رواية طفلة حطمت كبريائي بقلم/ بيبو/كاملة
رواية طفلة حطمت كبريائي الفصل الخامس عشر
ويصدم ادم حين يجد سيارة تقف أمامة مباشرة وسيارتين بجانبة ويطلقون عليهم النار
ادم وهو يمسك رأسها : انزلى تحت ومتفتحيش بابك
ويخرج من السيارة ومعة مسدسة ويضرب نار ع كل من يحاول التقرب منة ولكن لم يقدر عليهم فقد حاوطوة من كل جانب
تضه رؤى يدها ع فمها وتبكى بصمت خوفا من أن يراها احد منهم
يضربون ادم بقوة حتى سقط مخشى علية
ويخرجون رؤى من السيارة
دى بقى تلزمنا لتضربهم رؤى بكل ما بها من قوة ولكن لا حياة لمن تنادي
ليلتفزا حولها جميعا ويقطعون لها ثيابها حتى أصبحت شبة عارية أمام الجميع
ويتركوهم ويرحلوا
رؤى ببكاء شديد ع كل ما جرى بها : ادم ادم فوق ونبى ادم قوم بقى حرام كدة يااااااااااااااااارب
لتسمع صوت هاتف ادم بالسيارة لتجرى علية بلهفة وتجد المتصل مازن
رؤى: مازن الحقنى
مازن بخضة: مالك يانور
رؤى: انا رؤى
مازن باستغراب : مدام رؤى خير انتو كويسين
رؤى : ادم بيموت منى وانا لوحدى
مازن : انتو فين
رؤى: غ طريق الساحل
مازن: ساحل ؟؟؟؟ انتى ومين
رؤى : انا وادم بس
مازن: افتح الجيبى اس ومسافة السكة هكون عندك
يصل مازن ويصدم حين يجد ادم مرمى ارضا ومغيب عن الوعى ورؤى تجلس بجانبة وهى بهذا الشكل
مازن: مدام رؤى انتى كويسة
رؤى : مازن الحقنى
ليخلع مازن الجاكيت الذى يرتدي ويضعة ع كتف رؤى : اية اللى حصل
رؤى : تعالى بس نودى ادم اى مستشفى وهحكيلك كل حاجة ف الطريق
***************
ف منزل وتين
يرن جرس الباب ليعلن عن وصل أحد
تفتح ميرفت الباب وتجد مروة صديقة وتين
ميرفت : اتفضلى ياحبيبتى
مروة : الحمد للة يا طنطى امال تونة فين
ميرفت: ف أوضتها يابنتى خوشلها
مروة : عن اذنك حضرتك
ميرفت : اتفضلى.
تدخل مروة غرفة وتين وتجدها كعادتها جالسة أمام اللاب توب وتضع الهاند فرى ف اذنها
لتقبلها من خدها لتفزع وتين
مروة : اية يابت اتخضيتى كدة لية
وتين: وقعتى قلبى حد يخش يتسحب كدة
مروة: انا مش داخلة اتسحب ياختى انتى اللى سادة ودانك بالزفت دة تقدرى تقوليلى مبتجيش الجامعة لية
وتين : مش عايزة اشوف حد يا مروة
مروة: انتى طلعتى فرفورة اوى يابت
وتين: انتى لو بتمرى بنفس ظروفى مكنتيش هتقولى كدة
مروة: ناس كتير اهلهم ميتين وعايشين محدش بيموت وراة حد
وتين: انتى لية مش قادرة تفهمى أن الناس بتزلنى بموت ابويا
مروة: محدش بيزلك بس انتى عارفة عمر كويس وعارفة أنة بيحبك
وتين: متقوليش بيحبك دة بنى ادم قذر
مروة: طب هتنزلى الجامعة امتى
وتين : مش نازلة
لتضربها مروة بالمخدة وتجرى للخارج لتجرى وراها وتين
مروة: الحقينى يا طنطى بنتك هتموتنى
ميرفت : ربنا يخليكم لبعض يابنات
***********
ف المستشفى
يخرج الدكتور من غرفة الكشف لتجرى علية رؤى ومازن
مازن : خير يا دكتور
الدكتور : للاسف ……
ادم وهو يمسك رأسها : انزلى تحت ومتفتحيش بابك
ويخرج من السيارة ومعة مسدسة ويضرب نار ع كل من يحاول التقرب منة ولكن لم يقدر عليهم فقد حاوطوة من كل جانب
تضه رؤى يدها ع فمها وتبكى بصمت خوفا من أن يراها احد منهم
يضربون ادم بقوة حتى سقط مخشى علية
ويخرجون رؤى من السيارة
دى بقى تلزمنا لتضربهم رؤى بكل ما بها من قوة ولكن لا حياة لمن تنادي
ليلتفزا حولها جميعا ويقطعون لها ثيابها حتى أصبحت شبة عارية أمام الجميع
ويتركوهم ويرحلوا
رؤى ببكاء شديد ع كل ما جرى بها : ادم ادم فوق ونبى ادم قوم بقى حرام كدة يااااااااااااااااارب
لتسمع صوت هاتف ادم بالسيارة لتجرى علية بلهفة وتجد المتصل مازن
رؤى: مازن الحقنى
مازن بخضة: مالك يانور
رؤى: انا رؤى
مازن باستغراب : مدام رؤى خير انتو كويسين
رؤى : ادم بيموت منى وانا لوحدى
مازن : انتو فين
رؤى: غ طريق الساحل
مازن: ساحل ؟؟؟؟ انتى ومين
رؤى : انا وادم بس
مازن: افتح الجيبى اس ومسافة السكة هكون عندك
يصل مازن ويصدم حين يجد ادم مرمى ارضا ومغيب عن الوعى ورؤى تجلس بجانبة وهى بهذا الشكل
مازن: مدام رؤى انتى كويسة
رؤى : مازن الحقنى
ليخلع مازن الجاكيت الذى يرتدي ويضعة ع كتف رؤى : اية اللى حصل
رؤى : تعالى بس نودى ادم اى مستشفى وهحكيلك كل حاجة ف الطريق
***************
ف منزل وتين
يرن جرس الباب ليعلن عن وصل أحد
تفتح ميرفت الباب وتجد مروة صديقة وتين
ميرفت : اتفضلى ياحبيبتى
مروة : الحمد للة يا طنطى امال تونة فين
ميرفت: ف أوضتها يابنتى خوشلها
مروة : عن اذنك حضرتك
ميرفت : اتفضلى.
تدخل مروة غرفة وتين وتجدها كعادتها جالسة أمام اللاب توب وتضع الهاند فرى ف اذنها
لتقبلها من خدها لتفزع وتين
مروة : اية يابت اتخضيتى كدة لية
وتين: وقعتى قلبى حد يخش يتسحب كدة
مروة: انا مش داخلة اتسحب ياختى انتى اللى سادة ودانك بالزفت دة تقدرى تقوليلى مبتجيش الجامعة لية
وتين : مش عايزة اشوف حد يا مروة
مروة: انتى طلعتى فرفورة اوى يابت
وتين: انتى لو بتمرى بنفس ظروفى مكنتيش هتقولى كدة
مروة: ناس كتير اهلهم ميتين وعايشين محدش بيموت وراة حد
وتين: انتى لية مش قادرة تفهمى أن الناس بتزلنى بموت ابويا
مروة: محدش بيزلك بس انتى عارفة عمر كويس وعارفة أنة بيحبك
وتين: متقوليش بيحبك دة بنى ادم قذر
مروة: طب هتنزلى الجامعة امتى
وتين : مش نازلة
لتضربها مروة بالمخدة وتجرى للخارج لتجرى وراها وتين
مروة: الحقينى يا طنطى بنتك هتموتنى
ميرفت : ربنا يخليكم لبعض يابنات
***********
ف المستشفى
يخرج الدكتور من غرفة الكشف لتجرى علية رؤى ومازن
مازن : خير يا دكتور
الدكتور : للاسف ……