عشق الليل

الفصل التاسع

بسم الله الرحمن الرحيم * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * رواية عشق الليل

بقلم Hm*********** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * &

وصرخت عشق بأعلي صوتها لليل
سمع ليل صوتها وركض الي غرفتها
ليل عشق انتو ع تعملو اي اهنة سبوها واطلعو برة

سعدية والدة امنة كيف يعني هنعمل ايه اهنة انهاردة دخلتك ولا انت نسيت
ليل انا عارف انهاردة ايه وكفايكم حديت ماصخ وشد ليل عشق من يدها امسكت عشق في كتفه العاري بقوة لان عندما خرج سمع ليل صوتها خرج فقط بملابسة الداخلية فقط

ضمها له ليل حتي تطمئن

امنة جري ايه عاد ياعروسة بلاش دلع ماصخ وكانت بتحاول امنة شد عشق من بين ايد ليل

ليل وانا قولت اطلعوابرة بررررررررة قالها ليل بصوت حاد

خرجوا الكل من الغرفة

ليل عشق اهدي ياعشق مفيش حاجة
عشق انا خايفه اوي

كانت عشق جسمها بيرتعش وحملها لسرير ودثرها جيدا ونده ع احد الخدم وجابت عصير
ليل عشق اشربي العصير ده
بعد ماشربت عشق العصير اخذ ليل الكوب منها ليضعة جانباولكن قبل وضعه لاحظ لليل مادة بيضاء في قاع الكوب كأنها حبة دواء لم تذب بعد ونظر الي عشق وجد انها لم تشعر بشئ ورمت راسها وغشي عليها ولكن تذكر ليل ليلة زفافه ع فاطمة وضعت لها امنة حبة منوم
ليل ف نفسة حسابي معاكي لسه مخلصش ياامنة يابت عمي

ثم نزل الي الاسفل وقال لجده ان كل شئ تمام
وتم ضرب الاعيرة النارية وبارك الاهالي الي العائلتين

صعد ليل الي الغرفة ونام بجانب عشق وقام باحتضانها وسرعان ماذهب في نوم عميق

******* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

اما في غرفة امنة
شوفتي يااما الخطة منجحتش ولاحصل حاجة ودخل عليها
سعدية والله يابتي مانا عارفة اقولك اي البت ذي مايكون عملاله عمل بت المركوب
بس برضو مش هنخليها تكوش ع كل حاجة اكدة انتي بس اللي عليكي انك تحطيلهاف كوباية العصير حبية منع الحمل وكدة نضمنو حقنا وانها مش هتجيب الواد
وبعديها نشوف طريقة نخلصة عليها
فهمتي يابتي
امنة فاهمة ياامي
سعدية طيب يابتي افوتك بعافية عاد هتعوزي حاجة
امنة لا يااما الله يعافيكي

** * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

اما عند.والدة عشق

صفاء محمد انا قلقانة اوي ع بنتي مش عارفة ايه اللي حاصلها خايفة (ياختي بتك ف سابع نومة)

محمد متخفيش وبعديها ده جوزها فخلاص طفي النور ونامي 4

صفاء اي يااخي البرود اللي عندك ده اقولك خايفة ع بنتنا تقولي طفي النور ونامي

محمد انتي شكلك غاوية نكد وبرضو هقولك طفي النور وبكرة هنروحلها

استسلمت صفاء وقامت بإغلاق النور ونامت ****** * * * * * * * * * * * * * * * *

يمر الليل سريعا وجاء الصباح
في غرفة عشق تتململ عشق ف نومها ع اثر صوت دق الباب
ولكن لا تستطيع التحرك فكان لليل يحتضنها جيدا
حاولت التخلص من يده ولكن دون فائدة
عشق ليل ليل قوم
ليل في ايه
عشق في حد بيخبط ع الباب
ليل حاضرجاي ياللي ع تخبط
فتح ليل الباب فكانت والدته
نادية صباحية مباركة يعريس امال فين عروستنا
ليل الله يبارك فيكي ياامي راحة تاخد دش وهتطلع
نادية طاب يابني خد الفطار انت وعروستك اهوت
ليل تشكري ياامي
كانت عشق خجلة كثيرا من هذا القميص القصير التي نامت به بجانب لليل طوال الليل وغير ذلك لقد نسيت جلب ملابس لها وكان لايوجد حل الا ان تطلب من ليل جلب ملابس لها 1

فتحت عشق الباب فاتحة صغيرة
ثم قالت بصوت منخفض ليل ليل
ليل يقلدها ويقول نعم نعم
عشق بلاش استظراف
ليل ع فكرة مفيش غير انا وانتي هنا
عشق انا عارفة مش غبية
ليل عايزة ايه ياام لسان طويل
عشق بتوتر انا يعني انا
ليل اي القط كل لسانك
عشق بصراحة كدة نسيت اجيب لبس ف ممكن تجبلي بجامة
ليل وفيها ايه لو طلعتي كدة دة انا زي جوزك حتي
عشق لوسمحت بلاش استظراف

ليل طيب ياختي بوشك اللي بقي زي طماطم كدة
فكانت عشق خجلة كثيرا

وعطي لها ليل ملابس وفطر ودخل اخذ دش
ونزل لاسفل وترك عشق فوق

ليل صباح الخير
الجميع صياح النور
عبد الراضي اما فين مرتك ياولد

ليل بتجهز روحها ياجدي وهتنزل
الجد ماشي ياولدي
ليل امنة عايزك فوق اشوي عن اذنكم
واخذها الي غرفتها وووووووو

استوب

رايكم ايه أتمنى تنال اعجابكم

دمتم بخير

error: