عشق الليل

التاسع والعشرين

{بسم الله الرحمن الرحيم }
الفصل 29

وقفنا عندما
عبد الرضي .. قولنا يا ولدي ع الخبريه بتاعتك
وقف ليل وذهب عند عشق وامسك يدها
ليل .. عشق حامل
عبد الرضي .. حامل الف مبروك يابتي ويا و
والدي .. يتربي في عزك
عشق ليل .. الله يبارك فيك يا جدي
ذهبت لها ناديه واحتضنتها .. الف مبروك واخيرا هشوف ولد بتي
عشق .. الله يبارك فيكي يا ماما
أمسك ليل يد ولدته وقبلها ربنا يخليكي لبنا يا
أمي
ناديه .. ويخليك لمرتك وعيالك
رهف الصغيره .. عشق أنتي في بطنك نونه
عشق .. اه يا حبيبتي
حملها ليل .. بس انتي قلبي وفرحتي الكبيره
قامت رهف بتقبيله من خده .. وانت كمان يا
بابا … ابتسم الجميع ع الطفله
أمنه بغيظ .. مبروك يا خيتي
عشق .. شكرا الله يبارك فيكي
عبد الرضي. طب با ولدي روح خد مرتك ترتاح
دلوقتي
ليل .. ماشي يا جدي
أمنه سريعا شكلك ناسي يا ليل أنك متجوز واحده تانيه ولا ايه عاد
ليل لا يا أمنه مانسيتش
أمنه اذا كده يبقي هتبات الليله عندي
عبد الرحمن .. امنه عندها حق يا ولدي وصل
عشق اوضتها وروح بات الليله عند امنه
ليل .. ماشي يا جدي
ابتسمت امنه بانتصار وقالت ولسه يا حلوه
عند ليل وعشق ..
عشق وقد امتلئت عينها بالدموع
ليل .. انتي زعلانه
عشق .. لا انا مش زعلانه لاني لو انا مكانها كنت عملت كده
ليل .. ماشي يا قلبي بكره هنروح لدكتور اللي هايبقي متابعها ماشي
عشق .. ماشي
وذهب ليل وبات هذه الليله عند امنه
ولكن في منتصف الليل
قام ليل من جانب امنه وتسحب خارج غرفتها ولكن كانت امنه فايقه
امنه بقي هتعمل فيا اكدا يا ولد عمي والله اخليك تندم
عند ليل .. ذهب الي غرفة عشق
لم يجدها ولكنه سمع صوت علم انها في الحمام بعد قليل خرجت عشق من الحمام وقالت
ليل وانتي صاحيه ليه لحد دلوقتي
عشق مش جيلي نوم
ليل طاب تعالي كده
وحملها الي السرير
واخدها باحضانه سرعان ما غرقوا في سبات عميق
ولكن حوالي الساعه السادسه
ذهب ليل اعلي غرفة امنه
كي تفيق وتجده بجانبها ولا تحزن ومر بعض ساعات
وفاق الجميع ثم تناولوا الطعام وذهب ليل الي شغله الذي اهمله في الفتره الاخيره
فاقت عشق ونزلت الي الاسفل
عشق ماما .. هو ليل فين ؟
ناديه بحنيه هو راح شغله يا بتي بس يلا تعالي افطري انتي عشان اللي في بطنك
عشق ماشي يا ماما .. قامت عشق تناولت الطعام وذهبت لتشاهد التلفاز هي ورهف
راتهم امنه واتغاظت من حب هذه الصغيره لعشق
اما عشق كانت تفكر هل نسي ليل موعد الطبيبه او ماذا
رهف ماما عشق انا رايحه اثرب ( اشرب )
وجايه
عشق استني يا حبيبتي انا هروح اجيبلك
رهف ببراءه ماثي ( ماشي )
استغلت امنه ذهاب عشق وجلست بجانب الصغيره
امنه رهف اكيد بتي انتي عارفه ان عشق هتجيب ولد
رهف اه عارفه
امنه بس انا زعلانه عليكي جوي
رهف ببراءه ليه
امنه عشان الكل اهنه هيحب عشق والولد وانتي لا
رهف انتي كدابه كلهم بيحبوني
امنه لا دلوقتي عشق تجيب نونه جديد والكل هيحبوه …. وعشق دلوقتي تكرهك
ثم قاطعتهم مجيئ عشق
عشق اتفضلي يا حبيبتي الميه اهي
رهف وقد ازاحت يد عشق وتكسر الكوب هنا وقد جاء ليل
ليل رهف اي اللي عملتيه ده
رهف انا مش عايزه نونه جديد انا مش بحبه
ليل بعصبيه ايه اللي بتقوليه ده
عشق . اهدي يا ليل
عشق طاب انتي كده مش بتحبي النونه
رهف عشان انتي هتحبيه اكتر مني انتي وباب وهتكرهوني انا
ليل مين قالك الكلام ده
كانت امنه واقفه فرحه كثيرا
ولكن توترت عندما سال ليل الطفله
رهف وهي تشاور علي امنه خالتوا امنه هي اللي قالتلي
ليل بعصبيه وامسك ذراع امنه وقام بلويه خلف ظهرها
ليل انا سكتلك كتير بس انتي مبتفهميش بالذوق
وصفعها ع وجهها

عشق ليل كفاية كدة رهف خايفة
نظر ليل الي صغيرته وقال لامنة
اطلعي ع أوضتك يلاااااا
ذهبت امنة الي غرفتها وقد زاد كرهها لعشق اكثر
ليل رهف حبيبتي مش انتي بتحبي ماما عشق وبابا
رهف اه
ليل / وبرضه عشق وليل بيحبوكي وبعدين مين الكبير انتي ولا نونو
رهف انا
عشق يبقي انتي الكبيرة واخنا بنحبك انتي لأنك جيتي الاول فهمتي
رهف ببراءة آة
ليل يلا بقي ياقمرات احهزوا عشان نروح للدكتور
(تسريع ف الاحداث )

تزوج اخمد من ياسمين
وقد حمدت ربها ﻷنه عوضها بزوجها احمد

وقد قررت أن تنسي كل شيء حدث معها

اما قمر اخت ليل قد ولدت وانجبت طفلين مالك ومليكة
اما عشق قد علمت بأنها حامل بتؤم ولد وفتاة
وهي الان ف شهرها الخامس
اما امنة يزداد كرهها لعشق

والان وقد نر شهرين ايضا لن يحدث شيئاً جديد
غير هرمونات الحمل لدي عشق التي تجنن ليل وقد تقوم في منتصف الليل وتطلب منه ان يحلب لها طعام
وووووو
استوب

دمتم بخير

error: