رواية زواج أم عقاب
الحلقة 13
أمام باب القصر كانت العائلة تقوم بتوديع نجم و سما**
جد نجم /خلى بالك يا نجم من سما
ام سعاد/يعنى هى صغيرة مش هتعرف تاخد بالها من نفسها
نظر اليها زوجها بمعنى يكفى**
ام نجم/ هتوحشنى يا بنى
أبو نجم/ مع سلامة يا سما خلى بالك من نفسك و من جوزك
**انطلقت السيارة بنجم و سما إلى القاهرة **
نجم/تقدرى تكملى نوم لحد ما نوصل عشان انتى مش نامتى كويس امبارح
سما بنعاس/ماشى تصبح على خير
و مرت ساعة استيقظت سما لتجد نفسها نائمة على كتف نجم و تتشبث به **
سما/آسفة أكيد كتفك وجعك
نجم بأبتسامة/لا ابدا انتى خفيفة خالص
سما/مفيش استراحة هنا
نجم/قدام شوية ليه
سما بطفولة/عشان جعانة
نجم/حاضر خلاص وصلنا هنزل اجيب حاجه تكلى ايه
سما بطفولة /عايزة شبسى و آيس كريم و شوكولاته و بيبسى
نجم/هههههههههههههه انا واخد بنت اختى فى راحلة
سما بزعل طفولى/خلاص مش عايزة
نجم/ههههه خلاص خلاص هههههه هجبلك ال انتى عايزة
*تركها و عاد بعد قليل يحمل كيس كبير ممتلئ بكل ما طلبته*
نجم و هو يصعد إلى السيارة/خدى يا ستى كل ال انتى عايزة أهو
سما/هييييييييييه
نجم /ههههههههههههههه و الله العظيم عيلة
سما و هى تأكل الأيس كريم /لسه قدمنا كتير
نجم و هو يلتفت اليها/لا لم يكمل كلامه حتى انطلقت منه ضحكة عاليه
سما /بتضحك على ايه
نجم/ههههه استنى هقولك * و قام بمسح فمها بأصبعه *
سما و قد ارتعش جسدها/اتمسح
نجم بهيام/لسه و قام بتقبلها ثم يسقط على وجه صفعه من يدها
سما بخوف/انا انا اسفه انا مش عارفة عملت كده ازاى
لم ينطق نجم ببنت شفه
سما /انت مش بترد عليا ليه أتكلم طب اضربنى مش تسكت كده
نظر اليها نظرة ارعبتها لم تستطع الكلام بعدها
و كان الصمت هو سيد الموقف طول الطريق
حتى وصلو القاهرة
نجم/انزلى استنينى عند اهلك و انا لم خلص شغل هعدى عليكى سلام
و لم ينتظر حتى ترد عليه السلام
أمام باب القصر كانت العائلة تقوم بتوديع نجم و سما**
جد نجم /خلى بالك يا نجم من سما
ام سعاد/يعنى هى صغيرة مش هتعرف تاخد بالها من نفسها
نظر اليها زوجها بمعنى يكفى**
ام نجم/ هتوحشنى يا بنى
أبو نجم/ مع سلامة يا سما خلى بالك من نفسك و من جوزك
**انطلقت السيارة بنجم و سما إلى القاهرة **
نجم/تقدرى تكملى نوم لحد ما نوصل عشان انتى مش نامتى كويس امبارح
سما بنعاس/ماشى تصبح على خير
و مرت ساعة استيقظت سما لتجد نفسها نائمة على كتف نجم و تتشبث به **
سما/آسفة أكيد كتفك وجعك
نجم بأبتسامة/لا ابدا انتى خفيفة خالص
سما/مفيش استراحة هنا
نجم/قدام شوية ليه
سما بطفولة/عشان جعانة
نجم/حاضر خلاص وصلنا هنزل اجيب حاجه تكلى ايه
سما بطفولة /عايزة شبسى و آيس كريم و شوكولاته و بيبسى
نجم/هههههههههههههه انا واخد بنت اختى فى راحلة
سما بزعل طفولى/خلاص مش عايزة
نجم/ههههه خلاص خلاص هههههه هجبلك ال انتى عايزة
*تركها و عاد بعد قليل يحمل كيس كبير ممتلئ بكل ما طلبته*
نجم و هو يصعد إلى السيارة/خدى يا ستى كل ال انتى عايزة أهو
سما/هييييييييييه
نجم /ههههههههههههههه و الله العظيم عيلة
سما و هى تأكل الأيس كريم /لسه قدمنا كتير
نجم و هو يلتفت اليها/لا لم يكمل كلامه حتى انطلقت منه ضحكة عاليه
سما /بتضحك على ايه
نجم/ههههه استنى هقولك * و قام بمسح فمها بأصبعه *
سما و قد ارتعش جسدها/اتمسح
نجم بهيام/لسه و قام بتقبلها ثم يسقط على وجه صفعه من يدها
سما بخوف/انا انا اسفه انا مش عارفة عملت كده ازاى
لم ينطق نجم ببنت شفه
سما /انت مش بترد عليا ليه أتكلم طب اضربنى مش تسكت كده
نظر اليها نظرة ارعبتها لم تستطع الكلام بعدها
و كان الصمت هو سيد الموقف طول الطريق
حتى وصلو القاهرة
نجم/انزلى استنينى عند اهلك و انا لم خلص شغل هعدى عليكى سلام
و لم ينتظر حتى ترد عليه السلام