رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم/ بيبو/كاملة
رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الرابع والعشرون
ليصدم عمر عندما يجد زميلة يقترب علية بلهفة
صديقة: الحق ياسطى الحتة بتاعتك واقفة مع واحد قدام باب الجامعة ومقضياها ضحك
عمر: قصدك مين وتين؟؟
صديقة: اة انت بتتقرطس وانت نابديم ع ودنك ومن بجاحتها جيباه لحد هنا كمان
ليتشاجرو سويا
عمر: اخرس متقولش عليها نص كلمة
صديقة ؛ ياعم روح لمها الاول وبعدين يبقى ليك عين تتكلم
ليضربة عمر بوجهة ويفصلهم الأمن عن بعضهم ويذهب عمر لوتين ويحدها ما زالت تضحك مع ذلك الشخص المجهول بالنسبة للجميع
عمر بعصبية وهو يمسكها من ذراعيها: انتى بتتعملى اية هنا ياهانم ومين دة
حمزة وهو يسحبها من يدة ويجذبها نحوة: اولا ملكش انك تلمسها ثانيا ودة الأهم انت اللى مين ومالك بيها
عمر: واللة عال واحد واقف مع خطيبتى وكمان بيسالنى انا اللى مين
حمزة: خطيبها ازاى يعنى
وتين: بس انتو الاتنين الناس بتتفرج علينا
عمر: مين دة
حمزة: قولتلك وجهلى انا الكلام
عمر: طب ياعم انا خطيبها انت مين
حمزة: انا ابن خالتها وبيتهيالى هى مش لابسة دبلة يعنى ملكش حكم عليها
وتين: حمزة روح انت وانا لما ارجع هفهمك كل حاجة
حمزة: امشى ازاى واسيبك
عمر: انت مسمعتش بتقولك امشى
وتين وهى تنظر لعمر: ممكن تسكت انت
حمزة؛ هتفهمينى اية يا وتين انا مش هنشى من هنا من غيرك انا هقعد استناكى
وتين’ ياحمزة اسمع الكلام بقى
حمزة’ زى ما تحبى
ليتركهم ويرحل
********************
ادم: حضرى الشنط
رؤى بفرحة : هنرجع القاهرة
ادم: اة انهاردة انا بعت الحرس يجى عشان يسوق العربية
رؤى وهى تقف من مكانها بسرعة : اعتبر الشنط جاهزة
ليرن هاتف ادم ويجد المتصل مازن : الو
مازن: وحشنى يابروووووو
ادم: خش ف الموضوع
مازن:اية اعم بتطمن عليك
هعديها بمزاجى مع انى اشك
مازن وهو يضحك بشدة: دايما ظالمنى
ادم: ماشى هنشوف الموضوع دة أما ارجع
مازن : اية دة انت راجع
ادم: اة انهاردة
مازن ف نفسة : يابنت الآية يانور فعلا ترفتى ترجعية
ادم: يبنى روحت فين
مازن: ها…..لا ابدا
ادم: طب المهم محدش عرف حاجة عن موضوع الحادثة ولا أن رؤى كانت معايا
مازن: عيب عليك يابروووووو
ادم: مع انى حاسس انك قولت للكل وفضحت الدنيا بس ماشى
ليضحكوا سويا
*******************
عمر: حلوة اوى واقفتك دى
وتين: اية اللى انت هببتة دة اصلا
عمر: انتى مشوفتيش شكلك وانتى واقفة معاه
وتين: محدش لية عندى حاجة وزى ما حمزة قال انت ملكش كلمة عليا
عمر: لا ليا ياهانم مش خطيبك
وتين: اولا انت لسة مش خطيبى
ثانيا ودة الأهم انك حتى لو خطيبى ملكش حكم عليا الا لما تكتب كتابك
وتتركة وترحل
******************
يصل حمزة للمنزل وهو ف قمة غضبة وغيرتة ع طفلتة التى امتلكها غيرة
مديحة: مالك ياحبيبى
حمزة : مفيش هى وتين مخطوبة
مديحة: اة احنا مستنين بس رؤى ترجع وهنعمل الخطوبة ع طول
حمزة’ ماشى ياخالتو عن اذنك انا داخل انام
مديحة: طب تعالى افطر معايا
حمزة: مليش نفس
ويتركها ويدخل غرفتة
************************
مازن: مكنتش اعرف انك بالشطارة دى
نور: ع اية
مازن: ادم راجع انهاردة
نور: هههههههه عيب عليك يبنى انا نونو برضوا
مازن: احلى نونو ف الدنيا
نور: ……….
مازن: يالهوى ع حبيبى اللى بيتكسف بطلى بقى كسوفك دة
نور؛ مانت اللى بتكسفنى بكلامك دة
مازن: مانتى حبيبتى
نور: مازن بس بجد
مازن: حاضر ياقلب مازن
*********************
تخرج رؤى من غرفتها بعد أن جهزت شنطتها وشنطة ادم
ويصدم ادم حين يجدها ……….
تابعوا
توقعاتكم
صديقة: الحق ياسطى الحتة بتاعتك واقفة مع واحد قدام باب الجامعة ومقضياها ضحك
عمر: قصدك مين وتين؟؟
صديقة: اة انت بتتقرطس وانت نابديم ع ودنك ومن بجاحتها جيباه لحد هنا كمان
ليتشاجرو سويا
عمر: اخرس متقولش عليها نص كلمة
صديقة ؛ ياعم روح لمها الاول وبعدين يبقى ليك عين تتكلم
ليضربة عمر بوجهة ويفصلهم الأمن عن بعضهم ويذهب عمر لوتين ويحدها ما زالت تضحك مع ذلك الشخص المجهول بالنسبة للجميع
عمر بعصبية وهو يمسكها من ذراعيها: انتى بتتعملى اية هنا ياهانم ومين دة
حمزة وهو يسحبها من يدة ويجذبها نحوة: اولا ملكش انك تلمسها ثانيا ودة الأهم انت اللى مين ومالك بيها
عمر: واللة عال واحد واقف مع خطيبتى وكمان بيسالنى انا اللى مين
حمزة: خطيبها ازاى يعنى
وتين: بس انتو الاتنين الناس بتتفرج علينا
عمر: مين دة
حمزة: قولتلك وجهلى انا الكلام
عمر: طب ياعم انا خطيبها انت مين
حمزة: انا ابن خالتها وبيتهيالى هى مش لابسة دبلة يعنى ملكش حكم عليها
وتين: حمزة روح انت وانا لما ارجع هفهمك كل حاجة
حمزة: امشى ازاى واسيبك
عمر: انت مسمعتش بتقولك امشى
وتين وهى تنظر لعمر: ممكن تسكت انت
حمزة؛ هتفهمينى اية يا وتين انا مش هنشى من هنا من غيرك انا هقعد استناكى
وتين’ ياحمزة اسمع الكلام بقى
حمزة’ زى ما تحبى
ليتركهم ويرحل
********************
ادم: حضرى الشنط
رؤى بفرحة : هنرجع القاهرة
ادم: اة انهاردة انا بعت الحرس يجى عشان يسوق العربية
رؤى وهى تقف من مكانها بسرعة : اعتبر الشنط جاهزة
ليرن هاتف ادم ويجد المتصل مازن : الو
مازن: وحشنى يابروووووو
ادم: خش ف الموضوع
مازن:اية اعم بتطمن عليك
هعديها بمزاجى مع انى اشك
مازن وهو يضحك بشدة: دايما ظالمنى
ادم: ماشى هنشوف الموضوع دة أما ارجع
مازن : اية دة انت راجع
ادم: اة انهاردة
مازن ف نفسة : يابنت الآية يانور فعلا ترفتى ترجعية
ادم: يبنى روحت فين
مازن: ها…..لا ابدا
ادم: طب المهم محدش عرف حاجة عن موضوع الحادثة ولا أن رؤى كانت معايا
مازن: عيب عليك يابروووووو
ادم: مع انى حاسس انك قولت للكل وفضحت الدنيا بس ماشى
ليضحكوا سويا
*******************
عمر: حلوة اوى واقفتك دى
وتين: اية اللى انت هببتة دة اصلا
عمر: انتى مشوفتيش شكلك وانتى واقفة معاه
وتين: محدش لية عندى حاجة وزى ما حمزة قال انت ملكش كلمة عليا
عمر: لا ليا ياهانم مش خطيبك
وتين: اولا انت لسة مش خطيبى
ثانيا ودة الأهم انك حتى لو خطيبى ملكش حكم عليا الا لما تكتب كتابك
وتتركة وترحل
******************
يصل حمزة للمنزل وهو ف قمة غضبة وغيرتة ع طفلتة التى امتلكها غيرة
مديحة: مالك ياحبيبى
حمزة : مفيش هى وتين مخطوبة
مديحة: اة احنا مستنين بس رؤى ترجع وهنعمل الخطوبة ع طول
حمزة’ ماشى ياخالتو عن اذنك انا داخل انام
مديحة: طب تعالى افطر معايا
حمزة: مليش نفس
ويتركها ويدخل غرفتة
************************
مازن: مكنتش اعرف انك بالشطارة دى
نور: ع اية
مازن: ادم راجع انهاردة
نور: هههههههه عيب عليك يبنى انا نونو برضوا
مازن: احلى نونو ف الدنيا
نور: ……….
مازن: يالهوى ع حبيبى اللى بيتكسف بطلى بقى كسوفك دة
نور؛ مانت اللى بتكسفنى بكلامك دة
مازن: مانتى حبيبتى
نور: مازن بس بجد
مازن: حاضر ياقلب مازن
*********************
تخرج رؤى من غرفتها بعد أن جهزت شنطتها وشنطة ادم
ويصدم ادم حين يجدها ……….
تابعوا
توقعاتكم