فيروز

الفصل السابع والعشرون
فيروز كانت قاعدا بترسم
حمزه دخل البيت وقعد جمبها بتعملي ايه.
فيروز بسم الله يبني ارحم امي انا بتخض وربنا
حمزه ضحك يعني بذمتك محستيش بيا
فيروز لا والله انا كان كل تركيزي ع الرسمه
حمزه بترسمي ايه بقا
فيروز بحنيه كمان 3 ايام عشق هتكمل سنه
حمزه عاررررف
فيروز بجد
حمزه ضربها ع قفاها محدش يعرف عيد ميلاد بنته ي هبله
فيروز ضحكت بهبل اه صحيح فاانا ي سيدي كنت برسمها عشان لما تكبر اوريهملها
حمزه تمام هاتي اتفرج واعمليلي قهوه بليززز عشان مصدع
فيروز من عينيا بس هتتعشي الاول
حمزه ماليش نفس
فيروز بزعل طفولي انا ماكلتش ومستنياك وانت كمان متعشتش
حمزه ضحك ع طريقتها حاضر يستي هااخد دوش عبال مااتحضري الاكل
فيروز تمام
حمزه بعد ماامشت فااكرا عيد ميلاد عشق بس يبختها ع الاقل هيا ف اهتمامتك
فيروز حضرت الاكل مفكرني مش عارفه عيد ميلادك دا اغلي يوم عندي بس اوعدك هيبقا يوم فارق فحياتناا
حمزه هاا خلصتي
فيروز ايواا يلا
حمزه كان بياكل وفيروز كانت قاعدا تبصلوا بحب
فيروز هقدر ازاي أعيش من غيرك ي حمزه حتى لو مش بتحبني كيفيه انك فحياتي
حمزه لاحظ شرودها..  مش بتكلي ليه يبنتي
فيروز هاا لا باكل اهووو
حمزه اه صحيح الجامعه عامله احتفال بكراا
واكتر دفعتك هتبقي موجودا تحبي تحضري
فيروز انت حابب اني احضر
حمزه اه تعالي تغيري جوو انتي وعشق
فيروز تمام هنحضر معاك وبغرور مصطنع اهو بدل مااتمشي لوحدك
حمزه ضحك متشكرين لحضرتك .. انا شبعت
فيروز هعمل قهوه ونشربها ف البلكونه
حمزه تمااام
حمزه  طلع واقف ف البلكونه وكان بيفكر يتري ابدا من جديد ولا لا بس اانا مشفتش منها حاجه وحشه اكيد اتغيرت انا حاسس بكدا
فيروزز وقفت جمبه ماالك ي حمزه.
حمزه بصلها مفيش كويس
فيروز حطت ايديها ع كتفوا لا مش كويس انت فيك حاجه مش احنا صحاب والصحاب مش بيخبوا حاجه ع بعض
حمزه بصلها بحزن ممكن اطلب منك طلب.
فيروز طبعا
حمزه ممكن تحضنيني
فيروز استغربت جدا
حمزه كان لسه هيتكلم بس اتفاجي وهيا بتقف ع صوابعها وحضنته جامد
فيروز ممكن طبعا بس الفكرا انك طويل جامد ي حمزه
حمزه ضحك بحزن وضمها ليه جامد لدرجة انه شالها وهو حضنها
فضلوا كدا 10 دقايق بعدها حمزه نزلها
فيروز شافت دموع فعنيه مسكت ايدوا حمزه انت كويس
حمزه بصراحه مش كويس خالص
فيروز قلبها بقي بيوجعها عليه جامد مسكت ايدوا تعالي معايا ومشت
حمزه مشي وراها زي العيل الصغير
فيروز قعدت ع سريرها وهو كمان
بص لما مازن او مروان بيبقوا زهقانين ومش بيحبوا يتكلموا بنيمهم ع رجالي والعب فشعرهم بيبقوا كويسين.
حمزه نام ع رجليها ومتكلمش
فيروز فضلت تلعب فشعروا لحد ماانام
تاني يوم حمزه صحي لقي فيروز بتكوي فهدوموا
حمزه اي دا الساعه كام
فيروز بهزار العصر اذن يباشا
حمزه بجد والله انا نمت داا كلوا.
فيروز اه والله
حمزه مروان وخالد هاار اسوح
فيروز ضحكت أكثر اهدا يبني هما جم وكانوا هيصحوك بس انا مرضتش وعشق عملتها ع خالد وضربت مروان بالقلم فااخدوا نفسهم ومشيوا وبيقولولك هيكلموك
حمزه ضحكك بتهزري عشق عملت كدا.
فيروز اه والله
عشق كانت بتلعب جمب فيروز ع الارض ولما سمعت صوتوا ضحكت بابا
حمزه شالها من ع الارض قلب بابا المتشرده
عشق ضحكت وشورتلوا عشان يلعبوا
حمزه ي نهار من عينيا وفضلوا يلعبوا
فيروز ضحكت وربنا البت دي واطيه بقا انا اربيكي وفي الاخر تقولي ي بابا مفيش ماما خالص
عشق بطفوليه يووز هسس
حمزه ضحك
فيروز اتصدمت مين ال تسكت دي يبت.
عشق انتي
فيروز شوفت اخر دلعك فيها
حمزه حضنها حبيبت ابوها تعمل ال هياا عوزاه
فيروز خليك مدلع فيها لحد مااتبقي متشرده احنا مكناش اطفال
حمزه هسال انا ف الحته دي لما كنتي طفله
.فيروز ضحكت هيقولولك بلاوي انا هروح احضر الغدا عشان نجهز
حمزه اه الحفله هتبدا 7
فيروز اسمي قالتلي
حمزه تمامم
الساعه 7
حمزه فيروز يلا هنتاخر
فيروز خرجت من الاوضه جهزت اهوو
حمزه كان مصدوم من جمالها كانت لابسه فستان ازرق وفردا شعرها وحاطه ميكب بسيط كان شكلها جميل جدا
حمزه اتنفس بهدوء عشق فين
فيروز ضحكت عشق جمبك ي حمزه مالك
حمزه بص لقاها فريحوا اه صح معلش نسيتفيروز ايه رايك وحشه
حمزه وحشه ايه بس انتي  زي القمر
فيروز اتكسفت شكرا ي حمزه
عشق بابا شلني
حمزه شالها يلا بينا
فيروز يلا
وصلوا الحفله حمزه شال عشق وفيروز مسكت فاايدوا..
ودخلوا القاعه
فيروز ضحكت
حمزه بتضحكي ع ايه
فيروز شوف منظر اسمي وهياا بتتخانق مع جوري وريان كدا
حمزه بص عليها ضحك اه شوفتي معاذ سيبهاا ازاي
فيروز تعالي نروحلها بدل مااتفرج علينا الناس
اسمي ي ولاد عيب كداا
فيروز ام العيال المتبهدله
اسمي روز الحقيني
فيروز سلمت عليها اهدي كدا الناس تتفرج علينا
حمزه اه يبنتي ماللك.
اسمي انا زهقت والله ي حمزه ومعاذ مريح دماغوا مش عارفه اقف مع صحابي حتي
حمزه استني هجبهولك
عشق اقفي مع ماما
عشق حااضر
فيروز كانت واقفة هيا وحمزه ومعاذ واسمي لقت حد بيخبط ع ضهرها
لفت وشها لقيتوا شريف ومعاه شيرين
فيروز بصدمه ممزوجه بفرح شريف وشيري
الكل لف وشوا
فيروز حضنت شيرين جاامد وحشتيني.
شيرين انتي اكتر
اسمي سلمت عليها
فيروز شريف عامل ايه وحشتني جداا.
حمزه كان عاوز يجبها من شعرها ع الكلمه دي ?
شريف روز انتي اكتر والله ايه اخبارك يبنتي
فيروز الحمد لله كويسه والله
عشق روز… روز
شيرين مين البنوته ديي
فيروز شالتها اه نسيت اعرفكم دا عشق بنتي
شريف بصدمه انتي اتجوزتي وخلفتي
فيروز كانت هترد بس حمزه حط ايدوا ع وسطها
فيروز بصتله وضحكت اه انا وحمزه اتجوزنا  ومعانا عشق.
شيرين بجد والله الف مبروك ي مستر
حمزه عقبالك ي شيرين
شريف سلم عليه مبروك ي حمزه ربنا يهنيكمحمزه عقبالك ي حمزه.
شريف قريب باذن الله وانتوا اول المدعوين.
فيروز باذن الله بس مين الي امها دعيه عليها دي
شيرين ضحكت عارفه والله انها دعي علياا.
اسمي وفيروز بنفس الصوت بتهزري.
شيرين رفعت ايديها وفيها الدبله وضحكت
حمزه فيروز خليكي مع صحابك وانا هروح لناس عوزني
فيروز تمام خلي عشق معايا.
عشق لا مع بابا.
حمزه ضحك سبيها
فيروز تمام خلي بالكوا من نفسكم.
حمزه ومعاذ قااموا وسابوهم.
فيروز فهموني بقاا ايه ال حصل ف السنتين دول
شيرين لا فهمينا انتي الاول حتي فرح اسمي مكنتيش موجودا
فيروز عاادي يبنتي انا وحمزه اتجوزنا بعد مااخلصنا امتحانات بس ساافرنا ع طول وملحقناش نحضر الفرح وكدا

” دا ال هما اتفقوا يقولوا للناس عشان مش حبين حد يعرف ان عشق مش بنتهم”
شيرين اه صح
فضلوا يتكلموا مع بعض
وهما ف العربيه
فيروز تعرف فرحت جامد لما شفت شريف وشيرين
حمزه اه كان باين عليكي بس استغربت انهم هيتجوزوا وكدا ال اعرفه ان شريف صاايع
فيروز لا بالعكس هو صحيح كان بتاع بنات بس لما اتعرف ع شيرين حبوا بعض وهيا صلحت عيبوا شويه شويه والنتيجة اهيت بقاا راجل اعمال ناجح وف سن صغير وهيا شريكتوا
حمزه يعني انتي لو بتحبي حد وتقريبا كلوا عيوب هتعملي ايهفيروز بص انا لو بحبوا بجد هصلح منوا بس براحه انا لو حتى  بحبه هحب عيوبه عشان هيا جزء منوا.
حمزه اقتنع بكلامها جدا طب لو انتي حاسه ان الطرف التاني مش بيبدلك نفس الشعور
فيروز معتقدش لان بيبقي باين فنظرة العين ف الكلام ف التصرفات واقل حاجه التعامل الحب دا شي عظيم ي حمزه فيه ناس بتعيش حياتها كلها من غير مااتحب ولا حتي قلبها يدق عكس ناس تانيه بتحب وتنجرح وترجع تحب تااني.
حمزه عنددك حق
تاني يوم الصبح حمزه نزل من بدري لان كان عندوا شغل
خالد طلع لفيروز هاا جهزتي
فيروز جهزت لايه
خالد فيروز انتي هبله انهاردا معاد الفحص السنوي بتاعك وانا باجي معاكي
فيروز اه صحيح بس ممكن ناجله لبكرا
خالد وليه يختي
فيروز بصراحه انهاردا عيد ميلاد حمزه وحبه اعمله مفاجاه
خالد ماشيه معاك ي كبير بس مش هينفع لاني حجزت وظبط كل حاجه
فيروز طب هنعمل ايه وانت عارف ان باجي تعبانه جدا.
خالد بصي احنا ننزل عشق تقعد مع ساره وتمارا واحنا ننجز ف الديكورات تمام واحنا جايين نجيب التورته والعشا من برا
فيروز والله فكرا يلا بينا
بعد ساعتين كانوا واقفين ع باب المستشفي بس الصدفه ان مروه شافتهم
مروه يتري الاتنين دول بيعملوا ايه هناا
خالد وفيروز اختفوا من قدامها فسالت الاستقبال
لو سمحتي هيا الحاله ال لسه داخله دي فيت دلوقت
الممرضه اه دي فقسم النسا تقريبا بتعمل اجهاض
مروه ايه
الممرضه اه واسمها فيروز محمد
مروه جتلها فكرا شيطانيه طب بصي هطلب منك طلب
الممرضه اتفضلي ي دكتوره.
في واحد هيجي يسالك ع اسم فيروز ظافر تماام قوليلوا انها ال عملت اجهاض
الممرضه بس.. مروه لا مبسش هيا هيا نفس الحاله بس مغيرا اسمها ومكفاتك عندي.
الممرضه تماام ي دكتورة
مروه اتصلت ع حمزه وبمسكنه ايوا ي حمزه
حمزه ايه ي مروه في ايه
مروه هيا فيروز فين ي حمزه.
حمزه وانتي مالك ومالها.
مروه اصل انا لسه شايفها داخله مع خالد المستشفي وسالت ف الاستقبال لقيت انها بتعمل اجهاض
حمزه بصدمه اااايه.
مروه زي ماابقولك كدا
حمزه اقفلي ي مروه انا جيلك
وبالفعل حمزه وصل المستشفي وسال الممرضه قالتلوا كدا
حمزه مكنش عارف يعمل اي حس بكسرة وانها حتي وهيا ع ذمتوا محترمتهوش ازاي تعمل كدا ?
فيروز خلصت الفحوصات بتاعتها وكانت متبهدله وتعبانه جامد بس فرحتها بالمفاجاه ال عملها لحمزه نستها كل دا نزلت اشترت الجاتوا والاكل وكل حاجه
الليل جه
فيروز كانت لابسه فستان احمر كات كان متناسق جدا مع بشرتها البيضه وكانت حاطه ميكب بسيط مع روج احمر وفردا شعرها بس كان باين عليها التعب
حمزه روح البيت كان زهقان جدا الغضب كان عامي عينيه اول ماافتح الشقه لقي النور مطفي والمكان كله شموع وورد كان مصدوم لقي فيروز واقفه قدامه بأبهيواجمل صوره ليها
فيروز بابتسامه كل سنه وانت طيب ي حمزه
حمزه بغضب انتي كنتي فين انهاردا
فيروز بصدمه انا نزلت اشتريت حجات زي ماقولتلك
حمزه قرب عليها وبغضب ضربها بالقلم كدابه
فيروز حطت ايديها ع خدها من الصدمه
حمزه مسكها من شعرها عملتي كدا ليه هاا حرمتك من ايه
فيروز حمزه انت اتهبلت عملت انا ايه
حمزه ضربها تاني مش عارفه انتي عملتي ايه اقولك انا القذاره والوسخه لسه فيكي
فيروز وقعت الارض ودموعها بتنزل انا قذره
حمزه نزل لمستواها عملتي كدا ليه بس مش ذنبك دا ذنبي انا انا ال وفقت اجوزك بقذرتك دي قولت هتتغير وضرب ع قلبه بقوه هو دا ال بيحبك
فيروز بانهيار حرم عليك ي حمزه ليه بتقول كدا حرم عليك
حمزه بجنون حرم عليا وانتي مش حرم عليكي تخونيني ومع مين مع جوز اختي انا كنت حاسس والالعن تبقي حامل منه ويخدك تعملي اجهاض لا دا انتي متعوده
فيروز  بهستيريه انت اتهبلت صح انت مستتحيل تكون طبيعي وقمت وقفت انا عمري  مااهعيش معاك..
حمزه كان وصل لاقصي درجات الجنون شدها من ايديها وضربها تالت مستحيل ايه انا ال هعرفك المستحيل انا ال هوراكي
العذاب بعينه
فيروز حولت تبعده عنها
حمزه مسكاها وشالها ومشي بيها
فيروز فضلت تضرب فيه بس كانت قوتها ضعيفهحمزه دخل اوضة النوم ورمها ع السرير وبدا يخلع فهدوموا
فيروز كانت مرعوبه حمزه انت هتعمل ايه متعملش حاجه تندم عليها ي حمزه
حمزه كانت عينه حمرا من كتر الغضب الندم الحقيقي كان يوم مااتجوزتك ي فيروز وبدا يعتدي عليها
فيروز كانت مصدومه من كل ال حصل وانها كانت تعبانه فمقدرتش تقوموا
بعد ساعه فيروز كانت نايمه زي المقتوله بالظبط بس دموعها بتنزل منها زي الشلال
حمزه كان هيتهبل لما شاف دم ع السرير حس بحيره غضب ندم قام لبس هدوموا ونزل بس حس بيها وهيا بتعيط
بعد 3 ساعات حمزه كان بيلف بعربيتوا زي المجنون رجع البيت كان نفسه يفهم ازاي هيا عماله اجهاض بس لسه بنت انها لو حتي كانت عملت عملية (……) كان هيعرف رجع وكان حيرآ اول ماافتح البيت حس بانه مهجور شاف الورد والشموع قلبوا وجعوا طلع جري ع اوضة النوم مالقاش حد جري ع اوضة عشق مالقاش حد

يتري ايه ال هيحصل
يتبع….
” نسمه الشيخ”

error: