فيروز

الفصل الخامس
فيروز :- كانت نايمه من أثر المهدأ
عشق:- فيروز … فيروز
فيروز :- فتحت عينيها لقتها عشق …. فيروز بلهفه عشق انتي هنا بجد
عشق:- حطت ايديها ع قلب فيروز انا هنا ي فيروز فقلبك ومعاكي بس انا عوزاكي تكوني كويسه عشان مروان وسليم وخالد خلي بالك من سليم ي فيروز ولما تتفقوا هتلاقوني دورى عليا ي فيروز هتلاقوني انا موجوداا؟؟؟؟!!!
فيروز:- عشق انتي فين ي عشق فتحت عينيها لقت نفسها لوحدها فضلت تعيط (

خالد وسليم فتحوا الاوضه عليها لقوها بتعيط )
خالد :- حرام عليكي نفسك ي فيروز بجد
فيروز اول ماشافت سليم شورتله
سليم بصوت حزين:- انتي كويسه
فيروز واخيرا صوتها طلع :- الحمد لله
خالد بفرحه:- اخيرا سمعنا صوتك
#في مكان اخر
حسين:- يحول الله يارب امتي حصل دا
مروان :- من اسبوع واحنا من يومها ف المستشفي
حسين:- طب وناوي تعمل اي يبني
مروان بتنهيدة تعب:- هننزل مصر ي عمو انا بحاول اصفي الشركه هنا كلها اسبوع وهننزل مصر
حسين :- تمام يبني وانا معاك اهو وهتصل بناس صحابي عندك واحاول اساعدك
مروان:- شكرا ي عمو مش عارف اقولك اي
حسين :- ولا حاجه ي مروان انت ابني وابقا طمني ع فيروز
مروان:- حاضر مع السلامه
حسين :- الله يسلمك يبني
# بعد اسبوع فمطار القاهره الدولي
خالد :- فين حمزه ي مروان
مروان :- مش عارف زمانه واقف في مكان الانتظار هروح اخلص الاجراءت ونتقابل هناك
خالد :- تمام
فيروز :- خالد انا عطشانه
خالد :- هروح اجبلك مايه واجيلك متتحركيش تمام
فيروز :- تمام
حمزه:- كان بيتكلم ف التليفون ايوا ي بابا انا مش لاقيهم وفجاه خبط في واحدا
فيروز:- مش تفتح ي حيوان
حمزه :- بغضب انا ال حيوان حضرتك هتشوفي ازاي بالنضاره ال انتي لابساها دي
فيروز :- قلعت النضاره بتاعتها هيا اصلا كانت مداريه نص وشها … ومالها بقا النضاره انت ال ماشي بضهرك وبتتكلم ف التليفون كمان
حمزه :-بص فعينيها لقاها لونها فيروز تاه فسحر عينيها
فيروز :- شورتله بايديها انت مبلم ف ايه مش بكلمك اانا
خالدسمع صوت زعيق :- انا حاسس ان عارف الصوت دا طلع يجرى لقاها فيروز اي في ايه
فيروز :- بغضب الاستاذ ماشي بضهره ووقع شنطتي ع الارض وبيقاوح كمان بدل مايعتذر
حمزه:- بت انتي انا ساكتلك
خالد باستغراب :- حمزه البدرى
حمزه :- خالد عبد الرحمن
خالد:- سلم عليه عاش من شافك يااخي اي في ايه
حمزه بداله السلام :- مش عارف انت تعرف البت دي
فيروز بغضب:- تاني بت تاتي مافيش اي احترام
خالد بضحك:- اهدوا بس دى تبقا فيروز بنت عمي واخت مروان
حمزه بصدمه:- البلطجيه دي اخت مروان صحيح البطن قلابه
فيروز وشها احمر من الغضب:- انا عامله احترام لخالد بس والله لو ملمتش لسانك هتزعل بجد
حمزه بتريقه:- خوفت انا يعني
خالد:- اهدوا ي جماعهه بس
مروان من وراهم:- في ايه صوتكم عالي ليه
حمزه:- عاش من شافك ي مروان
مروان بفرحه :- حمزه وسلموا علي بعض وحشتني ياض
حمزه :- انت اكتر وربنا
مروان:- اي في ايه بتزعقوا ليه وشك احمر ليه ي فيروز
خالد بضحك:- اتخنقوا مع بعض والمطار كله اتفرج علينا
حمزه:- اختك دي جر شكل لسانها اطول منها
فيروز :- انا هعمل احترام لاخويا ومش هرد علي واحظ مهزأ زيك
مروان:- حضن فيروز من كتفها ملاكش دعوا بفيروز يحمزه اكيد في سبب خلاها تزعق
خالد :- خلاص ي جماعهه لينا بيت نتكلم فيه
حمزه:- يلا بينا وانا هخليهم يجيبوا الشنط برا
في العربيه مروان قعد قدام فريح حمزه وخالد وفيروز ورا
خالد شاف دموع فعين فيروز:- مالك ي روز
فيروز:- البرواز ال كان فيه صورتنا كلنا كنت حطاه ف الشنطه اتكسر لما الحيوان دا وقعني
خالد :- طبطب عليها معلش ي حبيبتي هعملك واحد غيره
فيروز :-دموعها نزلت من عينيها دا كان هديه من عشق ي خالد
حمزه :-كان مراقبهم من المرايه الاماميه
يتبع ….
يترى هيحصل اي وفيروز وحمزه وضعهم هيبقا اي ؟؟؟!
نسمه الشيخ

error: