رواية عندما يعشق اﻻسد
في قصر المنصوري
كان أسد يفكر
ياسين :مالك يا اسد
أسد : حكايه شذا دي يا عمي
يعني ازاي بنت تستحمل كل ده اذا كان الراجل ميقدرش يستحمل كل ده يبقه بنت هي إلى تستحمل
ياسين بابتسامه :انت قلبك طيب اوي يا اسد
ويتكلم بضحك بس والنبي بلاش تتغير مع فهد
وتكون الدنجوان هههههههه
أسد بضحك :ههههه عادي يعني ده أخويا يا عمي
ياسين بضحك :ماهو باين يا اخويا
أسد :ههههه.
يدخل فهد وينظر لاسد باستغراب
فهد باستغراب:هو الدنجوان بيضحك زي الناس
أسد بحده :مش تقول سلام عليكم يا بن آدم انت
فهد :ايه الاحراج ده
ياسين :هههههههههههه. روح غير هدومك يا فهد
فهد :هيكون أحسن
اه هو رائد فين
ياسين :فوق في غرفته
فهد :تمام تصبح على خير يا عمي
أحم تصبح على خير يا دنجوان
ياسين وأسد:وأنت من أهله
__________________________
في شركه الشامي
كان يتحدث في الهاتف
الشامي :هه الشحنه وصلت
الرجل :أيوه يا باشا وصلت
الشامي بفرحه : بجد
الرجل :أيوه يا باشا وصلت
الشامي :تمام خلي بالكم من الشحنه دي علشان ممكن اموت فيها لو حصلت حاجه فاهم
الرجل :متقلقشي يا باشا
الشامي :سلام
الرجل :سلام يا باشا
__________________________
في غرفه رائد
كان يشاهد فيلم اكشن
يدق فهد الباب
رائد :ادخل
يدخل فهد بابتسامه
رائد :تعالى يا حبيبي
فهد :عامل ايه
رائد :تمام وأنت
فهد :تمام
هو انت بتسمع افلام اكشن
رائد :اه اكشن
فهد :ربنا يوفقك
رائد بضحك :هههههههه انت مبتحبش الاكشن
فهد بضحك :ماليش فيه يا عم
رائد:ههههههههههه
فهد :بقولك ايه هو ليه أسد عايز عيله المنشاوي تيجي تقعد هنا
رائد :اساسا كل الأملاك دي باسم عمي بهجت وبابا وعمي ياسين وبعدين أسد هيتجوز ليليان
ومينفعشي اساسا أسد يسيبهم يعيشوا هناك دلوقتي علشان الشامي ممكن يعمل حاجه فى ليليان أو مامتها
فهد :اممممممم علشان كده
رائد :بس بقولك ايه انت اتقابلت مع شذا امتى
يغضب فهد عند سماع هذا الاسم
فهد بغضب :وليه السيره الزفت دي
رائد:فهد البنت غلبانه بلاش تئذيها
فهد بخبث: طبعا يا حبيبي هو انت عتقولي
رائد :ربنا يستر
__________________________
في باريس
فارس بملل :هو هيبقى طول اليوم زفت فسح
مرام بضحك:طبعا آمال احنا جايين ليه
مش علشان نتفسحوا
فارس:طب تعالى نروحوا وأنا افسحك بطريقتي
مرام :لا طبعا هنا حلو
بقولك ايه انا عايزه أكل ايس كريم
@
فارس بهمس : يا مصبر الوحش على الجحش
مرام :بص أشتم زي ما انت عايز بس عايزه أكل ايس كريم
فارس بنفخ : اف امشي قدامي
__________________________
الكاتبه :ايه موسى
الفصل 16
عند شذا
شذا :ياله يا آدم هتتاخر على المدرسه
أدم :ياله ياله جون جون
شذا :الله يخربيت الكوره إلى كلت دماغك
يا ابني فوق الساعه 8
أدم بغضب :ايه ايه في ايه حرام عليكي ده انا لسه نايم كنت بذاكر
شذا بسخريه :لا والله ألف مبروك يا اخويا على المذاكره
أدم :حبيبتي يا شذا
روحي حصري الفطار
شذا بحده:لا والله متكونشي أنا الخدامه إلى جبهالك أبوك
ثم تصمت فجاءه
يشعر أدم بحزن اخته
فيتحدث مغير الحديث
أدم :بقولك ايه يا شذا انتي عامله ايه على الغدا
شذا تتصنع القوه :أنا عامله النهارده الاكله إلى ماما بتحبها
أدم بفرحه :العب يعني هناكلوا حمام النهارده
شذا بضحك :أيوه تتأمل حمام
أدم بحزن: انتي وماما هتروحوا المستشفى النهارده صح
شذا بحزن:اه يا حبيبي ادعى أن دي تكون آخر تحاليل تعملها
أدم :أنشأ الله يا شذا تقوملينا بسلامه
شذا :إنشاء الله
ياله علشان انت هتتاخر على المدرسه
أدم :ياله
يرن هاتف شذا
شذا :حبيبتي يا يارا عامله ايه وحشاني
يارا :الحمد لله يا حبيبتي انتي عامله ايه
شذا :أنا الحمد لله تمام
يارا:مامتك عامله ايه وادم عامل ايه
شذا :الحمد لله تمام
أدم يتحدث بصوت عالي :اذيك يا يارا وحشاني
يارا :حبيبي عامل ايه
أدم :تمام وانتي
يارا:أنا تمام يا حبيبي
شذا بضيق :خلاص خلصتوا فقره العشق الممنوع بتاعكم
يارا بضحك:دي اسمها غيره يا ماما
هههههههه
شذا بضيق :غيره ومنك انتي انتي هبله يا بنتي
أدم :هههههه. أيوه يا شذا دي اسمها غيره انتي
غيرانه علشان بدلعها وانتي لا هههههّ
يارا بضحك :عندك حق والله يا حبي
شذا :بقولك ايه انا هعدي عليكي
يارا :تعدى عليه فين
شذا:في البيت يا بنتي
يارا :يا بنتي احنا أنا دلوقتي في قصر بابا
شذا :لا لا ده احنا اتغيرنا خالص
يارا:لا طبعا عمرى ما اتغير يا شذا
شذا :ماشي يا حبيبتي سلام
يارا :ماشي يا حبيبتي نتقابلوا في الجامعه سلام
أغلقت شذا الهاتف
وذهبت إلى غرفه والدتها
شذا :ماما ماما ياله بقه يا حبيبتي
مامتها :صباح الخير يا شذا
شذا :صباح الفل والياسمين لا لا ايه القمر ده اغير أنا كده
مامتها :هههه بس يا بكاشه
شذا :ماشي يا بطوط ياله علشان تفطري وتاخدي العلاج
مامتها :ماشي يا حبيبتي ياله
__________________________
عند رعد
رعد بغضب وغيره:كانت بتقول لمين حبيبي
ليدخل إليه فهد
فهد :في ايه يا ابني انت بتكلم نفسك
رعد بغضب. وبصوت عالي سمعه كل من في القصر:سيبني في حالي يا فهد دلوقتي
فهد بزهول :في ايه يا ابني مالك
ليدلف كل من في القصر
إلى غرفه فهد
أسد:في ايه وماله صوتك عالي ليه يا رعد
وأنت هببت ايه يا فهد
فهد :والله ما عملت حاجه
أسد :كله يخرج دلوقتي
خرج كل من في الغرفه قبل أن ينهي كلامه
أسد:مالك يا رعد
رعد :ماليش يا أسد
أسد بنبره اخافت رعد: مش هكرر كلامي تاني
رعد :سمعت يارا وهي بتتكلم وبتقول حبيبي
أسدبخبث :وأنت مضايق ليه
رعد :أنا بحبها يا اسد بحبها
أسد :اعترفلها روح اعترف بحبك ليها
رعد:خايف
أسد :لا متخافشي إلى بيحب ميخافشي
وبعدين رعد المنصوري يخاف بردوا ازاي مش فاهم
رعد :الوضع يختلف يا أسد دي حبيبتي من واحنا صغيرين
اسد :حارب علشان حبك يا رعد
ثم تركه وذهب من الغرفه
__________________________
عند رائد
رائد :يعني رعد بيحب يارا ويارا بتحبه
فهد :أيوه كده بالظبط
رائد :وأنت عرفت ازاي يا فيلسوف عصرك وزمانك
فهد :يا ابني دول بيعشقوا بعض من وهما صغيرين
وأخوك اتغير لما عرف انها ماتت
بقه شخص لا يطاق ???
رائد:يا سلام لو دخل عليك دلوقتي
فهد :يا ساتر يارب ايه الفال إلى الوحش ده يا ابني
رائد :هههههههههه فال وحش ههههههههه يالهوي لو سمعك هينفخك
فهد :إحم إحم وايه الاحراج ده
رائد:???????
__________________________
في مكان مجهول
الشامي :كل حاجه تمام
والبضاعه وصلت لصاحبها بسلام
الرجل : وجاسر بيه هيخرج بكره
الشامي :لازم ابني يخرج بكره فاهم
الرجل:تحت امرك يا باشا
الشامي : مافيش أخبار جديده عن ابن المنصوري
الرجل :لا يا باشا مافيش والقصر بقه عليه حراسه كتير اوي
أكثر من الأول
الشامي :مش مهم كل ده ابني يخرج وهقتلهم