رواية فتاة الماضي بقلمى رهف سيد

الحلقة ٤

مر عليهم شهران كان الاثنان حبهم يزداد فيهم ويعوضها عن كل الغياب وفي احد الايام دخل حسن الي شقتة وجدها مطفئة فارغة
حسن…اية الضلمة دية فطومة بطتي
ظهرت فاطمة وهي مرتدية فستان باللون الاسود وبه وردة حمراء من الجانب كانت جميلة جدا تقدم اليها وهو منبهر بهذا الجمال الذي من الله عليه واعطاه اياه امسكت فاطمة يده و وضعتها على بطنها وقفت على اطراف اصابعها وهمست بجانب اذنة بصوت عذب
فاطمة…انا حامل
رجعت الي مكانها لترى وجهه الذي اصبح مصدوم دبت بذرة الخوف بداخلها بسبب نظراتو الغامضة قطع حسن هذه البذرة عندما احتضنها بقوة واصبحت الدموع تنزل من عينيه امسك وجهها بين يدية
حسن… بجد هيكون عندي بيبي هكون اب انا اسعد انسان في الدنيا ربنا يخليكي ليا انتي وهيا
فاطمة….انتا بجد فرحان
حسن…انا مش فرحان انا هطير من الفرح انا اسعد انسان في الدنيا انا بحبك اووي يا فاطمة ربنا يخليكي ليا
مسحت فاطمة باناملها على عينية لتزيل الدموع
فاطمة…يبقى لية الدموع دية ي حبيبي
حسن…دموع الفرحة انا اسعد انسان في الدنيا واللهي
فاطمة…ربنا يديم المحبة بينا ي حبيبي
اصبح حسن يقضي كل عطلاته معها ويساعدها احضر لها خادمة كي تلبي كي رغبتها دون ان تجهد نفسها في شئ حتى وضعت صغيرتها الجميلة “تالا” لقد كان حسن في اسعد لحظاتو وهو ممسكا بفتاته الذي طال انتظارها
حسن…حمد لله على السلامة ي حبيبتي
فاطمة…الله يسلمك ي حبيبي
امسك حسن الطفلة بين يديه
حسن…حمد لله على السلامة ي حبيبة بابا نورتي الدنيا ي عمري ربنا يخليكي ليا واشوفك احسن واحدة في الدنيا انتي مش متصورة انا فرحان قد اية
واقترب من اذنها والقى فيها الاذان كانت فاطمة تراقبهم بحب وتدعو بداخلها ان يديم هذه الفرحة والسعادة على عائلتها الصغيرة
فاطمة… تالا تعالي هنا جننتيني
ركضت هذه الطفلة ذات الخمس سنوات في حضن والدها
حسن…هههههه توتو زعلانة لية
تالا…لبن لا تالا مش اشرب لبن
حسن…لية يا تالا دة اللبن مفيد وبيخلي عندك عضلات زي بابا
تالا…بابا ولد تالا بنت حلوة عسولة زي ماما
فاطمة…يا تالا يلا خدي اللبن ي حبيبتي
تالا…فاطمة اشرب لبن
فاطمة…مش بحبو
تالا…خلاص تالا كمان مش حبو
حسن…هههههههه هي مش حبو يا بطة خلاص اية امك دية
تالا…انا مش عارفة حاجة
حسن…ههههه طب تعرفي دية
اخرج من جيبة لوح من الشكولاتة المفضلة لها
تالا….شوكولاتة جيبي جيبي
حسن…اسمها جيب
تالا…جيبي اعاااااا
وبدات في البكاء
حسن…خلاص خلاص انا اسف خدي
اعطاها حسن الشوكولاتة وانزلها على الارض وجلس على الكنبة تقدمت فاطمة بجانبه
فاطمة…عمو عامل اية
حسن…تعبان شوية بس خلاص
تقدمت تالا وهي ملطخة بالشكولاتة
تالا…بابا عايزة روح ملاهي
فاطمة…بس يا توتو بابا تعبان دلوقتي
تالا….تالا مش اخرج من البيت تالا زعلت حسن وفاطمة مش بيحبو تالا
حملها حسن ووضعها على رجله…لية بس تالا زعلانة
تالا…علشان تالا مش اخرج
حسن…طب تالا ينفع اخرج وهدومها متبهدلة كدة
تالا…يعني تالا لو غيرت هدومها اخرج
حسن…اخرج وروح الملاهي وتاكل ايس كريم وتتغدا برا كمان
تالا…هييييه يعيش بابا انا هروح غير
ركضت تالا لتغير ملابسها
فاطمة…بس ي حسن
حسن…دية بنتي وانتي مراتي وليكم حق عليا انتو الاتنين يلا ي حبيبتي قومي البسي
فاطمة..ماشي ي حبيبي قولي هشام عامل اية وامل ويزيد والبنت الجديدة بنت فاتن
حسن…جودي
فاطمة…هي سمتها جودي
حسن…ايوة بس بت عسل
جائت تالا وهي تركض
تالا…بابتي شوفتي فستاني بيدور ويطير
وبدات تالا بالدوران حتى سقطت مغشية عليها
حسن….تالااااا
فاطمة….. تالا حبيبتي
حملها حسن سريعا وذهب الي احد المستشفيات الكبرى
حسن…طمني ي دكتور
الدكتور…. احنا هنعمل شوية تحاليل وان شاء الله بخير
فاطمة…هي عندها اية ي دكتور
الدكتور… مش هقدر اقول دلوقتي لما النتيجة تطلع
حسن…وهتطلع امتى
الدكتور..من اسبوعين لتلاتة
حسن….اية كل ده
الدكتور…اولا حضرتك احنا عملنا تحاليل لحاجات كتير القلب الدماغ الرئة كل حاجة لان لما جت كان الاغماء من غير سبب لا انخفاض في مستوى السكر ولا حتى الضغط ودية بتاخد على الاقل شهر عقبال ما نجمع ونطلع سبب الاغماء عن اذنكم
دخل الابوين الي طفلتهم
تالا…بابا تالا مش اخرج
حسن…هنخرج حالا ي حبيبتي
الممرضة…ممكن حضرتك تتفضل على الرسبشن وتملى الاستمارة
فاطمة…روح انتا ي حسن وانا هجيب تالا واجي وراك
خرج حسن وذهب ليعبي هذه الاستمارة
الموظف…اسم المريضة
حسن….تالا حسن اكرم القاضي
التف الشخص الذي بجانبه بدهشة كبيرة
الموظف…سنها
حسن…٤سنين
الموظف….العنوان
حسن**********
الموظف ….شكرا اول ما نتيجة التحليل تظهر هنبعتها على العنوان دة
حسن…شكرا
لف حسن وجهه ليجد فاطمة
فاطمة…خلصت
حسن ….ايوة يلا
تالا…روح ملاهي واكول برا وايس كريم حسن قال بابا مش اكذب
حسن…بابا مش اكذب ي عمري يلا بس هنلعب العاب حلوة وخفيفة كدة علشان تالا تعبانة وبعدين نوكل تالا برجر وايس كريم
تالا….هيييييه تالا حب بابا وماما
*********************************
اما في الداخل كان هذا الشخص مصدوم او مصدومة نعم هي فتاه
فاتن…الو ازيك يا نرمين
نرمين….الحمد لله اسمعي حسن طلع متجوز
فاتن….اية بتقولي اية انتي مجنونة
نرمين…زي كا بقولك كدة وعندو بنت كمان
فاتن… ازاي
حكت لها نرمين كل ما حدث
فاتن بعصبية…. بقى حتت بت يتيمة لا راحت ولا جت يخليها سلفتي حتت بت خدامة ماشي ي حسن اذا ما خربتها مبقاش انا
اخذت منها كل البيانات والعنوان والفتاه واغلقت هاتفها وجلست تفكر في خطة كي تتخلص منهم


تالا…بابا تالا عايزة كلم اسلام
حسن….تعرفي والله لولا ان اسلام اخوكي بالرضاعة كنت قتلتو
(اسلام ابن سندس اخو تالا بالرضاعة اكبر منها بشهرين)
فاطمة…هههههههه معلش معلش
تالا…بابا تالا عايزة اخ واخت وبيبي نونو تلعب بية
حسن بغمزة لفاطمة…اية رايك ي بطوط نجيب نونو اربع سنين حلوين اهو
فاطمة…بس ي حسن مش قدام تالا
تالا…حسن انتا لما جيب بيبي خد تالا معاك علشان تالا اتفرج
حسن… عيون حسن وقلب حسن وكل حسن يا ناس
فاطمة….اية دة انتا بتعاكسها قدامي
حسن….دية توتي الحب وانتي فطومة العشق
تالا…لا تالا بس مفيش فاطمة
فاطمة… ي طماعة
تالا بشهقه…تالا طماعة !!تالا طماعة حسن
حسن….تؤتؤتؤ تالا جميلة امووورة حلو جميلة
تالا…ايوة تالا جميلة حلوة امورة
فاطمة…ههههه طب يلا نرجع البيت الساعة ١٠ وبابا هيتاخر
تالا….بابا انتا لية مش بات معانا
حسن….عيزاني ابات
تالا…ايوة عيزاكي بات
حسن….عيزاكي بات !!منو الله يرحم فطة
فاطمة….لا متقرينش يزيد بتالا ابدا
حسن…طب استني …الو ايوة ي ماما….لا انا مش هاجي عندي شغل كتير وهبات في الشقة عندي …..ماشي ي ماما لا متخافيش سلام
تالا…بابا كلم مين
حسن…بابا كلم تيتة
تالا….تالا عندها تيتة تالا عايزة شوف تيتة
حسن…قريب ي حبيبتي هتشوفي تيتة قريب
فاطمة…،وافقت انك تبات
حسن…ايوة وافقت افرحي ي توتو
تالا…لية
حسن بخبث وغمزة لفاطمة….اصلي هكلم ماما في موضوع اخوكي انهرده وهجيبو
تالا….هييييييييه بينما تلون وجه فاطمة باللون الاحمر من كلامة

error: