عشق الليل

الفصل الثاني والعشرون

بسم الله الرحمن الرحيم

وقفنا عندما
وافقت عشق علي خطة ليل

عشق اوكي

ولكن قبل خروجهم
عشق بغضب خفيف
ليل أنت ليه رميت الظرف في وشي مع انك عارف
كل خاجة
ليل بإبتسامة حبيت اعمل شوية اكشن وتشويق
( احم اخم دي انا )

اي رأيك فيا انفع ممثل كبير مش كدة
عشق حرام عليك يامفتري وقعت قلبي
ليل يانهار ابيض ده منظر اتنين هيطلقوا
عشق اعمل اي يعني ألطم
ليل ياريت
عشق طاب امشي قدامي كدة
ليل طيب ياختي متزقيش كدة ماشي اهه

نزل عشق وليل الي الاسفل
ليل بصراخ كي يسمعه الجميع
انتي بتخونيني ياهانم
انا مش عايزك في بيتي دقيقة واحدة
وع اثر صوت ليل نزل الجميع الي الاسفل
ماعدا فاطمة (لانها ف المستشفي)

فهذا الوقت كانت امنة تتحدث مع سامر في الهاتف
امنة اقفل دلوقتي اظهر ان الخطة نجحت
قفلت امنة الهاتف ونزلت الي الاسفل
عشق بتمثيل ليل صدقني انا مستحيل اعمل كدة
ليل انتي واحدة زبالة ولت تستهلي حبي ليكي
ايوة انا حبيتك جدا واتعلقت بيكي
وخلاص مش عايزك اطلعي من بيتي مش عايز اشوف وشك
الحج عبدالراضي اي اللي بيحصل اهنة حد يفهمنا

عشق ببكاء صدقني انا معملتش حاجة
الصور دي كلها كدب انا مستحيل اعمل كدة.
ليل الصور كدب والمكالمات برضة كدب
اطلعي من وشي يلا من هنا
ولكن صدم ليل من بكاء عشق الكثير
وقال في نفسه لماذا تبكي فهذة حيله لحميتها وابعادها عن امنة ف لماذا هذا البكاء
ولكنة اقنع نفسه بإنها تمثل عليه لا اكثر
ثم قام بسحبها من يدها ورميها خارج المنزل تألمت عشق كثيرا من الم يدها ولكن كان وجع قلبها اكثر فماذا اذا كان هذا كله حقيقي وليست حيله وان ليل لا يعلم شي من مخطط سامر هل هذا ما كان سيحدث
ف لهذا السبب كانت تبكي عشق
فرحت عشق كثيرا عندما قال ليل
استني عندك
ولكن صدمت عندما قال انتي طالق
وهذا هو كان مخطط ليل وعشق

قالت عشق قبل خروجها من المنزل
عشق صدقني ياليل هتندم وانا اللي بقولك دلوقتي انا مستحيل ارجعلك

وارتاح ليل كثرا لانه سيطمئن علي عشق في منزل جدها
ذهبت عشقالي منزل عبد الجليل
في منزل عبدالجليل كان يجلس الجميع يتبادلون الحديث
ولكن صمت كلهم عندما قالت صفاؤ والدة عشق
صفاء عشق بنتي
ف كانت عشق مازالت تبكي

اتلقيها عاملة عملة منيلة
لم يعطيها احد انتباه ( احسن )

محمد والد عشق احكي يابنتي في حاجة

عشق ليل طلقني
زينة يامري حاية مطلقة
ثم قامت بسحبها من يد والدتها

زينة.احكي بامقصوفة الرقبة اكيد انتي اللي غلطانة
قولي عملتي ايية هاقولي

عبد الجليل بحدة زينة انا بنت والدي ما هتغلطش
ودلوقتي ياعشق
يابنتي روحي ارتاحي
يلا ياصفاء روحي مع بتك خليها ترتاح
والصبح تحكيلنا اي اللي حصل

نظرت زينة بحقد الي عشق
وذهبت الي غرفتها

اما عند عشق قامت والدتها بتدثيرها جيدا ثم قبلتها من جيبنها

صفاء هسيبك دلوقتي ترتاحي بس بكرة هتحكيلي كي حاجة
يلا تصبحي ع خير
عشق وانتي من اهله ياماما

قامت عشق بعد ذهاب والدتها وتذكرا ان هذا ايضا جزء من خطتهم ان تقول لهم هذا
ثم توجهت عشق الي حمام عرفتها حتي تأخد شاور ينعش جيدها

في غرفة زينة
قامت بمهاتفة امنة
زينة فولي اي اللي حصل لعشج
قصت امنة عليها ماحدث من خطة ليل لاأكثر
ولم تقل لها شئ من ماخطتهم هي وسامر
امنة فهمتب
زينة ايوة فهمت
يعني هي خانتة
امنة بظبط اكدة
ويلا دلوك ع روح اقفل عشان انام
زينة ماشي

اما عند عشق بعد خروجها من الحمام
سمعت صوت هاتفها يعلن عن اتصال
قامت بالرد فورا
فكان هذا معشوقها
ليل حبيبتي عاملة اي
ولكن لم يسمع الا صوت بكاؤها
ليل عشق انتي بتعيطي ليه دلوقتي ممكن افهم
هشق تخيلت للحظه ان لو ده كله كان حقيفة اي اللي هيحصل
كنت هتسبني صح
ليل شوفتي فبل كدة روح بتفارق جسم
عشق ﻷ
ليل وانتي روحي
انا بعشقك بوثق فيكي اكتر من نفسي ومستحيل اشك فيكي
عشق ليل انا بحبك اوي
ليل وانا بعشقك ياعشق الليل

اما ياسمين
قامت بمهاتفة سامر
ياسمين اظن اكدة ان مخططك نجح فين حقي انا عايز كل الفلوس اللي وعدتني بيها
سامر وانا مستحيل مدقيش حقك تعالي ع فيلتي وخديهم
ياسمين كيف يعني اجي ع فيلتك
سامر بخبث عندك حل تاني
ياسمين طيب باليل هاجي
هاخد فلوسي وامشي ع طول
سامر وانا ف انتظارك
**مازالت ياسمين تشعر بالطمع ولكن مهلا هذا ليس طمعا
لماذا لنسميه طموح اكيد لا احد يتمني ان يكون خادم لبشر
ويوجود الكثير من مثل امنة يهنون الخدم
ف الانسان بشر مهما كانت مهنته
سواء فقير اوغنيا
ان هذا ليس طمع ولا حب للمال
دعنا نقول ان هذا من قسوة قلوب البشر
ولكن ربنا بالتأكبد سيعلمنا درسا لا ننساه
في الكثير من ياسمين يخترون الطريق الاسهل
وينسون ان هناك رب العالمين يراهم
*****

ذهبت ياسمين الي بيت سامر بعد هروبها من بيت عبدالراضي

اطرقت عدة مرات ع اباب فيلته حتي فتح
وكان يبدوعليه انه ثمل
ياسمين عايزة فلوسب
سامر طاب اتفضلي
ياسمبن ﻷ انا هستني هنا
قام سامر الي سحبها داخل الفيلا
ياسمين اوعي اكدة خاليني امشي
سامر وهو دخول الحمام زي خروجه
قم حاول سامر
ان يعتدي علي ياسمين وهي تصرخ
ثم وجدت بجانبها سكين ع طبق الفاكهة قامت بمسكة
وطعنت به سامر
سامر اااااااه يابنت ****
هربت ياسمين الي منزل عبد الراضي
وجمدت ربها ان لاحد لحظ غيابها
وذهبت الي عرفتها المتخصصة لها

وصارت تشكر ربها انها مازالت كما هي
ف المال ليس كل شء بالحياه

عند ليل هاتفه احمد صديقة بإن جميع شركات سامر المهدي افلست
وقمت بضمها الي شركات الصياد

وتمر ايام الاسبوع سريعا

والليل مازال يزيد اشتياقه الي عشق
ولكنه سعد كثيرا لانه غدا واخيرا سيراها
ولكن قاطعه من تفكيره رنين هاتفه
فقد كان جده
عبد الراضي تعالي يابني بسرعة
ليل في حاجة ياجدي قلقتني
عبد الراضي هقولك ياولدي انا عارف انك راجل ومش هتضعف
ليل قول ياجدي
عبد الراضي بصراحة ……..

وووووو

استوب

error: