فيروز

الفصل الثاني والثلاثون
الكل مشي وسابها مع حمزه والولاد لوحدهم
اسر بفرحه ماما تعرفي بابا هيعلمني لعب الكوره وهنغلب خالو مازن وسليم
فيروز ضحكت طب وانا هشجع مين
اسر هتشجعينا طبعا
فيروز لا هشجع مازن وسليم
اسر بقي كدا خلاص ي ماما انتي وحشه عشق وملاك هيشجعوني اانا وبابا
عشق انا ماليش دعوا انا مبحبش. الكوره
ملاك انا هشجع باباي
حمزه كان قاعد بيستمع ليهم بهدووء وفرحان حبيبة بابا ي لوووكي وانتي بقا مبتحبيش الكورة لي ي عشق
عشق الكورة دي للولاد وانا بنوته ماليش فيها
فيروز بصتلها بنص عين علي ماما الكلام دا
عشق ضحكت
حمزه في ايه عوز افهم
فيروز هفهمك سليم كان بيشوف عشق الكبيره فيها وسبحان الله هيا نسخه مصغره منها ف كل الحاجات ال اختي مش بتحبها الانسه دي كمان مش بتحبها. .
حمزه ضحك لا والله
فيروز اه والله ….. هو الدكتور مش هيكتبلي ع خروج بقا
حمزه هروح اشوفهولك
فيروز تمااام
بعد م حمزه مشي…. انتوا فرحنين ي ولاد
عشق واسر فرحنين جامد ي ماما والله اخيرا هنتلم كلنا مع بعض
فيروز وانتي ي ملاك فرحانه
ملاك حضنتها وعيطت ماما متمشيش وتسبيني
فيروز بحنان اموي مين ال قلك اني همشي
ملاك بدموع انتي هتمشي وتسبينا مع بابا بس انا عوزاكي انتي ي ماما انا بحبك انتي
فيروز ومش بتحبي بابا
ملاك لا بحبه بس انتي اكتر
فيروز بشده مفيش حاجه اسمها انتي اكتر ي ملاك هو بابا زي انا ماما نفس الحب والمفروض انتوا تحبوه اكتر مني كمان
اسر ليه ي ماما
فيروز عشان هو دايما جمبكم ومعاكم صحيح مش كنتوا بتشوفوه كتير بس كان دايما بيكلمني ويطمن عليكم وف عيد ميلادكم كان بيسيب كل حاجه ويجي يجبلكم هدايا حتي لو كنتوا نايمين كان معاكم لما كان بيحصل معاكم اي مشكله ف الحضانه كان بيكلم اهالي الولاد ويدافع عنكم حتي انتي ي عشق ف المدرسه مينفعش بعد كل داا متبقوش عوزين تقعدوا معاه وانا مش همشي ي ملاك انا هفضل هنا وهنتجمع مع بعض فهمتوا
ملاك ماما انا اسفه
فيروز لو قولتلي مش بحب بابا دي  تاني هزعل منك ي لووكي
حمزه كان واقف عند الباب وسامع كل دا قلبه وجعه هو فعلا ميستهلش وجودها هو مقدملهاش غير الوجع بس هيا معملتش كدا……….
احنا ممكن نمشي دلوقتي
فيروز طب اتصل بمازن
حمزه ليه
فيروز انا والولاد هنبقي تعب عليك يجي معاك
حمزه بندم عمركم ماهتبقوا تعب عليا ي فيروز يلا بينا انا هنزل الولاد واجيلك
فيروز تمام
حمزه نزل الولاد وطلعلها لقاها مش عارفه تقف ع رجليها اتكلم بلهفه انتي كويسه
فيروز بتعب كويسه بس دايخه شويه
حمزه بحركه مفاجأة شالها
فيروز بحركة لا ارديه لفت ايديها حوالين رقبتوا ..اي في ايه
حمزه بحنان مفيش هشيلك
فيروز لا سبني نزلني ي حمزه
حمزه كان مشي مش هنزلك متبقيش عقلك صغير زي ملاك كدا
فيروز بصتلوا وسكتت
اما هو كان فرحان بقربها منوا
وصلوا البيت كان الكل مستنيهم لان حمزه بلغهم
خالد فتح لهم الباب
فيروز اول ماشافتوا حضنتوا جامد كانت مشتقله جدا
حمزه اخد الولاد ودخلوا وسابهم لوحدهم
فيروز بدموع وهيا فحضنوا كنت محتجالك
خالد قدرتي توجهي كل دا لوحدك ازاي
فيروز كان لازم عارفه اني غلط بس كنت مجروحه
خالد مسحلها دموعها مش وقت كلام تعالي ندخل
اول مادخلوا فيروز راحت لمروان وقفت قداموا
مروان بالامبالاه نعم عوزه حاجه.
فيروز عوزه اخويا يحضني عشان وحشني ممكن .
مروان بصلها بعتاب 7 سنين عارفه كان احساسي فيهم ايه
فيروز قعدت جمبه وسندت راسها ع كتفوا انت عارف احساسي كان عامل ازاي بس كان لازم ابعد تعبت ي مروان من فراقكم سمحوني
مروان حضنها محدش بيزعل من بنتوا ي روز
عشق اي دا خاينه ونطت فحضنوا هيا كمان.
سليم عشق تعالي هنا
فيروز بتريقه عشق تعالي هناا.. عشق متحضنيش اخوكي… عشق مدلعيش حد غيري… عشق عشق عشق
كلهم ضحكواساره فيروز انتي بتعملي كدا ليه
خالد بضحك هيا دي فيروز مبتبطلش الش ع ال حواليها واولهم سليم وعشق
سليم كلمه كمان هاجي اجيبك من شعرك ي قردا انتي
فيروز طلعتلوا لسانها متقدرش تعمل حاجه ي يسمسم
مازن خلاص خلاص هتموتنا من الضحك
حمزه كان مبسوط لانه شاف ضحكتها
فيروز اي دا الولاد فين
حمزه ناموا ف الاوضه بتاعتي
مازن بهدوء تعالي واحنا هنطلعهم شقتكم
فيروز بصتله بصدمه
مازن ايه بتبصي كدا ليه ولادكم هيقعدوا ف شقتكم وسوء الفهم ال بينكم دا هتصلحوا مع بعض انتوا مش صغيرين
حمزه بس
مازن مبسش يلا كلنا محتاجين نرتاح كان يوم متعب لينا
فيروز طب مرام هتنام فين
مازن هتنام مع عشق ف اوضك وسليم هينام معايا ف اوضة مروان
مرام باحراج مش عوزه اعملكم مشاكل
مازن وشوشها فودنها مفيش مشاكل وكلمه كمان هخدك تنامي معايا
مرام وشها احمر.. يلا ي عشق
عشق بخبث يلا ي قلب عشق
فيروز  باحراج هسبقكم انا
حمزه وانا هاجي وراكي
فيروز كنت مستنيه قدام الشقه كانت سرحانه ف ذكريتهم مع بعض حتي لو كانت قليله
حمزه لاحظ شرودها ..فيروز يلا
فيروز ..هاا
حمزه بهدوء بقولك يلا عشان تريحي جسمك
فيروز حاضر.. اول مادخلت لقت كل حاجه زي ماهيا
-غريبه يعني مغيرتش حاجه
حمزه مقدرش اغير حاجه انتيمختارها
فيروز بقسوه كنت مفكرا انك هتحرق كل حاجه من بعدي.
حمزه فيروز انا اسف كان غصب عني
فيروز ولا برضاك مبقتش تفرق نخلص من موضوع عشق وسليم وهرجع لندن حياتي وحياة ولادي هناك
حمزه اديني فرصه فرصه اخيرة عشان خاطر الولاد
فيروز عينها جات ع ولادها وهما نايمين وافتكرت هما قد ايه كان مبسوطين بوجودا معاهم..
– وايه ضمني انك متشكش فيا وتجرحني انت مبتثقش فيا ي حمزه انت اتهمتني بالخيانه مع اخويا قبل مايبقي جوز اختك
حمزه كنت تايهه مش عارف حاجه انسي ال فات وخلينا نبدا من جديد
فيروز بتعب هفكر سبني انام … انا هنام مع الولاد
حمزه ادخلي نامي جوه وانا هنام ف اوضة الضيوف الولاد هيفهموا ان فيه حاجه مابينا  لو سمحتي ي فيروز
فيروز اتنهدت بتعب حاضر
عند مرام
عشق اخيرا بقينا لوحدنا
مرام بتوتر ايوا
عشق مسكت ايديها بصي متخفيش انا زي اختك اعتبريني فيروز صحاب
مرام توترها خف شويه تمام
عشق تعالي بقا ننام عشان انا هموت من التعبمرام بعد الشر تعالي يلا
عند فيروز
تاني يوم صحت ع صوت هزار وضحك طلعت من اوضتها لقت حمزه والولاد ف المطبخ بيضحكوا
اسر شافها واخيرا ماما صحت يلا عشان تفطري احنا حضرنالك الفطار
فيروز ودا من امتي حضرتك مش بتجيب كوباية ميه لنفسك
اسر لا ماهو بابا وعشق ال حضروا الفطار
حمزه كان واقف بيبصلها بهيئتها الملاكيه
فيروز اخدت بالها افتكرت انها لابسه برمودا قصيره جدا اتحرجت… انا هاخد شور واجي
عشق طب صحي ملاك عشان انتي عارفه يعني
فيروز ضحكت اتكلمي عن اختك كويس ومشت
حمزه مالها ملاك
عشق بضحك بص ي بابا ممكن تنام يومين ورا بعض عادي احنا سعات ببنسها ونخرج مع عمو ياسين ونرجع نلاقيها لسه نايمه
حمزه ضحك تعرفوا ملاك شبه مين
اسر مين.
حمزه بتفكرني بفيروز كانت كدا ايام الجامعه كنت بتكلم نوم ف العربيه معايا وسعات ف المحاضرات كانت بتبقي مسخرا
عشق ي نهار بس هيا دلوقتي مش كدا دي بتعدي عليها ايام كتير مبتنمش
اسر اه فعلا لما بتحضر لمعرض مش بتنام بالاسبوع ودايما بتشرب قهوه ومعدتها بتوجعها
ملاك بنوم اه وانا بسعدها عشان انا رسامه زيها
حمزه راح وشالها طبعا احلي رسامه.
اسر اي دا ملاك هانم صحت لوحدها
عشق بهزار يوم القيامه يوم الجمعه الجايه
حمزه ضحك عليهم انتوا جبتوا الكلام دا منين
ملاك خالو مازن ي بابا
حمزه طبعا اومال لما تقعدوا مع خالدهتعملوا ايه
فيروز دا الخوف منوا
حمزه لاحظ شعرها المبلول مسرحتيهوش ليه
فيروز انت ناسي ايدي وبعدين دا طول اكتر هخلي مرام او عشق يطلعوا يسعدوني فيه
حمزه راح وشوشها من ودنها انا هسعدك فيه زي زمان
فيروز اتوترت من قربوا.. يلا عشان نفطر
بعد الفطار حمزه كان بيساعد فيروز ف تظبيط شعرها
حمزه بهدوء فكرتي ف ال اتكلمنا عنه امبارح
فيروز قصدك اي
حمزه بنفاذ صبر فيروز
فيروز بهدوء ايوا فكرت ي حمزه عوز ايه بقا
حمزه بحب عوزك ي فيروز انتي وولادي عاوز اعوض عمرنا ال راح من غير مانبقي مع بعض عاوز اعوضك عن كل حاجه.
فيروز بحزن وانت مفكر انك هتقدر تعوضني عن احساسي وانت بتضربني وبتتهمني فشرفي والا مااتعديت عليا ماثرش فيك ولا دمعه مني هتعوضني عن ايه ولا ايه انت غلط فحقي كتير ي حمزه ومقدرش اني هقدر اسمحك
حمزه قعد قدامها ربنا بيسامح ي فيروز انتي مش هتسمحي انا كنت مغصوب علي امري مش فاهم ولا عارف الشيطان عملي عيني طب مش عشاني عشان خاطر الولاد اديني فرصه عشانهم
فيروز حاضر ي حمزه هديك فرصه عشانهم بس هنتعامل كاي اتنين مخطوبين
حمزه نعم يختي مخطوبين واحنا ولادنا فطولنا بتهزري.
فيروز ضحكت دا ال عندي
حمزه طب فترة الخطوبه دي قد ايه
فيروز بتفكير ع مزاجي شهر اتنين سنه… ربنا يسهل
حمزه طب قومي من قدامي عشان بدل ماتبقي ايدد هتبقي اتنين.
فيروز ضحكت انا نازله اشوف عشق ومرام
حمزه خوديني معاكي عشان عاوز انزل لشباب
تحت فشقة مازن صحي من النوم لقي مرام صاحيه
مازن صباح الجمال
مرام صباح الخير احضرلك الفطار
مازن لايستي شكرا مش جعان
مرام بخفوت تمام
مازن قعد جمبها مالك ي مرام
مرام انا لازم امشي قعدتي معاكم هنا مش تماممازن تمشي تروحي فين وبعدين مش تمام ليه
مرام اهلك هيقولوا عني ايه وبعدين انا هدور ع شغل واسكن لوحدي
مازن مفيش حاجه اسمها اهلي لانهم اهلك ومش هتمشي
مرام بس
مازن مبسش سمعتي
مرام حاضر
عدي اليوم عادي وبليل كانوا متجمعين ع السطح
خالد فكرتوني بزمان
عشق عندك حق كنا دايما بنتجمع ع سطح البيت ونفضل نهزر
فيروز اه وانتي والاستاذ دا تفضلوا تحبوا فبعض قدامنا
مروان يعني كنتي بتسبيهم فحالهم
فيروز حضنت عشق اقولكم ع حاجه
الكل هااا
انا كنت بغير من سليم اه والله مكنتش متخيله ان هيجي يوم وتبعد عني وكدا
الكل ضحك
مرام بتهزري ي روز
فيروز لا والله طب تعرفي اول ما مروان وخالد ارتبطوا بهاجر حسيت بشوية غيره بس هما كانوا بيعوضني مبعدوش عني بس اختي انا عارفها اول ماتتجوز مش هتعبر امي
عشق والله انتي جزمه لم مراتك ي حمزه
حمزه معلش ي عشق زي ولادك برضوا
مروان اه صحيح فيروز انتي ازاي قدرتي تربي 3 ولاد لوحدك عشتي ازاي
فيروز اتنهدت عادي انا بدات ارسم وبقيت مشهوره جدا وبالنسبه للولاد كانت صعبه عليا ف الاول وبالذات ملاك لانها خوافه ومتعلقه بيا جدا انا وعشق اختها اما بالنسبه لاسر باشا سليم ومازن اتولوا تربيته وكانت حاجه سودا بس انا حبيت الموضوع جدا كنت لما ببقي مسافرا ببقي عايزه اهرب وارجعلهم واخدهم فحضني وخلاص احساس انك تلاقي حته منك بتكبر كل يوم قدام عينك ميتعوضش ي جماعه
خالد ياااه كبرتي ي روز
فيروز تخيل بقي
ساره انتوا قلبتوها غم كدا ليي
هاجر فعلا والله فينك ي حازم
حازم وهو ع السلم انا جيت اهووو
فيروز تعالي ي واد انت مقعدش معاك 5 دقيق ع بعض
حازم راح قعد جمبها معلش ي روز عريس بقي ومبتهدك
فيروز كبرت ي حازم وبقيت عريس
عشق بحب وهيبقي احلي عريس كمان
سليم عشق ملكيش دعوا
كلهم ضحكوا
مازن مازن دا قد ولادها يبني ارحمنا
سليم بص من الاخر كدا انا عوز اتجوز
عشق بصدمهه تتجوز!!!!!! هتخوني ي سليم
كلهم ماتوا من الضحك
حمزه الله يكون فعونك ي سليم
سليم اه هخونك معاكي اي رايك
عشق وشها احمر
مازن والله انا موافق المهم راي العروسه.
سليم سيبك منها انا هعمل الفرح مع حازم
مروان فرح مازن فضلوا شهر ي عسل انت.
سليم تمام هلحق اجهز الشقه والعفش.
عشق سليم انت بتهزر صح
سليم حد يسكت البت دي بدل مااضربها
فيروز اتنين مجانين وربنا انا هنزل انام احسنلي
مرام خليكي معانا
فيروز بتعب ايدي وجعاني شويه يدوب ارتاح عشان هنحتاج صحه الفتره ال جايه
حمزه اخدها ونزلوا
-تحبي تتعشي
فيروز لا انا هنااام
حمزه مجنون سليم صح.
فيروز وعشق اجن منوا ربنا يهنيهم
حمزه يارب
فيروز عن اذنك
حمزه بشجاعه فيروز هو انا ممكن انام ف الاوضه معاكي.
حمزه ااحم اسر نام ف الاوضه ال بنام فيها …
فيروز تقدر ي حمزه دا بيتك
وبالفعل حمزه نام جمبها وفضل يدعي ان ربنا يحنن قلبها عليه
يتبع…..

نسمه الشيخ

error: