رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم/ بيبو/كاملة
رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الثاني والعشرون
ليصدم عندما تقول لة موافقة
عمر: بصوت عالى : بجد يانور موافقة تتجوزينى
نور باحراج من نظرات كل من حولهم : مازن اقعد الناس بتتفرج علينا
مازن: واللة العظيم بحباااااااااااااك
لتضع وجهها بين كفيها خجلا
*****************
تجهز رؤى الغداء وتضعة ع السفرة دك رؤى: ادم الاكل خلص
وتمد يدها لة لكى تسندة
ليبعد يدها عنة بعكازة ‘ اوعى ايدك دى انتى عايزة توسخينى
لتنظر لة بعين باكية وينظر لها باشمئزاز وكاد أن يقع ولحقتة رؤى ولكن جسدة اثقل منها ليقع ادم فوق رؤى وتتقابل عيونهم ورق قلبة الى ذلك العيون التى بها سحر لا يقاوم وفاق من شرودة بعد أن تنحنحت
رؤى: احم احم
وتذكر ادم ما فعلتة بأخية وحاول أن يسند ع الارض لكى يقف
جلست رؤى ع السفرة وهو بجانبها واعطتة طبقة وأخذت طبقها أمامها وقبل أن تأكل
ادم: انتى هتعملى اية
رؤى: هاكل
ادم: خدى طبقك وقومى من هنا متطفحيش معايا
لتنظر لة رؤى فهى مازالت لم تفهم ذلك الشخص فيوم لا يطيق وجودها ويوم لا يتخلى عنها
ادم: هتفضلى بصالى كتير قومى
لتقوم رؤى من مكانها ولن تاخذ طبقها
****************
يصل حمزة الى منزل مديحة فهو يعشق وتين منذ الصغر ولكن هى لم تعرى لة اى اهتمام
مديحة: منور ياحبيبى
حمزة: منور بيكى ياخالتو امال البت تونة فين
مديحة : لسة ف الجامعة مقولتلهاش ع معاد وصولك زى مانت طلبت
حمزة: تيجى بالسلامة
مديحة : انا هنزل اجيب حاجات من السوبر ماركت اللى تحت البيت وجاية مش عايز حاجة اجبهالك معايا
حمزة وهو يقف من مكانة : لا خليكى انتى انا هجبلك اللى انتى عايزاة
مديحة : هو انت تعرف حاجة هنا يبنى
حمزة: ياخالتو ماهو السوبر ماركت تحت البيت
مديحة : طيب ياحبيبى واعطتة الطلبات
لينزل السلم وهو يفكر بها وكيف يكون استقبالها لة ليخبط ببنت
البنت: مش تفتح
حمزة: أنا آسف مأخدتش بالى
البنت: لا ابقى خد بالك
حمزة: ماقولتلك اسف
البنت: انت كمان مش عاجبك ناس قليلة الذوق
وتترك وتكمل طريقها
حمزة: اية الناس دى شكلى مش هعمر هنا
تصل وتين وتفتح باب الشقة
وتين: مامتى حبيبتى
مديحة : انتى جيتى ياتونة
وتين: لا لسة ف الطريق
مديحة: يابت بطلى كلامك دة
وتين: مانا واقفة قدامك اهو
مديحة: مبتريحيش ابدا لازم تلامضى ف الكلام
وتين: طيب حقك عليا انا هخش اغير ع ماتخلص الاكل عشان هموت من الجوع
ونتركها وتدخل غرفتها
*************
تدخل رؤى غرفة ادم وليدها سكين
ادم: اية اللى ف ايدك دى
رؤى: دى سكينة
ادم: وجيباها هنا لية .
رؤى: عشان اخلص منك ومن قرفك
ادم: اعقلى وارمى البتاعة دى من ايدك
رؤى: لية خايف
ادم: وانا هخاف منك انتى
تقترب رؤى منة
ادم: انتى هتعملى اية
رؤى: هعمل كدة وبدأت تشق صدرة بالسكين حتى تمتلئ السرير بدمة
ليفزع ادم ويستيقظ
ادم ف نفسة : البت بنت المجانين دى ممكن تعملها
يسند ع عكازة وهو يتألم بشدة ويخرج من غرفتة ويصدم حين يجدها تنام ع الارض أمام باب غرفتة وتنزف من انفها
ليوقظها ادم وتفزع حين تجدة يقف أمامها
ادم: انتى نايمة كدة لية
رؤى: اصل خايفة من المكان اوى
ادم؛ طب ماتنامى ف اى أوضة واقفلى عليكى
رؤى: لا خايفة
ادم: وانتى مطمنة وانتى نايمة هنا يعنى
رؤى: شوية
ادم: طب روحى اغسلى وشك من الدم دة وتعالى نامى جوا
رؤى باحراج : انا وانت ف نفس الاوضة
ادم: متخافيش
لتسغل رؤى وجهها وتزيل اثر الدم وتدخل الغرفة
ويصدم ادم حين يجدها …………
تابعوا
توقعاتكم
عمر: بصوت عالى : بجد يانور موافقة تتجوزينى
نور باحراج من نظرات كل من حولهم : مازن اقعد الناس بتتفرج علينا
مازن: واللة العظيم بحباااااااااااااك
لتضع وجهها بين كفيها خجلا
*****************
تجهز رؤى الغداء وتضعة ع السفرة دك رؤى: ادم الاكل خلص
وتمد يدها لة لكى تسندة
ليبعد يدها عنة بعكازة ‘ اوعى ايدك دى انتى عايزة توسخينى
لتنظر لة بعين باكية وينظر لها باشمئزاز وكاد أن يقع ولحقتة رؤى ولكن جسدة اثقل منها ليقع ادم فوق رؤى وتتقابل عيونهم ورق قلبة الى ذلك العيون التى بها سحر لا يقاوم وفاق من شرودة بعد أن تنحنحت
رؤى: احم احم
وتذكر ادم ما فعلتة بأخية وحاول أن يسند ع الارض لكى يقف
جلست رؤى ع السفرة وهو بجانبها واعطتة طبقة وأخذت طبقها أمامها وقبل أن تأكل
ادم: انتى هتعملى اية
رؤى: هاكل
ادم: خدى طبقك وقومى من هنا متطفحيش معايا
لتنظر لة رؤى فهى مازالت لم تفهم ذلك الشخص فيوم لا يطيق وجودها ويوم لا يتخلى عنها
ادم: هتفضلى بصالى كتير قومى
لتقوم رؤى من مكانها ولن تاخذ طبقها
****************
يصل حمزة الى منزل مديحة فهو يعشق وتين منذ الصغر ولكن هى لم تعرى لة اى اهتمام
مديحة: منور ياحبيبى
حمزة: منور بيكى ياخالتو امال البت تونة فين
مديحة : لسة ف الجامعة مقولتلهاش ع معاد وصولك زى مانت طلبت
حمزة: تيجى بالسلامة
مديحة : انا هنزل اجيب حاجات من السوبر ماركت اللى تحت البيت وجاية مش عايز حاجة اجبهالك معايا
حمزة وهو يقف من مكانة : لا خليكى انتى انا هجبلك اللى انتى عايزاة
مديحة : هو انت تعرف حاجة هنا يبنى
حمزة: ياخالتو ماهو السوبر ماركت تحت البيت
مديحة : طيب ياحبيبى واعطتة الطلبات
لينزل السلم وهو يفكر بها وكيف يكون استقبالها لة ليخبط ببنت
البنت: مش تفتح
حمزة: أنا آسف مأخدتش بالى
البنت: لا ابقى خد بالك
حمزة: ماقولتلك اسف
البنت: انت كمان مش عاجبك ناس قليلة الذوق
وتترك وتكمل طريقها
حمزة: اية الناس دى شكلى مش هعمر هنا
تصل وتين وتفتح باب الشقة
وتين: مامتى حبيبتى
مديحة : انتى جيتى ياتونة
وتين: لا لسة ف الطريق
مديحة: يابت بطلى كلامك دة
وتين: مانا واقفة قدامك اهو
مديحة: مبتريحيش ابدا لازم تلامضى ف الكلام
وتين: طيب حقك عليا انا هخش اغير ع ماتخلص الاكل عشان هموت من الجوع
ونتركها وتدخل غرفتها
*************
تدخل رؤى غرفة ادم وليدها سكين
ادم: اية اللى ف ايدك دى
رؤى: دى سكينة
ادم: وجيباها هنا لية .
رؤى: عشان اخلص منك ومن قرفك
ادم: اعقلى وارمى البتاعة دى من ايدك
رؤى: لية خايف
ادم: وانا هخاف منك انتى
تقترب رؤى منة
ادم: انتى هتعملى اية
رؤى: هعمل كدة وبدأت تشق صدرة بالسكين حتى تمتلئ السرير بدمة
ليفزع ادم ويستيقظ
ادم ف نفسة : البت بنت المجانين دى ممكن تعملها
يسند ع عكازة وهو يتألم بشدة ويخرج من غرفتة ويصدم حين يجدها تنام ع الارض أمام باب غرفتة وتنزف من انفها
ليوقظها ادم وتفزع حين تجدة يقف أمامها
ادم: انتى نايمة كدة لية
رؤى: اصل خايفة من المكان اوى
ادم؛ طب ماتنامى ف اى أوضة واقفلى عليكى
رؤى: لا خايفة
ادم: وانتى مطمنة وانتى نايمة هنا يعنى
رؤى: شوية
ادم: طب روحى اغسلى وشك من الدم دة وتعالى نامى جوا
رؤى باحراج : انا وانت ف نفس الاوضة
ادم: متخافيش
لتسغل رؤى وجهها وتزيل اثر الدم وتدخل الغرفة
ويصدم ادم حين يجدها …………
تابعوا
توقعاتكم