رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم/ بيبو/كاملة
رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الثامن
البارت التامن
ليصدم ادم حين يجدها مغمى عليها وتمزق من أنفها
ليحركها برجلية ولكن لا حياة لمن تنادي
ليخرج من مكتبة وينده لامة
ادم: مانا خشى شوفى البت اللى جوا دى عشان مبتنطقش
لتقف وتين ونور من أماكنهم بسرعة
وتصدم وتين حين تجد اختها ع تلك الحالة ق رؤى لم تنزف من أنفها الا ف حالات الخوف الشديد
لتنقلها نور ووتين غرفتها. ويطلب لها دكتور
*******************
ف غرفة ملك
تشاهد صورها هى وزياد ونور منذ الصغر وتبكى بغزارة ع صديقها المقرب اهو فعلا مات
ملك بصوت منبوح
خلاص يازياد روحت كدة ومش هشوفك تانى
انت كنت كل حياتى طب هحكى لمين حاجة لما اكون موجوعة
مش قادرة اتخيل بعدك يازياد يااااااارب خدنى وودينى لية
زياد انا بحبك اوى بقى انا عارفة انك سامعنى وحاسس بيا
انت مكنتش مجرد ابن عم بس انت كنت اخويا وابويا وصاحبى وكل حياتى
ياااااااااااااااارب وتتوقف عن البكاء حين تسمع صوت بالخارج
لتمسح دموعها وتخرج من غرفتها وتجدهم يسندوا رؤى لغرفتها لتساعدهم
وياتى الدكتور وبعد الكشف يحذرهم من اى انفعال للحفاظ ع صحتها
ويتركوها نائمة وينزلون للاسفل
*********************
نور: هى ع طول بتنزف كدة
وتين: رؤى مش بتنزف غير لما بتخاف اوى
سهير: وهو اية اللى هيخوفها هنا يابنتى محدش يقدر يأذيها دة بيت جوزها
وتين: معرفش بقى واللة ياطنط بس انا مش متطمنة عليها مع ادم دة مش بعيد بموتها
نور : واللة ياوتين ادم حنين اوى بس زياد بالنسبالة حالة كبيرة جدا تقريبا كان ابنة وكان مميز عندة جدا
وتين: ويعنى هى اللى موتتة ماهو الدكتور قال وقع من فوق الصخرة
***********************
يجلس ادم بغرفتة وهو شبة منهار
فمن المستحيل أن يرى أحد دموعة
ادم بصوت مسموع
سيبتنى لية يازياد
لية كل حاجة بحبها بتروح منى
قلبى وجعنى اوى يازياد عليك
ابنى مات ابنى اللى مخلفتوش بس ورحمت ابوك لخدلك حقك هخليها تتمنى الموت ميت مرة
بعدك عنى موتنى انا يازياد
ليبدأ يكسر كل شئ حولة
لتفزع نور من صوت التكسير
وتفتح غرفتة ولكن مغلقة من الداخل
نور: افتح يا ادم ونبى حرام عليكم بقى
ادم: ملكوش دعوة ابعدى عنى يانور
نور وهى تبكى بشدة؛ ونبى يا ادم افتحلى انا اختك عشان خاطرى طب ورحمت زياد افتح
وكأنها ضغطت ع جرحة بزيادة
وبدأ صوتة يعلى ويعلى قولتلك غورى من هنا
لتجد من يسحبها من يدها
ملك: سيبية يانور
نور: مش قادرة ياملك
لتضع ملك يدها ع كتفها وتأخذها غرفتها
تنام نور ع سريرها وتأخذ ها ملك بحضنها حتى تأكدت انها غرقت بنومها
***********************
زياد : عرفتى بقى انك يتحبينى وتعبتى وانا بعيد عنك
رؤى: زياد?? لتجرى علية وتحتضنة انت مموتش صح
زياد وهو يملك وجهها بيدى: بحبك ياقلب زياد وانا معاكى ومش هسيبك ابدا ومقدرش ابعد عنك
رؤى: اخوك عايز يموتنى يازياد
زياد وهو يطمنها: محدش يقدر يلمسك يارؤى انتى بنتى هو بس متضايق شوية
رؤى: مش هتسبنى تانى صح
زياد: انتى عايزانى ابعد
لترتمى رؤى بحضنة : بحبك يازياد
ليشد هو بحضنة جامد حتى كادت أن تكسر بحضنة
لتفتح رؤى عيونها وتجد نفسها ف غرفتها بمفردها وبحثت عنة ف الغرفة بأكملها ولم تجدة لتخرج من غرفتها تبكى وتذهب لسهير : زياد فين
سهير باستغراب : زياد!!؟؟؟
رؤى: زياد عايش
سهير وهى تشفق ع حالها: ربنا يرحمو ادعيلة كان بيحبك
رؤى وهى تسقط ع الارض وتصرخ لاااااااا زياد عايش زياد حوليا هو قالى مش هسيبك وهفضل معاكى
سهير وهى تنزل لمستواها وتأخذها يحضنها : أهدى ياحبيبتى هو راح للى احسن منى ومنك
ليشاهد ادم الموقف من أعلى الدرجات وتصدم سهير حين تجدة…….
توقعاتكم
ياترى ادم هيعمل اية
وسهير انصدمت لية
ليصدم ادم حين يجدها مغمى عليها وتمزق من أنفها
ليحركها برجلية ولكن لا حياة لمن تنادي
ليخرج من مكتبة وينده لامة
ادم: مانا خشى شوفى البت اللى جوا دى عشان مبتنطقش
لتقف وتين ونور من أماكنهم بسرعة
وتصدم وتين حين تجد اختها ع تلك الحالة ق رؤى لم تنزف من أنفها الا ف حالات الخوف الشديد
لتنقلها نور ووتين غرفتها. ويطلب لها دكتور
*******************
ف غرفة ملك
تشاهد صورها هى وزياد ونور منذ الصغر وتبكى بغزارة ع صديقها المقرب اهو فعلا مات
ملك بصوت منبوح
خلاص يازياد روحت كدة ومش هشوفك تانى
انت كنت كل حياتى طب هحكى لمين حاجة لما اكون موجوعة
مش قادرة اتخيل بعدك يازياد يااااااارب خدنى وودينى لية
زياد انا بحبك اوى بقى انا عارفة انك سامعنى وحاسس بيا
انت مكنتش مجرد ابن عم بس انت كنت اخويا وابويا وصاحبى وكل حياتى
ياااااااااااااااارب وتتوقف عن البكاء حين تسمع صوت بالخارج
لتمسح دموعها وتخرج من غرفتها وتجدهم يسندوا رؤى لغرفتها لتساعدهم
وياتى الدكتور وبعد الكشف يحذرهم من اى انفعال للحفاظ ع صحتها
ويتركوها نائمة وينزلون للاسفل
*********************
نور: هى ع طول بتنزف كدة
وتين: رؤى مش بتنزف غير لما بتخاف اوى
سهير: وهو اية اللى هيخوفها هنا يابنتى محدش يقدر يأذيها دة بيت جوزها
وتين: معرفش بقى واللة ياطنط بس انا مش متطمنة عليها مع ادم دة مش بعيد بموتها
نور : واللة ياوتين ادم حنين اوى بس زياد بالنسبالة حالة كبيرة جدا تقريبا كان ابنة وكان مميز عندة جدا
وتين: ويعنى هى اللى موتتة ماهو الدكتور قال وقع من فوق الصخرة
***********************
يجلس ادم بغرفتة وهو شبة منهار
فمن المستحيل أن يرى أحد دموعة
ادم بصوت مسموع
سيبتنى لية يازياد
لية كل حاجة بحبها بتروح منى
قلبى وجعنى اوى يازياد عليك
ابنى مات ابنى اللى مخلفتوش بس ورحمت ابوك لخدلك حقك هخليها تتمنى الموت ميت مرة
بعدك عنى موتنى انا يازياد
ليبدأ يكسر كل شئ حولة
لتفزع نور من صوت التكسير
وتفتح غرفتة ولكن مغلقة من الداخل
نور: افتح يا ادم ونبى حرام عليكم بقى
ادم: ملكوش دعوة ابعدى عنى يانور
نور وهى تبكى بشدة؛ ونبى يا ادم افتحلى انا اختك عشان خاطرى طب ورحمت زياد افتح
وكأنها ضغطت ع جرحة بزيادة
وبدأ صوتة يعلى ويعلى قولتلك غورى من هنا
لتجد من يسحبها من يدها
ملك: سيبية يانور
نور: مش قادرة ياملك
لتضع ملك يدها ع كتفها وتأخذها غرفتها
تنام نور ع سريرها وتأخذ ها ملك بحضنها حتى تأكدت انها غرقت بنومها
***********************
زياد : عرفتى بقى انك يتحبينى وتعبتى وانا بعيد عنك
رؤى: زياد?? لتجرى علية وتحتضنة انت مموتش صح
زياد وهو يملك وجهها بيدى: بحبك ياقلب زياد وانا معاكى ومش هسيبك ابدا ومقدرش ابعد عنك
رؤى: اخوك عايز يموتنى يازياد
زياد وهو يطمنها: محدش يقدر يلمسك يارؤى انتى بنتى هو بس متضايق شوية
رؤى: مش هتسبنى تانى صح
زياد: انتى عايزانى ابعد
لترتمى رؤى بحضنة : بحبك يازياد
ليشد هو بحضنة جامد حتى كادت أن تكسر بحضنة
لتفتح رؤى عيونها وتجد نفسها ف غرفتها بمفردها وبحثت عنة ف الغرفة بأكملها ولم تجدة لتخرج من غرفتها تبكى وتذهب لسهير : زياد فين
سهير باستغراب : زياد!!؟؟؟
رؤى: زياد عايش
سهير وهى تشفق ع حالها: ربنا يرحمو ادعيلة كان بيحبك
رؤى وهى تسقط ع الارض وتصرخ لاااااااا زياد عايش زياد حوليا هو قالى مش هسيبك وهفضل معاكى
سهير وهى تنزل لمستواها وتأخذها يحضنها : أهدى ياحبيبتى هو راح للى احسن منى ومنك
ليشاهد ادم الموقف من أعلى الدرجات وتصدم سهير حين تجدة…….
توقعاتكم
ياترى ادم هيعمل اية
وسهير انصدمت لية