فيروز

الفصل الرابع والعشرون
الكل كان متجمع عند ساره وهاجر ف الجناح
فريدا بس تمارا عسوله خالص شبه فيروز
فيروز بغرور انا محدش شبهي ي طنط
خالد كان شايل بنته وعيونه بدمع .. هو انا اطول تبقي زيك ي روز
فيروز حضنته ي حبيبي ربنا يخليهلك وتبقا احسن مني
حسين بس اسيد كله حمزه
فيروز اه جدا
ساره بدات تفوق من البنج ااااه
خالد انتي كويسه
ساره ابعد عني كله منك انت
الكل ضحك عليهم
خالد خلاص بقا ميبقاش قلبك اسود
هاجر… مروان… مروان
مروان نعم ي حبيبتي
خالد بيمثل العياط شاايفه الناس مش زيك
ساره كلمه كمان هنسي اني والده وهقوملك
فيروز لا اهدوا كداا
هاجر ابني فين
مروان مع بابا حسين
هاجر انا عوزه اشوفه هتهولي
حمزه طب اتعدلي وخوديه
مروان عدلها وحمزه ادها الولد باس راسها حمد لله ع سلامتك
هاجر كانت هتعيط من الفرحه الله يسلمك ي حبيبي
مروان عينه دمعت من الفرحه
فيروز عيطت هيا كمان
حازم طب دول ومش مصدقين نفسهم ان عندهم بيبي انتي بتعيطي ليه ي فيروز
فيروز بعيط عشانهم مش مصدقه ان بقيت عمتو وخالتو وكدا
فريدا عقبال ماااتبقي ماما ي روز
فيروز حضنت عشق ماانا بقيت ماما خلاص اهو

بعد يومين كان ميعاد خروج هاجر وساره من المستشفي
مروان يلا بينا
فيروز بس انا هروح اكشف ع عشق
حمزه روحوا انتوا وانا هروح مع فيروز واجبها واجي
خالد تمام خلي بالك منهم
حمزه حاضر

الدكتور بس ليه البنت مينفعش ليها الرضاعه الطبيعيه
فيروز ليه ي دكتور
الدكتور جسمها مش متقبله في اطفال كدا انا هكتبلها حجات مغذيه اكتر
فيروز تمام
الدكتور بس حضرتك ي مدام لازم تتبعي مع دكتور نسا لان دا ممكن يبقا غلط عليكي .
فيروز بس
حمزه تمام ي دكتور
الدكتور اتفضلوا
ف العربيه
فيروز دا مفكرها بنتنا
حمزه بصلها بامل هيا زي بنتنا بردوا
عدي اسبوع حمزه كان بيتعلق بفيروز وعشق اكتر اتخذ قرار
فريدا وحسين كانوا بيتكلموا حمزه راح ليهم
حمزه عايز اقوللكم ع حاجه
حسين حمزه كويس انك جيت كنت عوزك
حمزه اتفضل ي بابا
حسين كنت عوز ايه الاول
حمزه اتفضل ي بابا وهقولك بعدين
حسين بهدوء انا وماما قررانا نجوزك
حمزه اتعصب بس
حسين مبسش انت هتتجوز فيروز ايه رايك فيها
حمزه بهطل فيروز مين
فريدا فيروز اخت مروان ي حمزه ايه مالك
حمزه مفيش … مفيش
وبفرحه طب انت اخدوا رايها
حسين ضحك لسه هنقول لاخوها ونقولك رايها اهم حاجه انت موافق
فريدا انت مش شايف منظره فرحان ازاي اكيد موافق
حمزه حس بالاحراج … عن اذنكم
حسين ضحك لازم تكسفيه
فريدا انت مش شايف الفرحه هتنط من عينيه ازاي
حمزه طلع البلكونه لقي فيروز قاعدا ف البلكونه بتنيم عشق
هاا نامت ولا لسه
فيروز مش راضيه تنام عايزه تلعب وانا دماغي هينفجر من الصداع
حمزه طب هاتيها معايا ونامي انتي
فيروز شكرا ي حمزه خليك انت انا هقعد بيها
حمزه انجزي ي فيروز يلا
فيروز ضحكت وادتهلوا
حمزه قعد يلعب معاها
فيروز بصتله بحب ودخلت تنام

تاني يوم حسين وفريدا كانوا قاعدين مع مروان وخالد
حسين انتوا عارفين انتوا عندي زي ولادي بظبط
مروان عارفين ي عمو فيه ايه قلقتني
خالد اتجوزت ع ماما فريدا صح
فريدا ضربته ع كتفه اتلم ي واد
خالد ضحك مااهو احنا قلقنا
حسين بضحك ربنا ما يجيب قلق انا طالب ايد فيروز لحمزه
خالد بهبل حمزه مين
مروان اسكت انت دلوقت .. حمزه بتاعنا ي بابا
حسين لا دا انتوا شيعتوا حمزه ابني لفيروز اختك
مروان اه قول كدا احنا مش هنلاقي احسن من حمزه نأمنه ع فيروز  انا موافق
خالد بجديه مروان عنده حق حمزه جدع ومحترم وانا كمان موافق
حسين ع بركة الله بس اهم حاجه عندوا ان فيروز  تكون موافقه
مروان طبعا ي بابا اانا مش هجوز اختي غصب عنها يعني
فريدا ربنا يهنيهم ويجعلهم من نصيب بعض يارب
الكل يارب
بليل كانوا  الشباب متجمعين ف الجنينه كل واحد شايل ابنه
ايه اسيد عسول خااالص
مروان طبعا يبنتي شبه ابوهحازم البت تمارا رخمه زي ابوها
خالد ليه متكنش زي اختك مثلا
ساره خالد اتلم
قعدوا يضحكوا
مروه اومال حمزه فين
هاجر ببرود مع فيروز بيكشفوا ع عشق
مروه بصتلها بغل وسكتت
فيروز وحمزه وصلوا البيت وكانوا بيضحكوا
خالد اهلا اهلا
فيروز اهلا بيك ي خويا
حمزه كان شايل عشق فعيطت … فيروز عشق جعانه هطلع احضرلها الرضعه
فيروز شكرا ي ميزو هاتها عنك شويه
مروه بغل ع فكرا اسمه حمزه
فيروز ببرود انا بقوله ي ميزو ليكي انتي فيه
مروان فيروز تعالي انا عوزك
فيروز نعم
اخدها وبعد عنهم شويه
فيروز خير ي مارو انت متخانق مع هاجر
مروان لا بصي من غير لف ودوران حمزه عوز يتجوزك
فيروز قلبها دق بفرحه … مين ال قالك
مروان عمو حسين هاا ايه رايك
فيروز بكسوف انت رايك ايه
مروان ضحك مدام انت رايك ايه تبقي موافقه
خالد من وراهم طبعا يبني دي هاين عليها تقولك اكتب علينا دلوقت
فيروز ي حيوان
مروان ضحك بتحبيه
خالد بيقلدها بمووت فيه ي مارو
فيروز تعرف لو مكنتش عشق فايدي كنت اتصرفت معاك تصرف تاني
مروان خلاص اعقلوا انا هبلغ عمو حسين بالموافقه ونحدد ميعاد لقري الفاتحه
فيروز نتصل بمازن الاول
مروان وديه تفوتني طبعا اتصلت بيه وهو موافق
فيروز وانا اخر من يعلم
خالد ماانتي العروسه بقاا
وقعدوا يضحكواا
مروه كانت واقفه قريب منهم وسمعتهم
فيها ايه احسن مني عشان يحبها وانا لا بس وحياة حرقة قلبي مااهخليكم مبسوطين
مروان بلغ حسين بموافقة فيروزمروان طب اهدي كدا لان فيروز عايزه تقعد معاك الاول
حمزه تمام نقرا الفاتحه ونقعد مع بعض
خالد انت مستعجل علي ايه بكرا تندم
حمزه ضحك انت ندمت
خالد بصراحه لا
حمزه خلاص مش هندم
بليل ساره وهاجر كانوا مع فيروز ف اوضتها
ساره يبنتي اهدي
فيروز لا انا خايفه
هاجر خايفه من ايه يختي اومال لو مكنتوش 24 ساعه مع بعض
فيروز مش عارفه خايفه وخلاص طب انا شكلي حلو
ساره قمرررز يارب حمزه ميتهورش
فيروز اتلمي ي كلبه عشق فين
هاجر مع مروان
خالد خبط ع الباب ودخل يلا ي عروسه
فيروز يلا فين لا انا هقعد هنا
خالد ضحك اهدي كدا ومسك ايديها وطلع برا
حمزه كان لابس قميص كحلي وبنطلون اوف وايت كان موز خالص كان مكسوف عينه جات ع فيروز كان منبهر
فيروز كانت لابسه دريس بنفسجي هادي وفردا شعرها وحاطه ميكب بسيط
عينهم جات فعين بعض اتكسفوا وبصوا ف الارض
فريدا تعالي اقعدي جمب عريسك ي عروسه
فيروز بصت لمروان هز راسه راحت قعدت جمبه
حسين تعالوا سيبوهم مع بعض شويه ومشوا وسبوهم
حمزه بهزار مكسوفه
فيروز بصتله وضحكت
حمزه لا بصي انا مش قد عيونك دول
فيروز حمزه اتلم
حمزه ضحك هتلم اهو هاا عايزا تساليني ف ايه
فيروز بص انا مش هسالك انا هطلب منك طلبين
حمزه اتفضلي
فيروز اول حاجه عشق هتفضل معايا وكمانعوزه اسجلها باسمي واسمك لما نتجوز
حمزه بهدوء دا كان هيبقا طلبي ليكي انا مقدرش اعيش من غير عشق
فيروز بصتله بحب الطلب التاني هيبقا صعب عليك شويه
حمزه مفيش حاجه صعبه طول مااحنا هنبقي مع بعض ي فيروز
فيروز وشها احمر … انا مش عوزه اعمل فرح ي حمزه
حمزه بهتت
فيروز عينيها دمعت مش هعرف افرح من غير بابا وماما دي كانت حلم حياتها مش هقدر ي حمزه وليندا وطارق ويوسف كمان ماتوا ودول وعشق اختي حاجه لوحدها صدقني مش هقدر
حمزه اتفهم مواقفها مسك ايديها انا موافق
فيروز بفرحه من وسط دمموعها بجد
حمزه اه بجد وبعدين انا مش عوز حاجه غير انك تبقي معايا ودا هيحصل قريب الحاجات التانيه دي شكليات
فيروز ربنا يخليك ليا ي حمزه
هاجر نقرا الفاتحه ولا نخليها كتب كتاب
حمزه يلا ي جزمه من هنا
مروان براحه يعم دي مراتي
حمزه مراتك دي انا ال مربيها ع ايدي
هاجر قعدت ع رجله وحضنته انت حبيبي ي حمزه
فيروز قامت حضنت مروان انت حياتي ي مارو
حازم طب لو خلصنا فقرة البوس واالاحضان ننجزوا يلا
كلهم ضحكوا وقروا الفاتحه وبلغوا الكل بقرراهم
فريدا بس انا عايزه افرح بيك يبني
حمزه هتفرحي بيا ي امي وكل حاجه بس ع الضيق بينا وبين بعضينا
فريدااا بس
حسين مبسش ي ام حمزه ال هما عوزينه هنعمله وكتب كتابهم كمان اسبوعين
مروان هنلحق نفرش الشقه
حمزه هيا مش ناقصه غير ع العفش وهنقيه مع بعض
هاجر زغرطت
فيروز كانت فرحانه جامد مكنتش مصدقه انها وحمزه هيتجوزوا

بدأت ترتيبات الفرح وفيروز كانت فرحانه جامد وحمزه كذلك مش مصدق انه بعدالعذاب اخيرا هيتجوزها
قبل الفرح بيومين مازن جالها وجه مع ياسين كان بين عليه الحزن جدا
فيروز كانت قاعدا ف البلكونه وياسين دخل قاعد معاها
ياسين بحزن بتحبيه
فيروز بهدوء الاجابه لو عرفتها هتوجعك
ياسين يعني انتي كدا مش وجعاني
فيروز اتنهدت عايز اي ي ياسين
ياسين مسك ايديها عايزك انتي
فيروز بعدت عنه ياسين انت اتجننت
ياسين بزعيق اتجننت بيكي عايزا تفهميني انك مش عارفه اني بحبك لا بحبك وبموت فيكي من زمان من زمان قوي ي فيروز
فيروز انت عارف اني بعتبرك اخويا ومفيش حاجه من دي انت ال وهمت نفسك
ياسين بهستيريه فيروز انتي بتحبيني انا صح قوليها وهخدك وهنهرب ونسيبهم
فيروز زعقت انت اتجننت انا مبحبش غير حمزه حمزه وبس ومشت وسبته

مروه كانت واقفه وسامعهم… جيتلي بايدك هخليكي تتجوزيه بس مش هتتهني بيه ي فيروز حمزه بتاعي انا لوحدي وبس
يتبع…..
“نسمه الشيخ”

error: