حب في ظروف غامضة الحلقه الثالثة

حب في ظروف غامضة الحلقه الثالثة

فرج الابياري رد على شهد انا جاي اطلب ايديك ياشهد  لابني سليم ايه رايك؟

شهد بكل انفعال وبدون تفكير ولا حتى عملت حساب ابوها لا طبعا مش موافقه ومش عاوزة اتجوز بالطريقة دي

وطبعا رد فعلها ازعج الكل وفجائهم وعاطف رد فعله كان شديد جدا مسك شهد من دراعها انتى ملكيش راي في الموضوع دا وفرج غلط لما سالك واخد رايك الرأي هنا ليا انا وبس انتي فاهمه ودفعها بقوة وطلعت تجري على غرفتها ودموعها سباقها

واتصلت شهد بياسمين الو ايوا ياياسمين الحقيني بابا عاوز يجوزني لسليم ابن اونكل فرج اعمل ايه قوليلي بسرعة لحسن والله اموت نفسي واستريح من الارف الي انا في دا مش كفايه لا خروجات ولا اصحاب ولا نادي ولا اي شئ وحتى الجامعة السواق ومن البيت للجامعه ومن الجامعه للبيت نفسي اخرج اتفسح اسافر اروح لاصحابي واعيش حياتي

ياسمين اهدي طيب علشان نقدر نفكر في حل

شهد اهدي ايه وزفت ايه لحد امتي هكون سلبية كل حاجة اعملها وانا مرعوبه وخايفة كل حاجة نفسي فيها ماقدرش اعملها

فاكرة لما تعبت وصحابنا في الجامعه جم يشوفوني وبابا طردهم حاسه انه مش طبيعي انا ذنبي ايه انه مش بيخلف انا مالي ليه طول الوقت محسسني انى السبب

وفجاء دخل عاطف على شهد وقفلت الفون بسرعه فضل يزعقلها انتى ازاى تعملي كدا ازاى تتكلمي بالاسلوب دا انتى هنا علشان تنفذى قراراتي وبس انتى فاكرة نفسك ليكي حقوق لما امك نفسها ملهاش اى حقوق ومش من حقها تعترض عموما ان خلاص حدد ميعاد الخطوبة يوم 12 الشهر دا يعني بعد 9 ايام يجوب علشان تلحقوا تجهزوا نفسكم ومش عاوز ولا كلمه

خرج وقفل الباب وفضل شهد تفكر تعمل ايه وهي مش مستوعبه ازاى هتتجوز الشخص دا وهي اصلا لا بتحبه ولا بتحب تجيب سيرته علي لسانه ازاى هيكون جوزها وتعيش معاها تحت سقف واحد

عاطف نده على محمد وصالح تعالوا هنا بسرعه مش عاوزكم عين تغفل عن شهد انتو فاهمين

حاضر ياباشا انت تؤمر

شهد فكرت في الانتحار علشان تتخلص من حياتها خالص وفعلا اخدتها كميه من المهدئ واغمي عليها دخلت الدادة لقيتها مرميه على الارض صرخت دادة الحقيني يامدام تهاني الحقيني شهد مرميه علي الارض ومش بترد عليا جريت تهاني بسرعة واتصلت بالمستشفي واخدوا شهد على المستشفي والدكتور عرف انها حالة انتحار وحاول يعرف ايه السبب وانه لازم تتعرض على طبيب نفسي ضرورى علشان ماتكررش الانتحار تاني

وطبعا لما روحوا على البيت عاطف رماها في اوضتها وحبسها ومنعها من الخروج حتى الكلية منعها منها حوالت تهرب من الشباك

وعرفيتش بس الحراس بلغوا واخدها على مخزن عنده وحسبها في وشافها آسر لانه كان موجود معاها وكان صعبان عليه اللي بيحصل في شهد وازاى ابوها يعمل كدا في الكائن الرقيق دا وفضل يقول بينه وبين نفسه لو بايدي كنت حررت من قيود ابوك واتجوزت اللي زيكعاوز يعيش اميرة جميلة يعيش بحريه وحنان وحب ياااااااااااااااه لو اقدر انقذ ياتري اعمل ايه علشانك  وعلشان اخلصك من طغيان ابوك دا والله حرام الي بيعموا فيكي دا وفجاءة رن تلفون عاطف

الو الو الو صافي رد عليا

الو ياعاطف الحقني بسرعه انا تعبانه اوووووووي انا بموت الحقني والفون وقع من ايدها

وجري بسرعى زى المجنون وقال لآسر اقفل المخزن كويس وهاتلي المفاتيح بكرا معاك ضرورى علشان ورايا مشوار مهم وهاتلها اكل تطفحه ومايه حاضر ياباشا

عاطف جري يلحق صافي وفضل آسر جنب شهدلغايه ما فاقت وهي متقيدة من ايديها وفضلت تعيطت جامد ارجوك يا استاذ آسر فكني ارجوك ولم يتردد فكها فورا وعينه حيرانه واعصابه متوتر وافكاره مشوشه مش عارف يفكر ولا يعرف هوا ازاي بيعمل كده فضلت شهد تعيط وآسر واقف مش عارف يعملها حاجة لغاية ما غصب عنه لقى نفسه بيحضنها بدون مايشعر وهى اترمت في حضنه دون ما تشعر ولا تفكر هي مخنوقه ومضايقه والدنيا مسوده في وشها ومش حاسه باي  شىء وفجاءة انتبهت لنفسها

انا اسفه معرفش ازاي بس انا وفضلت تتمت بكلمات مش مفهومه وكلها ارتباك وحيرة وهو كمان عينيهم اتكلمت وقالت حاجات كتير شهد لاول مرة تحس بالامان وهى في حضن آسر احساس اول مرة تحسه كانت مبسوطة وفرحانة وحاسنة انها طايرة من علي الارض طير

آسر شعور اتجاها شهد شعور الحب من اول نظرة عينه كلها حب كلها كلام كتير تحمل احاسيس جميله تحمل عطف وحنان تحمل دفئ وبدون وعي لقي نفسه بيتسرع ويقولها شهد انا معجب بيكي وفكرت فيكي كتير وكنت ببعد نفسي عنك لكن النهاردة حسيت اني كنت بحبك من اول مرة شوفتك فيها بحبك بحب كل حاجة فيكي انتي اميرتي

والي هنا انتهت حلقتنا

ياتري شهد هيكون رد فعلها ايه وهل هتاقبلوا نفس الشعور ولا لآ ده اللي هنشوفوا الحلقة الجاية اشوفكم على خير

error: