ظلمني بكبريائه
ظلمني بكبريائه
جميع الحقوق محفوظة للكاتبة هبه محمد
المقدمهالحب ليس له اى معني بدون اهتمام
فهل ستستطيع بطلتنا التغلب علي بطلها
فهو يمتلك كبرياء كفيل بتحطيم كل شئ وعند ليس له مثيل
من سيفوز في النهاية الحب ام الكبرياء
البارت الاولي
في فيلا يدل ع اصحابها الثراء يسكن بطلنا “مالك”
ع رنين المنبه يستيقظ انها الساعه السادسه صباحاً يفصل المنبه ولم يتحرك من السرير ينظر للسقف ويفكر كيف ستصبح حياته فاليوم ستتغير كل حياته بدخوله عش الزوجيه يفيق من شروده علي طرقات علي بحضني غرفته فيسمح للطارق بالدخول فتكون والدته
احلام:صباح الخير يا عريس
مالك بابتسامه:صباح الخير
احلام:يلا بقي بلاش كسل وقوم استعد كده واخوك مستنيك تحت بيقول هخربهاا
مالك:انا مش خايف غير من اللي هيعمله حسام
احلام:اطمن باباك موجود المهم يلا قوم انت وانا هروح اشوف الترتيبات
يقوم مالك بكسل ويدخل الحمام ليأخذ شاور بعد فترة يخرج وهو يلف وسطه بمنشفه ليفاجئ ب اخوه حسام متسطح علي سريره
حسام:مالك انا هعمل حاجات كتير النهارده…الزفه هتكون ع طريقتي انا والاغاني هتكون شعبي فقط و..
قاطعه مالك:دا فرحي انا علي فكرة
حسام:وانا اخوك
مالك:لما تتجوز ابقي اعمل كده في فرحك
حسام:مين قالك انا هعمل فرح..انا هخطفها وعلي الشقه علي طول وهو يغمر لمالك
حدفه مالك بالمنشفه الاخرى:احترم نفسك
اطلق حسام ضحكات مرتفعه وظل ينظر الي اخوه وهو يمشط شعره
فمالك شاب في ٢٥ من عمره رجل اعمال لم يوافق ان يشتغل مع والده ولكن فكر ان يبدا من الصفر ليثبت نفسه والان هو صاحب شركه من اكبر الشركات شاب مفتول العضلات عينان حاده كالصقر باللون الاسود وسماره يعطى له جمال خاص مع طوله وشعره الكثيف شديد السواد…اما حسام فهو شاب في ٢٢ من عمره يدرس هندسه شاب وسيم من ينظر اليه يظنه توأم لمالك ولكن باختلاف الطول فحسام اقل طولا من مالك ولون العين العسلي التي يمتلكها وهى سر تأثيره علي فتيات الجامعه وزوجته مستقبلا كما يعتقد.
نروح بقي في مكان مختلف تماما وهى شقه بطلتنا “سيدرا” تعيش مع اخاها اياد التوأم لها واكبر منها بخمس دقائق لعدما توفيا ودالديهما من سنتين في حادث وهما ذاهبان لاداء مناسك الحج..سيدرا فتاه من يراها يظنها اروبيه لعيونها الزرقاء والشعر الاشقر الذي يغطى ظهرها والشفايف الكرزيه ومع كل ذلك شديده البياض واياد لايقل عنها جمالا فهو معشوق الفتيات ولكنه لا يعطي لهم اهميه فهو يعشق خطيبته سارة
سيدرا:اياد انا مش عايزة اتجوز انا عايزة اقعد معام هنا
اياد بصدمه:سيدرا انتي جايه تقولي كده دلوقتي دا مالك ممكن يخطفك
سيدرا بدموع:انا خايفه يا اياد هو شخص غامض جدا وانا مش بفهمه
اياد بابتسامه وهو يحتضن اخته:حبيبتي مالك بيحبك يمكن هو مقالهاش ليكي لحد دلوقتي بس تصرفاته كلها بتدل علي كده عصبيته عليكي لما بتضحكي مع حسام والقلبه السوده اللي بيقلبها عليا لما يشوفك وانتى في حضني(للعلم فمالك واياد اصدقاء جدا وحسام ايضا)
ابتسمت سيدرا بسعاده:وانا كمان بحبه جداا لاا انا بعشقه النهارده بعد عقد القران هقوله وقامت من حضن اخوها ووقفت وقالت انااا بحبببك ياا ماااالك
تصنع اياد الحزن:علي ما يبدو ان الاستاذ مالك هياخدك مني
سيدرا:انا محدش يقدر يبعدني عنك
اياد بجديه:سيدراا لازم تفهمي حاجه مالك بعد كام ساعه هيبقي جوزك يعني لازم تسمعه كلام من غير نقاش حتي لو كلامه مش عاجبك تقولي حاضر ولما يهدى شويه تروحيله وتكلميه تاني وتتفاهمي معاه بالراحه واى حاجه تحصل بينكم متقولهاش لاي حد لان دا هيأثر علي علاقتكم سلبيا واخر حاجه مالك صعب شويه وعنيد جداا فانتى بقي لازم تكون هاديه وتحطمي كبريائه دا
جميع الحلقات
- ظلمني بكبريائه البارت الثاني
- ظلمني بكبريائه البارت الثالث
- ظلمني بكبريائه البارت الرابع
- ظلمني بكبريائه البارت الخامس
- ظلمني بكبريائه البارت السادس
- ظلمني بكبريائه البارت السابع
- ظلمني بكبريائه البارت الثامن
- ظلمني بكبريائه البارت التاسع
- ظلمني بكبريائه البارت العاشر
- ظلمني بكبريائه البارت الحادى عشر
- ظلمني بكبريائه البارت الثاني عشر
- ظلمني بكبريائه البارت الثالث عشر
- ظلمني بكبريائه البارت الرابع عشر
- ظلمني بكبريائه البارت الخامس عشر