زواج مرفوض

الحلقه التاسعه
انا نزلت كمان حلقه عشان متزعلوش
ياريت تتفاعلو معايا??

قرر ان هو يروح يودي التليفون لجاسي
انطلق بالسياره الى بيتها

جاسي بخوف :انت عايز ايه

حاتم وعينه كلها شر عايزك ياحلوه

جاسي:انت اجننت اطلع بره لا هصوت والم الناس

ضحك بسخريه ماتصوتي
واقترب منها
جاسي جريت منه ودخلت اوضه وقفلت عليها

وصل الى العماره
وجد الاسانسير عطلان

كمان دا الخامس هي بتطلع وتنزل كل يوم كده قالها كريم وهو يتجه ناحية السلم

نجح في كسر باب الغرفه

صرخت جاسي
انت عايز مني ايه حرام عليك

حاتم بسخريه حرام عليك دا انتي مطلعه عيني بقالك سنتين واهي الفرصه جاتلي لحد عندي عشان تبقي بتاعتي بمزاجك او غصب عنك
واقترب منها
جاسي وهي تبكي
لا سبني ابعد عني
ثم خرجت منها صرخه رجعت ارجاء الشقه

وصل امام باب الشقه
وضع يديه على الجرس
سمع صوت صراخ من الداخل
كريم :جاسي جاسي
بداء يخبط على الباب بقوه
جاااسي

رجع الى الخلف بعد السنتميترات
ثم ركل الباب برجله بكل قوته
دخل ورا الصوت
لاحظ خروج الصوت من احدى الغرف
ذهب مسرعا اليها
وجد حاتم يحاول يعتدي على جاسي
اقترب منهم مسرعا
ابعد عنها ياحيوان
وشده من قميصه
وضربه عدة لكمات على وجهه
نجحت في اسقاط حاتم على الارض
ولكنه بعدها فر هاربا

كانت تبكي وترتعش في احدى زوايا الغرفه
اقترب منها بسرعه
جاااسي اهدي مشي خلاص

جاسي فضلت تعيط وترتعش

كريم بهدوء :اهدي قومي

كريم قومها وقعدها على السرير


كانت قاعده في الجنينه

مصطفي:مساء الخير
كريمان :مساء النور حمدلله على السلامه ياحبيبي

مصطفى وهو يقبل رأسها االله يسملك
كريمان بتساؤل:اومال كريم فين

مصطفى باستغراب:ليه هو مجاش دا خارج من الشركه من بدري

كريمان :لا مجاش انا هرن عليه
ومسكت التليفون وبدات ترن

كريمان باستغراب
غريبه كنسل عليا

???????
كان تجلس على احد كراسي الصالون تبكي

رن هاتفه
وضع يديه على احد ازرر الموبيل فسكت

جاسي بصوت باكي تقدر حضرتك تروح انا اسفه عطلتك

كريم :لا طبعا مش هينفع اسيبك هنا لوحدك انتي لازم تسيبي المكان ده
وخصوصا انك بتقولي ان البني ادم ده ساكن في الدور اللي فوق

جاسي بدموع :هروح فين بكره هبقا ادور على شقه

كريم:قومي بس انتي حضري شنطة هدومك ومليكش دعوه يلا

جاسي:هروح فين

كريم قومي بس الاول

وبالفعل قامت وحضرت شنطتها

واخدها كريم ونزل
فتح لها باب العربيه
جاسي تركب بتردد

ينطلق هو بالسياره
يقف امام الفيلا
جاسي:هو احنا فين

كريم احنا قدام بيتي

جاسي:لا حضرتك مش هينفع انا هروح ادور على اي شقه واقعد فيها

كريم:يعني تفتكري هتلاقي شقق دلوقتي
وبعدين متقلقيش انا مش لوحدي فيه جيش جوه هتقعدي في الاستراحه اللي جمب الفيلا جوه لحد ماتشوفي موضوع الشقه ده
وبعد كده امشي براحتك

جاسي:لا حضرتك مش هينفع طيب انا ممكن اركب واروح لخالتي في اسكندريه وخلاص

كريم:لا مش هينفع دلوقتي بردوه الوقت اتاخر

ضرب كريم كلاكس فتحله البواب
ودخل الفيلا
نزل من العربيه
كريم بجديه موجه كلامه للبواب هاتي الشنطه من العربيه
البواب :حاضر ياكريم بيه

فتحلها الباب
انزلي يلا
جاسي تنظر له كادت ان تتكلم
قاطعها كريم مش هسمع كلمه واحده يلا
نزلت جاسي

وجد والده والدته يجلسون
في جنينة الفيلا

كريم:مساء الخير
مصطفي مساء النور

اما كريمان فبصت لجاسي من فوف لتحت
كريم :اعرفكم جاسي
مصطفى:اه طبعا عارفها ازيك
جاسي بخجل الحمدلله يافندم

كريم :دي بقا ماما ياجاسي

جاسي بابتسامه :اه اهلا بحضرتك
كريمان با بتسامه مزيفه:اهلا

جاء اليهم البواب
اودي الشنطه دي فين ياكريم بيه

كريم :وديها الاستراحه
نظرت له كريمان بصدمه
اردف كريم قائلا
فتحيه فتحيه
جاءت اليه
تحت امرك ياكريم بيه
كريم
وصلي انسه جاسي للاستراحه ولو احتاجت اي حاجه اعملهلها

فتحيه :حاضر يافندم
اتفضلي يا انسه
جاسي بابتسامه عن اذنكم
مصطفي بابتسامه :اتفضلي

ومشيت جاسي
كريمان موجه كلامها لمصطفي بانفعال:اتفضلي ايه الهدوء اللي انت فيه ده
مصطفى:لاني واثق في ابني وعارف اكيد في حاجه كبيره خليته يعمل كده

كريمان موجه كلامها لكريم:في ايه يا استاذ ايه اللى جاب البنت دي هنا

كريم:حصلت ظروف وسابت شقتها فجبتها هنا على ماتلاقي شقه
كريمان:بانفعال لاوالله
انت بتهزر وانت مالك ماكانت تقعد في فندق والا اي مكان جبتها هنا ليه

كريم بغضب:ماما في ايه وطي صوتك وبعدين البنت ظروفها صعبه وعايشه لوحدها

كريمان بسخريه :اهلا ابتدينا

كريم :يوووه ماما خلاص دي ضيفه عندنا

كريمان:وهو تمشي امتى ان شاء الله

كريم:اول ما الاقي شقه تمشي وعل فكره هي مكنتش عايزه تيجي اونا اللي اصريت عليها

كريمان بتريقه :ياحنين

زفر كريم بضيق
مصطفى:خلاص بقا ياكريمان
كريمان:اما نشوف اخرتها
????????

دخلت الاستراحه
كانت حقا جميله
فهي من الداخل اجمل بكثير من الخارج فهي تشبه فيلا في غاية الجمال
ظللت تتامل فيها باندهاش
فاقت على صوت
فتحيه
اي اوامر حضرتك
جاسي بابتسامه شكرا
فتحيه كل حاجه موجوده هنا
والحمام جاهز عن اذن حضرتك
جاسي :اتفضلي

جلست على احد الكراسي بتعب
تذكرت ما حدث معها اليوم
نزلت دمعه من عينيها
يارب ساعدني انا محتاجلك اوي
???????

كريمان :فتحيه فتحيه
جاءت مسرعه اليها تحت امرك ياهانم
كريمان نادي كريم بيه من فوق عشان العشاء
فتحيه حاضر ياهانم

بعد دقائق نزل على الدرج
…………
انتهت الحلقه
بقلمي شيماء حنيش

error: