عشق الليل

الفصل العشرون

بسم الله الرحمن الرحيم

وققنا عندما اخبرت امنة لعشق ان في اتصال هاتفي لها

عشق الو مين

الشخص مدام عشق
عشق ايوة مين حضرتك
الشخص انا من مستشفي****   والدت حضرتك هنا ارجو ان تأتي لها

عشق انت بتقول ايه
ثم قفل هذا الشخص
امنة في ايه ياخيتي قلقتيني
عشق بيقول ان ماما ف المستشفي
انا لازم اروح لها فورا
امنة ايوة ياخيتي لازم تروحيلها
عشق بس انا لازم اقول لي ليل الاول
امنة ياخيتي روحي دلوقتي وانا هتصل بيه واقوله روحي انتي
عشق ماشي تمام وشكرا ليكي ياامنة
امنة مفيش شكر بين الخوات روحب دلوك يلا خيتي

ذهبت عشق سريعا ولكنها خبطت في ياسمين
التي كانت تقف خلفهم وتعلم جيدا ان هذة حيله منهم لجعل عشق تخرج من المنزل

*************
ياسمين لامنة انتي هتقولي لليل بيه
امنة وانتي مالك انتي .
انتي اهنة (   هنا  ) مش اكتر من خدامة ومتنسيش نفسك ويكشي اسمع حسك انتي فاهمة يازفتة انتي

ياسمين فاهمة ياست هانم تشكري

وذهبت

******************************
اما عند ليل كان يحلس في مكتبه هو وصديقه احمد

ليل تعرف اني لحد الان مش مستوعب ازاي هي تعمل كدة
احمد الغيرة تعمل كتير
ليل بس مش لدرجة انها تشوه سمعت واحدة زيها
لوكان سامر لوحده كنت هوريه بس هي متوقعتش انها تعمل كدة ابدا

احمد انت ناوي تعمل اي دلوقتي

ليل انا عايزك في اقرب وقت تخلي سامر المهدي يعلن افلاسه قريب
احمد من عيني ياكبير انت تؤمر
ليل بمرح طول عمرك شرير بتموت ف الشر
احمد تلميذك ياكبير
ليل يلا ياض بيئة من هنا
روح نفذ اللي قولتلك عليه

احمد طاب وهي هتعمل فيها اي
ليل مش عارف صدقني  ويلا يابابا غورمن وشي
احمد بمرح كدة يابيبي تطرودني انا مخصماك
وذهب احمد سريعا
ليل واحد تافه
يطل احمد برأسه من خلف الباب ويقول
زي صاحبه
ليل امشي ياحيوان
وبعد ذهابه
**************
تأتي السكرتيرة
السكرتيرة مستر ليل الظرف ده ليل مكتوب عليه اسمك
ليل مين  اللي جابه

السكرتيرة الامن بيقول ان جه شخص ع مستقل وحاطه قدام باب الشركة ومشي ع طول
ليل تمام روحي انتي
فتح ليل الظرف
وتصدم

وقفنا عندما جاء ليل ليفتح الظرف

فتح ليل الظرف ووجد صور لعشق مع شخص
غريب باوضاع مقززة
ليل ياولاد الكلب
والله لوريكم
ووجد معهم ورقة مطوية قام بفتحها
وكان محتواها

*شوف مراتك العزيزة وهي بتخونك وكمان هي دلوقتي راحت تقابل عشيقها
اللي يثبت كلامي انها مش موجودة ف البيت *

لم ينتظر ليل شي قام بسحب مفاتيح السيارة وذهب

*******************************اما عند عشق ذهبت الي المستشفي
عشق لموظفة الإستقبال
لوسمحتي في واحد رن عليا من هنا وقال اني والدتي هنا ف المستشفي
الموظفة مفيش حد هنا غيري واقف
عشق ازاي انا متأكدة من ان في حد كلمني وقلي ع عنوان المستشفي دي
الممرضة طاب ممكن تقولي اسم والدتك وانا هشوف
املتها عشق اسم والدتها وبحثت عنها الممرضة
وقالت لها
الممرضة اسفة يافندم مفيش حالة جتنا بالاسم دة
عشق ازاي انا مش فاهمة
الممرضة طاب انتي قبل ماتيجي مكلمتيش مامتك
عشق ﻷ
الممرضة طاب رني عليها دلوقتي ممكن يكون ده مقلب
عشق بس انا نسيت التليفون
الممرضة ممكن تاخدي تليفوني وتطمني
علي مامتك
عشق تمام استخدمت عشق هاتف النمرضة وسرعان مااتها صوت والدتها
صفاء الومين معايا
عشق بلهفة ماما انتي كويسة
صفاء عشق انتي فيكي حاجة
واه انا كويسة
بس ده رقم مين يابنتي
عشق بعدين ياماما ابقي اقولك
صفاء ماشي يابنتي
اعطت عشق للممرضة الهاتف وقامت بشكرها وذهبت
كانت عشق ماشية تفكر بمن الذي فعل ذلك وليه بيعمل كدة ثم اوقفت تاكسي وذهبت

*************
وصلت عشق الي منزلها
وبعدقليل جاء ليل ايضا

ليل عشق انتي كنتي فين
انا فضلت ارن علي تليفونك كتير مردتيش ليه ممكن افهم
عشق اهدي ياليل وقصت عليه ماحدث
ليل وتليفونك ياهانم كان فين وافرض حد خطفك ها
عشق انا اه نسيت تليفون بس انا قلت
لامنة انها تقولك
ليل ومفيش حد قلي
قاطعتهم امنة
امنةليل انت امتي جيت
عشق اهو امنة جات
انا مش قوللتك ياامنة انك تقولي لي ليل اني روحت اشوف ماما
امنة امتي ده ياخيتي
عشق انتي مش جه اتصال وقولتي ان ليا
امنة بتمثيل ايوة صح جالك اتصال
بس انتي مقولتيش اني اقول حاجة لي ليل انتي ردتي ومشيتي ع طول
عشق انتي واحدة كدابة
امنة وها ازاي ع تقولي عليا اكدة ياقليلة الرباية
شايف ياليل ازاي هتتبلي عليا وتقولي عني كدابة
عشق ليل بجد هو دة اللي حصل
ليل يلا كل واحدة ع اوضتها
امنة ليلة هتبات عندي اني نش اكدة ياليل
ليل بعصبية انا قولت كل واحدة ع اوضتها يلا

*************
ذهبت كل واحدة لغرفتها
في غرفة امنة قامت بالاتصال بوالدتها

سعدية كفيك يابتي الخطة ماشية تمام
امنةايوة ياامة كله تمام
بس مين الشخص اللي كلمها
سعدية ده يبقي سعد والد خالي انا اللي خاليته يعمل اكدة
بس اهم حاجة كله ماشي تمام
امنة ايوة وسامر رن عليا وقال انه بعتله الصور
بس لحد الان معملش حاجة
سعدية اصبري يابتي الصبر حلو

اما في غرفة عشق دخل ليل لغرفتها ورمي الضرف
في وش عشق وووووووووو

كفاية كدة انتظروني في جزء جديد مع رواية عشق الليل

الرواية قربت تخلص

تفاعل الله يخليكم ع الاقل تصويت
دمتم بخير

 

error: