يا حبايبي

تكلمت هذه الفتاه الذي عندما رائها رائد تنزل من الشاحنه دق قلبه لأول مره دقه لا يفهم معناها

الفتاه :شكرا يا استاذ
رائد:استاذ انتي شايفاني بدرسلك
الفتاه :امال أقول لحضرتك ايه

رائد بابتسامه :رائد اسمي رائد

الفتاه بابتسامه:شكرا يا استاذ رائد
أنا اسمي ريماس

رائد :أهلا لحضرتك وياريت يكون اسمي من غير ألقاب قولي رائد زي ما انا بقول ريماس

ريماس : تمام
هو حضرتك هنرجعوا لاهالينا امتى

رائد : دلوقتي هتروحوا

تذهب ريماس إلى الأطفال لكي تطمئنهن

رائد :فارس انت جيت انتي مش قولت هشوف الرجاله

فارس :هو انت رائد ولا واحد تاني

رائد :نعم يا اخويا انت شارب حاجه

فارس :أول مره اشوفك بتكلم مع فتاه بجنيه كده

رائد :مين انا إ انت نظرك ضعيف أساسا

فارس :لا والله

رائد :اه والله
فارس :ماشي يا أخويا

رائد بضحك : انت سمعت عن حد قبل كده يطلع مؤموريه في شهر العسل

فارس بتزمر: بقولك ايه اسكت أنا مش طريقك أساسا
ده اسمه شهر بصل مش عسل
رائد بضحك: ليه يا ابو الفوارس شكلك مرفعتش راسنا هههههههه

فارس بغضب :اسكت يا رائد اله والله افرج عليك البنات
رائد بضحك:هههههههه. اما اروح اشوف ورايه ايه سلام ياعريس ??????

_____________________________________________
عند ياسين وصافي في غرفتهم

ياسين :وحشتيني
ياصافي

صافي :وأنت كمان وحشتني يا ياسين

ياسين بخبث:طب بقولك ايه مبتفكريش تخاوي يارا

صافي ?:أبعد يا قليل الادب

وجرت في أنحاء الغرفه وهو ورائها
حتى مسكها و……..

error: