فيروز
الفصل السادس عشر
فيروز وخالد خلصوا غنا
ايه الله بحد صوتك حلو وعزفك حلو جامد ي خالد
خالد انتي الي احلي يكتكوته
حازم اجبلكم اتنين لمون احسن
الكل ضحك
مروان تعالوا نلعبوا ي جماعه
حمزه بغموض هنلعب لعبة الصراحه
ساره حلوا قوي
حمزه بدأ ولف الزجاجه
جه دور ساره هتسال خالد
ساره بأحراج.. ارتبط ببنت قبل كدا وايه ال خالكم تسيبوا بعض
خالد ضحك بصي هو مش ارتباط بس في الكليه كان فيه بنت بتحبني جامد تمام الاخت فيروز اول ماا عرفت جات الكليه واتخقت معاها
مروان ضحك ي نهار فاكر لو مكناش مسكنها كانت هتجبها من شعرها
فيروز ضحكت ووشها احمر خلاص كيفيه فضايح
الدور جه ع مروان وهاجر
هاجر ايه اكتر حاجه بتحبها ف حياتك
مروان فيروز
فيروز نامت ع كتفه انت حبيبي وربنا
هاجر يعني عايز تفهمني انك محبتش قبل كدا
خالد ضحك هي فيروز سيبنا فحالنا احنا حالنا جفاف عاطفي بسببها
فيروز وربنا ماهسيبك ي جزمه
جه الدور ع حمزه وفيروز
حمزه بغموض بما ان انتي وخالد قريبين من بعض ايه نوعية علاقتكم
فيروز استغربت جامد
بس خالد مستغربش
فيروز بابتسامه هاديه … انت تعرف تعيش من غير مااتتنفس تعرف تعيش من غير قلبك مايدق تعرف تعيش من غير كرات الدم ال فجسمك دا بقا ي سيدي علاقتي بخالد
فيروز كانت قاعدا قدام خالد ..خالد شدها لحضنوا وباس راسها
حمزه النار ولعت فقلبوا وعرف ان الموضوع اكبر مااتخيل
تاني يوم الصبح حمزه بيخبط عليهم مروان فتحله الباب
حمزه بيبص لقي فيروز نايمه جمب خالد ع السرير
حمزه فسره مافيش اي احترام لاخوها حتي
مروان بنوم اي يبني
حمزه يلا عشان المركب ان حجزته
مروان تمام هصحيهم ونيجي
بعدها بساعتين
مروان يلا ي هاجر هنتاخر
هاجر بخوف انا خايفه اطلع ي مروان
مروان بحنان متخفيش انا معاكي بصي هاتي ايدك وامسكي فيه
هاجر اول مروان لمسها حست برعشه فجسمها ومشت معاه
ساره اي دا انا محدش هيقولي متخافيش
خالد ضحك انتي تخوفي مديريه ي ماما اركبي يبت
ساره ركبت مبتعرفش تتعامل مع الجنس اللطيف خالص
خالد بضحكه مكتومه هو فين الجنس دا شوفتيه
ساره بصتله بقرف وقعدت
حازم ي فيروز اركبي
فيروز هتعيط انا خايفه خالد ومروان فين
حازم ركبوا ومافيش حد غيرنا
القبطان بتاع المركب اتفضلي ي انسه
فيروز حست بالصوت دا مش غريب عليها بصت لقت القبطان لابس كاب مغطي وشه
القبطان( مازن) ي انسه انجزي
فيروز كانت هتنطق باسمه بس مسكت نفسها ومسكت ايدوا
مازن شد ع ايديها جامد وشدها اترمت فحضنوا
فيروز دموعها نزلت
حازم ببعض من الغيره سيب ايديها لو سمحت كدا
فيروز ضحكت من وسط دموعها
مازن اتفضل ي فندم
مازن دخل وراهم وشاف مروان كان واقف مع بنت
مازن بصوت هامس لفيروز اخوكي انحرف ع كبر وانتي سايبه كدا
فيروز لا دي الموزه بتاعت اخوك �مروان بيحب ي مازن
مازن ضحك بصوت عالي لدرجة ان الكل انتبه ليهم
خالد بزعيق فيروز تعالي هنا
مازن مشي وسابهم
خالد انتي بتستهبلي مين دا
مران بعصبيه من الواضح اني دلعتك كتير
فيروز زعلت من اسلوبهم عينيها اتجمعت فيها الدموع ومشت وسابتهم
مروه انسانه مستهتره
حمزه تعرفي تسكتي ي مروه وتغوري من وشي
فيروز نزلت اوضة القياده
خالد ومروان نزلوا وراها واول ما دخلوا الاوضه الباب اتقفل
حد ضرب مروان من ورا
مروان بعصبيه مين ااحيوان دا
مازن الحيوان دا يبقا اخوك
خالد ومروان لفوا وشهم وفنفس الصوت بصدمه مازن
مازن حضن مروان جامد ايوا مازن وحشتني ي معفن
مروان وانت اكتر ي حبيبي
مازن لودا
خالد حبيب قلبوا وحضنوا بعض
مازن بتزعلها ي جعر ع اساس انها مش عارفه حدودها
فيروز لفت وشها
خالد انت عارف اني بغير عليها حتي من نفسي اعمل اي
مروان اختك موزه وجايبه لينا بلاوي
فيروز تعرفوا محدش فيكم يكلمني وحضنت مازن خودني معاك ي مازن انا مش عايزه اقعد معاهم
خالد بقا دي اخرتهامروان في اي ي فيروز احنا مكناش نعرف ان دا مازن
فيروز عيطت بانهيار لدرجة انهم خافوا عليها
مازن حاول يبعدها عن حضنوا هيا مسكت فيه اكتر
خالد فيروز بطلي عياط وفهمينا
فيروز مازن واحشني مش اكتر بس
مازن بهدوء شباب اطلعوا وسبوانا مع بعض لسه اليوم طويل
… حاضر ومشوا وسابوهم
مازن قعد وقعدها فريحه ممكن تفهميني في اي
فيروز تعبت ي مازن تعبت من كل حاجه
مازن طب اهدي واحكيلي
فيروز حاسه ان عشق عايشه ي مازن وزاد شعوري لما جيت فيه حاجه جوايا بتقول انها هنا
مازن بشرود اهدي ي فيروز في حاجه ف دماغي لو بقت صح في حجات كتير هتتحل
فيروز حاجة اي
مازن هقولك بعدين قومي اطلعي وانا هحلكم كمان شويه
فيروز حاضر وسوري ع فكرة العياط دي
مازن بهزار غوري يبت بدل ماافكرك بعميلك وانتي صغيره
فيروز ضحكت لا خلاص الطيب احسن ي باشا
******
فيروز طلعت لقتهم متجمعين وساكتين
فيروز بهزار اي يخوانا مالكم
ساره مش عارفه حزنيين كدا ليه
خالد بصلها بعتاب وسكت
فيروز استنيني بس وراحت لخالد … مالك
خالد مافيش
فيروز انا زعلت لما زعقتلي
خالد تزعلي من غيرتي عليكي انتي حته مني فهمتي بخاف عليكي من نفسي
فيروز مسكت ايده عارفه ي روح قلبي من حوا خلاص بقا
خالد ضحك خلاص
فيروز مارو فين
خالد بيعوم هو وحمزه
فيروز قلبها اتقبض خالد خليهم يطلعوا ونبيخالد اهدي ي فيروز مش هيحصلهم حاجه
فيروز بصت عليهم لقتهم بيعموا افتكرت ذكري بعيده ليها كانت هيا بتغرق
فيروز بغياب عن الوعي وبصريخ مازن …. مازن
خالد بقلق فيروز اهدي
فيروز مكتتش سامعه وصوتت اكتر
مروان وحمزه وهما ف الميه ايه صوت مين دا
مروان فيروز ارجع ي حمزه بسرعه
مازن اول ما سمع صوت فيروز جري ع فوق
اي في ايه
خالد مش عارف
البنات كاانوا متجمعين
مازن قعد قدامها فيروز اهدي انا هنا
فيروز بصوت متقطع مازن ال ح ق ني ه م و ت
مازن فيروز اتنفسي بهدوء يلا
حمزه اي في ايه
مروان فيروز كنت غرقت وهيا صغيره عندها فوبيا من الميه
مازن.3 1.2 اهدي
فيروز نفسها رجع طبيعي
حمزه شكرا ي كابتن هيا بقت احسن
مازن كان هيديه بالبوكس فوشه
فيروز خلاص انا كويسه
مازن متاكدا
حمزه ما خلاص ي كابتن قالت كويسه
مازن اانا هقوم بدل ماارتكب جريمه احسنلي
خالد ومروان ضحكوا
عدي بقي اليوم عادي كان بيضحكوا ويهزروا
تاني يوم
كانوا كلهم ع البحر
فيروز كانت واقفه ورجليها ف الميه بس سرحانه
مروه زقتها وقعتها الموجه سحبتها لجوا وكانت بتغرق
ال اخد باله منها حمزه جري عليها وانقذها
فيروز كان مغمي عليها
حمزه بيحاول يفوقها فيروز… فيروز فوقي انا مقدرش من غيرك
فيروز فتحت عينيها
حمزه الحمد لله انتي كويسه
فيروز كويسه
الشباب اتلموا عليها
مروان ايه ال حصل
خالد فيروز انتي كويسه
فيروز كويسه لولا حمزه انا كنت موت
حمزه بقلق ظاهر بعد الشر عليكي يارب
مروه فسرها مهما عملت هيفضل يحبها
هاجر يلا ي جماعه نرجع احسن
فيروز لابصي احنا هنرجع نريح وننزل نلف تمام
الكل تمام
عدي اليوم عادي جدا بس كانوا مبسوطين
رجعوا تاني يوم بس فيه حاجه هتحصل هتغير حجات كتير يتري اي هيااا !؟
يتبع….
#نسمه الشيخ