رواية روح الصخر للكاتبة روان محمود

روح الصخر.الحلقه الحاديه عشر الجزء التاني
يحمل مراد همسه ويدخل بها شقته
لينزلها تقف امامه وينظر لها بعشق
ويمسك يدها يقبلها وهو يردد بحيك بحبك
همسه.هههههه انت بتبوس ايد مامتك يامراد
مراد.تصدقي قفلتيني انا داخل انا اساسا تعبان
لتلوي شفتيهها تهكما عليه
همسه.نام نام ياراجلي ما ده اخرك
ياعيني عليا مكنتش اعرف انك كده طب كنت صارحني تتعالج
لكن ازاي
فيلتف ويتوجه الي الغرفه وهو يكتم ضحكته ع كلام تلك المجنونه التي يعشقها
همسه.وانا اليي كنت مستعجله
فجاه تشعر بان ارجلها تطير فالهواء فهو يحملها ويدخل غرفته وتعلو ضحكاته ع تلك المجنونه حبيبته
ويغلق الباب بارجله وينزلها لتلامس رجلها الارض ويقترب منها لترجه للخلف فيقترب اكثر الي ان احتجزها بين يديه والحائط
فتتوتر هي من قربه الزائد وتخفض راسها وتقول بصوت هامس
همسه.مراد ابعد انا انا كنت بهزر
فيضحك ع تلك االمشاغبه التي يختلف كلامعا الجرئ عن افعالها وشخصيتها التي يعشقها
مراد .مش ده الي انت كنتي عايزاه مالك بفا اجمدي كده هههههه
همسه.لا انا مكنتش اقصد كده انا كان قصدي..
مراد انا اقولك كان قصدك ايه فيقترب اكثر واكثر ويلمس شفتيها بشفتيه في قبله طويله عاشقه طالما انتظرها فالحلال
ليبتعد عنها بعد دقائق لحاجتهم للهواء
وينزل بشفتيه ع رقبتها وطول زراعها ويرتفع الي جانب وجهاا وهو يردد بصوت هامس تغلبه الرغبه بحبك بحبك
ليسير بيديه ع طول ذراعها فترتعش منه ويسير بيديه ع سائر جسدها لتنتفض
ولكن يستمر فيفتح السوسته ويلمس بيديه جسدها الناعم لتنتفض اكثر وتحاول ابعاده فيبتعد ويتمالك ع نفسه عندما يسمع همسها
همسه بصوت هامس.مراد انا خايفه ابعد
لينظر لها مره اخري بعشق.خايفه مني
همسه بصوت خجول.لا مش منك بس اصل بس انا
فتفرك باصابعها من التوتر
فيقترب منها اكثر ويهمس لها جانب اذنيها.عارف كل حاجه اهدي بحبك وبس لحبك
ليلمش بشفتيه اذنها وخدها ويقضم شفتيها بخفه جعلها تتاوه اهه رغبه فعلم انها راغبه ليس نافره
فاخذ شفتيها ملكا لشفتيه وازال فستانها بالكامل وحملها
ولاتزال شففتيه وشفتيها في رحلتهم الخاصه
ليضعها بخفه ولكن ما ان لمس جسده بجسدها ارتعشت وانتفضت
ليبتعد مرغما ويتحدث بصوت حميمي مهتز يشوبه الرغبه الشديده
مراد.ابعد مش عايزاني لو كده انا مستعد عادي بس متبقيش مضطرهه لكده
لتهمس له بخجل بحبك وتعلق يدها في رقبته لتجذبه الي عالمهم الخاص
ليشبع رجولته بانوثتها وانوثتها برجولته في رحله لايشعر بلذتها الا كل حبيب
فيعيشوا ليله طالما انتظروها
فتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح ويسدل عليهم الستار
………..عقبال السناجل اللي معانا هههههههه….
…………………
اما عند موجه واسر
دخلت شقته بصحبته
فتزفر بملل.انا داخله عشان اخلص وانسياليوم الاسود والرابطه السوده بيك
وتنطلق ناحيه الغرفه فيمسك بيدها ويلفها له
موجه.نعم تاني مش هخلص انا من ليوم الاسود ده
اسر .مش عيب تقولي ع اليوم ده اسود ده هيبقي احلي يوم فحياتك تعالي بس داحنا لسه هنبدا يومنا
موجه.انت تنسي الي فدماغك ده خالص استحاله
اسر يقترب اكثر واكثر فتتوتر وترجع للخلف فتدخل الغرفه بظهرها
يقترب منها حتي تصبح انفاسه تلفح انفاسها فيقول بصوت هامس جذاب يجذب اي انسيي وبعيون تطيل النظر اليها لتجذبها
اسر .وايه الي فدماغي بقا انا كلمتك
موجه بقوه بالرغم توترها الظاهر.احترم نفسك انا فهماك كويس الحركات دي كش عليا
ليجذبها ببده فتصبح في احضانه فيجذبها اكثر ويتكلم امام شفتيه
اسر . لا ياراجل ططب فاهمه ايه عني
موجه.الي انت بتعمله مش هياثر عليا انا بكرهك وانت مجوزني غصب
فيغتاظ هو من كلامها فيجذبها بيده اكثر
ويسير بشفتيه بطريقه جذابه مثيره ع خدها وع طول رقبتها
فتتوتر وينقطع نفسها من التوتر
فتهمس بضعف .بعد اذنك ابعد
فينطلق بشفتيه صاعدا من رقبتها الي شفتيها
فياخذها بقبله هادئه رومانسيه قبلات متلاحقه ع فمها الصغير وهي مستسلمه وهو يريد اثبات عكس كلامها ولكن في فيض مشاعرهم نسي ذلك الغرض وتمادت يديه الي جسمها لتشعر به ع جسدها يتجول بحريه
فتنتفض وتفيق من هو ل مشاعرها لتضربه ضربه قاضيه لاي رجل في هذه المنطقه عن عمد
فيتاوه ويقول بوجع.اه يابنت المجنونه هتقضي ع مسنقبلي دانا جوزك طب خافي ع مستقبل نفسك
موجه .بانتصار عشان تحترم نفسك
فيجري خلفها طب والله مانا سيبك لتجري منه
ويجري خلفها حتي يمسك قلبه ويتاوه ويجلس ع اقرب كرسي فتنخدع وتجري عليه فهي من داخلها تقلق عليه
فتقترب بخجل.مالك
فجاه يمسك بيدها ويجعلها تقع فوقه ويطوق خصرهها بيديه وياتي بعينيه الجذابه بعينيها فيوترها فتخفض عينيها
هو بضحكه انتصار.انا ممكن اخد كل اللي انا عايزه دلوقتي بس مش انا الي اخد واحده غصب عنها
ليتخلص من مشاعره ويتكلم متهكما .ده غير انك مش من النوع اللي يعجبني انا واخدك اادبك بس
فتفاجئ بكلامه فتبعده.هههههههه ماشي خليك كدده احسن تن مكنتش اخليك تجري ورايا وتتمني نظره مني ههههه انت تطول يامعفن دانت شوال البطاطا انضف منك
لتدخل الغرفه بسرعه وتغلق الباب .بات بره بقا ع الكنبه ياخفيف هههههه
اسر متهكما.في اوض تانيه ياخفيفه غوري وشك يقطع الخميره من البيت
دخل غرفته يفكر في مكيده فهو كان يعرف مصير هذه الليله مع هذه المجنونه انها ليله ضائعه
وتدخل ههي غرفتها لتسترجع كلامه عنها هل هي فعلا ليس من نوعه المفضل فلماذا تزوجها هل فعلا ليعاقبها فقطط
ولكن فهي ستجعله يجن ويعترف وهي لاتعطيه اي اهميه في هذه اللحظه لتنام بسعاده خفيه لاتعلم سببها فهي تقنع نفسها انها اجبرت ع هذا الزواج
………………………
اما عند ورد ورائد
يدخل هو بهذه الخجوله بيته
ينظر لها بعيونه كالصقر يجعل انفاسها تتقطع وتخفض راسها
هو لايصدق انه امتلك تلك الجنيه التي غزت قلبه
فيقترب منها فجاه وهي تخفض راسها
ويلثم شفتيها بقبله متملكه طالبه اكثر فهي القبله الرابعه له ليبتعد بعد دقائق ليلتقط انفاسه
ويقترب منها بانفاسه وشفتيه تجول بوجهها ويقول بصوت حميمي للغايه .تفتكري دي البوسه الكام
ورد وهي تكاد تموت خجلا فوجنتيها اصبحوا كثمرات الطماطم
وحرارتهم عاليه بظرجهه مبالغ فيها وصوتها يابي الخروج
ورد.انا انا
رائد بصوت هامس رجولي جذاب.اقولك انا دي الرابعهه
فيجول بشفتبه ع رقبتها ونهديها ويعد عدد القبلات ودي الخامسه ودي الساته ودي …..
لتبتعد هي .انا عايزه اسالك سؤال
رائد.بصوت عاشق.اسالي يا وردتي
ورد.هو احنا المفروض هنعمل ايه بعد كده اصل محدش كان ببرضي يقولي وانا عارفه انك مبتكسفش فقولي انت
لتنطق هذا الكلام ببراءه طفله
فتنزل عليه الصدمه المفاجئه ماذا تقول هذه الجنيه اهءا يعقل ام انه فهم بالخطئ
فيقول بملامح يشوبها الصدمه
رائد.انتي بتقولي ايه
فتتوتر هي وتقول بصوت متقطع لما لاقته مم صدمه ع وجهه من كلامها
ورد.خلاص مش لازم اعرف شكلك بتكسف زيهمفتمسك بيديه فجاه وهو مازال مندهش من الصدمه
لتصدمه اكثر بكلاماتها
ورد.يلا بقه ندخل عشان مش دي الدخله
ليفغر فاهه ع كلماتها فيبين مثل المعتوه
لتجذبه من يده وتدخل كل غرفه وهو مذهول من افعالها
لتنتهي الغرف .كده خلصنا الدخله يلا تصبح ع خير
فيفيق من غفلته سريعا ع كلمتها
رائد.نعم ياختي
ورد بنظره بريئه في حاجه
فيقترب منها بوجه مذهول مصدوم .انتي بجد الكلام اللي بتقوليه ده ولا بتهزري
ورد بنظره طفوليه بريئه.مش فاهمه
فهو يكاد يبكي من موقفه فتلك الحمقاء ماذا تقول كل احلامه لتلك الليله ضاعت
لتتركه مذهول وتتوجه الي الغرفه
ويجلس هو يضحك ع افعالها دقائق ثم يحزن ويلعن حاله
فتخرج هي بعد دقائق لتكمل عليه بدون قصد
بصوت رقيق اشبه للاطفال.رائد معندكش دبدوب كبير هنا اه فحضني اصل انا مبعرفش الا كده
فهل لو ضرب راسه بالحيط ومات فسوف يسامحه الله او يقتلها
ليزفر بضيق والغضب يتصاعد لتخافه تلك الطفله لتغلق الغرفه محاوله النوم ع هذا السرير بدون دبدوبها
اما هو يندب حظه فماذا يفعل….
………………..ههههه يعيني عليك يارائد قعدتوا تحسدوا الواد ارتحتوا……….
……………………………………….
اما روح ذهبت مع تلك المتعجرف الي فيلته التي بهرت من جمالها
ليدخلوا هو بالامام
لتدفعه خلفها فينظر لها بتعالي
فيذهب هو بوجه جامد متخشب ليطلع السلم الداخلي بقصره فهو مكون من طابقين
لتنادي عليه بعد ان تاكدت من م وجود اي احد حولهم
روح.صخر باشا ثانيه بعد اذنك
فيلتفت باستغراب ويترقب كلامها فهي لاول مره تعظمه بباشا فلابد ان هناك مصيبه فهو بالفتره الصغيره عرفها تلك القوييه المتمرده
يرجع مساره ويقترب باعين مترقبه فهو اكتسب خبره ببالناس من شغله الخطير مع الناس المريبه فافعالها
صخر بجمود .نعم
روح بابتسامه مزيفه .كنت عايزه اعمل حاجه فاليوم ده نفسي اعملها من زمان بصراحه بس مكسوفه ممكن
ليظن انها ربما تقبله ليبتسم
صخر.اه طبعا اتفضلي
فتفاجئه بتلك اللكمه المفاجئه التي انتظرت كثير لتسددها له فيتفاجئ من فعلتها تلك المجنونه ولكن لتسدد له لكمه اخري تفيقه من دهشته……..

error: