فيروز

الفصل الثاني والعشرون
خالد يعني ي سليم هيا كويسه
سليم يبني زي الفل والله بس هيا تحت الملاحظه يومين كدا
خالد انا هجلها مش هستحمل تبقي بعيده عني وهيا تعبانه
سليم اعقل ي خالد وانا فين مروان انا اقنعته بالعافيه لوانت جيت هيشبط فيك اتهدوا بقا وشوفوا حياتكم وخليها تعتمد ع نفسها
خالد ي رتني اقدر بس انا خايف عليها بخاف عليها حتي من نفسها ي سليم انت متعرفش فيروز تبقي ليا اي
سليم ي اخي عارف لما تصحي هخليها تكلمك
خالد تمام
سليم واقف قدام العنايه فوقي بقا ي فيروز انا قلقان
فيروز كانت ف غيبوبه مغيبه عن الوعي
كانت قاعدا ف جنينه مليانه ورد وهيا كانت لابسه فستان ابيض وشكلها زي الملاك
عشق كانت فريحها … مبسوطه وانتي كدا
فيروز بصتلها وضحكت مبسوطه جدا كيفيه انك معايا
عشق بس في ناس محتجالك لازم ترجعي
فيروز لا انا عايزكي انتي
عشق قامت ومشت انا موجوده بس دوري عليا

حمزه كان نايم حس بروحه بتبعد عنه قام صلي ودعلها
خالد كان صاحي
ساره مش هتنام ي خالد
خالد بخنقه مش عارف ي ساره حاسس ان فيروز فيها حاجه قلبي واجعني
ساره متخفش مش سليم طمنك
خالد طمني بس مش عارف
ساره تعالي نصلي وندعلها
خالد باس راسها يلا بينا

ف لندن جهاز النبض بتاع فيروز وقف الدكتره اتجمعوا وحولوا بالصدمات الكهربائيه بس مفيش فايده
سليم عيط لا ي فيروز لا
فيروز ف غيبوبتها ماشيه ورا عشق
عشق ارجعي ي فيروز ارجعي ودوري عليا
فيروز لا انا جايه معاكي
حمزه من وراها فيروز تعالي انا عوزك
فيروز بدموع بصت لحمزه بس انا عوزه عشق
حمزه هترجع وندور عليها تعالي معايا
فيروز بصتله وضحكت
سليم لما كان بيعيط علي فقدنها لقي نبضها اشتغل من تاني
الدكتره استغربوا دي اكيد معجزه
سليم ضحك من وسط دموعه الحمد لله باس راسها الحمد لله انك رجعتي
بعد 7 شهور
ليندا بتعب ي فيروز اسكتي بقا
فيروز ضحكت وانا مالي حد قلك اولدي ف التاسع
طارق ضحك هتطلع عصبيه زي امها
يوسف ماليسش دعوا عوز اشوف عشق
فيروز يلا نشوف عشق ونجبها عبال ما ماما تلبس عشان نمشي
ليندا هو مازن ومروان فين انا عوزه اشوفهم
فيروز هيجوا كمان اسبوع كدا
يوسف يلا ي روز
فيروز يلا ي حبيبي وراحوا الحضانه استلمت عشق وقعدوا يلعبوا معاها
طارق يلا بينا
فيروز روح انت ويوسف وانا هخلي الدكتور يبص ع عشق
طارق يلا معانا البنت كويسه
فيروز لا انا عايزه اطمن ي عم
طارق اخد يوسف وركبوا العربيه وفيروز كانت واقفه ف الاستقبال سامعوا صوت انفجار فيروز جرت لبرا شافت عربية طارق بتولع
فيروز بزعيق لينداااا يوسف
الناس حولت تطفي العربيه
فيروز كانت فصدمه الممرضه اخدت منها عشق الصغيره
بعدها فيروز من الصدمه اغمي عليها

بليل لما صحت لقت سليم ومازن جمبها
فيروز ليندا فين
مازن بدموع اخدها فحضنوا ادعيلها بالرحمه
فيروز بوجع لا ي رب لا يوسف … يوسف فين ي مازن
سليم بدموع كلهم ماتوا
فيروز عيطت اكتر ليه كل ما حب حد يروح مني ليه انا السبب خدني انا وسبهم هما ي رب ليه
مازن عيط وشدها لحضنوا اكتر .
سليم مستحملش طلع برا
تاني يوم فيروز صحت ملقتش حد فريحها راحت الحضانه
الممرضه ايوا ي فندم
فيروز فيه طفله هنا اسمها عشق عوزاها
الممرضه اه بنت الدكتور طارق
فيروز بدموع ايوا
الممرضه اتفضلي
فيروز دخلت واخدت عشق وحضنتها ودموعها نزلت
الممرضه انتي ممكن تخديها هيا كويسه
فيروز تمام واخدتها وراحت الاوضه
سليم ومازن كانوا جم
مازن كنتي فين قلقتيني عليكي
فيروز بحزن كنت بجيب عشق
مازن هاتيها شويه
فيروز اتفضل …. دفنتوهم ولا لسه
سليم دفنهم الفجر
فيروز ببهوت تمام
سليم ليندا سيبالك رساله
فيروز هقراها لما اروح
مازن انا حجزتلك لمصر كمان ساعتين
فيروز مروان عرف
سليم لا
فيروز انا هاخد شور وامشي ودخلت الحمام
سليم فيروز مش طبيعيه خالص
مازن ال حصل صعب هيا لسه مفقتش من صدمة بابا وماما وعشق وجات يوسف وليندا وطارق
سليم ال حصل صعب علينا كلنا
فيروز خرجت وكانت لابسه اسود يلا بينا
مازن يلا ع المطار انا جبتلك حاجتك
فيروز تمام هات عشق معايا
مازن اتفضلي
فيروز حضنتها ومشت
ف الطايره
فيروز فتحت رسالة ليندا .

” فيروز انت لما تقري الرساله دي هكون انا عند ربنا خلي بالك من بنتي ي فيروز انا ماليش غيرك اجوزي وسميها باسمك انتي وحمزه ي فيروز انا عارفه انه طلب صعب وغريب بس انا مش عايزها تحس باحساس انها يتيمه انا مجربه خلي بالك منها عبال مااشوفها ف الجنه ”

يتري ايه ال هيحصل وفيروز هتنفذ الوصيه ولا لا
يتبع ….
“نسمه الشيخ”

error: