حب من عالم آخر

(البارت الثالث والعشرين حب من عالم آخر)

عنيها بقت شبه عنين القطط و بدأ شعرها لونو يتغير و بقا شكلها يرعب انا خوفت الصراحه بس كنت متأكد ان عمرها ما هتقدر تعمل اي حاجه علشان انا محصن نفسي.

قالت انتا قلت الحقيقه بس انا حبيتك و مش هأزيك عمري ولا هزعلك لاني قاطعت عشيرتي ومملكتي علشانك و انتا حبي الاول و الاخير بس انتا دلوقتي ليك حق انك تعمل اللي انتا عاوزه ومها عملت مش هزعل.

فقلتلها الكلام دا مش هيأثر فيا
لان بسببك صاحبي بقا ما بين الحياه و الموت و انا صاحبي دا زي اخويه و اكتر و عمري فيوم من الايام ما هسمح لوحده او واحد انو يفرق بينا.

قالت طيب انا مش هأزيك بس كدا هجبلك اللي يأزيك ويخلي تركع تحت رجلي.

و راحت مناديه و قالت يا حراس يا حراس.

بصيت لقيت الاسدين اللي كانوا على باب القصر طلع منهم اشباح على هيأت اسود و جم عليا.

قلتلها انا مش خايف انا معايا ربنا
و هشوف هتقدري تعملي اي انتي اوي اللي معاكي.

ف اعتصبت جامد و قالت مقبرتك هتكون تحت رجليك…اهجمو عليه.

لقيت الاسدين هجمو عليا بس معرفوش يقربو مني بسبب مية القران سبحان الله.

ف قالتلهم مش عارفين تواجهوه طب ارجعو الى التهلكه.

وضربتهم كدا بأشعه زرقاء ف اتحولم لحجاره تاني.

انا طبعا حطيت نفسي في الامر الواقع و قلت لازم اقول العداء وقعدت في قاعد مكاني وسلمت امري لله و قلت الدعاء

(بسم خالق البشر ومضئ القمر وخالق الانس والجن والشر
بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء و هو السميع العليم
اللهم اني اسالك بحقك و بحق انبيائك جميعا و بحق الارض و السماء و كل شيء انت خالقه.
ان تحرق من آزاني من جن او من انس و ان تحرق من أزى اصدقائي من جن او انس و ان تحرق كل من و ضع في الارض فساد و اراد ان يخرق قوانين كتبك السماويه التلي انزلتها يارب العالمين امين)

خلصت الدعاء و سريعا لقيت ليلي طلع من حواليها دخان كتير و عماله تصحرخ وتتوجع وتقول لا لا لاااا
و القصر كله بقا بيطلع دخان وانا جريت بره القصر و وقفت بعيد ابص عليه و اشوف اي اللي هيحصل.

لقيته اختفا من مكانه زي ميكون اتبخر و مكنش فاضل غير ليلي
فضلت تسرخ و قالت بصوت نرتفع كلام لم افهمه الى بعدها بفطره
قالت.

الرحمة للرحان
و ليست للانسان
و لم تكن للجان
و الحب ليس به رحمه
الحب ليس به رحمه
بل عزاب فوق عزاب
و نهايته اهلكتني بلا رحمه.

وبعد مقالت كدا لقيتها اتبخرت هي كمان وطلع منها دخان ازرق وانتشر في المكان كله و بعد كدا اختفى وكل حاجه بقت طبيعيه و معتش في دخان ولا اي حاجه و القصر مكانه بقا ارض فاضيه مفهاش اي حاجه…

ركبت العربيه و روحت و أول مدخلت لقيت ماما قاعده هي و البنات فدخلت على اوضتي منغير مقعد معاهم بس سلمت كدا السلام عليكم وخلاص.

دخلت الاوضه و قفلت الباب و كنت مش مصدق اللي حصل دا كان الامر شديد جدا عليا يعني حاجه لا يتحنها عقل اي انسان حتى انا لا اعرف ميف تحملت ما حدث معي
و من شدة الضغط و التفكير و استرجاع ما حصل معايا لقيت نفسي ببكي بحرقه و بشده على ما حصل.

كنت شبه ندمان و فضلت افكر كتير و انا بكلم نفسي بصوت عالي.

لكن بعد مستجمعت قوتي و هديت
عرفت اني ربنا نجاني من ورطه كبيره كنت واقع فيها و الحمد لله اني خرجت منها بخير.

و حلفت و عاهدت نفسي اني لو شوفت اي ضفدعه في الحمام بعد كدا هحميها واعملها مساج واشغلها الساونه لو تحب
و هلبسها هدوم من عندي كمان ??.

المهم قمت اتوضيت و صليت ركعتين شكر لله و دخلت البلكونه قعدت مع نفسي شويه.

لقيت ماما داخله وبتقولي محمد انتا لو مفولتليش ايه اللي فيك وزعلان من ايه هزعل منك قولتلها ليلي ماتت يا ماما?
كانت عندها عمليه الزايده بس ملحقوهاش
وجالها تلوس وماتت
إهي?اهي?ااهي?اااااااه يا ليلي
طبعا ماما صدقت الموضوع ???
اصل انا بعرف امسل ممسل بارع انا ?
لقيت ماما قالت يا حبيبي ياللي معرفتش تتهنى يابني يارتني كنت تنا ولا هيها علشان تفرح وتتهنا دنا نفسي اشوفك فرحان قبل مموت ?
– والله الكلام اثر فيا?
وبكتب والدومع في عنيا?
لو قطرت بعيني دم عمري?
مهشوف زي كدا حنيه?
امي يا اغلى ما في الكون❤
اتمنا اموت وتعيشي حياه ابديه-
المهم اخدتها في حضني وهديتها وكلمتها في الدين وكدا وقولتلها نصيبي يا ماما ربنا عاوز كدا وهو عند الاحسن

error: