فيروز

الفصل الثالث العشرون
ف بيت حسين البدري
كلهم كانوا متجمعين جرس البيت رن
خالد ساره قومي افتحي
ساره بتعب ي اخي حس علي دمك مش باين انا قربت اولد
الكل ضحك
خالد قام وقف ان كدا هجوز عليكي ع فكرا
ساره والله هتكون ريحتني
حمزه ضحك تستاهل انت ال بتجيبه لنفسك انا هفتح الباب ي عم
فيروز كانت شايله عشق
حمزه فتح الباب اول ماشافها اتصدم ..
خالد من وراه مين ي حمزه
حمزه فيروزز
خالد سمع الاسم جري علي الباب لقي فيروز ومعاها بيبي صغنن …..
فيروز اول ماشافته انهارت من العياط وعشق كانت هتقع منهاا
حمزه لحقها وشالها
فيروز اترمت فحضن خالد وفضلت تعيط واغمي عليها
خالد كان مصدوم
حمزه بزعيق خالد فوق يبني فيروز اغمي عليها دخلها جوا بسرعه
خالد شالها ودخلها جوا
البيت كله اتفاجئ
حمزه ادي عشق لفريدا
خالد بيفوق في فيروز
فيروز فتحت عينيها
خالد بدموع فيروز مالك ي حبيبتي
فيروز اتعدلت  وبدموع عشق فين
خالد بأستغراب عشق مين
فيروز الطفله الصغيره فين ي خالد
حمزه كان واقف ومصدوم مع ماما برا
فيروز هاتولي عشق هاتولي بنتي
خالد طلع وجبهلها
فيروز اخدتها فحضنها
الكل كان وافف مصدوم مش عارف ايه ال بيحصل
فيروز مروان فين
خالد جي في السكه اهو
فريدا قعدت جمبها وخدتها فحضنها بحنان امومي .. مالك ي روز بس ي حبيبتي ومين البنت دي
فيروز كانت محتاجه حضنها سكتت وفضلت تعيط
مروان دخل البيت هو وهاجر لقي حمزه وحسين وحازم وساره قاعدين حزننين
مروان في ايه
ساره مش عارفين فيروز جات ومنهاره ومعاها بنت صغيره
مروان دخل ع اوضة حمزه لقي فيروز قاعدا بعشق وفريدا فريحها
مروان بزهول فيروز
فيروز بدموع مروان .. ليندا ماتت ي مروان
خالد ومروان ايه
البيت كله اتجمع
فيروز حضنت عشق ليندا جابتلنا عشق وماتت
خالد ومروان اترموا ع الحيطه من الصدمه
فريدا عيطت ربنا يرحمها ي رب
حمزه اتوجع عشانها لقي عشق بتعيط راح اخدها منها
فيروز قامت من ع السرير وراحت جمب مروان
مروان بوجع ازاي حصل دا
فيروز حكتلهم ال حصل
خالد عيط ربنا يرحمهم ي رب
فيروز حضنت مروان وفضلوا يعيطوا

تاني يوم فيروز فتحت عينيها ملقتش عشق جمبها اتخضت وطلعت تدور عليها
فريدا مالك ي بنتي
فيروز عشق ي ماما عشق فين
فريدا بحنان حمزه سمعها بتعيط قلي هاتيها وانا هقعد بيها ف البلكونه
فيروز تمام انا هروحلهم
حمزه كان شايل عشق وهيا نايمه فحضنه زي الملاك
فيروز بتعب زمانها غلبتك ي حمزه
حمزه لف وشه ليها لا ابدا دي كيوته خالص
فيروز طب هاتها عنك
حمزه قلبه وجعه عليها.. لا خليها معايا وانتي خدي شور وغيري هدومك تمام
فيروز بهدوء حاضر عن اذنك

خالد ازاي متقوليش ي سليم
سليم بتعب يبني احنا لحقنا وانا ومازن كنا قعدين بفيروز انت عارف انها خارجه من عمليه ووالحزن غلط عليها
خالد احنا اتصدمنا مروان مبيتكلمش من امبارح وفيروز مبطلتش عياط
سليم عارف انزلها خلي بالك منها ي خالد انت عارف انها مش ناقصه
خالد قدر الله وماشاء فعل يلا سلام
سليم مع السلامه

فيروز غيرت هدومها وطلعت برا شعرها كان مبلول
فريدا تعالي كلي يلا وانا هسرحلك شعرك
فيروز ماليش نفس لاي حاجه والله
فريدا انتي ماكلتيش بقالك يومين يلا
فيروز بس
فريدا قعدتها ع الكرسي مبسش كلي يلا
فيروز حاضر وبدات تاكل
فريدا قعدت جمبها انا عوزاكي قويه ي فيروز
فيروز قويه بعد كل ال حصل دا
فريدا ربنا ال كتبه هو ال بيحصل يبنتي لازم نحمد ربنا
فيروز الحمد لله بس انا تعبت من فقدان اهلي
مروان من وراها بس ربنا بيعوضنا
وراح قعد قدامها ومسح دموعها بأيدوا احنا لما بابا وماما ماتوا ادنا طنط فريدا وعمو حسين وعوضونا عن فقدنهم دلوقت ليندا وطارق راحوا بس سبتلنا عشق لازم ناخد بالنا منهافيروز عيطت بس انا خايفه افقد حد تاني هموت فيها ي مروان
مروان بعد الشر عليكي ي روحي
فيروز حضنته انا تعبت جامد ي مروان نفسي ارتاح بقاا
مروان بحنان اخوي هترتاحي صدقيني

بعد اسبوع
فيروز هات البنت ي حمزه
حمزه وانتي مالك مااهي ساكته اهه
فيروز انت شايلها طول الوقت هاتهه معايا شويه
حمزه بعند لا عشق هتفضل معايا
حسين دي لو بنتكم مش هتتعركوا عليها كدا
حمزه بص لفيروز
فيروز وشها احمر واتكسفت
هاجر اااااه الحقني ي مروان
مروان اي فيه ايه
هااجر انا بولد
الكل ضحك عليهم
ساره انتوا بتضحكوا انا بولد انا كمان

ف المستشفي ساره وهاجر كانوا بيصوتوا
فيروز كانت بتضحك ع شكل خالد ومروان
حمزه ممكن اعرف بتضحكي ع ايه
فيروز بصراحه شكلهم مضحك
حمزه ضحك بكرا نضحك عليكي
فيروز بشرود مظنش
حمزه ليه بقاا
فيروز حضنت عشق معتقدش ان حد هيرضي بوجود عشق وانا مستحيل اسبها
حمزه الله اعلم يمكن هو كمان بيحبها
فيروز بصتله باستغراب

هاجر جابت ولد سامته اسيد
وساره جابت بنوته سامتها تمارا
يتبع…….
“نسمه الشيخ”

error: